Re: Lybra 1.9 JTD - świeci się kontrolka poduszki powietrzne
: 19 lip 2015, 16:35
Hej,
problem z kontrolką poduszki dopadł i moją Lybrę. Kontrolka podczas jazdy zapalała się i po kilku km gasła. Ta sytuacja trwała ok 3 dni a że byłem w trasie na wakacjach to nie zajmowałem się tym od razu. Ostateczne sytuacja się utabilizowała ale w stronę ciągle palącej się kontrolki.
Po podłączeniu MES-em nie ma możliwości usunięcia błędu poduszki, pojawia się błąd nr 114 (poduszka kierowcy).
Moje pytanie, czy jest możliwość przeczyszczenia czegoś aby poducha przestała sie palić czy może od razu należy wymienić sensor air bag? Może jakieś inne sugestie.
Pzdr.
PS.
Komunikat FES po przetłumaczeniu w translatorze: "ECU wykrył zwarcie do masy lub akumulatora + w obiegu (ach) bocznej poduszki squib wskazana przez kod.
UWAGA! Przekręcić kluczyk od co najmniej 10 minut, a następnie odłącz baterię i odczekaj 15 minut, a następnie odłącz poduszek powietrznych.
Po odłączeniu poduszki powietrzne, sprawdzić okablowanie krótkie, a jeśli uszkodzony wymienić wiązkę.
UWAGA: W niektórych przypadkach kod może odnosić się zarówno do układów squib kierowcy i strony pasażera lub z wadami samego ECU.
Po zakończeniu testu i wymiana wadliwych części, montaż systemu i ponownie podłącz baterię w ostatnim kroku. Po tym, czytać kody i dane ponownie do zapewnienia, że system będzie OK
Powodem Tego błedu żart Wartość za Wysoka
Obecny stan błędu się Przejściowy / Obecny
Wartość licznika błędu 114"
A i jeszcze jedno, skanowałem wersją MES 2.5. Może nowszy byłby skuteczniejszy?
problem z kontrolką poduszki dopadł i moją Lybrę. Kontrolka podczas jazdy zapalała się i po kilku km gasła. Ta sytuacja trwała ok 3 dni a że byłem w trasie na wakacjach to nie zajmowałem się tym od razu. Ostateczne sytuacja się utabilizowała ale w stronę ciągle palącej się kontrolki.
Po podłączeniu MES-em nie ma możliwości usunięcia błędu poduszki, pojawia się błąd nr 114 (poduszka kierowcy).
Moje pytanie, czy jest możliwość przeczyszczenia czegoś aby poducha przestała sie palić czy może od razu należy wymienić sensor air bag? Może jakieś inne sugestie.
Pzdr.
PS.
Komunikat FES po przetłumaczeniu w translatorze: "ECU wykrył zwarcie do masy lub akumulatora + w obiegu (ach) bocznej poduszki squib wskazana przez kod.
UWAGA! Przekręcić kluczyk od co najmniej 10 minut, a następnie odłącz baterię i odczekaj 15 minut, a następnie odłącz poduszek powietrznych.
Po odłączeniu poduszki powietrzne, sprawdzić okablowanie krótkie, a jeśli uszkodzony wymienić wiązkę.
UWAGA: W niektórych przypadkach kod może odnosić się zarówno do układów squib kierowcy i strony pasażera lub z wadami samego ECU.
Po zakończeniu testu i wymiana wadliwych części, montaż systemu i ponownie podłącz baterię w ostatnim kroku. Po tym, czytać kody i dane ponownie do zapewnienia, że system będzie OK
Powodem Tego błedu żart Wartość za Wysoka
Obecny stan błędu się Przejściowy / Obecny
Wartość licznika błędu 114"
A i jeszcze jedno, skanowałem wersją MES 2.5. Może nowszy byłby skuteczniejszy?