Strona 3 z 4
Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
: 03 lut 2010, 0:20
autor: Gros
fotisk pisze:Witajcie,
oto efekty moich poszukiwań:
simering "kiełbaśnicy": 28x47x8 mm prawoskrętny
simering lewej półosi: 32x52x10/13,5 mm lewoskrętny
simering prawej półosi: 29,8x50x10/11,5 mm bez kierunkowości (Corteco już nie produkuje)
Ciekawe, ktoś może mi to wyjaśnić? Czyżby jedna półoś miała inną średnicę/konstrukcję od drugiej?
Tak jest themi tak jest w kapie jen duży drugi mały ja u siebie wymieniałem i kupiłem w agromie za kilka złociszy przejechałem prawie 90tysiecy i olej nie kapie
Re: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
: 03 lut 2010, 0:44
autor: Coupe
Z ciekawoś&ci 20V i 16V mają taki sam osprzęt? Te same rzeczy należy sprawdzać? patrz "kiełbaśnica"
Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
: 03 lut 2010, 5:52
autor: fotisk
Grosie, dziękuję za rozwianie moich wątpliwości, Coupe, zasada taka sama, skrzynia ma taką samą konstrukcję, mogą się różnić tylko wymiary. Jeżeli potrzebujesz wymiarów pisz...
Odp: Re: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
: 03 lut 2010, 8:01
autor: topcio
Coupe pisze:Z ciekawoś&ci 20V i 16V mają taki sam osprzęt? Te same rzeczy należy sprawdzać? patrz "kiełbaśnica"
w 16V jest zupełnie inna skrzynia niż w 20V , ale te uszczelniacze trzeba sprawdzić bez względu na model i markę

, chyba, że chcesz rozbierać ponownie za jakiś czas.
Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
: 05 lut 2010, 17:19
autor: fotisk
Witajcie,
sprzęgło wymienione, chodzi cudnie.
Jest taki mały problemik: sporo ciężej niż przed wymianą chodzą biegi 1 i 2 (zwłaszcza 2). Wydaje mi się że prowadzenie lewarka dla tych biegów jest po innej linii niż było. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być przyczyną tego stanu. Dodam że coś piszczy przy ruszaniu dźwignią zmiany biegów.
Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
: 07 lut 2010, 19:23
autor: topcio
źle zamontowana pokrywa wybieraka biegów, piszczenie

Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
: 08 lut 2010, 7:08
autor: fotisk
Topciu, pokrywa nie była ruszana, myślę jeszcze o tym czy nie jest za mocno skręcony "przegub" na drążku łączącym lewarek z wybierakiem, lub o gumowym uszczelnieniu w grodzi silnika.
Chyba, że to przypadek a działo się to już wcześniej a ja po prostu nie zauważyłem.
Odp: Re: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
: 08 lut 2010, 10:04
autor: Bany
topcio1 pisze:Coupe pisze:Z ciekawoś&ci 20V i 16V mają taki sam osprzęt? Te same rzeczy należy sprawdzać? patrz "kiełbaśnica"
w 16V jest zupełnie inna skrzynia niż w 20V , ale te uszczelniacze trzeba sprawdzić bez względu na model i markę

, chyba, że chcesz rozbierać ponownie za jakiś czas.
skrzynia jest taka sama ,a na pewno te rzeczy które chcecie wymieniac.
Rózni sie simering prawy jak jest z visco.
Simering na wał korbowy tył mozna dostac z corteco bez problemu w zamienniku.
Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
: 08 lut 2010, 18:54
autor: fotisk
Tak jak obiecałem sumuję koszty:
sprzęgło Valeo 400pln
simering wału korbowego Corteco 80pln
cała kiełbaśnica 45pln
simeringi na półosie Corteco po 9pln
robocizna 250pln
Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
: 14 lut 2010, 7:12
autor: fotisk
Witajcie,
problem z ciężko chodzącą 1 i 2 rozwiązany: wystarczyło posmarować przegub łączący skrzynię i lewarek.
Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
: 14 lut 2010, 19:27
autor: Marcin_D
Fotisk możeszpodać oznaczenia tego simeringu wału korbowego i tych na kiełbaśnice.
Zmieniać będę w swojej p[rzy okazji remontu i łatwiej będzie kupić.
Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
: 15 lut 2010, 5:15
autor: fotisk
Cześć,
ten simering na wał korbowy ma oznaczenie corteco: 12015763B numer części OE to: 40435513, 46435513, 46435514, 71713041, 71718365, 7750404 (sprawdź w ePerze czy Twój jest jednym z tych numerów - powinien być na bank), natomiast co do kiełbaśnicy, wymienić trzeba raczej całą, gdyż simerning jest jakby na stałe umieczczony w obudowie - zaprasowany. Pewnie podejdzie jakaś od Fiata, ale w łodzi w dużym sklepie z częściami tylko do Fiatów nie mają cross listy fiat - lancia.
Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
: 15 lut 2010, 11:30
autor: topcio
fotisk pisze:natomiast co do kiełbaśnicy, wymienić trzeba raczej całą, gdyż simerning jest jakby na stałe umieczczony w obudowie - zaprasowany. Pewnie podejdzie jakaś od Fiata, ale w łodzi w dużym sklepie z częściami tylko do Fiatów nie mają cross listy fiat - lancia.
nie jest zaprasowany - można go wyjąć
Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
: 16 lut 2010, 7:03
autor: fotisk
Jeżeli Topcio ma rację, simering ma wymiary 28x47x8 mm, jest prawoskrętny, oznaczenie Corteco to: 12011445B
Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
: 18 lut 2010, 0:05
autor: fotisk
Witajcie,
coś mnie zaraz trafi: sprzęgło jakby zapowietrzone, wysprzęgla, ale przy samej podłodze. Odpowietrzane kilkukrotnie, pochodzi trochę dobrze i pedał zaczyna działać w połowie wysokości(wysprzęgla przy samej podłodze). Jak dla testu zblokowałem wyciśnięty wysprzęglik i postanowiłem podnieść pedał sprzęgła, usłyszałem jakby przelewanie płynu w pompie sprzęgła (chlupanie). Czyżby pompa się kończyła czy to tylko pernamentne zapowietrzenie?
Dla niewtajemniczonych: wysprzęglik i komplet sprzęgła nowy, przewody suchutkie, wnętrze też.
Została do wymiany już tylko pompa.