Strona 3 z 10

Odp: Lancia Code - immobilizer

: 22 paź 2009, 9:28
autor: Nat
argenta67 pisze:Nat, słuchaj są ludzie co maja wiedzę i ją praktycznie wykorzystują i są tacy co naczytali się "głupot" producenta, który tworzy coś wedle określonych zasad i zna tylko jedna drogę
OK, tylko nadal nie rozumiem Waszego wzburzenia.

Są trzy potencjalne możliwości:

1. To co napisał Laminarz jest błędne, a Ty znasz prawidłową solucję - jeśli tak, to zamiast się denerwować - podziel się nią proszę.
2. To co napisał Laminarz jest błędne, a Ty znasz prawidłową solucję, ale nie chcesz się nią dzielić, bo np. tym zarabiasz na życie - OK, ale wtedy napisz raz, że to jest błędne, bez niepotrzebnego denerwowania się po wielokroć.
3. To co napisał Laminarz jest OK, a Ty burzysz się z sobie tylko znanych powodów

Nie wiem, która z powyższych możliwości jest prawdziwa, jako że zajmuję się w życiu czymś innym niż mechanika (i elektronika) samochodowa, ale bez względu na to, gdzie leży prawda, nie ma chyba sensu aż tak się denerwować.

Tego typu poradniki pisane są po to, by pomagać innym. Zawsze i wszystkich do tego zachęcamy. Laminarzowi za poruszenie tematu bardzo dziękuję. Cenimy ekspercką wiedzę specjalistów takich jak Ty czy Jan123456. Ale cenilibyśmy ją jeszcze dużo bardziej, gdyby wnosiła do dyskusji więcej konkretów, a mniej emocji ;).

I jeszcze jedno - powtórzę, choć to chyba oczywiste - wszystkie porady dostępne na forum każdy wykorzystuje wyłącznie na swoje ryzyko i odpowiedzialność.

Odp: Lancia Code - immobilizer

: 22 paź 2009, 22:11
autor: argenta67
tomek pisze:Panowie, nie unoscie sie.
Napiszcie post, ktory wg Was zawiera kwintesencje tematu i dajcie mi znac. Zablokuje go i nie bedzie dyskusji w temacie. Niestety ja nie wypowiem sie merytorycznie ale na tym polega forum dyskusyjne, ze sie dyskutuje.
Wie tylko, ze jak mialem kappe (rok produkcji 1995) kupiona ok. 2002 to bez problemu dorobilem kluczyk z kluczyka zwyklego i przez caly czas uzytkowania auta (56 miesiecy) korzystalem z kluczyka dorobionego - bez zadnych problemow.
Koniec postów z prawdziwymi i sprawdzonymi wiadomościami bo nie dość, że nikt tego nie potrafi docenić to jeszcze blokuje się dostęp. ŻEGNAM lamiarze śmieciarze naucza was XX wieku. : do bani :

Odp: Lancia Code - immobilizer

: 22 paź 2009, 22:48
autor: prezesjm
argenta67 pisze:
tomek pisze:Panowie, nie unoscie sie.
Napiszcie post, ktory wg Was zawiera kwintesencje tematu i dajcie mi znac. Zablokuje go i nie bedzie dyskusji w temacie. Niestety ja nie wypowiem sie merytorycznie ale na tym polega forum dyskusyjne, ze sie dyskutuje.
Wie tylko, ze jak mialem kappe (rok produkcji 1995) kupiona ok. 2002 to bez problemu dorobilem kluczyk z kluczyka zwyklego i przez caly czas uzytkowania auta (56 miesiecy) korzystalem z kluczyka dorobionego - bez zadnych problemow.
Koniec postów z prawdziwymi i sprawdzonymi wiadomościami bo nie dość, że nikt tego nie potrafi docenić to jeszcze blokuje się dostęp. ŻEGNAM lamiarze śmieciarze naucza was XX wieku. : do bani :
Rzadko bywam złośliwy ale coś koledze się zablokowało hę :?: i nie myślę o forum !

