Strona 3 z 9

Prosze o porade i opinie kappa

: 03 sie 2008, 21:30
autor: alfik
Dziękuję za wszystkie wypowiedzi i proszę o jeszcze ;)

O spalaniu wlasnie słyszałem różnie tzn. że 2.0t pali tyle co zwykła 2.0 ale również że potrafić łyknać i 18l Pb.

Ale części są właśnie kiepsko dostępne i drogie np. klocki, sprzęgło.

A co do awaryjności to chyba to jest tak że sporo zależy od tego jak włoski samochód (a może i każdy inny) zaniedbał, zapuścił poprzedni właściciel.

Użytkuje Alfe 155 ju ponad 2 lata i nie było tak źle, chociaż jak ją kupowałem to też z pełną świadomością szukałem silnika na łańcuszku.

Prosze o porade i opinie kappa

: 03 sie 2008, 23:22
autor: pawcio1
"wega" pisze:
"pawcio1" pisze:niektórzy przy większych przebiegach przerabiali panewki,trzeba szanować turbosprężarke, bo jak będziesz cisną bez opamiętania to ja zniszczysz!
Ja mam 2.0 20V (przebieg 170tyś.) i też przerabiałem panewki. Nie ma na to reguły.
Jeżeli chodzi o silniki uturbione wystarczy poszukać w postach. Odstrasza nawet niemożliwość zakupienia zamienników tłumików, a oryginały to koszt min.1000zł w ASO.
Orginał chyba jest znacznie droższy!? Fakt faktem kwestia panewek to akurat w zdecydowanej większości dotyczy 2.4 wolnossący i 2.0 16T w innych sytuacjach jest to jednak zdecydowanie rzadziej...chyba że ktoś pakuje do oporu na zimnym motorze,to się prosi o kłopoty...
...ale są tacy co jeżdżą i chwalą... :D
Tutaj możesz się dowiedzieć więcej o motorach w Kappie

Prosze o porade i opinie kappa

: 04 sie 2008, 12:28
autor: hamberg
"fazi" pisze:Radze po swoim przykładzie miec w pogotowiu przynajmniej z 5000tys na ewentualne przygody i wypowiedzi co niektórych o niskiej awaryjności wziąsć przez palce,bo sie mozesz zdziwić :D .Naturalnie nie odradzam ,dobrze poszukasz kupisz być może bardzo dobre auto,czego ci szczerze zycze.Pozdrawiam.
nie moge sie z tym zgodzic - moja kappa ktora mam blisko 1,5 roku i ok 25kkm dorzucone jest praktycznie bezawaryjna. Do tej pory zrobione swoznie (150zl z wymiana), dobicie klimy (120zl) i standardowa wymiana rozrzadu przy kupnie (zaledwie 100zl wiecej niz w tipo 1.9TD!!!!).
Problem mam natomiast z turbina - takie auto juz kupilem i tego niedopatrzylem - walniete ustawianie geometrii ale poki co auto sie bardzo dobrze odpycha i na razie nic z tym nie bede robil bo ani kopci ani mocy nie brak.

Z drugiej strony jak cos nietypowego walnie to juz kaplica potrafi byc bo jak wszyscy wiedza auto bardzo rzadkie i nie kazdy moze je serwisowac.

Jednak za moje auto zaplacilem sporo wiecej niz cena srednia z tego rocznika (o ok 2500zl wiecej)

Prosze o porade i opinie kappa

: 06 sie 2008, 5:51
autor: david_b
Witam!
Wydaje się ,że hamberg wyczerpał temat pisząc,że za swoją zapłacił więcej niż cena rocznika,ja za swoją też zapłaciłem więcej,ale jeżdżę, a nie stoję po warsztatach.Mam nadzieję,że nie zniechęci Cię zdanie o jakości fiata.

pozdrawiam

Prosze o porade i opinie kappa

: 06 sie 2008, 7:58
autor: arkashka
Zgadza się: ja również "przepłaciłem" i mam spokój.

