Strona 3 z 3
Dedra - podmiana termostatu
: 18 sty 2008, 18:34
autor: Piszczyk
fakt - do themy 2.0 8v kupiłem kiedyś za 27 zł piękny termostat - i ciepełko było
a do themki 2.0 16v VIS - 73 euro (jakieś 250pln`ów)
(i silnik dalej długo łapie temp. choć później trzyma równo 80 stC niezależnie od warunków)
a gdyby ktoś miał ochotę podłubć to proponuje wyciąć wkład z termostatu, zasostawić obudowę i na przewodach założyć od łady 2107 (nowy jakieś 30 pln)
ma on 3 wyjscia (termostat tybu By-Pass)
* jedno wlot gorącej z głowicy z
trójnika (sterowanie bimetalem)
* drugie wlot z chłodnicy
* trzecie - powrotny na pompe
można podłączyć zgodnie z "opisem" ale konieczna będzie dłubanie
albo
zaślepić jeden wylot i zastosować na przewodzie do chłodnicy - trzeba jednak wtedy zrobić wewnątrz odpowietrznik (mały otworek) i liczyć się z gorszym działaniem (ustawiony chyba na 78 stC pyłny przepływ)
(opis poprawiony 20stycznia - poprzedni - błędy opisu wyjść termostatu

)
dedra - termostat odświeżenie tematu
: 18 sty 2008, 20:08
autor: greguar_2000
Dzisiaj wymieniłem u siebie wkład termostatu. Zakupiłem na allegro, wg producenta do silnika 1,6 a ja mam 2,0. Na wyglad i rozmiary to tylko ten pasuje. Musiałem tylko delikatnie rozgniesc zaczepy. Po założeniu silnik nagrzewa sie bardzo szybko, jednak temperatura dochodzi do około 95 - 100st. Nie widac spadku tempertury. Termostat 88st. Wentylator załącza sie tylko na chwile nieznacznie obnizajac temperature. Podczas jazdy jest około 93st(stary termostat długo nie nagrzewał, dopiero po około 30 min silnik osiagał 80-90st). Zastanawiam sie czy nowy termostat moze za mało sie otwierac i w zwiazku z tym za mało wpuszcza płynu. Czy poprostu jest zamkniety caly czas. Czy jest wszystko ok (po wlaniu zimnego płynu przewod od termostatu do chłodnicy zimny, dopiero po temp ok90st zaczał sie nagrzewac) . Aha, ten układ to ma jakies odpowietrzenie?
PS sorki ze w nowym poscie, ale ten temat był w kilku watkach mocno porozrzucany i haotyczny
Dedra - podmiana termostatu
: 18 sty 2008, 21:55
autor: radek79
witam
nowy termostat działa dobrze i tak ma działać
na starym termostacie długo ci sie auto nagrzewało bo był cały czas otwarty a po za tym użyj opcji SZUKAJ jest wiele postów na ten temat
Dedra - podmiana termostatu
: 24 sty 2008, 15:21
autor: greguar_2000
Wiec przyczyna zbyt wysokiej temperatury silnika był niedziałajacy pierwszy byieg wentylatora. Drugi załączał sie za pozno, powyzej 100st. Okazało sie ze kable dochodzace do opornicy pierwszego biegu wentylatora zasniedziały. Teraz juz temeraturka jest ok, maksymalnie 98st
Dedra - podmiana termostatu
: 24 sty 2008, 17:40
autor: Pepto
Greguar, a mógł byś zamieścić zdjęcie tego termostatu, samego lub na silniku albo po prostu starego, bo czeka mnie zimna termostatu (mam 2.0 16v bez vis), i koszt takiego cuda to 150pln, a może tez mam ten od 1.6
Dedra - podmiana termostatu
: 24 sty 2008, 19:29
autor: greguar_2000
wiec kupiłem sam wkład na allegro. aukcja napewno bedzie, była taka
http://www.allegro.pl/item291288851_ter ... a_itp.html
w opisie termostatu napisane ze tylko do małych silnikow. Ale do mojego idealnie.
Tobie proponuje wymontowac stary i zobaczyc jak wyglada. Bo w katalogach w sklepach nie mieli takiego tylko inne.
A jak niewiesz jak sie do tego zabrac to był podobny watek ze zdjeciami, bodajze o nazwie podmiana termostatu. Opcja szukaj
Dedra - podmiana termostatu
: 24 sty 2008, 21:38
autor: Pepto
Mnie właśnie chodziło o wygląd obudowy do której udało Ci sie wpakować ten wkład bo, wg katalogu termostat do wersji 2.0 16v jest nierozbieralny i zastanawia mnie czy tak jest w istocie.
Dedra - podmiana termostatu
: 25 sty 2008, 13:25
autor: greguar_2000
w tym poscie masz zdjecia obudowy. Tylko tu koledzy przerabiali go bo mieli inny wkład
http://lanciapolska.org/modules.php?nam ... pic&t=3272
Dedra - podmiana termostatu
: 25 sty 2008, 13:27
autor: greguar_2000
a poza tym uzyj opcji szukaj, jest wiele postow o termostacie do dedry. Moze bedzie o twojej
Dedra - podmiana termostatu
: 25 sty 2008, 14:10
autor: schab
"prezesjm" pisze:Coś mi się widzi że jeżeli wymieniło by się obudowe termostatu dolną i górną ze starszej dedry , tipo, tempry to pasuje termostat z poloneza i dopiero jest tanio

