Strona 3 z 4

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

: 20 mar 2010, 21:12
autor: przemas81
Jedno w tym wszystkim jest dobrea mianowicie to ze nie jest to pojedynczy prypadek tylko wielu tak ma-trza szukac problemu ,wkońcu któryś z nas go znajdzie :-?

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

: 20 mar 2010, 21:25
autor: Ramzes_II
przemas81 pisze:Jedno w tym wszystkim jest dobrea mianowicie to ze nie jest to pojedynczy prypadek tylko wielu tak ma-trza szukac problemu ,wkońcu któryś z nas go znajdzie :-?
Filtr paliwa, filtr powietrza, ew, przepływka. Mam tez podobne objawy, dzis filtr powietrza (przed zmianą na nowy) jak i przepływke przedmuchałem kompresorem i póki co - nie wystąpiło mulenie. W srode wymieniam rozrząd jak i cały osprzet paska micro. W piątek kpl filtrów i olej. W przyszłym tygodniu zdam relacje czy pomogło.
Czesto przyczyną mulenia jest przepływka własnie - warto ją "odkurzyc" kompresorem usuwając z niej pył. Zeby komuś nie przyszło na myśl palcem w przepływce "gorący drucik" dotykać ! mozna sobie uszkodzic przepływomierz !

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

: 20 mar 2010, 22:16
autor: goldixll
Ramzes_II pisze:
przemas81 pisze:Jedno w tym wszystkim jest dobrea mianowicie to ze nie jest to pojedynczy prypadek tylko wielu tak ma-trza szukac problemu ,wkońcu któryś z nas go znajdzie :-?
Filtr paliwa, filtr powietrza, ew, przepływka. Mam tez podobne objawy, dzis filtr powietrza (przed zmianą na nowy) jak i przepływke przedmuchałem kompresorem i póki co - nie wystąpiło mulenie. W srode wymieniam rozrząd jak i cały osprzet paska micro. W piątek kpl filtrów i olej. W przyszłym tygodniu zdam relacje czy pomogło.
Czesto przyczyną mulenia jest przepływka własnie - warto ją "odkurzyc" kompresorem usuwając z niej pył. Zeby komuś nie przyszło na myśl palcem w przepływce "gorący drucik" dotykać ! mozna sobie uszkodzic przepływomierz !
Filtr paliwa, powietrza, nawet przeciwpyłkowy ;) wymieniony : ok2 : Rozrząd kompletny robiony 2500 km temu, olej 500 km temu, jedynie co to może faktycznie ten przepływomierz :roll:

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

: 20 mar 2010, 22:19
autor: Ramzes_II
goldixll pisze:
Ramzes_II pisze:
przemas81 pisze:Jedno w tym wszystkim jest dobrea mianowicie to ze nie jest to pojedynczy prypadek tylko wielu tak ma-trza szukac problemu ,wkońcu któryś z nas go znajdzie :-?
Filtr paliwa, filtr powietrza, ew, przepływka. Mam tez podobne objawy, dzis filtr powietrza (przed zmianą na nowy) jak i przepływke przedmuchałem kompresorem i póki co - nie wystąpiło mulenie. W srode wymieniam rozrząd jak i cały osprzet paska micro. W piątek kpl filtrów i olej. W przyszłym tygodniu zdam relacje czy pomogło.
Czesto przyczyną mulenia jest przepływka własnie - warto ją "odkurzyc" kompresorem usuwając z niej pył. Zeby komuś nie przyszło na myśl palcem w przepływce "gorący drucik" dotykać ! mozna sobie uszkodzic przepływomierz !
Filtr paliwa, powietrza, nawet przeciwpyłkowy ;) wymieniony : ok2 : Rozrząd kompletny robiony 2500 km temu, olej 500 km temu, jedynie co to może faktycznie ten przepływomierz :roll:
I przepływka potrafi tak sobie działac nie wypluwając błedów kompa.
Niestety - bez podmiany z egzemplarza pozbawionego dolegliwosci nie wykluczysz inaczej.
Tym bardziej ze dzieje sie to sporadycznie i przy róznych obrotach.

