Strona 3 z 3

Re: Lybra - chiptuning

: 05 cze 2012, 16:31
autor: Ramzes_II
Oczywiscie że nie ma znaczenia jaka jest maksymalna prędkość tłoka w silniku 2.4 JTD, bo ten parametr nie zostanie nigdy osiągniety. Poprzez remaping nie zmieniamy prędkości tłoka w cylindrze gdyż nie zwiekszamy maks. obrotów silnika.
Smarowanie akurat w moim aucie jest na fabrycznym poziomie.

Inna sprawa gdy silnik benzynowy który przez producenta został ograniczony do 6500 obr/min przebudujemy aby osiągał 8 tys obr/min. I jest to możliwe na seryjnych panewkach ! Zmienia się układ korbowo-tłokowy - wyważa się wał, odchudza korbowody i tłoki, reguluje masy własne poszczególnych częsci jak i całego później zespołu korbowo-tłokowego, zwiększa się wydatek pompy olejowej, stosuje się potrójne sprężyny zaworowe aby zawory nadążyły z zamykaniem się przy wysokich obrotach i nie doszło do kolizji z tłokiem itp.
Nie mów ze nie mam wiedzy mechanicznej, bo przebudowywałem silniki benzynowe lata temu i jeżdzą do dziś osiagając bdb parametry, zaden z nich nie pokazał korby, chociaż fabrycznie te silniki w serii lubiły wybić dziurę w bloku...

Re: Lybra - chiptuning

: 06 cze 2012, 11:47
autor: vanisch
FXX pisze:
vanisch pisze:I to kręcenie do 6500obr/min przynosi efekty- widziałem kilka 1.5dci z dziurą w bloku, pękniętym blokiem albo z pękniętą głowicą :lol:
I że co to wnosi do tematu? Przy tej prędkości obrotowej ten silnik ma odcięcie, więc jeśli właściciel-idiota go tak kręcił to nie wiem co w tym dziwnego. Benzyniak też by tego nie wytrzymał :roll:
Poza tym osobiście znam właściciela takiego 1,5dCi z przebiegiem 350 tys. km, a silnik nie raz był kręcony na 5tys obr/min.
A co Twoja wypowiedź wniosła do tematu? Nikt tych silników nie pałował do 6500obr.
Znajomi mechanicy i "handlarze" odradzają tą jednostkę bo podobno jest dość problematyczna, zresztą jak mówię widziałem kilka uszkodzonych motorów, więc może coś w tym jest :roll:

Czemu benzyniak miałby nie wytrzymać kręcenia co jakiś czas do 6500obr? 8-O

Re: Lybra - chiptuning

: 06 cze 2012, 12:06
autor: FXX
W takim razie zdecyduj się o czym mówisz, bo najpierw piszesz, że widziałeś skutki kręcenia do 6,5tys obr/min, a teraz piszesz, że nikt tego nie robił :roll: więc, że tak zapytam o co chodzi?
Poza tym jeśli jakiś idiota kręcił go nawet do 5,5-6tys. na zimno to niech się nie dziwi, że coś bokiem wychodzi. Jak napisałem wyżej osobiście znam właściciela Megane II z tym motorem i mimo takiego przebiegu i kręcenia do wyższych obrotów nic bokiem nie wyszło.
vanisch pisze:Czemu benzyniak miałby nie wytrzymać kręcenia co jakiś czas do 6500obr?
Zdecyduj się czy mówisz o ciągłym kręceniu czy co jakiś czas :roll:

Ja mówiłem o ciągłym kręceniu do takich obrotów, a tego na dłuższą metę nie wytrzyma.

Re: Lybra - chiptuning

: 11 cze 2012, 10:46
autor: kolo
Podepnę się

Czyli podsumowując 1.9 JTD 105 KM można bezpiecznie podkręcić do 150/160 KM a 2.4 JTD do ok 170 KM.
Dobrze zrozumiałem ?
Lepiej szukać (moc vs koszty) droższego 2.4 JTD czy tańszego 1.9 JTD i go "podkręcić" ?
Cały "zabieg" to koszt ok 1000 zł. ? Zgadza się ?

