Strona 3 z 4

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

: 17 mar 2010, 22:20
autor: gloger
Zdecydowanie SKV !!

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

: 17 mar 2010, 22:21
autor: gloger
Sorry - miało być SKF.

Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

: 17 mar 2010, 22:57
autor: maciek_czer
Tu jest opisana PRAWIDŁOWA procedura napięcia paska MV w 2.4TD/JTD

Postrzępiony brzeg paska MV wskazuje na wadliwy montaż lub uszkodzenie któregoś koła z rowkami, najczęściej walniętej jest koło pasowe wału.

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

: 21 mar 2010, 11:22
autor: zbebus
hej hej
mam tylko pytnako, to koło pasowe na wale jest może metalowo gumowe?
pozdrawiam

Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

: 21 mar 2010, 16:25
autor: topcio
o ile pamiętak tak

Odp: Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

: 21 mar 2010, 17:16
autor: argenta67
maciek_czer pisze:Tu jest opisana PRAWIDŁOWA procedura napięcia paska MV w 2.4TD/JTD

Postrzępiony brzeg paska MV wskazuje na wadliwy montaż lub uszkodzenie któregoś koła z rowkami, najczęściej walniętej jest koło pasowe wału.
Według mnie procedura jest prostsza, łatwiejsza i równie skuteczna niż ta opisana przez ciebie a nie rozumiem kto się chce nazywać mechanikiem jeśli tego nie wie.
969248784.jpg

Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

: 21 mar 2010, 21:38
autor: maciek_czer
Właśnie ta "prostsza" procedura powoduje popiskiwanie i trzepotanie paska. A większość mechaników robi to tak jak Ty opisałeś i niestety muszą poprawiać. Swoją drogą ciekaw jestem czy uprościłbyś procedurę napięcia paska rozrządu w 3.0 V6 24V (I seria do 1996) która jest niemal identyczna w procedurze napinania napięcia?


Zresztą masz Tu potwierdzenie od innego speca od włoszczyzny.

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

: 22 mar 2010, 6:08
autor: argenta67
Rób jak chcesz, ja wiem że problemem jest zatarta właśnie ta śruba ampul owa i ta śruba jest przyczyną popiskiwania paska, brak naciągu.

Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

: 22 mar 2010, 22:38
autor: maciek_czer
Zwróć uwagę że napisałem o zatartej osi w opisie napięcia...

Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

: 23 kwie 2010, 15:34
autor: stabraf
:link:

Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

: 13 cze 2010, 20:56
autor: Zbynek
Odgrzewam starego kotleta : gafa :

Podczas wymiany rozrządu okazało się że owy napinacz (paska alternatora/klimy) jest niesprawny. Wg mechanika uszkodzona jest sprężyna (domyślam się, że mechanizm napinający jest zatarty). Jak dobrze zrozumiałem, to od peugeota/citroena pasuje jedynie rolka, a nie cały napinacz? Czy jest możliwość regeneracji mojego zapieczonego napinacza? A może ktoś ma do sprzedania sprawną używkę w rozsądnej cenie?

Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

: 13 cze 2010, 21:45
autor: tomektcs
Ja zregenerowałem swojego dorabając tą tulejkę u tokarza.

Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

: 15 cze 2010, 9:25
autor: Zbynek
Zbynek pisze:Odgrzewam starego kotleta : gafa :

Podczas wymiany rozrządu okazało się że owy napinacz (paska alternatora/klimy) jest niesprawny. Wg mechanika uszkodzona jest sprężyna (domyślam się, że mechanizm napinający jest zatarty). Jak dobrze zrozumiałem, to od peugeota/citroena pasuje jedynie rolka, a nie cały napinacz? Czy jest możliwość regeneracji mojego zapieczonego napinacza? A może ktoś ma do sprzedania sprawną używkę w rozsądnej cenie?

Rozebrałem, sprawdziłem i mam więcej informacji. Przy napinaniu kluczem 32 napinacza sprężyna się ugina, więc mechanizm nie jest zapieczony i wszystko wygląda ok. Po odpaleniu rolka napinacza strasznie szybko "skacze" (do tego stopnia, że śruba mocująca rolkę dwoi się w oczach, widać tylko jej skrajne położenia). Domyślam się, że sprężyna stała się zbyt "miękka" i napinacz jest do wymiany? Jak powinna wyglądać prawidłowa praca tego napinacza?

Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

: 22 wrz 2010, 21:41
autor: Dawka
Odgrzewam starego kotleta. U mnie niestety problem dalej nie rozwiązany, wymieniłem już pisząc w kolejności, pasek + napinacz, koło pasowe, rolka mimośrodowa + prowadząca, pasek napięty według opisanej metody z blokowaniem napinacza, pasek niestety dalej na wolnych obrotach trochę podskakuje. Macie jakieś propozycje co dalej z tym fantem zrobić ??

Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

: 29 gru 2020, 9:30
autor: Jurek K.
Witam
Mam pytanie dotyczące napinacza.
Czym różni się napinacz paska w roczniku 1997 i 2000 silniki 2,4 20V benzyna.
Mają rożne numery w eper.
U mnie podobno (ja nie widziałem) wyrobiona jest tuleja lub obudowa
i rolka nie chodzi równo zrzucając pasek o jeden rowek z alternatora
sama rolka dobra.
Stary typ wyjąłem, chcę rozebrać (zatarty) i ocenić stan.

Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku
Pozdrawiam Jurek