Strona 3 z 5
Re: Lybra 2.0 aut.-jaka instalacja i gazownik Krosno Rzeszów
: 22 gru 2010, 23:59
autor: KGB
masz inny uklad obiegu wody niz w Kappie ,wiec ciezko mi sie zorientowac ,ktora rurka jest do czego ,
widac na zdjeciu jakby wpial sie w powrot wody w wymienniku ciepla oleju ,
jezeli to jest to , wtedy nagrzewnicy nie przeszkadza takie podlaczenie ,
jednak nie powinien sie wpinac w tym miejscu na trojnikach ,tylko podlaczysz parownik szeregowo z wymiennikiem ,
ale widac nie wiedzial jaki waz gdzie idzie i poszedl po najmniejszej linii oporu,
co do wtryskiwaczy ,to nie widac ,czy kolektor jest prawidlowo nawiercony ,
widac za to ,ze chyba chcial zachowac rowna dlugosc wezykow od wtryskow ,bo uklad wtryskiwaczy to totalny chaos ,
szczerze mowiac ,takiego burdelu jeszcze nie widzialem ,
no ale trudno - masz 2 lata gwary ,a po tym czasie ,przy wymianie wtryskiwaczy na nowe/inne bedzie okazja to uporzadkowac
Re: Lybra 2.0 aut.-jaka instalacja i gazownik Krosno Rzeszów
: 23 gru 2010, 12:01
autor: LuuukaszXXX
http://luuukaszxxx.fotosik.pl/albumy/806228.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeden waz od reduktora jest wpiety do tego weza ktory nalozony jest na zaznaczona koncowke przy termostacie (nie znam sie, nie wiem od czego jest ten waz ale napewno sa tacy co wiedza ;]) Drugi waz wpiety jest do weza ktory konczy sie w miejscu zaznaczonym strzalka na drugim zdjeciu. Obydwa polaczenia na trojnikach.
Czy dobrze mysle ze to powinno byc wpiete w ten sposob?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/039 ... 90706.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Lybra 2.0 aut.-jaka instalacja i gazownik Krosno Rzeszów
: 25 gru 2010, 12:01
autor: LuuukaszXXX
Chciałbym wyjasnic ta sprawe i po nowym roku pojechac do gazownika zeby to poprawil. Spalanie tez nie jest rewelacyjne wycgodzi ok 16 litrow. Silnik na gazie pracuje rowno i bez szarpan.
Re: Lybra 2.0 aut.-jaka instalacja i gazownik Krosno Rzeszów
: 25 gru 2010, 17:55
autor: LuuukaszXXX
Moze ktos napisze jak wyglada spalanie gazu lybry, kappy badz innego modelu z tym silnikiem na lpg.
Re: Lybra 2.0 aut.-jaka instalacja i gazownik Krosno Rzeszów
: 01 sty 2011, 14:42
autor: KGB
to jezeli dobrze zrozumialem ,to masz troche nakickane z tym podlaczeniem parownika ,
no ale coz ,dzialac to ma prawo ,nagrzewac sie tez powinno w miare sprawnie ,tylko niepotrzebnie uzyto tam trojnikow
co do spalania gazu ,to Kappa z tym silnikiem ,krotka skrzynia (power drive) i na Blosie ustawianym na sonde pali w trasie 10l ,teraz tak pod 11l ,w miescie 15l jak bylo cieplej ,teraz nie wiadomo ,bo raczej mieszana eksploatacja jest i z ostatniego tankowania wyszlo 12l ,ale trzeba smialo doliczyc conajmniej 1l benzyny na rozgrzewanie ,
twoje 16l to troche za duzo ,bo nie liczyles benzyny ,a wiec na gazie jezdzi juz cieply (zreszta IVgen niej est tak czula na temp. silnika jak IIgen)
Re: Lybra 2.0 aut.-jaka instalacja i gazownik Krosno Rzeszów
: 02 sty 2011, 16:06
autor: LuuukaszXXX
Co do nagrzewania to zdarzlo mi sie przy jezdzie na tiptronicu i szykim osiaganiu najwyzszego biegu przejechac 3ponad 3 km zanim sie zmienil na gaz wiec wynik chyba nie jest najlepszy.
Re: Lybra 2.0 aut.-jaka instalacja i gazownik Krosno Rzeszów
: 02 sty 2011, 18:19
autor: KGB
jeszcze zalezy jaka temp na zewnatrz byla ,ale 3km to jednak sporo ,
niestety z tym silnikiem jest taki problem ,ze nagrzewa sie dlugo ,a termostat nie trzyma odpowiednio wysokiej temp. ,
zasloniecie 2/3 chlodnicy na zime to standard ,bez ktorego nie da sie jezdzic na gazie ,a na benzynie tez zdrowo kotluje paliwo
Re: Lybra 2.0 aut.-jaka instalacja i gazownik Krosno Rzeszów
: 03 sty 2011, 10:36
autor: LuuukaszXXX
Co daje zasloniecie chlodnicy? Dopoki nie zagrzeje sie do 90 stopni to i tak plyn nie wpada do chlodnicy wiec nie nagrzewa sie szybciej. Mam pytanie odnosnie tego termostatu. Ustaliliśmy ze mam to podlaczone pod obieg wody do nagrzewnicy. moje pytanie brzmi: jaka temperature musi osiagnac plyn zeby termostat pusicl go na nagrzewnice a po drodze do reduktora?
