Delta - 2.0 16V

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

2.0 16V

Post autor: bryś » 03 wrz 2006, 21:45

tak tylko jak chce się pościgać ,to z turbo w tej pojemności trzeba mieć z 600 koni by coś wygrać a to kosztuje dużo więcej ! :wink:
ps. nic nie jest za darmo , takie rzeczy to teraz tylko w Erze

Anonymous

2.0 16V

Post autor: Anonymous » 05 wrz 2006, 0:00

Bryś - nie wiem co masz dokladnie na myśli - mowiac o Kia Picanto Goduli Światklu itp.
Scigam sie amatorsko w wyscigach rownoleglych czyli sprintach (głównie) niestety w tym sezonie nie udalo mi sie ani raz wystartowac w wyscigach o randze Mistrzostw Polski - zreszta bez sensu startowac samochodem ktory uzywam do normalnej jazdy i nawety nie jest odelzony. O wyscigach wspomnialem dlatego ze potwierdzaja tylko moc z hamowni.
W takich wyscigach Kia picanto raczej nie ma szans - nawet przy mocy 110 KM mam chyba lepszy stosunek mocy do masy - a o to w tym chodzi.
Co do tuningu - wiem ze zaczalem temat pytaniem o tuning - niestety tuning odlozyłem na razie bo generalna zasada brzmi (i lepiej ja sobie zapamietaj):
TUTINGUJEMY TYLKO AUTA W PEŁNI SPRAWNE
(czyli rowniez o seryjnej mocy (lub jej bliskie) w innym przypadku to strata czasu, pieniedzy i nerwow. i wlasnie do tej serii dąże aby rozpocząć tuning (być może).

Co do 200 KM w takim silniku jak moj - pokaz mi ten samochod i zweryfikujmy ta moc w wyscigu rownoległym!!!
Oczywiscie ze 200 Km jest mozliwe ale w przypadku tego silnika przerobki musialy by byc tak znaczne ze uniemozliwylyby normalna eksploatacje na drogach, koszty kosmiczne, a juz nie uwierze ze takie auto zbudowane jest u Światka czy Goduli.. (pomijam juz bezsens wkładania do Bravo takiego silnika jak w serji mamy nowszego i mocniejszego - pieciocylindrowca.

pozdrawiam

Anonymous

2.0 16V

Post autor: Anonymous » 05 wrz 2006, 14:55

Delta 2.0 16v to nie jest wolne auto; ma 9 sekund do 100 km/h to tyle ile nowy Golf 2.0 150 KM... v-max Delta ma wyższy; powinny iść równo spod świateł. Łeb w łeb powinna iść także z najnowszym Civicem 1.8... 1.4 zostaje daaaaaaaaaleko w tyle.


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

2.0 16V

Post autor: schab » 05 wrz 2006, 16:01

"Michaelll" pisze:Delta 2.0 16v to nie jest wolne auto; ma 9 sekund do 100 km/h to tyle ile nowy Golf 2.0 150 KM... v-max Delta ma wyższy; powinny iść równo spod świateł. Łeb w łeb powinna iść także z najnowszym Civicem 1.8... 1.4 zostaje daaaaaaaaaleko w tyle.
Pozdrawiam

Nie . żebym był fanem VW - ale Delta V-max ma wyższą głównie na papierze . I to za sprawą bardzo długich przełożeń . A do sprintu z kolei jest za ciężka . np. stara Astra GSI objeżdża ją dookoła .
A propos skrzyń- widziałem niedawno w TVN-turbo rozmowę z chłopakiem , który się ściga w RSMP w klasie N Hondą Civic Type R ( 215KM) . Narzekał straszliwie na skrzynię z którą owa Honda jest homologowana . I to nie na jakość , tylko długość przełożeń ! Po co komu czy w rajdach , czy na ćwiartkę -skrzynia - przy której na piątym biegu silnik nie jest w stanie dojść do obrotów maksymalnej mocy ?
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

2.0 16V

Post autor: bryś » 05 wrz 2006, 16:39

dokładnie to co mówie pucharową 75 konną kie picanto nie mówiąc o pandzie pol-caru co z silnikiem 1,4 objeżdrza w DSMP prawie wszystkie 2,0 :? wybierz się na tor w Kielcach lub Poznaniu to zobaczysz o co chodzi !!!