Odp: Lancia Code - immobilizer

: 26 paź 2009, 13:05
autor: Lucas
witam mam pytanko odnosnie immobilaisera i centralnego zamka , mam kappa 2.0 t 16v
i ciagle swieci sie zielona dioda to jedna rzecz , druga to ze mam tylko 1 kluczyk i nie mam kodow ,
3) jak wyciagam kostke z kluczyka (immo) to autko zapalam normalnie 4) wyciagnalem ta spirale co jest wokol stacyjki do immobilaisera i dalej nic samochod zapala normalnie Teraz mam pytanie :
dlaczego nie moge otwierac z pilota centralnego zamka czy to jest wina immo ? ach jeszce jedno jak wciskam te guzikiczki co sa w lampce do ustawiania immo to one nic nie reaguja , gdzie mam szukac centralnego zeby otwierac z pilota ?

Odp: Lancia Code - immobilizer

: 26 paź 2009, 17:52
autor: laminiarz
Prawdopodobnie twoje autko, przeszło już kiedyś przez ręce "magika" który wykasował wpis immo z ECU, dlatego niezależnie czy układ immo jest czy go nie ma, działa czy nie działa, silnik i tak odpalisz. (złodziej też, ale złodziej o tym nie wie, więc ratuje Cię migająca diodka).
W tej sytuacji możesz spokojnie sprzedać antenę immo, a pieniążki przeznaczyć na zakup jakiegoś prostego układu zabezpieczającego - nawet taki najtańszy ma tą przewagę nad fabrycznym, że nie jest typowy, więc przysporzy złodziejowi więcej trudności.

Pytania o działanie alarmu i fabrycznego centralnego są poza zakresem mojej wiedzy, natomiast jeżeli centralka zamka centralnego była dorabiana, to zazwyczaj jest chowana z tyłu za skrzynką bezpieczników (tam jest najlepsze dojście do wszytkich potrzebnych jej kabelków).

Odp: Lancia Code - immobilizer

: 03 lis 2009, 20:14
autor: alan0104
witam. czytalem powyzsze posty i nie tylko (uzywalem opcji szukaj) rowniez, jednak nie znalazlem trafionej podpowiedzi na przypadlosc w mijej kappie. ostatnio pojawil sie problem polegajacy na opdlenie motoru 2.4jtd 2001. po rzekreceniu kluczyka w pozycje zaplonu, nie gasnie kontrolka "code" i wowczas nie moge go uruchomic. wczoraj na kilka godzin odlaczylem akumulator i po ponownym podlaczeniu bylo ok-odpalil bez problemu, kontrolka rowniez zgasla (jak zawsze do tej pory). dzis zauwazylem problem znowu. po kilkunastu probach (kreceniu w stacyjce kluczykiem, zamykaniu i otwieraniu przyciskiem cent zam) auto udalo mi sie w koncu odpalic. dodam ze dioda przy nawiewie centralnym wogole sie nie swieci, natomiast przy zamykaniu i cent zam (przyciskiem w kluczyku) powoduje krotkie zapalenie sie diody umiejscowionej na podsufitce przy lampkach z przodu. probowalem dokonac "integracji" glownego kluczyka z przyciskiem przy tej diodzie, jednak to na niewiele sie zdalo. prosze o jakies pomocne sugestie zanim zaprowadze auto do mechanika-elektronika.