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

: 20 mar 2010, 22:36
autor: goldixll
Ramzes_II pisze:
goldixll pisze:
Ramzes_II pisze:
przemas81 pisze:Jedno w tym wszystkim jest dobrea mianowicie to ze nie jest to pojedynczy prypadek tylko wielu tak ma-trza szukac problemu ,wkońcu któryś z nas go znajdzie :-?
Filtr paliwa, filtr powietrza, ew, przepływka. Mam tez podobne objawy, dzis filtr powietrza (przed zmianą na nowy) jak i przepływke przedmuchałem kompresorem i póki co - nie wystąpiło mulenie. W srode wymieniam rozrząd jak i cały osprzet paska micro. W piątek kpl filtrów i olej. W przyszłym tygodniu zdam relacje czy pomogło.
Czesto przyczyną mulenia jest przepływka własnie - warto ją "odkurzyc" kompresorem usuwając z niej pył. Zeby komuś nie przyszło na myśl palcem w przepływce "gorący drucik" dotykać ! mozna sobie uszkodzic przepływomierz !
Filtr paliwa, powietrza, nawet przeciwpyłkowy ;) wymieniony : ok2 : Rozrząd kompletny robiony 2500 km temu, olej 500 km temu, jedynie co to może faktycznie ten przepływomierz :roll:
I przepływka potrafi tak sobie działac nie wypluwając błedów kompa.
Niestety - bez podmiany z egzemplarza pozbawionego dolegliwosci nie wykluczysz inaczej.
Tym bardziej ze dzieje sie to sporadycznie i przy róznych obrotach.
Najgorsze, że problem nie występuje notorycznie. Wróciłem teraz do domu i kappa po drodze nie wykazywała żadnych dolegliwości - a rano była tragedia : zolta : Gdyby problem występował permanentnie to łatwo można było by go wykluczyć podmianą na szybko przepływki a tak to pupa

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

: 27 mar 2010, 13:52
autor: przemas81
Kutwa chciałem dzisiaj przejrzeć cały układ EGR-u a tu pupa bo pada , da dworzu jakos nijako to robic a w garażu miejsca brak bo delta stoi rozbebeszona :x


Byłęm wczoraj w trasie i tak myślałem nad tym problemem oraz zauważyłem że w momencie jak uruchamia się turbina i daję jej po garach toi do kabiny wpadaja spaliny pomieszane chyba ze swadem oleju-ale dzieje się tak tylko gdy jadę np na 5 i muszę go zrxzucić na luz i zaraz depnąć-inaczej turbo nie zatrybi




zanim problem sie -pojawił to na wydechu zaraz na turbie na tym kolanie nie było uszczelkii spaliny stamtąd swobodnie leciały wsadziłem uszczelke a i takj zalatują i z turbem sie popsuło-z wydechu normalnie się dymi ale jest do wymiay bo jest rozpieprzony-moze jest zapchany i dlatego to się dzieje z turbem-dodam ze po zgaszeniu auta z rury jeszcze przez chwilę lecą spaliny-nie wim juz czego się chwycic chorera



A teraz druga sprawa-niby turbo było regenerowane ale przed IC na tym kolanie plastykowym pojawiły sie krople oleju czyli chyba turbo puszcza olej???Z tym że jak miałem to rozebrane i czyściłem to łopatki od turbo były czyściutkie-turbo się rozjechało-ale czemu od 1 ciagnie jak marzenie i nic na jego defekt nie wskazuje??



sam juz nie wiem :-?

Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

: 08 kwie 2010, 19:40
autor: HERBINEK
Chłopaki ja zauważyłem ze jak zdejmę wtyczkę z przepływomierza to problem znika ponieważ auto tzn komputer przechodzi w tryb recovery uśredniając dawki. Objawem może być mniejsza moc silnika, lecz znika (przynajmniej u mnie ) objaw dławienia. Zróbcie eksperyment, Jeżeli u was będzie poprawa, to pozostają 2 problemy , pierwszy przepływka a drugi lambda, ponieważ one ze sobą współpracują. Napiszcie jak wasze spostrzeżenia.

Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

: 08 kwie 2010, 21:37
autor: przemas81
Na to nie wpadłem -jutro zwalam wtyczke i zobaczymy

tylko pytanie jak bedzie poprawa to ewidentnie przepływka bądż lambda jak twierdzisz -tylko ze niektórzy wypowiadający się w tym temacie maa sprawne i jedno i drugie :-?
Ale zobaczę

Re: Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

: 08 kwie 2010, 21:51
autor: lulu85
przemas81 pisze:
A teraz druga sprawa-niby turbo było regenerowane ale przed IC na tym kolanie plastykowym pojawiły sie krople oleju czyli chyba turbo puszcza olej???Z tym że jak miałem to rozebrane i czyściłem to łopatki od turbo były czyściutkie-turbo się rozjechało-ale czemu od 1 ciagnie jak marzenie i nic na jego defekt nie wskazuje??

sam juz nie wiem :-?
Ja mam turbo po regeneracji, przed świętami wymieniłem rurę turbo - filtr powietrza na której też były ślady jakiejś cieczy. Sprawdź czy nie cieknie z pod dekla zaworów bodajże (o ile dobrze pamiętam).

Co do przerywania mocy - ja obstawiam EGR ale wróżbitą niestety nie jestem ;)

Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

: 08 kwie 2010, 23:42
autor: volf
HERBINEK pisze:Chłopaki ja zauważyłem ze jak zdejmę wtyczkę z przepływomierza to problem znika ponieważ auto tzn komputer przechodzi w tryb recovery uśredniając dawki. Objawem może być mniejsza moc silnika, lecz znika (przynajmniej u mnie ) objaw dławienia. Zróbcie eksperyment, Jeżeli u was będzie poprawa, to pozostają 2 problemy , pierwszy przepływka a drugi lambda, ponieważ one ze sobą współpracują. Napiszcie jak wasze spostrzeżenia.
A gdzie w tym silniku masz lambdę?
Po drugie, to, że przy odłączonym przepływomierzu objaw zniknie nie znaczy wcale o jego uszkodzeniu.

Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

: 09 kwie 2010, 17:22
autor: HERBINEK
Masz racje z tą lambdą wygłupiłem sie.
Ale jesli nie znaczy ze to wina przepływki to co w takim razie

Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

: 26 kwie 2010, 21:14
autor: przemas81
HERBINEK pisze:Chłopaki ja zauważyłem ze jak zdejmę wtyczkę z przepływomierza to problem znika ponieważ auto tzn komputer przechodzi w tryb recovery uśredniając dawki.


W końcu zwaliłem wtyczke od przepływki i,,,,,,,,,,,,wszystko wróciło do normy-turbo dmucha jak należy nie widac oznak spaku mocy-pozostaje wymienić przepływke :D

Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

: 03 maja 2010, 22:39
autor: goldixll
przemas81 pisze:
HERBINEK pisze:Chłopaki ja zauważyłem ze jak zdejmę wtyczkę z przepływomierza to problem znika ponieważ auto tzn komputer przechodzi w tryb recovery uśredniając dawki.


W końcu zwaliłem wtyczke od przepływki i,,,,,,,,,,,,wszystko wróciło do normy-turbo dmucha jak należy nie widac oznak spaku mocy-pozostaje wymienić przepływke :D
Koniecznie daj znać jak wymienisz : ok2 : U mnie dokładnie to samo, dzisiaj zrobiłem test - odpiąłem przepływomierz i auto zaczęło jeździć normalnie.

Zastanawiam się czy takie odpięcie pociąga za sobą jakieś konsekwencje w postaci komunikatu check ?? bo u mnie nic się nie zadziało - zero informacji że coś jest nie tak :roll: :?:

Ps. Ma ktoś możliwość załatwić taniej taki przepływomierz do tds'a :?:

Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

: 04 maja 2010, 13:00
autor: tiges
egr na 100%
mi w LT jakos to naprawili ze poltora roku mialem spokoj, ale znowu sie zaczyna. Zauwazylem ze zalezy to sporo od temperatury. W zimie nie bylo nigdy problemu. Przychodzi lato i im cieplej tym czesciej jest tryb awaryjny.

Ja juz mam nawyk przy redukcji poczekac na wolne obroty, to wtedy zaczyna dzialac.

Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

: 04 maja 2010, 13:15
autor: goldixll
tiges pisze:egr na 100%
mi w LT jakos to naprawili ze poltora roku mialem spokoj, ale znowu sie zaczyna. Zauwazylem ze zalezy to sporo od temperatury. W zimie nie bylo nigdy problemu. Przychodzi lato i im cieplej tym czesciej jest tryb awaryjny.

Ja juz mam nawyk przy redukcji poczekac na wolne obroty, to wtedy zaczyna dzialac.
skoro EGR na 100% to jaki wpływ na to ma przepływka, że po jej odłączeniu wszystko wraca do normy :?: :?: :?: