Lybra - samodzielna regeneracja turbo

Awatar użytkownika
zoom123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 09 lis 2009, 16:20
Lokalizacja: k-wce/krk

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: zoom123 » 11 maja 2010, 16:45

Dobra panowie, piszę jak jest: turbo pompuje w porządku ( ciśnienie doładowania równa się ciśnieniu oczekiwanemu ), autko jednak jest jakby zmulone, przy przyśpieszaniu zapaliła się kontrolka EOBD. POdpinam pod kompa i dwa błędy:

- EGR DEVICE 0404 (5)
- BOOST PRESSURE 0235 (1)

Błąd ciśnienia doładowania zapalił kontrolkę, ale po chwili zgasła, błąd jednak pozostał.
Jakieś pomysły? : beczy :
Lancia Lybra LX 1.9 jtd Blu Nicola
--------------------------------------------------
Carpe diem quam minimum credula postero

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: mac1us » 11 maja 2010, 19:15

Zaślep EGR.

Codee

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: Codee » 11 maja 2010, 20:18

zoom123 pisze:Dobra panowie, piszę jak jest: turbo pompuje w porządku ( ciśnienie doładowania równa się ciśnieniu oczekiwanemu ), autko jednak jest jakby zmulone, przy przyśpieszaniu zapaliła się kontrolka EOBD. POdpinam pod kompa i dwa błędy:

- EGR DEVICE 0404 (5)
- BOOST PRESSURE 0235 (1)

Błąd ciśnienia doładowania zapalił kontrolkę, ale po chwili zgasła, błąd jednak pozostał.
Jakieś pomysły? : beczy :

Jak wspomniał kolega zaślep EGR bo się zacina i zamiast ciśnienie turbiny iść do silnika/przepusnicy to ucieka przez EGR, do wydechu a Tobie pokazuje błąd p0235 z doładowaniem bo nie idzie tam gdzie ma iść.


Co do regeneracji Turbo to ja miałem taki rozsyp że w TurboTec zapłaciłem 2000 pln brutto z rachunkiem ale nie mogę narazie powiedzieć bo działa jak trzeba, jak mi uciekało przez EGR to aż ryczała :lol: POWER'em oczywiście

Awatar użytkownika
zoom123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 09 lis 2009, 16:20
Lokalizacja: k-wce/krk

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: zoom123 » 11 maja 2010, 21:30

spoko, zaślepiam po jutrze, pewnie pomoże, choć wolałbym nie truć rybek ;)
Lancia Lybra LX 1.9 jtd Blu Nicola
--------------------------------------------------
Carpe diem quam minimum credula postero

Awatar użytkownika
zoom123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 09 lis 2009, 16:20
Lokalizacja: k-wce/krk

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: zoom123 » 15 maja 2010, 21:39

EGR zaślepiony, błędów brak. Różnicy w zachowaniu silnika, poza tym ,że równiej pracuje w pełnym zakresie obrotów i jest po prostu silniejszy w dolnym zakresie nie zauważyłem. Czyli jednak zaślepienie EGRu nie powoduje zaburzeń pracy silnika, jak to gdzieś przeczytałem.
Lancia Lybra LX 1.9 jtd Blu Nicola
--------------------------------------------------
Carpe diem quam minimum credula postero

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: mac1us » 15 maja 2010, 21:51

W niektórych silnikach jtd w szczególności nowszych powoduje na stałe zapalenie się kontrolki na desce, ale w jtd-kach starszych tego problemu nie ma.

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: Bany » 15 maja 2010, 22:51

w 16 i 20v na pewno

Awatar użytkownika
zoom123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 09 lis 2009, 16:20
Lokalizacja: k-wce/krk

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: zoom123 » 16 maja 2010, 1:05

a wiecie, widziałem takie nawiercane "zaślepki" do jtdm, ponoć one nie zapalają kontrolki. Tylko ja się zastanawiam jak działa taka zaślepka, która jest nieszczelna przecież.
Lancia Lybra LX 1.9 jtd Blu Nicola
--------------------------------------------------
Carpe diem quam minimum credula postero

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: Bany » 16 maja 2010, 9:52

Zaślepka ogranicza dopływ spalin,silnik nie ma takiego doła w momencie otwarcia egr.
Ale syf nadal sie zbiera.
Po 50 tyś w kolektorze ssącym jest tyle syfu ze można go ładować w puszki i wysyłać do Chin.
W Jtd 16 kolektor sie rozbiera na pół i wszystko widać,nie zdawałem sobie sprawy że tyle kitu może produkowac silnik.

Awatar użytkownika
zoom123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 09 lis 2009, 16:20
Lokalizacja: k-wce/krk

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: zoom123 » 16 maja 2010, 14:51

Jak czyściłem przepustnicę i kolektor to nie musiałem nawet skrobać syfu, bo to było takie świeże , czarne coś o konsystencji masła. Cały czas tankuję na BP, ale teraz sobie potankuję na Orlenie, bo słyszałem ,że na BP to jednak kiepściutka ropa. Jak po orlenowskim paliwie tez się zbierze taki muł, no to widocznie tak ma być i tyle.
Lancia Lybra LX 1.9 jtd Blu Nicola
--------------------------------------------------
Carpe diem quam minimum credula postero

Awatar użytkownika
zoom123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 09 lis 2009, 16:20
Lokalizacja: k-wce/krk

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: zoom123 » 17 maja 2010, 13:55

Kurna, chwila spokoju i znów muł, do tego spalanie 2x większe niż zwykle. Myślę,że to przepływomierz. Wartość na kompie masy powietrza 380 wobec oczekiwanych 240 ( jednostek nie pamiętam ). Mam rację, czy to coś innego? ps. jak tak dalej pójdzie to naprawdę kupię jakiegoś wieśwagena...
Lancia Lybra LX 1.9 jtd Blu Nicola
--------------------------------------------------
Carpe diem quam minimum credula postero

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: Heathen » 17 maja 2010, 14:58

A myslisz ze 10letni panzerwagen 1,9TDi to sie nie psuje?
QV...soon:)

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: brygadzista1 » 17 maja 2010, 15:00

Jakby co mam przeplywke do JTD uzywana ale w pelni sprawna Boscha. Opchne za 70zl bo u mnie i tak lezy i sie marnuje.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Awatar użytkownika
gfu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 06 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin i okolice

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: gfu » 17 maja 2010, 15:23

zoom123 pisze:Kurna, chwila spokoju i znów muł, do tego spalanie 2x większe niż zwykle. Myślę,że to przepływomierz. Wartość na kompie masy powietrza 380 wobec oczekiwanych 240 ( jednostek nie pamiętam ). Mam rację, czy to coś innego? ps. jak tak dalej pójdzie to naprawdę kupię jakiegoś wieśwagena...
I od razu komplet pompowtryskiwaczy, z pewnością się przyda :( A tak poważnie nie pamiętam jakie są te wartości, wieczorem spróbuję sprawdzić to odpowiem. Jednak moim zdaniem to raczej wynik przeładowania, czyli albo kłamie czujnik ciśnienia doładowania albo zacina się sterowanie turbiną. Może i przepływka nie jest też idealna, ale żeby wiedzieć coś więcej wcześniej trzeba sprawdzić ciśnienie doładowania i ciśnienie na szynie CR.
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.

Codee

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: Codee » 17 maja 2010, 16:27

Najpierw zczytać błędy a potem narzekać :!:

Ja też nawalałem na nic nie winny przepływomierz a okazało się że zawór sterowania zmienną geometrią dawał ciała i się zblokował korozją.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”