Jan19 pisze:
ps. czekam z niecierpliwością na ripostę:))
... z treści wypowiedzi Kolegi wynika, że jest fachowcem w dziedzinie konstrukcji silników więc zamiast riposty będzie zadanie.
Zadanie nr 1
Oblicz prędkość spalin w rurze wydechowej samochodu dla następujących danych:
- chwilowe zużycie paliwa = 0,00166 kg/s (benzyna)
- gęstość benzyny = 0,745 kg/dm3
- lambda = 1,05
- zapotrzebowanie powietrza do spalenia 1 kg benzyny = 15 kg (podany parametr ma ułatwić obliczenia)
- średnica wewnętrzna rury wydechowej = DN40
- stechiometryczne wyliczenia procesu spalania przeprowadzić tylko w zakresie podstawowych składników spalania
- pozostałe niezbędne dane takie jak na przykład pojemność komory spalania czy ciśnienie po suwie pracy założyć wedle własnego uznania na bazie zdobytych wcześniej doświadczeń
Obliczenia przeprowadzić dla dwóch przypadków to jest z i bez katalizatora. Dla ułatwienia obliczeń wielkość dławienia izentalpowego dla katalizatora przyjąć na poziomie = -5% ciśnienia mierzonego przed katalizatorem.
Zadanie nr 2
Treść zadania zostanie podana po rozwiązaniu zadania nr 1
Rozwiązanie przez Kolegę obu zadań pozwoli na ustalenie jak wielki negatywny wpływ na silnik ma wycięcie katalizatora bez wstawiania strumienicy.
Przy okazji:
- downsizing jest kompromisem pomiędzy ekologią ekonomią i trwałością. Ja osobiście nie nazywałbym tego debilizmem chociaż sam jestem przeciwnikiem takiego trendu. Ot po prostu ekologia i ekonomia wyprzedziły twałość z uwagi na koszty produkcji silnika, które przy zastosowaniu lepszych materiałów spowodowałyby ich parokrotny wzrost.
Pozdrawiam