Re: Lybra - chiptuning

: 11 cze 2012, 12:24
autor: FXX
Bierz 2,4 JTD :D

Re: Lybra - chiptuning

: 11 cze 2012, 14:11
autor: vanisch
FXX pisze:W takim razie zdecyduj się o czym mówisz, bo najpierw piszesz, że widziałeś skutki kręcenia do 6,5tys obr/min, a teraz piszesz, że nikt tego nie robił :roll: więc, że tak zapytam o co chodzi?
Poza tym jeśli jakiś idiota kręcił go nawet do 5,5-6tys. na zimno to niech się nie dziwi, że coś bokiem wychodzi. Jak napisałem wyżej osobiście znam właściciela Megane II z tym motorem i mimo takiego przebiegu i kręcenia do wyższych obrotów nic bokiem nie wyszło.
Z tym, że widziałem skutki kręcenia to żart/podejrzenie czemu wyskoczył tłok, choć stawiam na to, że silnik 1.5 dci nie jest wybitną jednostką, skoro takie awarie widziałem u paru różnych osób, zresztą mechanicy szczerze odradzają tą jednostkę w używanej furze.
A tym bardziej nigdzie nie pisałem o kręceniu go na zimno :D
FXX pisze:
vanisch pisze:Czemu benzyniak miałby nie wytrzymać kręcenia co jakiś czas do 6500obr?
Zdecyduj się czy mówisz o ciągłym kręceniu czy co jakiś czas :roll:

Ja mówiłem o ciągłym kręceniu do takich obrotów, a tego na dłuższą metę nie wytrzyma.
Nie rozumiem "ciągłego kręcenia do 6500obr"- przecież nie da się jeździć cały czas przy takich obrotach, ale w każdym aucie używam pełnego zakresu obrotów, bardzo często w trakcie jazdy kręciłem auta do odcinki i w żadnym nie miałem problemów :)

Poza 2.0 16v, ale to akurat stało się przy niższych obrotach :D

Odp: Lybra - chiptuning

: 11 cze 2012, 14:24
autor: Ramzes_II
kolo pisze:Podepnę się

Czyli podsumowując 1.9 JTD 105 KM można bezpiecznie podkręcić do 150/160 KM a 2.4 JTD do ok 170 KM.
Dobrze zrozumiałem ?
Lepiej szukać (moc vs koszty) droższego 2.4 JTD czy tańszego 1.9 JTD i go "podkręcić" ?
Cały "zabieg" to koszt ok 1000 zł. ? Zgadza się ?
1.9 do 135 KM, a 2.4 zalezy od silnika, albo 160, albo nawet do 200 KM.
Cena na tel.
Wyslane z HTC Desire Z with Tapatalk 2

Re: Lybra - chiptuning

: 12 cze 2012, 23:07
autor: lanciolet
Dużo się tu pisze o silniku 1.5 dCi,choć jak zauważyłem większość wypowiedzi pochodzi ze słyszenia na zasadzie że "kolega szwagra mojego sąsiada coś tam panie słyszał".Dodam swoje trzy grosze,gdyż jestem użytkownikiem między innymi auta z takim motorem.Auto mam od nowości,kupione w salonie,ma 8 lat.Moc podniesiona o 20KM po gwarancji.Aktualny przebieg to 160 tys.km.Silnik jest w idealnym stanie i nigdy nie miałem z nim najmniejszych nawet problemów.Nie wykazuje nawet minimalnego zużycia oleju silnikowego.Ile wlewam przy wymianie,tyle jest na bagnecie do następnej wymiany.Olej zmieniany co 15 tys km,5W40.Nawet przy dynamicznym używaniu nie ma mowy o kopceniu-silnik ma po prostu wysoką sprawność.Jego największą zaletą jest niezwykła oszczędność paliwa.Średnie zużycie paliwa to 4,6 l/100 km w cyklu mieszanym.W zimie 5.5 l/100 km,jeśli cały czas w mieście to 6litrów.W lecie można zejść do 4 litrów na trasie,ale na wąskich oponach typu "safe energy",ale na nich nie za bardzo da się jeździć w zakrętach.Cały czas mam więc opony o 2 rozmiary szersze niż pisze instrukcja :).Dla większości ludzi takie zużycie paliwa to fikcja,ale takie są fakty.Nie ma filtra cząstek stałych,więc eksploatacja jest zupełnie bezproblemowa i tania.Ale jestem przekonany,że rajdówki się z tego silnika nie da zrobić,można mieć tylko frajdę z lajtowej jazdy na trasie.To tak w skrócie o 1.5 dCi.

