Strona 3 z 5

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

: 07 paź 2007, 20:51
autor: maciek_czer
A jak wygląda z częściami, czy wyszczegulniają przy płaceniu? Czy poprostu 300 za wszystko i po sprawie? U nas jest zwyczaj wyszczególniania cen części i robocizny, poza tym rzadko podwyższa się cenę bo było ciężko, chyba że wyjdzie coś do zrobienia i dojdą nowe części.

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

: 08 paź 2007, 8:33
autor: topcio
nie stary to sama robota + części, a zwyżka chyba jest wtedy kiedy widzi pierwszy raz takie auto na oczy i zostawia sobie furtkę-nie wiem

kappa 2,0 20v - demontaż wału, silnika

: 30 sie 2009, 14:42
autor: tomektcs
Witam, troszkę szukałem ale nie znalazłem jednoznacznych wskazówek więc proszę o pomoc. Mianowicie czeka mnie szlif wału korbowego i tu chciałbym się poradzić bo czytałem różne opinie np. że po szlifie długo nie polata bo nie będzie miał tej warstwy utwardzonej itd. Drugi problem to czy trzeba wyjąć silnik żeby zdemontować wał (jeśli tak to jak najprościej, górą czy dołem) czy może da radę wyjąć skrzynie biegów i jakoś tą drogą spróbować. I jeśli chodzi o szlif wału to padł mi wał na drugim cylindrze (obróciło panewkę) i nie wiem czy szlifować całość czy może tylko ten cylinder?

Odp: kappa 2,0 20v - demontaż wału, silnika

: 30 sie 2009, 15:25
autor: topcio
tomektcs pisze:Witam, troszkę szukałem ale nie znalazłem jednoznacznych wskazówek więc proszę o pomoc. Mianowicie czeka mnie szlif wału korbowego i tu chciałbym się poradzić bo czytałem różne opinie np. że po szlifie długo nie polata bo nie będzie miał tej warstwy utwardzonej itd. Drugi problem to czy trzeba wyjąć silnik żeby zdemontować wał (jeśli tak to jak najprościej, górą czy dołem) czy może da radę wyjąć skrzynie biegów i jakoś tą drogą spróbować. I jeśli chodzi o szlif wału to padł mi wał na drugim cylindrze (obróciło panewkę) i nie wiem czy szlifować całość czy może tylko ten cylinder?
Podłączyłem Cie do tego tematu, ponieważ jest dość wyczerpujący.
-najlepiej jest wyjąć silnik w górę, ale zawsze możesz próbować odsunąć skrzynię i wyjąć sam wał w dół ;)
-szlifować musisz wszystkie korbowodowe, główne zobaczysz w jakim są stanie

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

: 30 sie 2009, 17:30
autor: KGB
szlif calego walu kosztowal 150pln + 30pln za prostowanie ,
walu nie wyjmiesz bez rozebrania silnika ,wiec bez wyciagniecia silnika sie nie obejdzie

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

: 30 sie 2009, 22:03
autor: tomektcs
A z tą skrzynią jest dużo roboty? Planuje jeszcze wymienić pierścienie na tłokach, próbował ktoś może zrobić to dołem przy zdjętym wale :?:

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

: 30 sie 2009, 22:12
autor: topcio
Wymienić pierścionki od dołu nie da rady (stopki panewek wystają i nie da się opuścić tłoka). Czy dużo roboty z wyjęciem skrzyni? Rzecz względna- ja samemu wyjmuje bez kanału w trzy godziny. Jeśli planujesz wymianę pierścieni to po zdjęciu głowicy już mało zostaje do wyjęcia a zawsze łatwiej założyć wał "na stole" niż nad głową.

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

: 31 sie 2009, 12:45
autor: KGB
powiem wiecej - prawdopodobnie korbowod moze byc do wymiany ,wiec glowice trzeba zdjac ,zeby wyjac korbowod,
ale to w sumie zalezy czy korbowod jest zjechany - silnik u brata jeszcze sie sporo pokrecil bez panewki i wal sie minimalnie zdarl (wal na I szlif poszedl) ,a korbowod sie zjechal ostro,
jezeli silnik wylaczony odrazu po walnieciu panewki ,to pewnie korbowod bedzie dobry

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

: 31 sie 2009, 18:46
autor: tomektcs
Korbowód na szczęście cały, to jest moja druga naprawa wcześniej na 2 cyl. obróciła się panewka i musiałem wymienić korbowód, jednak nie dałem wału do szlifu tylko wymieniłem wszystkie panewki na org. i niestety długo nie wytrzymało :( dlatego teraz zrobię wszystko jak należy. Wie ktoś może jakiej grubości panewki powinienem kupić, bo chce kupić orginały a tam mają większy wybór po rozmiarach niż w IC tam mówią tylko na pierwszy lub drugi szlif :) dodatkowo wymienie jeszcze pierścienie na nominały goetza bo coś mi olej znikał i po wymianie uszczelniaczy dalej było to samo więc to chyba pierścienie, chociaż jak polałem naftą to trzymają :)

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

: 31 sie 2009, 20:00
autor: topcio
tomektcs pisze:. Wie ktoś może jakiej grubości panewki powinienem kupić, bo chce kupić orginały a tam mają większy wybór po rozmiarach niż w IC tam mówią tylko na pierwszy lub drugi szlif :)
Bo tak się nazywa, nadwymiar 0,1 to pierwszy szlif itd. najpierw daj wał do szlifierza niech zmierzy, na który szlif wyjdzie

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

: 01 wrz 2009, 17:08
autor: tomektcs
No i już wszystko jasne , stukała panewka na 1 cyl. a ta na 2 wytrzymała :) no i panewki główne w kiepskim stanie, podejrzewam, że być może pompa olejowa daje za małe ciśnienie co o tym sądzicie? Mam jeszcze pytanie, mianowicie mam taką pompę olejową ale od 2,4 tds wygląda identycznie tylko czy mogę jej użyć ? czy czymś sie jednak różniły?

-- 01 Wrz 2009, 19:36 --

Aha jeszcze jedno, w jaką stronę odkręca się śuba na wale?

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

: 02 wrz 2009, 14:07
autor: topcio
w lewo - na śrubie jest napisane

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

: 02 wrz 2009, 14:29
autor: tomektcs
Dzięki, a czy pompa oleju od 2,4 tds będzie pasować do 2,0 20v? bo z wyglądu są identyczne różnią się tylko tym, że od tds-a ma wyprowadzenie na chłodniczkę oleju a od 2,0 ma na wymiennik ciepła ale wygląda na to że można to przełożyć, tylko czy parametrami lub jeszcze czymś innym nie będą się różnić?

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

: 02 wrz 2009, 18:07
autor: topcio
:hmmm: nie mam pojęcia

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

: 02 wrz 2009, 18:18
autor: tomektcs
Hmm , tak się zastanawiam skoro te pompy wyglądają identycznie, to jeśli by miały się róznić, to na pewno ciśnieniem roboczym, a w dieslu chyba to ciśnienie powinno być większe niż w benzynie, czyli taka pompa od tds'a nie powinna zaszkodzić. To tylko takie moje przemyślenia, jutro sprawdzę obie pompy i może będę mógł coś więcej powiedzieć

-- 02 Wrz 2009, 19:28 --

Takie pytanie pomocnicze :) zbyt mało wydajna pompa oleju będzie dawała jakieś objawy z kontrolką ciśnienia oleju? czy jeśli kontrolka gaśnie normalnie to nie ma sensu sprawdzać pompy?