Odp: Lancia Code - immobilizer

: 03 lis 2009, 21:30
autor: argenta67
alan0104 pisze:witam. czytalem powyzsze posty i nie tylko (uzywalem opcji szukaj) rowniez, jednak nie znalazlem trafionej podpowiedzi na przypadlosc w mijej kappie. ostatnio pojawil sie problem polegajacy na opdlenie motoru 2.4jtd 2001. po rzekreceniu kluczyka w pozycje zaplonu, nie gasnie kontrolka "code" i wowczas nie moge go uruchomic. wczoraj na kilka godzin odlaczylem akumulator i po ponownym podlaczeniu bylo ok-odpalil bez problemu, kontrolka rowniez zgasla (jak zawsze do tej pory). dzis zauwazylem problem znowu. po kilkunastu probach (kreceniu w stacyjce kluczykiem, zamykaniu i otwieraniu przyciskiem cent zam) auto udalo mi sie w koncu odpalic. dodam ze dioda przy nawiewie centralnym wogole sie nie swieci, natomiast przy zamykaniu i cent zam (przyciskiem w kluczyku) powoduje krotkie zapalenie sie diody umiejscowionej na podsufitce przy lampkach z przodu. probowalem dokonac "integracji" glownego kluczyka z przyciskiem przy tej diodzie, jednak to na niewiele sie zdalo. prosze o jakies pomocne sugestie zanim zaprowadze auto do mechanika-elektronika.
Ta Kappa to już ostania seria i ma troszkę inaczej immo zaprogramowane. Ta żółta puszka(czytnik kodów) jest nie pod fotelem kierowcy tylko pod zestawem wskaźników a dioda miedzy nawiewami działa w wersji z alarmem, dioda i przycisk w lampce pod sufitem jest informacją do zgrywania z kluczykiem do c.z. nie ma nic wspólnego z immo. Musisz podjechać do kogoś aby sprawdził jaki sygnał wysyła pastylka w kluczyku albo weź inny kluczyk i wtedy sprawdzaj, code na desce musi gasnąć.

Odp: Lancia Code - immobilizer

: 04 lis 2009, 17:09
autor: alan0104
argenta67 pisze:
alan0104 pisze:witam. czytalem powyzsze posty i nie tylko (uzywalem opcji szukaj) rowniez, jednak nie znalazlem trafionej podpowiedzi na przypadlosc w mijej kappie. ostatnio pojawil sie problem polegajacy na opdlenie motoru 2.4jtd 2001. po rzekreceniu kluczyka w pozycje zaplonu, nie gasnie kontrolka "code" i wowczas nie moge go uruchomic. wczoraj na kilka godzin odlaczylem akumulator i po ponownym podlaczeniu bylo ok-odpalil bez problemu, kontrolka rowniez zgasla (jak zawsze do tej pory). dzis zauwazylem problem znowu. po kilkunastu probach (kreceniu w stacyjce kluczykiem, zamykaniu i otwieraniu przyciskiem cent zam) auto udalo mi sie w koncu odpalic. dodam ze dioda przy nawiewie centralnym wogole sie nie swieci, natomiast przy zamykaniu i cent zam (przyciskiem w kluczyku) powoduje krotkie zapalenie sie diody umiejscowionej na podsufitce przy lampkach z przodu. probowalem dokonac "integracji" glownego kluczyka z przyciskiem przy tej diodzie, jednak to na niewiele sie zdalo. prosze o jakies pomocne sugestie zanim zaprowadze auto do mechanika-elektronika.
Ta Kappa to już ostania seria i ma troszkę inaczej immo zaprogramowane. Ta żółta puszka(czytnik kodów) jest nie pod fotelem kierowcy tylko pod zestawem wskaźników a dioda miedzy nawiewami działa w wersji z alarmem, dioda i przycisk w lampce pod sufitem jest informacją do zgrywania z kluczykiem do c.z. nie ma nic wspólnego z immo. Musisz podjechać do kogoś aby sprawdził jaki sygnał wysyła pastylka w kluczyku albo weź inny kluczyk i wtedy sprawdzaj, code na desce musi gasnąć.
dzieki za podpowiedzi. uzycie innego klucza nic nie zmienilo. mam trzy klucze A,B,C, karty kodowej brak. dzisiaj bylem w warsztacie, podlaczyli auto do kompa i....poiformowali mnie, ze immo, to dodzielny uklad elektroniczny, a poza tym nie udalo sie polaczyc z kompem w samochodzie (czy cos w tym rodzaju). polecono mi pewnego elektronika, z ktorym umowilem sie na poniedzialek, moze on poradzi sobie z tym problemem. kasy nic nie wzieli. nie wiem czy sprawa tkwi w zdjeciu kodow, czy ominieciu imma.