.
Błąd w sztuce : nie trzeba wymieniać dołu !
Ja założyłem samą górę od Delty I GT ie 1,6 DOHC ( ten sam silnik , co Tipo 1,6 DOHC , Ritmo 90 s.i.e) - pasuje bez przeróbek !
Dedra - podmiana termostatu
: 25 sty 2008, 17:13
autor: Piszczyk
schab napisał:
Błąd w sztuce : nie trzeba wymieniać dołu !
Ja założyłem samą górę od Delty I GT ie 1,6 DOHC ( ten sam silnik , co Tipo 1,6 DOHC , Ritmo 90 s.i.e) - pasuje bez przeróbek !
tak ale tylko w wersji 8v
przy 16v jest inna głowica - termostat jest z boku a nie od góry- brak miejsca pomiędzy wałkami!
chyba że to miałeś na myśli a ja się tylko wymądrzam - to sorki

Dedra - podmiana termostatu
: 26 sty 2008, 8:36
autor: schab
"Piszczyk" pisze:tak ale tylko w wersji 8v chyba że to miałeś na myśli ?
Dokładnie to miałem na myśli , aczkolwiek obudowy termostatów w silnikach 8V też kończą się poza głowicą .
Dedra - podmiana termostatu
: 04 lut 2008, 9:05
autor: Snooki
"Macio" pisze:"makek" pisze:Ten z forda właśnie bardzo ładnie wpasowuje się w gniazdo, tak, że zostaje miejsce na oring (widać na zdjęciach). Mam pytanie: jak uszczelniłeś termostat przy nieregularnym kształcie obok zaczepów?
Nie do końca rozumiem twoje pytanie ale ja zaczepy oryginalne zostawilem. Podmienilem sam wkłąd termostatu wiec nie musialem miec uszczenlnieniea bo zostal mi sam grzybek ze środka. Na rysunku wyglada to tak - mam nadzieje ze przybliża troche zagadnienie
http://macio.kojto.pl/termo.gif[/img]
Na czerwono znaczylem termostat orygianlny któy da sie wyjąc a po prawej jest polonez któremu po odcieciu tych dwu mocowań odpada cała góra i zostaje dokłądnie to samo co na czerwono zaznaczone jest po lewej.
Witam, jak nalezy zagiac te "uszy" ? chodzi mi o to ze jak odciołem w tym miejscu co jest pokazane to zaginam je o 180 stopni ?
http://img137.imageshack.us/img137/2939 ... bh7.th.jpg[/img]