Re: Lybra 2.0 aut.-jaka instalacja i gazownik Krosno Rzeszów
: 03 sty 2011, 12:33
autor: KGB
te termostaty to jedna wielka zagadka - puszczaja plyn jak chca ,a wiec i zasloniecie chlodnicy pomaga ,
a u ciebie to nie tyle pod sama nagrzewnice masz podlaczony ,co pod sposob kombinowany : jeden krociec nagrzewnicy ,drugi obieg filtra ,wiec plyn powinien plynac caly czas w niewielkich ilosciach (albo zle zrozumialem ,niestety malo jazno tlumaczysz) ,
w kazdym razie zobacz ile czasu/km mija zanim wskazowka drgnie z pozycji 50*C i jezeli masz nastawione przelaczanie na 30*C to powinienes miec obraz tego jak szybko powinien ci sie przelaczac,
tylko musisz wiedziec jaka temp. przelaczania ci gazownik ustawil w programie
Re: Lybra 2.0 aut.-jaka instalacja i gazownik Krosno Rzeszów
: 03 sty 2011, 12:56
autor: LuuukaszXXX
Czy schemat jaki podalem wczesniej jest prawidlowy? Jesli tylko to jak jest teraz ma wplyw na funkcjonowanie instalacji to w najblizszym czasie zarzadam od gazownika przepiecia tego. Tylko musze miec pewnosc ze tak to ma wygladac. Moze ktorys z uzytkownikow lybry napisze ktora koncowka na termostacie jest od czego. Rozjasnilo by to nasza sytuacje.
Re: Lybra 2.0 aut.-jaka instalacja i gazownik Krosno Rzeszów
: 04 sty 2011, 14:12
autor: KGB
nie znam na pamiec wszystkich wyjsc z ze wszystkich termostatow - a teraz nie mam jak sprawdzic ,bo silnik w domu lezy ,a mnie w domu nie ma ,
tak czy siak mozesz wspomniec gazownikowi ,ze ci sie dlugo nagrzewa parownik i zeby sprawdzil podlaczenie ,
i powiedz mu ,ze dowiadywales sie ,ze najlepiej podlaczyc pod obieg chlodzenia filtra oleju szeregowo ,bo nagrzewnica ma swoj maly termostat i plyn nie plynie w niej na poczatku
to powinno mu dac do myslenia ,jak nie jest burakiem i zastanowi sie jeszcze raz jak podlaczyl parownik ,
bo teraz to mozna zgadywac jak ten plyn plynie przez parownik
Re: Lybra 2.0 aut.-jaka instalacja i gazownik Krosno Rzeszów
: 04 sty 2011, 16:10
autor: Polej
KGB pisze:te termostaty to jedna wielka zagadka - puszczaja plyn jak chca ,a wiec i zasloniecie chlodnicy pomaga ,
Bzdura. Sprawny termostat działa prawidłowo, niesprawny- nie zamyka obiegu. Wymień termostat i będzie się nagrzewał bardzo szybko i trzymał temperaturę bez względu na prędkość i temp. otoczenia. 10letni termostat rzadko działa poprawnie- to przypadłość większości kilku-kilkunasto-letnich samochodów, bez względu na markę. A jak jest niesprawny termostat, to kartonik sobie można w d

e wsadzić- 160zł które zaoszczędzisz na termostacie włożysz w paliwo , bo wentylator w korku będzie pracował prawie cały czas, a w trasie temperatury i tak nie utrzyma.
Re: Lybra 2.0 aut.-jaka instalacja i gazownik Krosno Rzeszów
: 04 sty 2011, 17:31
autor: LuuukaszXXX
Tym akurat sie nie martwie bo jesienia mialem termostat wymieniony na nowy BEHR. Dziala bez zarzutow jak narazie.
Re: Lybra 2.0 aut.-jaka instalacja i gazownik Krosno Rzeszów
: 05 sty 2011, 0:24
autor: KGB
a u mnie dwa silniki i dwa termostaty zachowuja sie tak samo ,
nie wydam 180pln zeby sie przekonac ,ze trzeci termostat pracuje tak samo ,
Polej sprawny termostat i tak nie utrzyma wysokiej temp. na trasie ,wiec czasami trzeba sie przeprosic z kartonikiem
Re: Lybra 2.0 aut.-jaka instalacja i gazownik Krosno Rzeszów
: 05 sty 2011, 0:40
autor: Polej
KGB pisze:
Polej sprawny termostat i tak nie utrzyma wysokiej temp. na trasie ,wiec czasami trzeba sie przeprosic z kartonikiem
Z tym się wciąż nie zgodzę, bo sprawny termostat zamyka obieg na chłodnicę i kartonik tutaj nic nie daje- ale o tym wiemy obaj
Karton (właściwie kartonu to nie polecam, lepsza płyta żaroodporna, bo nie zamaka i nie jest łatwopalna)) może wspomóc wyłącznie niesprawny układ.
A przypadek Twoich termostatów i ich niesprawności jest ciekawy, ale jest raczej wyjątkiem od reguły.