Strona 3 z 4

Blos

: 23 sty 2006, 12:23
autor: _ADAM_
"MateuszCCS" pisze:KAPPA - nie dziala :(
Jak tego nie regulowac, i tak jest uboga mieszanka :( Auto nie jedzie.
Blos zalozony miejscu plastikowej komory rezonansowej.
jezeli ktos ma jakis pomysl co z tym zrobic, to chetnie poslucham.
A może masz za słaby reduktor?
Ja dzisiaj kupiłem BLOS'a przez Allegro (za 360zł) i albo będę czekał na wysyłkę, albo sam go odbiorę (sprzedawca jest z Błonia), więc postaram się go jeszcze w tym tygodniu zamontować.
Ja mam reduktor BRC 140kW, więc zobaczymy jak to będzie chodzić...

Blos

: 24 sty 2006, 1:00
autor: Anonymous
Ja mam jakies Landi. Na mikserze jezdzi ....

blos chwilowo zdjety :(

Jak dostaniesz swojego - zmierz prosze wymiary szczeliny gwizdka ....

Blos

: 24 sty 2006, 12:51
autor: _ADAM_
"MateuszCCS" pisze:Ja mam jakies Landi. Na mikserze jezdzi ....
blos chwilowo zdjety :(
Jak dostaniesz swojego - zmierz prosze wymiary szczeliny gwizdka ....
Dzisiaj powinienem go już mieć, więc od razu zmierzę szczelinę, a jutro jak dobrze pójdzie będę próbował go zamontować.

Blos

: 24 sty 2006, 19:35
autor: _ADAM_
"MateuszCCS" pisze:Ja mam jakies Landi. Na mikserze jezdzi ....
blos chwilowo zdjety :(
Jak dostaniesz swojego - zmierz prosze wymiary szczeliny gwizdka ....
Blosa już mam :) Jutro będę go montował - zobaczymy co z tego wyjdzie...
Czy montując swojego Blosa przenosiłeś podłączenie odmy w inne miejsce? Czytałem na jakimś forum (chyba Forda), że aby blos pracował bez zakłóceń, odma powinna być przed nim, czyli między filtrem a blosem, a nie między blosem a przepustnicą.
Ciekawy jestem, czy rzeczywiście ma to jakieś znaczenie, bo jej przeniesienie jest trochę kłopotliwe.

Zmierzyłem szczelinę slita - w dolnej części (tzn. szerszej) jest ona wycięta pod pewnym skosem, który w miarę zwężanie przechodzi w krawędzie prostopadłe - najlepiej widać to na zdjęciu:
http://wrzodak.tivi.net.pl/Lancia/Slit.jpg[/img]

Czy slit/gwizdek w Twoim Blosie też ma taki wymiar?

Blos

: 25 sty 2006, 1:45
autor: Anonymous
"_ADAM_" pisze: Czy montując swojego Blosa przenosiłeś podłączenie odmy w inne miejsce?
niestety nie. dopiero pozniej wpadlem na to, ze do prob mozna ewentualnie odme odlaczyc, a dziure w rurze zatkac ...

"_ADAM_" pisze: Czy slit/gwizdek w Twoim Blosie też ma taki wymiar?
jest identyczny.

Blos

: 06 mar 2006, 23:52
autor: Kmicic
"makek" pisze:Żeby powiedzieć coś o spalaniu to najlepiej na trasie wyjeździć cały zbiornik, narazie nie zanosi się na dłuższe trasy.

Witaj, ja z uporem maniaka ;-) moglbys podsumowac swoje poltoramiesieczne uzytkowanie blosa?

Blos

: 07 mar 2006, 11:19
autor: makek
Witam.
Żadnych pewnych informacji. Na Blosie przejechałem jakieś 350km, ale nie było całego zbiornika. Dodatkowo ciągle coś zmieniam, teraz zrobiłem "nową" rurę do połączenia blosa z korpusem przepustnicy. Ponieważ odległość jest dość mała, a gaz musi mieć drogę na wymieszanie z powietrzem, wspawałem łopatki aby lepiej się mieszał. Dodatkowo zdarzyło mi się strzelić, może raczej kichnąć na blosie, było to w trakcie moich eksperymentów (temp silnika prawie 100st C) przy odpalaniu. Sam nie mam zwyczaju przełączania z gazu na benzynę przed wyłączeniem silnika i właśnie w trakcie uruchamiania silnika sobie ?prychnął? , myślę, że to z powodu długiego przewodu gazu, wysokiej temp w parowniku i sposobu odpalenia. Całe zajście skończyło się na zrzuceniu gumowego łącznika przy korpusie przepustnicy, blos raczej nie ucierpiał bo pracuje jak poprzednio. Z tego powodu nowa rura ma zabezpieczenie eksplozyjne (w trakcie realizacji).
Ogólnie na temat spalania mogę powiedzieć, że na 100% nie wzrosło, raczej spadło, ale na liczby jest ciągle za wcześnie. Na pewno mogę napisać, że nie żałuję tego zakupu, jedyny kłopot to zamontowanie tego urządzenia w silniku takim jak u mnie, czy u Ciebie Artur. pozdrawiam