Awatar użytkownika
coconut
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 04 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

2.0 16V

Post autor: coconut » 05 wrz 2006, 19:01

ps.



Czy integralka z tej strony ma na sobie ubranko od brysia ? ;]

www.viga.of.pl

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

2.0 16V

Post autor: bryś » 05 wrz 2006, 20:43

tak, ale to sądzę za bardzo odbiega od tematu ,choć adres jest jak najbardziej wskazany do robienia czegokolwiek z silnikiem moja prywatna delta siedzi tam już długo i posiedzi do tego momętu aż będzie dobrze czyli 280-300 koni i dość trwały silnik (na dłużej )jest to napewno lepsze rozwiązanie niż psucie czegoś samemu !!! Na razie się to przeciąga z powodu innych problemów i tego że auto zostawiłem tam raczej w barterze, mi się nie śpieszy !

Anonymous

2.0 16V

Post autor: Anonymous » 05 wrz 2006, 21:52

Delta Nova jest troche przyciezka - wydaje mi sie ze silnik tez troche mocowo odstaje od konkurencji (konkurencja to nie auta nowe tylko golf GTI III - 2.0 16V 150 KM, Astra I 2.0 16V 150 KM - niestety od tych aut osiagi delty odstaja troche... I to nie za sprawa dlugicvh przelozen - ponoiewaz akurat w delcie 2.0 16 V sa one krotki - osobiscie jedna z pierwszych modyfikacji ktorych dokonalem bylo zmienienie przelozenia 5-tego biegu poniewaz seryjnie naprawde byl krotki - mozna bylo dokrecic do odciecia nawet moim slabym samochodem przy 4 000 rpm bylo okolice 100 km/h a to jednak lekka przeaada wygodna predkosc podrozna (halas silnika od 4 000 na dluzszej tyrasie byl uciazliwy.. a do scigania nawet na toze kielce to piatka krotka raczje nie jest potrzebna.


PS. wybieram sie na tor kielce lub do Radomia - tez maja podobno fajny tor gokardowy...

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

2.0 16V

Post autor: hf » 29 lis 2006, 13:45

jezdze nieraz na nocne w kraku i przyjezdza tam gosc 2.0 16v i powiem ze calkiem niezle sobie radzi.... ten motor w serii powinien miec 139km wiec calkiem niezle cho c faktycznie wypadalo by nieco zredukowac jego mase (wybebeszyc) ja juz zauwazylem ze zle zalozony stozek tylko pogarsza osiagi wiec zdecydowanie wkladka .pytanie tylko w jakim stanie jest ten silniczek bo moze samo wymienianie swiec kabli zaplonowych filtrow nic tu nie da.. ja jeszcze nie schamowalem potwora ale zrobilem juz kapitalny remont silnika plus nowe sprzeglo plus wymiana wszystkich materialow eksploatacyjnych tzn oleje, filtry ,paski, swiece,kable itp itd narazie to ucielem latarnie i czeka mniemaly wydatek:) powiedz mi czy sciagles sam pasek z walkow wyrownowazajacych czy wyciagles je i zaslepiles???

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

2.0 16V

Post autor: maciek_czer » 29 lis 2006, 23:36

WItam!