Re: Lybra - chiptuning

: 12 cze 2012, 23:16
autor: vanisch
OK to może inaczej- Almera 1.5 dci, 4/5letnia, krajowa, paliwo tylko z Orlenu- niecałe 150tys- wtryski do wymiany i parę innych pierdół w układzie paliwowym- 8 500 zł do zapłaty.
Clio 1.5 dci, 2003r, 230 tys przebiegu- wszystkie wtryski do wymiany, silnik w dramatycznej kondycji.

Auta znajomych / rodziny, a nie kolegi szwagra sąsiada.

Re: Lybra - chiptuning

: 14 cze 2012, 11:19
autor: Miro
Panowie nie ma się co denerwować :D Powiedzcie lepiej gdzie założe chipa do mojej alfy?
Silnik 1,9JTD 105KM 2000r Mam wrażenie,że autko jak na tyle koników powinno lepiej śmigać bo wcale nie ma rewelacji :-?
Interesowałyby mnie okolice Krakowa lub Tarnowa...

Re: Lybra - chiptuning

: 14 cze 2012, 12:38
autor: FXX
Z Tarnowa do Dębicy masz circa 35km :P

Re: Lybra - chiptuning

: 14 cze 2012, 13:00
autor: Rafako
vanisch pisze:OK to może inaczej- Almera 1.5 dci, 4/5letnia, krajowa, paliwo tylko z Orlenu- niecałe 150tys- wtryski do wymiany i parę innych pierdół w układzie paliwowym- 8 500 zł do zapłaty.
Clio 1.5 dci, 2003r, 230 tys przebiegu- wszystkie wtryski do wymiany, silnik w dramatycznej kondycji.

Auta znajomych / rodziny, a nie kolegi szwagra sąsiada.
Oba z układem wtryskowym Delphi - faktycznie - zakażenie, wtryski rzadko kiedy wytrzymują więcej jak 200 tyś km. Od 2007 lub 8 była zmiana, obecnie jest układ Siemensa (m.in. w moim), z tego co wiem, nie ma z nim problemów. Co do spalania, to tak jak kolega wyżej napisał ale...

realne jest w słabszych i lżejszych dci (Thalia / Clio 68 i 85/90 KM) u mnie już nie ma szansy na to, żeby było aż tak niskie i wypada nieco wyżej - 5,1 trasa i jakieś 6,3 - 6,5 zakorkowane miasto, na trasie absolutne minimum to 4,9 l/ 100 km bez klimy i cały czas 90 km/h.
Serdecznie pozdrawiam.

Re: Lybra - chiptuning

: 14 cze 2012, 13:53
autor: Heathen
A ja mam takie pytanko laika:D
Oglądałem ostatnio na Discovery Wheelers Dealers.
Dorwali subaru. Zanim jednak zaczęli grzebać w mapach itd wrzucili sportowy tłumik jak i sportowy wlot powietrza.
Tłumaczyli tym że silnik teraz będzie mógł więcej powietrza łyknąć, i łatwiej mu będzie spaliny odprowadzić, dzięki czemu można powiedzieć silnikowi by lepiej gospodarował mieszanką paliwa, wgrali remapa i tym sposobem 20% podnieśli moc auta. (z 205 =>240)
Mówili także że sama zabawa oprogramowaniem da niewiele, bo będą ją ograniczały fabryczne elementy (filtr jak i tłumik)
Czy przesadzali?
Jak to się ma do zabawy w przypadku JTD i chipa? Bo tutaj widzę spektakularne wzrosty mocy momentu bez zabawy w resztę elementów.
Czy może tutaj pozostaje kwestia że silniki nie są wyżyłowane i pozostaje jeszcze spory zapas na fabrycznych podzespołach?

Re: Lybra - chiptuning

: 14 cze 2012, 15:11
autor: Ramzes_II
Absolutnie. Dolot jak i wydech spokojnie dają radę. Chyba ze celować będziemy w wysokie progi to wówczas cały nowy dolot, wiekszy IC, ale wydechu nie mozemy dać za "luźnego" bo turbinie bedzie ciezko cisnienie spalin utrzymać.