Odp: Lancia Code - immobilizer

: 30 gru 2009, 22:36
autor: Bichoń
No to ja mam inne pytanie - czy wszystkie Kappy są wyposażone w 'lancia code'? Moja jest z 94/95 roku, mam do niej tylko jeden kluczyk - wyglądający 'zwyczajnie', nie widać po nim żadnych elektronicznych zabezpieczeń - kawałek nalanego plastiku i odpowiedniego kształtu metal ;-) tylko na tym plastiku z tyłu jest taka czerwona 'zaślepka'.

Odp: Lancia Code - immobilizer

: 30 gru 2009, 23:58
autor: volf
Z tego co wiem-to tak. Masz fotkę kluczyka od środka, transponder od immo to ta kostka PCF... Philipsa.

Odp: Lancia Code - immobilizer

: 31 gru 2009, 11:33
autor: Bichoń
volf pisze:Z tego co wiem-to tak. Masz fotkę kluczyka od środka, transponder od immo to ta kostka PCF... Philipsa.
Hmm... jeżeli jest bateryjka, to powinno się dać jakoś otworzyć kluczyk? U mnie nie widać, żeby się dało.
Właśnie mnie pokusiło i sprawdziłem tą czerwoną 'zaślepkę' z tyłu kluczyka - no i to jest tylko taki plastikowy 'korek', w którym jest ukryte coś jakby magnes. Nie mam też tego znaczka u nasady metalowej części kluczyka.

Re: Lancia Code - immobilizer

: 31 gru 2009, 14:30
autor: Skalniak71
Mój problem polega na tym, że nie posiadam karty "Code", a chciałbym podładować/wymienić baterie w kluczyku który otwiera i zamyka centralny ... Teraz musze prawie do szyby dotykać kluczem i celować aby zamki się pootwierały. Sądzę, że to bateria... Nie posiadając "Code" mogę bez obaw wymienić baterie itd(aby później klucz mi działał). Dostałem jeszcze dwa klucze, czarny najmniejszy+wiekszy brązowy.
Druga sprawa, czy celujecie przy samochodzie kluczem-pilotem w jakiś czujnik?Zasięg mojego pilota to jakieś 20cm poza szybę samochodu :/ Wydaje mi się ze jest on-czujnik- przy oświetleniu wewnetrznym, koło lusterka wstecznego.
Po wtóre, czy fabrycznie Kappa posiadała alarm? Gdy włącze immobilizer z kluczyka i otworze go tradycyjnie poprzez zamek włączają się awaryjne, ale żadnego sygnału dźwiękowego nie ma. Czy jest to wina jakiejś syreny? Jeśli tak to gdzie ona się znajduje.

Dzięki za odp.

Odp: Lancia Code - immobilizer

: 31 gru 2009, 15:32
autor: Bichoń
No, to sprawdziłem dokładnie u siebie - ten czerwony 'korek' kryje właśnie kostkę immo:

Obrazek


I teraz: czy można dorobić taki klucz z immo? Albo czy można wyrzucić immobiliser z samochodu i zostać przy mechanicznym kluczyku?

Odp: Lancia Code - immobilizer

: 31 gru 2009, 17:00
autor: Codee
Na bank idzie tę kostkę do immo dorobić(zaprogramować) mając oryginalną.
Klucze chyba normalnie dorabiają, tylko trzeba taki do którego wsadzisz zaprogramowaną kostkę immo.

Odp: Lancia Code - immobilizer

: 31 gru 2009, 17:07
autor: FXX
Nie wiem jak ma się dokładnie sprawa przy Lancii.
Bodajże 2 lata temu zepsuła mi się wkładka stacyjki w Espero, a też jest immo. Przez kilka dni odpalanie polegało na przyłożeniu kluczyka do ramki w której jest czytnik i łączeniem odpowiednich kabelków.
Została wymieniona wkładka na nową, a co za tym idzie do stacyjki jest inny kluczyk. Nie przerabialiśmy wkładki pod stary kluczyk, tylko mechanik za odpowiednią opłatą zaprogramował kluczyki pod oryginalny immo.