Strona 3 z 3

Re: Zakup Lancia Kappa

: 19 lut 2013, 13:59
autor: Tomzik
98 to już chyba powinna być poliftowa...

Re: Zakup Lancia Kappa

: 19 lut 2013, 14:30
autor: paśny
Tomzik pisze:w razie awarii czujnika ABS w wersji poliftowej kupuje się i wymienia czujnik za ok. 100-150zł a w starszej trzeba wymieniać całą piastę (przynajmniej na tylnej osi).
Koszt całej piasty to około 350 PLN.

Re: Zakup Lancia Kappa

: 19 lut 2013, 17:18
autor: marceli
A jakie silniki mają w ogóle te Kappy, nie napisałeś??

Re: Zakup Lancia Kappa

: 19 lut 2013, 18:23
autor: grzesiekj23
Tomzik pisze:98 to już chyba powinna być poliftowa...
No właśnie 98r to loteria. Można trafić na przedliftową, poliftową lub stan przejściowy jak np. moja. Niby wnętrze polift jednak paru detali brakuje, technicznie podobnie. Jeśli chodzi o 2.0 to brałbym nowszą- ogólnie jeśli stan jest zadowalający to wybrałbym 98r.

Re: Zakup Lancia Kappa

: 20 lut 2013, 11:17
autor: Johnny
grzesiekj23 pisze:
Tomzik pisze:98 to już chyba powinna być poliftowa...
No właśnie 98r to loteria. Można trafić na przedliftową, poliftową lub stan przejściowy jak np. moja. Niby wnętrze polift jednak paru detali brakuje, technicznie podobnie. Jeśli chodzi o 2.0 to brałbym nowszą- ogólnie jeśli stan jest zadowalający to wybrałbym 98r.
no racja, ja mam ze stycznia 98 i poliftowe mam tylko tylne zawieszenie, wnętrze, silnik i buda przedliftowe wszystko...

Re: Zakup Lancia Kappa

: 20 lut 2013, 16:10
autor: Murmeltier
Jeszcze przed zakupem Marei oglądałem pod Szczecinem Kappę '98 - przedliftową i nawet bez klimy.

Re: Zakup Lancia Kappa

: 20 lut 2013, 20:21
autor: volf
Johnny pisze:
grzesiekj23 pisze:
Tomzik pisze:98 to już chyba powinna być poliftowa...
No właśnie 98r to loteria. Można trafić na przedliftową, poliftową lub stan przejściowy jak np. moja. Niby wnętrze polift jednak paru detali brakuje, technicznie podobnie. Jeśli chodzi o 2.0 to brałbym nowszą- ogólnie jeśli stan jest zadowalający to wybrałbym 98r.
no racja, ja mam ze stycznia 98 i poliftowe mam tylko tylne zawieszenie, wnętrze, silnik i buda przedliftowe wszystko...
A co w tym niby dziwnego :?: .
Przecież zmiana była gdzieś w okolicach czerwca.
Nie wiem tylko co masz na myśli pisząc o poliftowym zawieszeniu, inne są amortyzatory czy czujniki ABS?

Re: Zakup Lancia Kappa

: 20 lut 2013, 20:34
autor: Johnny
Np wahacze

Re: Zakup Lancia Kappa

: 20 lut 2013, 20:44
autor: volf
Wahacze to akurat mogły być po prostu wymienione, te rurowe (poliftowe) pasują w miejsce tych "płaskownikowych" (o ile stabilizator jest z łącznikami).

Re: Zakup Lancia Kappa

: 31 mar 2013, 10:23
autor: arcopolo999
Poszukiwania zadbanej Kappy trwają nadal.
Czy ktoś z forumowiczów zna/widział/jechał konkretnie tą:

http://allegro.pl/lancia-kappa-i3128516479.html

Re: Zakup Lancia Kappa

: 31 mar 2013, 12:26
autor: Johnny
7 tyś za ten rocznik i za ten gaz to dla mnie za dużo osobiście wolałbym młodszy rocznik a bez gazu co do stanu to na podstawie zdjęć wygląda nieźle ale spokojnie można znaleźć młodszy w tej cenie.. Może ktoś oglądał na żywo i będzie miał coś konkretniejszego do powiedzenia. Pozdrawiam