Prosze o porade i opinie kappa

: 06 sie 2008, 8:13
autor: alfik
Hmm I nadal mam mola w głowie.
BO ta 16V t jest naprawde w swietnym stanie i zewnatrz i wewnatrz. I przebieg 161tys obecny właściciel ma ja od 140tys i z tego co mówił wie jak należy postępować z turbo itp.
Moze kupić taką lalke i np. LPG wziąć na raty ;)

A z tego co piszecie to spalanie wyglada bardzo podobnie jak w 2.0 20V
A jak z pozostałymi cześciami chocby takimi jak klocki itp.

Prosze o porade i opinie kappa

: 06 sie 2008, 9:51
autor: arkashka
Bierz lalkę a nad LPG mocno się zastanów :hmmm:

Prosze o porade i opinie kappa

: 06 sie 2008, 10:56
autor: Duch-Dziadka
Ja tez uwazam ze warto przeplacic jesli jest lalka.
Ja niestety zaoszczedzilem a teraz juz i tak mam to odrobione z gorka jeszcze i w sumie nic w tym wielkiego tylko tyle nerwow stracone niepotrzebnie.
Powiem wam nawet ze myslalem juz o zmianie na mlodsze auto i tak patrzylem co by wybrac...na moje marzenie nie mam tyle kasy ale chetnie przesiadlbym sie na Kappe kombi z rocznika 2000-2001.
To sa naprawde fajne autka, moze nie prowadza w rankingach tanich czesci, ale do dzisiaj przyciagaja wzrok.
Trudno powiedziec czy jest to zaskoczenie typu ale fajna bryka lub tez o kurcze ale szajs...ale i tak robi spore wrazenie.
Moi kumple na codzien jezdza mniej wyszukanymi furami ale zawsze jak patrza na moja Kappe to mowia ze to naprawde piekny samochod a do tego tak czysto utrzymany.
Kappy sa tanie cenowo ale klasa odpowiadaja BMW 5, Audi A6, Saab 9*5, Mercedes E. Pokazcie mi do ktorego z tych aut ceny czesci sa przystepne i na poziomie sredniego compaktu typu Golf IV, Astra II Xsara i wielu innych.
Panowie obudzcie sie w koncu jezdzimy na codzien limuzynami w pelnym tego slowa znaczeniu.
Ja tez sie wkurzam jak sie cos zepsuje, ale jak tu nie kochac tego wloskiego stylu??? :D :) :lol: :twisted:

Prosze o porade i opinie kappa

: 06 sie 2008, 11:04
autor: Weeb
"Duch-Dziadka" pisze:
Kappy sa tanie cenowo ale klasa odpowiadaja BMW 5, Audi A6, Saab 9*5, Mercedes E. Pokazcie mi do ktorego z tych aut ceny czesci sa przystepne i na poziomie sredniego compaktu typu Golf IV, Astra II Xsara i wielu innych.
Mercedes E :) Rocznikowo będzie się sytuował pomiędzy W124 E klasa, a W210 (czyli znany nam okularnik) części sporo, zamienników od cholery i trochę wszystko sporo tańsze. Nie ma jednak róży bez kolców, znaleźć zadbanego to cud i trzeba zapłacić za niego dwukrotnie więcej niż za Kappe :)

Prosze o porade i opinie kappa

: 06 sie 2008, 11:19
autor: Duch-Dziadka
Z racji okresu produkcji porownywalbym to raczej do okularnika, audi A6 drugiej generacji BMW 5 pekatej...
Nie wiem czy zgodzic sie z Toba bo ja np. wiem ze do audi A6 rozrzad to lekko liczac 2 tys zlotych...wiec wierzyc mi sie nie chce ze do okulara albo bmw bylo by tak znacznie taniej.
Zreszta niewazne...jak komus zal i za drogo to zawsze moze sie przesiasc na auto tansze w utrzymaniu. Krawiec kraje jak mu materialu staje... :D :) 8) :twisted:

