Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie
: 20 mar 2010, 21:12
Jedno w tym wszystkim jest dobrea mianowicie to ze nie jest to pojedynczy prypadek tylko wielu tak ma-trza szukac problemu ,wkońcu któryś z nas go znajdzie 

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia
https://forum.lanciapolska.org/
Filtr paliwa, filtr powietrza, ew, przepływka. Mam tez podobne objawy, dzis filtr powietrza (przed zmianą na nowy) jak i przepływke przedmuchałem kompresorem i póki co - nie wystąpiło mulenie. W srode wymieniam rozrząd jak i cały osprzet paska micro. W piątek kpl filtrów i olej. W przyszłym tygodniu zdam relacje czy pomogło.przemas81 pisze:Jedno w tym wszystkim jest dobrea mianowicie to ze nie jest to pojedynczy prypadek tylko wielu tak ma-trza szukac problemu ,wkońcu któryś z nas go znajdzie
Filtr paliwa, powietrza, nawet przeciwpyłkowyRamzes_II pisze:Filtr paliwa, filtr powietrza, ew, przepływka. Mam tez podobne objawy, dzis filtr powietrza (przed zmianą na nowy) jak i przepływke przedmuchałem kompresorem i póki co - nie wystąpiło mulenie. W srode wymieniam rozrząd jak i cały osprzet paska micro. W piątek kpl filtrów i olej. W przyszłym tygodniu zdam relacje czy pomogło.przemas81 pisze:Jedno w tym wszystkim jest dobrea mianowicie to ze nie jest to pojedynczy prypadek tylko wielu tak ma-trza szukac problemu ,wkońcu któryś z nas go znajdzie
Czesto przyczyną mulenia jest przepływka własnie - warto ją "odkurzyc" kompresorem usuwając z niej pył. Zeby komuś nie przyszło na myśl palcem w przepływce "gorący drucik" dotykać ! mozna sobie uszkodzic przepływomierz !
I przepływka potrafi tak sobie działac nie wypluwając błedów kompa.goldixll pisze:Filtr paliwa, powietrza, nawet przeciwpyłkowyRamzes_II pisze:Filtr paliwa, filtr powietrza, ew, przepływka. Mam tez podobne objawy, dzis filtr powietrza (przed zmianą na nowy) jak i przepływke przedmuchałem kompresorem i póki co - nie wystąpiło mulenie. W srode wymieniam rozrząd jak i cały osprzet paska micro. W piątek kpl filtrów i olej. W przyszłym tygodniu zdam relacje czy pomogło.przemas81 pisze:Jedno w tym wszystkim jest dobrea mianowicie to ze nie jest to pojedynczy prypadek tylko wielu tak ma-trza szukac problemu ,wkońcu któryś z nas go znajdzie
Czesto przyczyną mulenia jest przepływka własnie - warto ją "odkurzyc" kompresorem usuwając z niej pył. Zeby komuś nie przyszło na myśl palcem w przepływce "gorący drucik" dotykać ! mozna sobie uszkodzic przepływomierz !wymieniony
Rozrząd kompletny robiony 2500 km temu, olej 500 km temu, jedynie co to może faktycznie ten przepływomierz
Najgorsze, że problem nie występuje notorycznie. Wróciłem teraz do domu i kappa po drodze nie wykazywała żadnych dolegliwości - a rano była tragediaRamzes_II pisze:I przepływka potrafi tak sobie działac nie wypluwając błedów kompa.goldixll pisze:Filtr paliwa, powietrza, nawet przeciwpyłkowyRamzes_II pisze:Filtr paliwa, filtr powietrza, ew, przepływka. Mam tez podobne objawy, dzis filtr powietrza (przed zmianą na nowy) jak i przepływke przedmuchałem kompresorem i póki co - nie wystąpiło mulenie. W srode wymieniam rozrząd jak i cały osprzet paska micro. W piątek kpl filtrów i olej. W przyszłym tygodniu zdam relacje czy pomogło.przemas81 pisze:Jedno w tym wszystkim jest dobrea mianowicie to ze nie jest to pojedynczy prypadek tylko wielu tak ma-trza szukac problemu ,wkońcu któryś z nas go znajdzie
Czesto przyczyną mulenia jest przepływka własnie - warto ją "odkurzyc" kompresorem usuwając z niej pył. Zeby komuś nie przyszło na myśl palcem w przepływce "gorący drucik" dotykać ! mozna sobie uszkodzic przepływomierz !wymieniony
Rozrząd kompletny robiony 2500 km temu, olej 500 km temu, jedynie co to może faktycznie ten przepływomierz
Niestety - bez podmiany z egzemplarza pozbawionego dolegliwosci nie wykluczysz inaczej.
Tym bardziej ze dzieje sie to sporadycznie i przy róznych obrotach.
Ja mam turbo po regeneracji, przed świętami wymieniłem rurę turbo - filtr powietrza na której też były ślady jakiejś cieczy. Sprawdź czy nie cieknie z pod dekla zaworów bodajże (o ile dobrze pamiętam).przemas81 pisze:
A teraz druga sprawa-niby turbo było regenerowane ale przed IC na tym kolanie plastykowym pojawiły sie krople oleju czyli chyba turbo puszcza olej???Z tym że jak miałem to rozebrane i czyściłem to łopatki od turbo były czyściutkie-turbo się rozjechało-ale czemu od 1 ciagnie jak marzenie i nic na jego defekt nie wskazuje??
sam juz nie wiem
A gdzie w tym silniku masz lambdę?HERBINEK pisze:Chłopaki ja zauważyłem ze jak zdejmę wtyczkę z przepływomierza to problem znika ponieważ auto tzn komputer przechodzi w tryb recovery uśredniając dawki. Objawem może być mniejsza moc silnika, lecz znika (przynajmniej u mnie ) objaw dławienia. Zróbcie eksperyment, Jeżeli u was będzie poprawa, to pozostają 2 problemy , pierwszy przepływka a drugi lambda, ponieważ one ze sobą współpracują. Napiszcie jak wasze spostrzeżenia.
HERBINEK pisze:Chłopaki ja zauważyłem ze jak zdejmę wtyczkę z przepływomierza to problem znika ponieważ auto tzn komputer przechodzi w tryb recovery uśredniając dawki.
Koniecznie daj znać jak wymieniszprzemas81 pisze:HERBINEK pisze:Chłopaki ja zauważyłem ze jak zdejmę wtyczkę z przepływomierza to problem znika ponieważ auto tzn komputer przechodzi w tryb recovery uśredniając dawki.
W końcu zwaliłem wtyczke od przepływki i,,,,,,,,,,,,wszystko wróciło do normy-turbo dmucha jak należy nie widac oznak spaku mocy-pozostaje wymienić przepływke
skoro EGR na 100% to jaki wpływ na to ma przepływka, że po jej odłączeniu wszystko wraca do normytiges pisze:egr na 100%
mi w LT jakos to naprawili ze poltora roku mialem spokoj, ale znowu sie zaczyna. Zauwazylem ze zalezy to sporo od temperatury. W zimie nie bylo nigdy problemu. Przychodzi lato i im cieplej tym czesciej jest tryb awaryjny.
Ja juz mam nawyk przy redukcji poczekac na wolne obroty, to wtedy zaczyna dzialac.