Strona 3 z 10
Thema integrale
: 18 lis 2008, 19:42
autor: Watazka
Było coś takiego?

Thema integrale
: 18 lis 2008, 19:46
autor: Gawlick
Tytuł chyba taki przewrotny tylko, bo na zdjęciu jest 8.32

Thema integrale
: 18 lis 2008, 20:25
autor: strang
"Gawlick" pisze:Tytuł chyba taki przewrotny tylko, bo na zdjęciu jest 8.32

No nie bardzo-mało kumam włoski, ale differenziale torsen rozumiem.
Thema integrale
: 18 lis 2008, 20:50
autor: dunin
z tego co ja kumam, to to taki "prototyp" 8.32 z napędem 4x4 z centralnym dyfrem visco i torsenem z tyłu
Thema integrale
: 18 lis 2008, 21:42
autor: bogdan
Ciekawe te 4x4
Thema integrale
: 19 lis 2008, 10:15
autor: jakubg
To dopiero perełka. Taką mieć!

Thema integrale
: 19 lis 2008, 12:35
autor: fiergloo
Była 164 z napędem na obie osie więc i w Themie było to wykonalne. Szkoda że poza prototyp to nie wyszło.
Thema integrale
: 19 lis 2008, 14:10
autor: kappa96
Poszukując info o prototypie Themy Integrale trafiłem na coś takiego:
Video ufficiale: Lancia Thema 8.32 - Un 8 cilindri 4 litri con trazione integrale, 275 CV con una coppia ... Ormai non la faranno piu: il prototipo e del 2003, quindi considetato obsoleto. ...
Jest to potwierdzenie że taka wersja prototypowa istniała, mało tego, zacytowana informacja dotyczy filmiku trwającego 5 min i 16sec.
video-ufficiale-lancia-thema-832/2
Thema integrale
: 19 lis 2008, 15:37
autor: Mariusz91
kappa96 pisze:Poszukując info o prototypie Themy Integrale trafiłem na coś takiego:
Filmik dotyczy zwykłej (o ile można ja tak nazwać) Themy 8.32 Słyszałem za to ze ktoś podjął się próby zrobienia Themy Integrale na bazie Themy 8.32. I Zdjęcia prezentowane przez "kappa96" to właśnie ta "próba"

Zwróćmy uwagę również na to ze na zdjęciach "Themy Integrale" jako baza widoczna jest właśnie 8.32. Jednak 8.32 miała zawieszenie różniące się od standardowej Themy i jej koła przykręcane były 5 śrubami. Na zdjęciach widać Borbety. Rozstaw śrub 4x98. Wychodziło by na to ze tak jak wspomniano wyżej napęd mógł być zaczerpnięty z Alfy 164 lub, ta Thema ma po prostu detale zaczerpnięte Z Themy Ferrari

Thema integrale
: 19 lis 2008, 16:19
autor: fiergloo
Może i napęd zaczerpnięty ze 164, z tym że 164 Q4 miała napęd Steyr-Daimler-Puch. Jeśli te felgi na Themie mają 4 szpile to piasty muszą byc przeszczepione z innego modelu, bo Q4 miała 5 szpil, podobnie jak każda 164 po 90ym roku.
EDIT: Tak w woli uzupełnienia. 164 miała napęd ViscoMatic stały sterowany elektronicznie, tylna oś to był dyfer Torsena, przedni dyfer był konwencjonalny, a środkowy to kombinacja kół planetarnych i sprzęgła wiskotycznego.
Thema integrale
: 19 lis 2008, 18:13
autor: Mariusz91
Wydawało mi się ze 164 ma 4 śruby, ale faktycznie ma 5. To jakby trochę bardziej komplikuje sprawę choć może i Borbet jest np 5 śrubowy bo w sumie to są tez takie

tylko nie wiem jaki rozstaw śrub ma 164

Thema integrale
: 19 lis 2008, 18:35
autor: fiergloo
Korekta co do mojego postu- każda 164 V6 powinienem napisac od początku produkcji. Twin Sparki miały 4. Tak jak ta 75 America co stoi za tą Themą- też ma 5 szpil i po tym można poznac, że to wersja V6.
Co do rozstawu głowy nie dam- chyba 5x98
Porównanie "trójek V6 projektu 4"
: 20 lis 2008, 20:11
autor: fiergloo
Nic dziwnego (w pierwszym linku) skoro Theme 16v porównano do Alfy 164 2.0 Turbo która ma 8v(defacto silnik Themy Turbo 8v)
Porównanie "trójek V6 projektu 4"
: 20 lis 2008, 20:14
autor: Boorek
a mnie sie zdawało że w alfach 164 była tylko v6 turbo... z 205 koniami, a tu jakieś 8v??

Pozdrawiam
Porównanie "trójek V6 projektu 4"
: 20 lis 2008, 20:16
autor: fiergloo
U mnie na blogu masz wypisane wszystkie możliwe wersje silnikowe 164
2.0V6 TB o którym mówisz wszedł w roku 1990- miał 210KM i ponad 300Nm bez kata, z katalizatorem 205KM i Nm już nie pamiętam, ale coś kolo 280.