Blos

: 31 mar 2006, 17:55
autor: Lewutek
"_ADAM_" pisze: Zmierzyłem szczelinę slita - w dolnej części ... itd itp
http://wrzodak.tivi.net.pl/Lancia/Slit.jpg[/img]
_ADAM_ ... please ... tyle sie namęczyłeś i nic na temat "dostosowanego" SLIT-a nie piszesz ... : niee : ... a obiecałeś : beczy : ... zabieganie usprawiedliwiam ... : ups :

Blos

: 31 mar 2006, 21:12
autor: makek

Blos

: 01 kwie 2006, 0:15
autor: _ADAM_
"lewutek" pisze:_ADAM_ please ... tyle sie namęczyłeś i nic na temat "dostosowanego" SLIT-a nie piszesz ... : niee : ... a obiecałeś : beczy : ... zabieganie usprawiedliwiam ... : ups :[/b][/color][/size]
Sorki, naprawdę brakowało mi czasu, ale już to naprawiam :)
Różnicę, między slitem "seryjnym", a rozpiłowanym myślę, że widać bardzo dobrze:
http://wrzodak.tivi.net.pl/Lancia/Slity.jpg[/img]

Natomiast wymiary slita po mojej modyfikacji (piłowaniu) są następujące:
http://wrzodak.tivi.net.pl/Lancia/Slit02.jpg[/img]

Dla mojego silnika i reduktora (BRC AT90E 140kW) taka szczelina jest optymalna, nie wiem natomiast, czy przy innym reduktorze (firma/model/moc) też będzie równie zadowalający efekt.

To by było tyle w temacie szpary, ups... szczeliny w blosie ;)
Teraz biorę się za pisanie postu na temat "jak zamontować w Kappie termostat z Lanosa" ;) Ja już go mam i sprawdza się doskonale.

Blos

: 01 kwie 2006, 8:18
autor: Lewutek
"makek" pisze:Napisał, napisał ...
CHODZIŁO O DOKŁADNE WYMIARY SZCZELINY ... czyli tak jak pokazał na zdjęciu ... sama opisówka mówi jedynie jak to robił i co mu mniej więcej z tego wyszło ... ZDJĘCIA MÓWIĄ WSZYSTKO i _ADAM_ dokładnie wiedział o czym mówię ... : nerwus : : zly :


...a u mnie tylko założyć i bawić się w rzeźbiarstwo artystyczne ... :mrgreen: ... a z tym termostatem to ciekawy patent ... : ozor :

Blos

: 28 paź 2007, 14:24
autor: Taz
:link:

Blos

: 31 paź 2007, 18:37
autor: paśny
Koledzy,
wprawdzie nie w Lancii ale w moim obecnym (póki co) aucie czyli Passacie (2,0 8V) wystrzelił mi gaz na BLOSIE :evil: :evil: A miało już tego nie być (założyłem bo mi rozwalało przepływomierze). Czyli kolejny przepływomierz do wymiany.

Piszę dla tych, którzy rozważają założenie tego sprzętu. Ja wracam na benzynę.

Blos

: 25 lis 2007, 13:54
autor: bassman
Witka!

Prawdopodobnie będę instalował gaz w swojej Lucynie, Dedra SW 1,6 mpi 8V 90 KM.

Zobaczyłem ten temat i tak sobie pomyślałem, skoro samochód nie przejdzie legalnie przeglądu z Blos'em, to może całą instalację założyć własnoręcznie i tego nie legalizować.
Skoro nie potrzeba elektroniki do tego ustrojstwa to nie jest to zbyt wydumany montaż.

Wobec tego czy dobrze główkuję?
Kupuje parownik (jakiej firmy i do jakiej mocy?),
kupuje blos'a,
trochę węży gumowych (ciecz chłodząca, gaz),
trochę rurki miedzianej (gaz),
zbiornik w koło,
kilka przekaźników z przełącznikami montuje do kupy (by włączało kiedy i co chcę),
Wszystko montuje do kupy i powinno działać?

Czy dobrze to rozumie?

Jestem szczerze zainteresowany tym tematem, poproszę o sugestie.

Pozdrawiam.

Blos

: 25 lis 2007, 15:59
autor: Taz
"bassman" pisze:Wobec tego czy dobrze główkuję?
Kupuje parownik (jakiej firmy i do jakiej mocy?),
kupuje blos'a,
trochę węży gumowych (ciecz chłodząca, gaz),
trochę rurki miedzianej (gaz),
zbiornik w koło,
kilka przekaźników z przełącznikami montuje do kupy (by włączało kiedy i co chcę),
Wszystko montuje do kupy i powinno działać?
Idealna recepta na to jak zostać Achmedem - Martwym Terrorystą :D