Strona 3 z 11

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

: 09 gru 2012, 19:19
autor: aro
FXX pisze: Btw. nie pamiętam jak w Lybrze, ale w AR156 fajnie jest wyskalowany wskaźnik temp. pomiędzy 50 i 90 jest jedna kreska ;) I nie jest to jak by na logikę wychodziło 75*C, a 80 :)
Mnie tego mówic nie musisz, gdyż kilka 156 już miałem - raptem 3 sztuki przez 5 lat, z czego 2 to jtd. Na alfaholikach dawałem fotki niedowiarkom z tą kreską, ze nie jest to 70st. jak niektórzy błędnie uważaja, a 80st. co czasami zmienia postac rzeczy.

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

: 09 gru 2012, 19:25
autor: aro
[quote="FXX"]A dlaczego twierdzisz, że powinna być na 75*C? O ile się nie mylę to prawidłowa temperatura wynosi właśnie w okolicach 90*C i takową termostat powinien trzymać ;)
/quote]

A dlaczego twierdzisz, że w JTD które mają jeszcze fabryczne termostaty - oryginalne firmy Behr, bądz zamontowane do roku bodajże 2006 taka temperatura cieczy chłodniczej jest zła?

Odpowiem. W jtd do 2006r. fiat wkładał termostaty Behr z początkiem otwarcia w granicy 78-82st.C, a całkowite otwarcie termostatu przy 88st.C.
Natomiast zmiana nastapiła chyba po 2006r kiedy to wprowadzono zastosowano zmiany w termostacie Behr, który to już nie otwierał sie przy 78-82st.C, lecz już przy 88st.C. Tak wiec nie da sie kupic juz starszego typu termostatu - dlatego niektórzy maja złudne odczucie iż wymienili stary, niesprawny termostat na nowy dobrze funkcjonujacy. Niestety rzeczywistośc jest brutalna i czasami trzeba troche poczytac zanim zacznie sie niepotrzebnie wymieniac częsci 8-O

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

: 09 gru 2012, 19:40
autor: FXX
W takim razie po co wprowadzono zmiany skoro nie była zła ? :) Poza tym mowa tu o temperaturze rzędu 75*C, a zgodnie z tym co mówisz stare termostaty zaczynały się otwierać przy ok 80*C, a to jest już jakaś różnica. Ponadto nawet jeśli się zaczynał otwierać przy niższej temperaturze to mimo tego powinien dawać ten sam efekt, czyli utrzymanie temp. w okolicach 90*C, a nie skakanie z 90, na 75 i odwrotnie.

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

: 09 gru 2012, 19:48
autor: aro
FXX pisze:W takim razie po co wprowadzono zmiany skoro nie była zła ? :) Poza tym mowa tu o temperaturze rzędu 75*C, a zgodnie z tym co mówisz stare termostaty zaczynały się otwierać przy ok 80*C, a to jest już jakaś różnica. Ponadto nawet jeśli się zaczynał otwierać przy niższej temperaturze to mimo tego powinien dawać ten sam efekt, czyli utrzymanie temp. w okolicach 90*C, a nie skakanie z 90, na 75 i odwrotnie.
Poczytaj jeszcze troche o tych termostatach bo mnie sie juz pisac zbytnio nie chce o jednym i tym samym.

Dlaczego zmieniano, gdyż na rynki inne niż południowe użytkownicy często zgłaszali ten fakt, przez co producent Fiat wprowadził modernizacje owego termostatu, nie była to jedyna częsc poddana modernizacji po zakończeniu produkcji - taki urok już fiata :D

Odnosnie termostatu, to mam w mej 1.9jtd 115km taki stary 10 letni jeszcze sprawny termostat Behra z pierwszego montażu. Otwiera sie przy 78st.C po otwarciu temp spada do 75st, po czym znów rosnie do 78 i tak w kółko. Jedna zaleta tego w lecie - silnik sie nie przegrzeje, gdyż 1 bieg wentylatora mamy już przy 92st.C, a jtd jest dośc wrażliwy na przegrzania.
Odnosnie skakania z 90 na 75 - nic takiego nie zauważyłem przez 2 lata jak mam tego jtka:)

Potrzebujesz jeszcze jakiejs informacji?
aha przydało by sie jakies piwo...

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

: 15 gru 2012, 8:54
autor: egon.
Wczoraj zamomtowałem ten termostat, i w szoku jestem jak dobrze się spisuje ;)

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

: 15 gru 2012, 14:34
autor: lgurbiel
Wpada więc powiedzieć- a mówiłem że jest OK : yesyes :

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

: 19 gru 2012, 16:36
autor: pawel2910
Panowie jaki konkretnie termostat zastosować może być ten:
http://allegro.pl/termostat-renault-18- ... 37938.html
?
Może są dostępne takie same termostaty ale z delikatnie mniejszą średnicą żeby to lżej wchodziło lub gdyby trzeba było go wyjąć, bo podejrzewam, że tego verneta łatwo wyrwać nie będzie w razie czego :)

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

: 19 gru 2012, 17:23
autor: lgurbiel
U mnie wchodzi bez problemu.Podgrzej gumę . Ja osobiście nic nie grzałem i weszła.A miałem przygotowaną opalarkę. Może masz twardszą gumę.
Ja właśnie montowałem taki jak podałeś.

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

: 20 gru 2012, 10:02
autor: pawel2910
Znalazłem jeszcze na allegro taki sam termostat tylko, że z temperaturą otwarcia 86 zamiast 89 który lepiej wybrać ?

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

: 20 gru 2012, 10:19
autor: lgurbiel
Myślę że lepszy 86C

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

: 20 gru 2012, 10:23
autor: pawel2910
Tak sobie pomyślałem, że może wezmę ten 86C bo po zamontowaniu tego termostatu mamy pewną zwłokę zanim płyn przeciśnie się jeszcze przez otwarty stary termostat, dziś jeździłem po sklepach w moim mieście i byłem w jednej hurtowni i nigdzie nie ma takiego termostatu ani 86 ani 89 :) zostaje tylko allegro.

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

: 20 gru 2012, 13:46
autor: lgurbiel
Jeszcze w intercars :link:ale cenowo wyjdzie na to samo co allegro.
Powodzenia ;)

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

: 20 gru 2012, 14:49
autor: pawel2910
Zamówiłem z temp. otwarcia 86C może będzie otwierać się tak jak fabrycznie w alfie przy 88C :)

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

: 29 gru 2012, 20:14
autor: lordZoltan
witajcie
u mnie ten patencie w fiat marea weekend td 100 tez działa już od 3 lat. Termostacik jest od reno 5 chyba albo od reno 21 ale nie pamiętam dokładnie koszt zerowy ok 30 zl polecam 3 lata działa bez zarzutu

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

: 22 lut 2013, 10:16
autor: tigerr
aro pisze:
szatan pisze:chodziło mi o to że po przejechaniu 60km wskazówka jest tam gdzie być powinna a nie na 75 stopniach jak to wcześniej miało miejsce.
Dlaczego twierdzisz, że nie powinno byc 75st.C??? Zawsze smieszą mnie takie opinie jak ktoś nie zna pracy fabrycznie montowanego oryginalnego termostatu w jtd... Wystarczy troche poczytac dlaczego tak jest, nie tylko na tym forum, bo silniki jtd występowały nie tylko w lancii...

Zapytam tutaj, żeby nie zaśmiecać forum. Lybra 1.9JTD 105km świeżo po wymianie rozrządu z pompą wody i płynem chłodzącym. Przy obecnych temperaturach (od -3 do +3) i jeździe na trasie z prędkościami 80-120km/h wskazówka pokazuje te 75 st.C wcześniej przy wyższych dodatnich temperaturach trzymała 90 stopni. Zastanawiam się nad zastosowaniem tego patentu ale może tak jak sugeruje kolega przy niższych temperaturach tak powinno być? Dodam tylko że ciepłe powietrze w kabinie pojawia się dość szybko (po przejechaniu ok 1km) natomiast mam odczucie że temperatura ustawiana na klimatroniku w rzeczywistości jest nieco niższa np przy ustawionych 21stopniach w środku jest chłodno, ale jak zwiększe na 23 czy 25stopni to leci ciepłe powietrze. Pomyślałem czy np nie zasłonić czymś chłodnicy (np. kartonem) tak jak robią to inni kierowcy. Co Wy na to? ;)