Re: Zakup Lancia Kappa

: 31 mar 2013, 12:33
autor: carincton
Mam kappę z silnikiem disla 124 km 91 KW TDS już 20 miesięcy. Przyjechałem 26 000 km, czyli średnio jeżdżę 15 500 km na rok. Awarie jakie wystąpiły samoistnie to:
- padł czujnik położenia wału korbowego - koszt 130 zł za zamiennik z przesyłką,
- nadpaliło się uzwojenie w alternatorze - kupiłem używany alternator od ślicznej alfy romeo 156, która w wersji 1,8 benzyna miała taki sam, tylko nie było tłumika drgań, wymieniłem szczotki na nowe w starym regulatorze napięcia - koszt 5 zł, koszt alternatora 50 zł plus 12,5 przesyłka, łacznie 67,5 zł,
- zaczął się zapowietrzać układ paliwowy - przyczyna - uszczelka pod podgrzewaczem filtra paliwa nie trzymała dobrze i przepuszczała powietrze. Koszt naprawy 0 zł - odkręciłem podgrzewacz filtra paliwa i przykręciłem filtr bezpośrednio do obudowy, koszt uszczelki 8,5 zł, ale ta awaria spowodowała inne awarie, bo musiałem rozrusznik czyścić i przy tym automat uległ uszkodzeniu, gwint w pompie wtryskowej mi się rozleciał po odkręceniu króćca przez który paliwo leci, zatem 50 zł wydałem na narzędzia do gwintowania, automat rozrusznika 60 zł, trzeba bało zastosować nowy wężyk i króciec - koszt 25 zł.
Reszta awarii była spowodowana moimi błędami, tzn.:
- nie dolałem w porę wody destylowanej do akumulatora w efekcie akumulator złapał zwarcie i trzeba było wymienić - koszt 300 zł,
- uszkodziłem miskę olejową, bo sprawdzałem terenowe właściwości jezdne Kappy - koszt miski 270 zł (używana)- wymiana miski u mechanika może kosztować nawet 1000 zł, zatem uwaga na miskę w kappie,
- inne usterki występowały już w momencie kupna auta:
- pompa oleju hałasowała 975 zl orygniał,
- przekaźnik świec żarowych do wymiany był - używka 60 zł,
itp.
Na co zwrócić uwagę przy zakupie kappy?
- czy pompa oleju nie dzwoni, bo koszty wymiany są ogromne,
- czy szyba przednia jest cała, bo zamiennik kosztuje 1500 zł,
- dobrze byłoby też zwrócić uwagę na stan miski olejowej, czy żeberka podłóżne nie mają uszkodzeń, bo jeśli mają to struktura miski będzie już o wiele słabsza i jedno puknięcie o kamień czy zjazd na pobocze i może być dramat,
- zapytać się o olej jaki właściciel stosuje w aucie, jeśli będzie podchodził do tematu z lekceważeniem lub kiepski olej będzie stosował to odradzam zakupu, szczególnie benzyniaka,
- kolejną bardzo ważną sprawą jest wyciek oleju pomiędzy skrzynią biegu a silnikiem - koszt uszczelniacza kilkadziesiąt złoty, koszt wymiany do 1000 zł,
- najlepiej kupić auto z klimatyzacją sprawną i nie wierzyć, że jest nie nabita, tylko po prostu zrezygnować z zakupu takiego egzemplarza, bo koszt naprawy w skrajnych przypadkach może sięgać 2000 zł,
- nie kupować auta w stanie lakierniczym wymagającym malowania wielu elementów, bo naprawy lakiernicze w starym aucie są nieopłacalne, dlatego stan lakierniczy musi być przyzwoity,
- siedzenia z alkantary jeśli są nawet poprzecierane na fotelu kierowcy przy przebiegu 200000 km to to nie dyskwalifikuje auta, bo to normalne w tym modelu,
- awaria zamków centralnych też jest normalką, podobnie jak niedziałające liczniki,obrotomierz, prędkościomierz, naprawa polega na wymianie całości, można to zrobić samemu,
- jeśli chcesz na auto wydać 9000 zł to amorki powinny być sprawne przy takiej cenie i należy sprawdzić stan amorków u diagnosty, bo koszt zamienników jest wysoki, a oryginały nie wchodzą w ogóle w grę,.
Moja kappa tds pali latem w trasie nawet 5,7l/100 km, zimą w trasie 6,5l/100 km, przy jeździe dynamicznej w trasie zimą 8l/100 km.

Przy takim budżecie można już pomyśleć o coupe, ale chcesz gaz, zatem szkodza coupe do gazu.
Podejdź do zakupu bez kompromisowo i nie kupuj auta z większymi usterkami, bo to się nie kalkuluje.