Wikingos pisze:Szanowne Grupowiczki i Szanowni Grupowicze
Moim zdaniem wasza ocena niektórych sił POlitycznych jest niesprawiedliwa ponieważ politycy ci dbają wybitnie o budżet Państwa oraz wizerunek Wa-wy:
1. "Bus-pass" 24h

- drenaż portfeli kierowców spalających paliwo w gigantycznych korkach nie tylko na ulicach z wyznaczonymi "bus-pass" ale także na dojazdach.
2. Podatek ekologiczny (na szczęście przycichło) ukłon w stosunku do właścicieli Kapp, Them i innych starszych samochodów. Aby nie płacić będziemy mogli pójść do salonów i kupić nowiutkie Thesis'y
3. Coś się znów zaczęło mówić o podatku katastralnym.
4. Parkingi serii parkuj_i_jedź - parking wzorcowy Połczyńska.
5. Warszawa zaczyna wyglądać jak zlepek betonowych gett (osiedla ogrodzone murem z minimalną ilością zieleni) a można przecież zastosować stary warszawski wzór budynki typu studnia lub zabudowa przestrzenna typ PRL-wielka płyta.
6. Druga linia metra

- jaki jest obecny nowy termin ukończenia ?
Rozumiem ironię, tez śmieję się z odwiecznych absurdów stolicy, ale mógłbys dobrac jakieś problemy wiekszego kalibru, bo te łatwo obalić"
ad 1. Bus pasy sa na całym swiecie. W Poznaniu, skąd pochodzę nikomu do głowy by nie przyszło narzekać, że działają 24 h. Podobnie jak narzekac na to, że włączono system polegający na tym, że pasażerowie SAMI otwierają sobie drzwi w autobusie czy tramwaju. W Poznaniu działa to od lat i jest dobrym rozwiązaniem, szczególnie mroźną zimą. W Warszawie, podobnie jak buspasy uznaje się to za rozwiązanie z Marsa. Cóż czuć mentalną bliskość Azji

ad 2. Przycichło, nie ma - zarzut nietrafiony. bo chyba konsultacje społeczne pomysłów nie są czymś złym?
ad 3. Patrz ad 2. Pudło.
ad 4. Są i inne z tej serii, lepsze. Co nie oznacza, że system ejst dobry - IMHO dobry z założenia pomysł zepsuto kilkoma durnymi regulacjami.
ad 5. Piszesz chyba głównie o ppotworku o nazwie Marina? Swoją drogą, sugerowana przez Ciebie alternatywa w postaci wzorcowej zabudowy wielkopłytowych slumsów też nie jest pociągająca.
ad 6. Całość do 2016 z tego co wiem, a centralny odcinek do 2013. Czyli trochę szybciej niż pierwsza linia (pierwsza była oddawana do użytku prawie 14 lat (pocz. 1995, koniec 2008), druga: ?? (nie wiadomo kiedy pierwsze stacje będą oddane) - 2016.
tu jest info
Słowem, nie przecząc Twojej ogólnej tezie, że politycy rządzący Warszawą przez ostatnie kilkanaście lat narobili sporo głupot, sugeruję znalezienie lepszych argumentów ją ilustrujących. Da się.
