Strona 3 z 3

Odp: Re: Lybra - spadek mocy w 2,4 jtd 140 KM

: 11 sty 2010, 13:10
autor: heniek.z.lasu
kaeres pisze: Co się dzieje gdy na dłuższy czas zostawimy zaślepiony egr ?
Nic! Masz czyściej w kolektorze i silniku, jedynym minusem jest dłuższy czas nagrzewania silnika i nieco twardsza praca na jałowym.

Odp: Lybra - spadek mocy w 2,4 jtd 140 KM

: 11 sty 2010, 17:07
autor: Maciekmlo
Witam
No i po usterce wszystko git : yesyes : zaiwania jak trzeba nawet jak jest ciepły silnik.
EGR zaślepiony i auto daje rade

Re: Lybra - spadek mocy w 2,4 jtd 140 KM

: 11 sty 2010, 17:10
autor: Maciekmlo
Tylko muszę jeszcze zamówić te z allegro zaślepki bo zrobiłem narazie prowizorke z 1mm blachy. Powiedzcie mi bo są różne opinie gdzie najlepiej zaślepic przed zaworem czy na tej rurce między przepustnicą.( ja narazie zaślepiłem na tej rurce.

Odp: Lybra - spadek mocy w 2,4 jtd 140 KM

: 13 lut 2010, 20:29
autor: awaria09
panowie znalazłem niedawno taki post co dał mi trochę do myślenia. w kapiszonie też mam problem z mocą powyżej 3.5 tys obr. Ale wracając do egr prosze przeczytać.
ze strony
>http://www.grupy.v10.pl/2,4,JTD,4,25516,2009_11.html
napisał Autor: \M. >marianpazdzioch@fiat.pl

"Jesli EGR jest zablokowane i nie trzyma cisnienia to nadcisnenie idzie w
wydech....
przepływomierz prawidłowo widzi 50 kg a w cylindrze jest ze 30 i masz
oszukany skład

Turbiny maja zawór upstowy ale w benzyniakach i sa to zupełne inne
konstrukcje
Turbino o zmiennej geomtrii nie maja

W skrajnym przypadku
Wyobraz sobie ze piłujesz na 3biegu ostro pod góre, np wyprzedzasz TIRa
obroty powiedzmy 4000.
Turbina pracuje pełną parą i kreci sie ok 100tys obr, i zmienamy szybko bieg
na IV albogwałtownie hamujemy.
Obroty szybko spadają a turbina powoli, duze sisnienie tez jest w
intercoolerze i przewodach.
efektem bedzie przeladowanie zatem sterownik otwiera EGR i upuszcza troche
cianiena - i jesli
w EGR jest troche luznego syfu to go wydmuchuje.
Idea jest ochrona układu przeniesienia napędu i turbiny ( naprezenie
łopatek)
Jak to sprawidzic - wez tester i sie przejedz -w detalu ustaw strategie
zaworu EGR i zobaczysz na BOSCH 16EDC widac dokladnie

Skad wie ze zmianiamy bieg?
czujnik sprzegła - lub hamulca zmienia strategie (mape) wtrysku
Wczasie jazdy wcisnij lekko stop by zapaliły sie swiatla - powinien strcic
sporo mocy."

i co wy na to?? :?:

Odp: Lybra - spadek mocy w 2,4 jtd 140 KM

: 13 lut 2010, 22:25
autor: heniek.z.lasu
Rozwinięcie skrótu EGR to Exhaust Gas Recirculation co oznacza że silnik wykorzystuje własne spaliny dla zmniejszenia temperatury spalania w cylindrach czego efektem jest oddawanie mniejszej ilosci szkodliwych substancji do atmosfery. Generalnie chodzi tylko o ekologię. Teoria o upuszczaniu ciśnienia jest kompletną bzdurą dlatego że EGR działa w stronę od wydechu do kolektora a nie odwrotnie.