Strona 3 z 3

Re: Kappa 5.20 T - restryktor ciśnienia oleju do turbospręża

: 16 sie 2012, 10:21
autor: db7
przepraszam mała poprawka, do kappy 16vt idzie tb25, a do fiata coupe 16vt idzie tb03, cena jak wyzej

Re: Kappa 5.20 T - restryktor ciśnienia oleju do turbospręża

: 16 sie 2012, 23:21
autor: jc406
Obiecane tulejki i łożysko. Przebieg 10 000km od regeneracji. Skończyło się chmurą dymu i zużyciem 4litrów oleju na 14km.

Re: Kappa 5.20 T - restryktor ciśnienia oleju do turbospręża

: 16 sie 2012, 23:40
autor: stabraf
Ooo ja pier...: ups : toż to wygląda jakby całkiem na sucho chodziło...

Odp: Kappa 5.20 T - restryktor ciśnienia oleju do turbospręż

: 16 sie 2012, 23:42
autor: dawidson
db7 pisze:przepraszam mała poprawka, do kappy 16vt idzie tb25, a do fiata coupe 16vt idzie tb03, cena jak wyzej
Najchętniej bym poszedł w coś nowszego, np gt28. Wydajność seryjnego turbo nie do końca mnie zadowala ;)

"... I guess it's just the way I'm wired."

Re: Kappa 5.20 T - restryktor ciśnienia oleju do turbospręża

: 17 sie 2012, 8:32
autor: jc406
stabraf pisze:Ooo ja pier...: ups : toż to wygląda jakby całkiem na sucho chodziło...
Raczej w piasku. Nie ma cech przegrzania typowego dla zaników smarowania.
Brud panie, najczystszy brud.

Re: Kappa 5.20 T - restryktor ciśnienia oleju do turbospręża

: 17 sie 2012, 9:52
autor: stabraf
Widzisz- guano się tam znam : gafa :
To kto Ci piachu do oleju wsypał?? : gafa :

Re: Kappa 5.20 T - restryktor ciśnienia oleju do turbospręża

: 17 sie 2012, 15:08
autor: db7
syf w oleju, zwykły zestaw...do tego luz wzdłużny, auto nie ma kata? Na jakim oleju jeździsz?

Re: Kappa 5.20 T - restryktor ciśnienia oleju do turbospręża

: 19 sie 2012, 22:51
autor: jc406
Ma kat. Oryginalny. Ma się dobrze. Luz na walku był, a jakże, tak na 1mm. Olej to Total Quartz 9000 5W40. Używam go od 20 lat - szlamu nie tworzy, a Xantia zalewana nim od nowosci zużywa coraz mniej oleju mimo zbliżania się do 400 000km (obecnie juz tylko 0,05l/1000km, ciagle dociera sie), a pare razy zdarzało się go wymieniać co 25 000km. W Lancii wymienialem co 10000-15000km, a od awarii oryginalnego turbo przy 280 000km - z powodu ciaglych regeneracji co 5000-9000km.

Re: Kappa 5.20 T - restryktor ciśnienia oleju do turbospręża

: 20 sie 2012, 9:12
autor: db7
jednak wżery na łożyskach nie powstają od czystego oleju to na bank...

Re: Kappa 5.20 T - restryktor ciśnienia oleju do turbospręża

: 20 sie 2012, 10:06
autor: jc406
No właśnie. Oto jest pytanie. Olej nie mógł być brudny, bo był ciągle wymieniany razem z filtrem co kilka tysięcy km i dodatkowo dolewany w tempie 1-2litry na 1000km. Po każdej z czterech regeneracji zużycie oleju nigdy nie spadło <1 litra/1000km, dopiero po piątej spadło 10-krotnie.