Prosze o porade i opinie kappa

: 06 sie 2008, 11:29
autor: Weeb
"Duch-Dziadka" pisze:Z racji okresu produkcji porownywalbym to raczej do okularnika, audi A6 drugiej generacji BMW 5 pekatej...
Nie wiem czy zgodzic sie z Toba bo ja np. wiem ze do audi A6 rozrzad to lekko liczac 2 tys zlotych...wiec wierzyc mi sie nie chce ze do okulara albo bmw bylo by tak znacznie taniej.
Zreszta niewazne...jak komus zal i za drogo to zawsze moze sie przesiasc na auto tansze w utrzymaniu. Krawiec kraje jak mu materialu staje... :D :) 8) :twisted:
Nie no zgadzam się z Tobą, nie wypowiadam sie o Audi i BMW bo wiem jakie są ceny. Pisze o Mercedesie, który jednak jest tańszy ... w utrzymaniu, nie w zakupie.

W124 produkowany był równorzędnie z Kappą przez 2 lata, więc trzeba również porównać z tym modelem. Okular to trochę inna bajka. Rozrządu Ci nie porównam, bo każdy Mercedes jest na łańcuchu i po sprawdzeniu jego wyciągnięcia, podejmuje się decyzje o wymianie. Mi jednak we wszystkich Mercedesach nie udało się tego zrobić. Reszta jest sporo tańsza, poczynając od amortyzatorów na przedniej szybie kończąc.

Każdy może się przesiąść na auto tańsze, ale mnie to akurat nie obchodzi. Tak czy inaczej, zawsze eksploatacja jest dla mnie droga bo nie oszczędzam na stanie mechanicznym samochodu. Kolejny raz tak naprawdę puszczam w świat samochód, który jest wychuchany mechanicznie.

Prosze o porade i opinie kappa

: 06 sie 2008, 14:19
autor: Taz
Ja polecam kupować lancię na chłodno. Chyba u większości z nas - poszukujących lancii, a nie tych, którzy kupili ją przypadkowo - okres poszukiwania wynosił kilka miesięcy.

Prosze o porade i opinie kappa

: 07 sie 2008, 21:22
autor: misiekk
"Taz" pisze:Ja polecam kupować lancię na chłodno. Chyba u większości z nas - poszukujących lancii, a nie tych, którzy kupili ją przypadkowo - okres poszukiwania wynosił kilka miesięcy.
Ale czy da się kupować na chłodno włoszkę??? :D
Jak szukałem lancii dla taty to jak zobaczyłem "ten" model to jęzor wywaliłem do podłogi i dostałem scisku w mostku i ....pojechałem po nią :D No i jest :D

Prosze o porade i opinie kappa

: 07 sie 2008, 21:35
autor: Egon
spalanie w miescie dla 2.0 turbo 220km miasto 14.5 L / trasa ok 8 L
słabszy 4 cylindrowy pewno spali podobnie
moja kappa 2.0 20V bez turbo spala w miescie ok. 12L noPB i 13-14L LPG jak sie kreci wysoko wtedy spalanie wzrasta

Prosze o porade i opinie kappa

: 07 sie 2008, 22:12
autor: wujekp
"alfik" pisze:Hmm I nadal mam mola w głowie.
BO ta 16V t jest naprawde w swietnym stanie i zewnatrz i wewnatrz. I przebieg 161tys obecny właściciel ma ja od 140tys i z tego co mówił wie jak należy postępować z turbo itp.
Moze kupić taką lalke i np. LPG wziąć na raty ;)

A z tego co piszecie to spalanie wyglada bardzo podobnie jak w 2.0 20V
A jak z pozostałymi cześciami chocby takimi jak klocki itp.
Jak jesteś pewny stanu to bierz. Może zapłacisz troszkę więcej za paliwo (na pewno, nie ma czarów nie będziesz tym jeździ ł jak emeryt, no po prostu się nie da :twisted: ) i różne szpeje, ale po pierwsze różnica nie jest tak duża (poza paroma szczegółami), sporo częsci kupisz w rozsądnych cenach w LT lub u kolegów z LKP, a po drugie jak ona zap...la :D : yesyes : . Ale najważniejsze że kupując wolnossącą z niepewnego źródła możesz summa summarum zapłaciś więcej :roll: