Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Poczytaj trochę o zaleceniach montażowych firmy ATE
http://www.eautonaprawa.nazwa.pl/html/i ... mularz.pdf
http://www.eautonaprawa.nazwa.pl/html/i ... mularz.pdf
KAPPA TDS & JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 18 gru 2011, 13:39
- Imię: RAF
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Witam,
krzyżak na półosi zmieniony, jest teraz minimalny luz promieniowy. Drgania się zmniejszyły. Żeby zmienić krzyżak wystarczyło rozpiąć wahacze i końcówkę drążka i na przewodach dało się wyjechać półosią i krzyżakiem na zewnątrz.
Przy demontażu znalazłem jeszcze luźne sworznie na dwóch wahaczach. Zlikwiduję jeszcze te mankamenty i powinno być po sprawie.
Tomzik a wracając do zacisków sprawdź ręką czy zacisk tkwi sztywno przy tarczy jak byś chciał nim poruszać?!
krzyżak na półosi zmieniony, jest teraz minimalny luz promieniowy. Drgania się zmniejszyły. Żeby zmienić krzyżak wystarczyło rozpiąć wahacze i końcówkę drążka i na przewodach dało się wyjechać półosią i krzyżakiem na zewnątrz.
Przy demontażu znalazłem jeszcze luźne sworznie na dwóch wahaczach. Zlikwiduję jeszcze te mankamenty i powinno być po sprawie.
Tomzik a wracając do zacisków sprawdź ręką czy zacisk tkwi sztywno przy tarczy jak byś chciał nim poruszać?!
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Witam, ja również miałem przypadek z krzyżakami, pomogło po wymianie. Ale też co mnie zdziwiło, to wibracje przez zużyte tylne amortyzatory, przypadek astra II kombi i pomogłoRAF KASPEREK pisze:Witam,
krzyżak na półosi zmieniony, jest teraz minimalny luz promieniowy. Drgania się zmniejszyły. Żeby zmienić krzyżak wystarczyło rozpiąć wahacze i końcówkę drążka i na przewodach dało się wyjechać półosią i krzyżakiem na zewnątrz.
Przy demontażu znalazłem jeszcze luźne sworznie na dwóch wahaczach. Zlikwiduję jeszcze te mankamenty i powinno być po sprawie.
Tomzik a wracając do zacisków sprawdź ręką czy zacisk tkwi sztywno przy tarczy jak byś chciał nim poruszać?!
Obecnie Lancia Delta 2.0 Turbo Fiat Ulysse 2.0 Lada 2107 Doszła Lancia Thema 3.0 v6 sw Fiat 125p Pickup i Syrenka Bosto.Nowy nabytek Honda Shadow Vt 750 Classic
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
U mojego brata, przy takich objawach była skrzywiona zwrotnica, wymieniliśmy i pomogłoTomzik pisze:No fajnie, a co koledzy powiedzą na mój przypadek, z którym walczę chyba już 3 lata.
Drgania od ok. 120, niezaleznie od kół (zimowe i letnie robią to samo), wymienione sworznie wahaczy, cały kompletny stabilizator na oryginał, poduszki amortyzatorów, końcówki drążka kierowniczego, to samo oba przeguby wewnętrzne z półosiami (też oryginały). Nawet pokusiłem się kiedyś o wymianę piasty. Wciąż jednak mam ten sam problem.
Przy hamowaniu tragedia- kiera lata po całej kabinie.
Po kupnie nowych tarcz- na niedługi czas się znacznie poprawia (ale nie ustaje całkowicie), po czym z dnia na dzień jest coraz gorzej i znów to samo.
Przy czym mam wrażenie, że za każdym razem to jest prawa strona.
Moim zdaniem niemożliwe jest, aby 3 czy 4 komplety nowych tarcz tak się rozwaliły (różnych producentów- Brembo, Lucas, Bosch) i za każdym razem ta sama strona. Tylko mi nie wmawiajcie bajek o kałużach na poboczu
.
Faktem jest, że przy lekkim hamowaniu "korkowym", tzn z prędkości rzedu 20-30 km/h i lekkim nacisku na pedał czuć, że auto hamuje skokowo, jakby jednak była krzywa tarcza, ale do jasnej ciasnej niemożliwe jest, że wciąż ta sama tarcza się wykrzywia...
Czy można to powiązać z luzami na dwumasie??
Obecnie Lancia Delta 2.0 Turbo Fiat Ulysse 2.0 Lada 2107 Doszła Lancia Thema 3.0 v6 sw Fiat 125p Pickup i Syrenka Bosto.Nowy nabytek Honda Shadow Vt 750 Classic
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 18 gru 2011, 13:39
- Imię: RAF
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Szopen1 a był wyczuwalny luz na zwrotnicy czy zrobiliście to na zasadzie trial&error?
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Chodzi Ci o przegub wewnętrzny?RAF KASPEREK pisze:krzyżak na półosi zmieniony, jest teraz minimalny luz promieniowy. Drgania się zmniejszyły. Żeby zmienić krzyżak wystarczyło rozpiąć wahacze i końcówkę drążka i na przewodach dało się wyjechać półosią i krzyżakiem na zewnątrz.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 18 gru 2011, 13:39
- Imię: RAF
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Tak, prawy.
Wystarczy rozpiąć zwrotnicę. Panowie na serwisie tak kołnierz nakrętki od półosi nacięli i zagnietli w wybrania na półosi, że nie dało się tego odgiąć?!
Wystarczy rozpiąć zwrotnicę. Panowie na serwisie tak kołnierz nakrętki od półosi nacięli i zagnietli w wybrania na półosi, że nie dało się tego odgiąć?!
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
E, to nie to, wymieniałem już oba, razem z półosiami, w dodatku na pełne oryginały. Nie pomogło 

Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 18 gru 2011, 13:39
- Imię: RAF
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
A czego w przednim zawieszeniu jeszcze nie zmieniłeś?
to pytanie chyba będzie prostsze bo widzę że już niemal wszystko?!
to pytanie chyba będzie prostsze bo widzę że już niemal wszystko?!
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Tak w zasadzie chybił-trafił, ale wiedzieliśmy, że był kiedyś trafiony w koło.RAF KASPEREK pisze:Szopen1 a był wyczuwalny luz na zwrotnicy czy zrobiliście to na zasadzie trial&error?
Obecnie Lancia Delta 2.0 Turbo Fiat Ulysse 2.0 Lada 2107 Doszła Lancia Thema 3.0 v6 sw Fiat 125p Pickup i Syrenka Bosto.Nowy nabytek Honda Shadow Vt 750 Classic
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Jedynie amortyzatorów przednich.RAF KASPEREK pisze:A czego w przednim zawieszeniu jeszcze nie zmieniłeś?
to pytanie chyba będzie prostsze bo widzę że już niemal wszystko?!
Poduszki niedawno, do tego sworzenie wahaczy, jakiś czas temu tulejki wahaczy, cały kompletny oryginalny stabilizator, koncówki drążka kierowniczego, wszystko to już było zmieniane.
Także łożysko i piasta prawego przedniego koła.
Oprócz amorków zostały jedynie zaciski i przeguby zewnętrzne

Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
To podjedź na stacje diag. i sprawdź wszystkie amorki.Tomzik pisze:Jedynie amortyzatorów przednich.RAF KASPEREK pisze:A czego w przednim zawieszeniu jeszcze nie zmieniłeś?
to pytanie chyba będzie prostsze bo widzę że już niemal wszystko?!
Poduszki niedawno, do tego sworzenie wahaczy, jakiś czas temu tulejki wahaczy, cały kompletny oryginalny stabilizator, koncówki drążka kierowniczego, wszystko to już było zmieniane.
Także łożysko i piasta prawego przedniego koła.
Oprócz amorków zostały jedynie zaciski i przeguby zewnętrzne
Obecnie Lancia Delta 2.0 Turbo Fiat Ulysse 2.0 Lada 2107 Doszła Lancia Thema 3.0 v6 sw Fiat 125p Pickup i Syrenka Bosto.Nowy nabytek Honda Shadow Vt 750 Classic
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 18 gru 2011, 13:39
- Imię: RAF
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Koła mogą boksować/podskakiwać przy wybitych amortyzatorach ale dla małych prędkości 20/30 km/h to raczej niemożliwe.
Jedno jest pewne jeżeli przy hamowaniu telepie jak diabli... to trzeba szukać w obrębie zwrotnica, piasta, tarcza, zacisk.
Ja zacząłem od zmierzenia bicia.Zdejmujesz koła, przyczepiasz miernik zegarowy na zwrotnicę albo amortyzator i sprawdzasz bicie na tarczy. Będziesz wiedział czy jest krzywo czy nie. Każdy mechanik samochodowy, tokarz, frezer czy ślusarz będzie miał taki miernik.
Zobacz czy zacisk i klocki są solidnie zamontowane. Opony są równe czy wycięte którąś stroną? zakładam że próbowałeś na jakichś sprawdzonych letnich czy to nie opony?
U mnie wczoraj zapiąłem zregenerowane wahacze i gra! Na zimowych oponach z grubymi łatami tak koło 120 lekko się przenosi (kompensują się drgania z opon) ale był test na letnich na przedniej osi i jest super!
Jedno jest pewne jeżeli przy hamowaniu telepie jak diabli... to trzeba szukać w obrębie zwrotnica, piasta, tarcza, zacisk.
Ja zacząłem od zmierzenia bicia.Zdejmujesz koła, przyczepiasz miernik zegarowy na zwrotnicę albo amortyzator i sprawdzasz bicie na tarczy. Będziesz wiedział czy jest krzywo czy nie. Każdy mechanik samochodowy, tokarz, frezer czy ślusarz będzie miał taki miernik.
Zobacz czy zacisk i klocki są solidnie zamontowane. Opony są równe czy wycięte którąś stroną? zakładam że próbowałeś na jakichś sprawdzonych letnich czy to nie opony?
U mnie wczoraj zapiąłem zregenerowane wahacze i gra! Na zimowych oponach z grubymi łatami tak koło 120 lekko się przenosi (kompensują się drgania z opon) ale był test na letnich na przedniej osi i jest super!
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Za tydzień planuję odstawić furę na typowy przegląd, wymianę świec, oleju, filtrów itp plus diagnozę sondy lambda (falują obroty na LPG na zimnym silniku) oraz skąd leci olej (lewą stronę silnika mam obryzganą), przy okazji powiem, aby mechanior ostatecznie się zajął tym trzepaniem kiery, bo jeżdżę tak już z 3 lata i wpienia mnie to już fest.
Drgania są nie tylko podczas hamowania, ale występują od mniej więcej tych 120 i są znacznie mniejsze niż podczas hamowania.
W tym czasie przerabiałem już odnowione felgi (prostowane i malowane) wraz z 2 zestawami opon letnich Pirelli P Zero Nero (myślę, że badziew to nie jest
), w tym jeden z nich założony zeszłej wiosny na odnowione felgi jako nówki nieśmigane. Do tego zimówki Good Year UG7+ , więc też raczej nie tandetne.
Kół więc raczej nie podejrzewam, na obu kompletach jest dokładnie to samo zachowanie.
Drgania są nie tylko podczas hamowania, ale występują od mniej więcej tych 120 i są znacznie mniejsze niż podczas hamowania.
W tym czasie przerabiałem już odnowione felgi (prostowane i malowane) wraz z 2 zestawami opon letnich Pirelli P Zero Nero (myślę, że badziew to nie jest

Kół więc raczej nie podejrzewam, na obu kompletach jest dokładnie to samo zachowanie.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 18 gru 2011, 13:39
- Imię: RAF
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa - wibracje powyżej 120km/h
Jak nie ma luzu na maglownicy i końcówkach...
Wedle tego ja bym sprawdził bicie na tarczy, zaciski i zbieżność (patrzysz czy widać jak tnie opony krawędziami?!) na końcu amory...
Wedle tego ja bym sprawdził bicie na tarczy, zaciski i zbieżność (patrzysz czy widać jak tnie opony krawędziami?!) na końcu amory...