Strona 3 z 10

Thema integrale

: 18 lis 2008, 19:42
autor: Watazka
Było coś takiego?
Obrazek

Thema integrale

: 18 lis 2008, 19:46
autor: Gawlick
Tytuł chyba taki przewrotny tylko, bo na zdjęciu jest 8.32 :)

Thema integrale

: 18 lis 2008, 20:25
autor: strang
"Gawlick" pisze:Tytuł chyba taki przewrotny tylko, bo na zdjęciu jest 8.32 :)
No nie bardzo-mało kumam włoski, ale differenziale torsen rozumiem.

Thema integrale

: 18 lis 2008, 20:50
autor: dunin
z tego co ja kumam, to to taki "prototyp" 8.32 z napędem 4x4 z centralnym dyfrem visco i torsenem z tyłu

Thema integrale

: 18 lis 2008, 21:42
autor: bogdan
Ciekawe te 4x4

Thema integrale

: 19 lis 2008, 10:15
autor: jakubg
To dopiero perełka. Taką mieć! 8)

Thema integrale

: 19 lis 2008, 12:35
autor: fiergloo
Była 164 z napędem na obie osie więc i w Themie było to wykonalne. Szkoda że poza prototyp to nie wyszło.

Thema integrale

: 19 lis 2008, 14:10
autor: kappa96
Poszukując info o prototypie Themy Integrale trafiłem na coś takiego:

Video ufficiale: Lancia Thema 8.32 - Un 8 cilindri 4 litri con trazione integrale, 275 CV con una coppia ... Ormai non la faranno piu: il prototipo e del 2003, quindi considetato obsoleto. ...

Jest to potwierdzenie że taka wersja prototypowa istniała, mało tego, zacytowana informacja dotyczy filmiku trwającego 5 min i 16sec. video-ufficiale-lancia-thema-832/2

Thema integrale

: 19 lis 2008, 15:37
autor: Mariusz91
kappa96 pisze:Poszukując info o prototypie Themy Integrale trafiłem na coś takiego:
Filmik dotyczy zwykłej (o ile można ja tak nazwać) Themy 8.32 Słyszałem za to ze ktoś podjął się próby zrobienia Themy Integrale na bazie Themy 8.32. I Zdjęcia prezentowane przez "kappa96" to właśnie ta "próba" :D
Zwróćmy uwagę również na to ze na zdjęciach "Themy Integrale" jako baza widoczna jest właśnie 8.32. Jednak 8.32 miała zawieszenie różniące się od standardowej Themy i jej koła przykręcane były 5 śrubami. Na zdjęciach widać Borbety. Rozstaw śrub 4x98. Wychodziło by na to ze tak jak wspomniano wyżej napęd mógł być zaczerpnięty z Alfy 164 lub, ta Thema ma po prostu detale zaczerpnięte Z Themy Ferrari :D

Thema integrale

: 19 lis 2008, 16:19
autor: fiergloo
Może i napęd zaczerpnięty ze 164, z tym że 164 Q4 miała napęd Steyr-Daimler-Puch. Jeśli te felgi na Themie mają 4 szpile to piasty muszą byc przeszczepione z innego modelu, bo Q4 miała 5 szpil, podobnie jak każda 164 po 90ym roku.

EDIT: Tak w woli uzupełnienia. 164 miała napęd ViscoMatic stały sterowany elektronicznie, tylna oś to był dyfer Torsena, przedni dyfer był konwencjonalny, a środkowy to kombinacja kół planetarnych i sprzęgła wiskotycznego.

Thema integrale

: 19 lis 2008, 18:13
autor: Mariusz91
Wydawało mi się ze 164 ma 4 śruby, ale faktycznie ma 5. To jakby trochę bardziej komplikuje sprawę choć może i Borbet jest np 5 śrubowy bo w sumie to są tez takie :lol: tylko nie wiem jaki rozstaw śrub ma 164 :)

Thema integrale

: 19 lis 2008, 18:35
autor: fiergloo
Korekta co do mojego postu- każda 164 V6 powinienem napisac od początku produkcji. Twin Sparki miały 4. Tak jak ta 75 America co stoi za tą Themą- też ma 5 szpil i po tym można poznac, że to wersja V6.

Co do rozstawu głowy nie dam- chyba 5x98

Porównanie "trójek V6 projektu 4"

: 20 lis 2008, 20:11
autor: fiergloo
Nic dziwnego (w pierwszym linku) skoro Theme 16v porównano do Alfy 164 2.0 Turbo która ma 8v(defacto silnik Themy Turbo 8v)

Porównanie "trójek V6 projektu 4"

: 20 lis 2008, 20:14
autor: Boorek
a mnie sie zdawało że w alfach 164 była tylko v6 turbo... z 205 koniami, a tu jakieś 8v?? 8O Pozdrawiam

Porównanie "trójek V6 projektu 4"

: 20 lis 2008, 20:16
autor: fiergloo
U mnie na blogu masz wypisane wszystkie możliwe wersje silnikowe 164

2.0V6 TB o którym mówisz wszedł w roku 1990- miał 210KM i ponad 300Nm bez kata, z katalizatorem 205KM i Nm już nie pamiętam, ale coś kolo 280.