Prześledziłem Waszą dyskusję na temat braku mocy w 2.0 16V i mogę dodać że faktycznie jeżeli silnik bez przeróbek nie osiąga mocy serii to jest coś nie tak. Chyba że moc podana na hamowni jest mocą na kołach.
A o tym trzeba pamiętać! Gdyż moc na kołach jest zauważalnie niższa niż na silniku. W przypadku AR 166 3.0 24V na silniku 222,8 KM na kołach 172,3 KM czyli starta mocy wynosi 50,5 KM i to na skrzyni manual oczywiście! I jest to naturalne. Dodatkowo silnik 2.0 w każdej postaci (4 cyl). Ma konstrukcję o dużym skoku tłoka (90 mm) przy średnicy tłoka 84 mm) To czyni tę jednostkę podkwadratową wsp. 0,93 i naturalne jest to że wkręca się ona oporniej od nowocześniejszych silników nadkwadratowych. Dlatego chętnie tuninguje się silniki 1.6DOHC , które z natury mają charakterystykę przystosowaną do wyższych obrotów. (śr. 84 mm skok 71 mm - o ile dobrze pamiętam) Słychać to także po ich pracy. Ten niekorzystny stosunek średnicy do skoku powoduje że silnik ten aczkolwiek wyjątkowo mocny w wersji 2.0 16vT zwłaszcza HF integrale i podatny na tuning jest kłopotliwy jeżeli chodzi o wyważenie i wytrzymałość korbowodów i tłoków (chodzi o bezwładność), a częstym końcem tych silników kręconych bardzo wysoko jest urwany korbowód i w konsekwencjii "młynek".
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

2.0 16V

Post autor: schab » 30 lis 2006, 10:54

"ww296" pisze: ponoiewaz akurat w delcie 2.0 16 V sa one krotki - osobiscie jedna z pierwszych modyfikacji ktorych dokonalem bylo zmienienie przelozenia 5-tego biegu poniewaz seryjnie naprawde byl krotki - mozna bylo dokrecic do odciecia nawet moim slabym samochodem przy 4 000 rpm bylo okolice 100 km/h a to jednak lekka przeaada wygodna predkosc podrozna (halas silnika od 4 000 na dluzszej tyrasie byl uciazliwy..
Odkopałem stary post , ale dopiero teraz się w niego wczytałem . Z całym szacunkiem , ale coś chyba pomyliłeś z tymi biegami ...
Jeżeli przy 4000 obr na piątym biegu miałbyś 100km/h - to maksymalna prędkość wyniosłaby 160 !
Trochę to dziwne , tym bardziej - że jeżdżę już piątym autem z rodziny Fiata i tak krótkiego przełożenia nie miałem nawet w Fiacie 128 ( co prawda miał tylko 4 biegi ) . Tym dziwniejsze , że teraz w Dedrze 1,8 przy 4000 na piątym biegu mam 180km/h !
Obroty z prędkością zgadzałyby się - ale z 3 biegiem ...
Chyba , że masz Diesla ze skrzynią od benzyniaka ?
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Anonymous

2.0 16V

Post autor: Anonymous » 30 lis 2006, 23:38

Witam długo nie zagladalem...
napisalem okolo 100 km/h mozliwe ze troszke wiecej tak czy siak skrzynia bardzo krotka i zmienilem przelozenie - juz teraz nie pamietam jakie przelozenie ale wg instrukcji to najdluzsza piatka od diesla pozostale 4 biegi pozostaly krociutkie co pozwala na calkiem niezly start pomimo 112 Km NA SILNIKU!!! i stwarza wrazenie ze auto sobie radzi.
jesli chodzi o wałki wyrownowazajace to po prostu sciagnalem a raczej nie zalozylem paska :):):):)
obecnie zalozylem go z powrotem - paska ze wzgledu na osiagi nie oplaca sie zdejmowac, poprawa w granich bledu pomiaru a niestety halas i drgania wzrastaja na dluzsza mete (przy cywilnym uzytkowaniu auta) za bardzo.

Maciek Czer - oczywiscie masz duzo racji w tym co piszesz - chodzi o skoki tloka - dlugoskokowy silnik jest bardziej wymagajacy dla ukladu korbowego, jednak akurat w silniku 2.0 sam ulkad korbowy jest bardzo mocny ale smarowanie panewek, szczegolnie na czwartym cylindrze nie wyrabia niestety i to jest glownym i bezposrednim powodem uszkodzenia walu, korbowodu i "młynka"

PS. jesli ktos jest ciewkawy to zrobilem prosty programik w exelu w ktory wklepuje sie przelozenia i podaje predkosci , jest nawet prosty wykres, moge odgrzebac materialy znalezc dokladne przelozenia i pokazac jakie predkosci osiagam na poszczegolnych biegach i piatke oryginalna i obecna.
PS2 obecnie z=ainwestowalem troche w eklektronike do silnika i w miare wolnego czasu posatram sie dowiedziec dlaczego mam taki ubytek mocy - swoja droge to zdjagnozowania akurat tego silnika w pelni jest mozliwe tylko przez oryginalne urzadzenia fiata. obecnie autkim malo jezdze bo dostalem sluzbowe ;).

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

2.0 16V

Post autor: DeviLL » 01 gru 2006, 14:50

ww jak mozesz wrzuc na jakis rapidshare.com czy cos ten excel , chetnie obadam

Anonymous

2 16v

Post autor: Anonymous » 05 lut 2007, 20:17

Jak miło, tak wiele Coupeciarzy.
Jeżeli chodzi o motor 2/16v to w pierwszej kolejności zrób wolny wydech bez kata i z dwoma przelotowymi tłumikami. Przelotowymi w pełni a nie jak to często bywa z niby sportowymi tłumikami. Popraw wlot do filtra powietrza powiększając 2X jego średnicę. Poprowadż zimne powietrze, łapane na przodzie przy chłodnicy, rurą o tej dużej średnicy. Załuż do orginalnego filtra sportowy wkład. Nie zakładaj stożka jeżeli chcesz mieć dłużej dobre pierścienie tłokowe i piękną gładź. Jeżeli zależy Ci bardzo na mocy to wyślij wałki rozrządu do Świątka. Rewelację daje zmiana dolotu i zastosowanie 4 przepustnic. Możesz jeszcze zdjąć blokadę odcięcia zapłonu. Silnik daje duże możliwości. Mnie dzielnie służył w Coupecie a jazda zaczynała się powyżej 3000 obr/min. Musisz jednak wiedzeć że silnik posiada zły stosunek s/d i dlatego przekraczanie 9000 obr/min na orginalnych częściach, może się fatalnie zakończyć.

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 2 16v

Post autor: DeviLL » 05 lut 2007, 22:10

"Marek_Krupa" pisze:Jak miło, tak wiele Coupeciarzy.
Jeżeli chodzi o motor 2/16v to w pierwszej kolejności zrób wolny wydech bez kata i z dwoma przelotowymi tłumikami. Przelotowymi w pełni a nie jak to często bywa z niby sportowymi tłumikami. Popraw wlot do filtra powietrza powiększając 2X jego średnicę. Poprowadż zimne powietrze, łapane na przodzie przy chłodnicy, rurą o tej dużej średnicy. Załuż do orginalnego filtra sportowy wkład. Nie zakładaj stożka jeżeli chcesz mieć dłużej dobre pierścienie tłokowe i piękną gładź. Jeżeli zależy Ci bardzo na mocy to wyślij wałki rozrządu do Świątka. Rewelację daje zmiana dolotu i zastosowanie 4 przepustnic. Możesz jeszcze zdjąć blokadę odcięcia zapłonu. Silnik daje duże możliwości. Mnie dzielnie służył w Coupecie a jazda zaczynała się powyżej 3000 obr/min. Musisz jednak wiedzeć że silnik posiada zły stosunek s/d i dlatego przekraczanie 9000 obr/min na orginalnych częściach, może się fatalnie zakończyć.
4 przepustnice jest bardzo trudno dostroic , 9tys w tym silniku nawet przy kutych czesciach to juz ostra jazda :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”