Kappa TDS/JTD - szarpanie/stuki napinacza na zimnym silniku

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Kappa TDS/JTD - szarpanie/stuki napinacza na zimnym siln

Post autor: Dawid » 17 lis 2012, 14:07

Masz babo placek....z czego to pasek że podpasował?
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Alan

Re: Kappa TDS/JTD - szarpanie/stuki napinacza na zimnym siln

Post autor: Alan » 17 lis 2012, 14:12

Z kappy bez klimy,sprawdziłem w eper jaki powinien być pasek,założyłem że pomijając układ klimy powinno wszystko chodzić jak należy. No i działa.

Teraz kwestia jak naprawić klimatyzacje. Kupić drugi kompresor(używkę) czy naprawiać sprzęgło.

Awatar użytkownika
facio
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kappa TDS/JTD - szarpanie/stuki napinacza na zimnym siln

Post autor: facio » 17 lis 2012, 14:29

: beczy : To chirurg też zarobił przy remoncie twojego oczka w głowie a wracając do sprężarki tam wyje łożysko które się bez problemu wymienia .Koszt łożyska około 65 zeta :cisza:
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898

Alan

Re: Kappa TDS/JTD - szarpanie/stuki napinacza na zimnym siln

Post autor: Alan » 17 lis 2012, 14:35

Trzeba ściągać kompresor? Czy wystarczy demontaż samego sprzęgła i na stół?Prowadząc nasłuchy i oględziny widziałem że trzeba by zbiornik spryskiwaczy zdemontować żeby to mieć na widoku.

Jurek nie chodzi o oczko w głowie,bo kapeć już ma swoje lata. Ja po prostu lubię mieć sprawne. Nie lubię jak coś stuka,coś puka albo wyje..człowiek później jedzie i ma lęki czy się nie rozpadnie :)

A u mnie kapeć nie stoi i łapie kurz :) Musi jeździć..dużo jeździć :)

Awatar użytkownika
facio
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kappa TDS/JTD - szarpanie/stuki napinacza na zimnym siln

Post autor: facio » 18 lis 2012, 13:42

Potrzeba wymontować kompresor na stół,inaczej się nie da.Łożysko występuje w dwóch wersjach ,zależy od modelu kompresora . :mlotek:
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898

Alan

Re: Kappa TDS/JTD - szarpanie/stuki napinacza na zimnym siln

Post autor: Alan » 18 lis 2012, 14:52

Czyli lipa,bo wiąże się to w napełnieniem czynnikiem.

edit:

Aczkolwiek znalazłem to:
Hobbysta pisze:Witam!
Byłem ostatnio sprawdzić ilość czynnika w układzie klimatyzacji i okazało się, że jest go właściwa ilość ? klimatyzacja działa, ale chciałem sprawdzić czy wszystko jest ok. Kilka dni temu wymieniałem łożysko koła pasowego klimatyzacji, ponieważ był na nim luz i przy obracaniu kołem pasowym sprężarki było słychać coś w rodzaju dzwonienia (oczywiście, aby to sprawdzić trzeba ściągnąć pasek wieloklinowy). Aby to łożysko wymienić nie trzeba rozszczelniać układu klimatyzacji, ale trzeba mieć ?nieco? doświadczenia mechanika, aby nie spowodować różnych szkód.
1.Podnosimy samochód i odkręcamy koło (prawy przód).
2.Demontujemy przednią część nadkola.
3.Demontujemy pasek wieloklinowy osprzętu silnika.
4.Wyjmujemy wtyczkę zasilającą cewkę elektromagnesu na sprężarce klimatyzacji.
5.Odkręcamy sprężarkę od silnika ( 3 śruby na klucz ?imbusowy?).
6.Po odkręceniu sprężarki delikatnie ściągamy ją z tulejek ustalających, odsuwamy nieco od podłużnicy i przechylamy do przodu (dalsza praca przebiega w tym miejscu).
7.Odkręcamy śrubę (chyba klucz 10) tarczy sprzęgła klimatyzacji, ale tą tarczę trzeba przytrzymać dorabiając sobie klucz, który ją przytrzyma w okolicach trzech nitów.
8.Ściągamy tarczkę sprzęgła (uwaga ? wewnątrz była mała podkładka dystansowa, między tarczką, a wałkiem sprężarki).
9.Demontujemy pierścień zabezpieczający i ściągamy koło pasowe.
10.Wyciskamy łożysko (uwaga ? aby nie uszkodzić całego koła pasowego musimy podłożyć podkładkę pod koło wokół łożyska, ponieważ możemy pogiąć koło pasowe.
11.Wciskamy nowe łożysko i je zabezpieczamy punktakiem.
12.Montujemy całość w kolejności odwrotnej do demontażu.
W moim autku jest zamontowana sprężarka Denso ?(Made in Japan).
Łożysko było zamontowane NSK 35BD5222DUM18A ? śr. wew. 35 mm, śr. zew. 52 mm, szerokość łożyska to 22 mm. Jest to łożysko dwurzędowe.
Ja zamontowałem zamiennik też japoński NACHI 35BG5222-2DL (cena 85,00).
Jeżeli sprężarka pracuje głośno i jest uszkodzenie wewnątrz to wymiana łożyska nie rozwiąże problemu. I tak jak koledzy wcześniej pisali: sprawdzić co faktycznie jest przyczyną klekotania (było już w wielu wątkach).
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa TDS/JTD - szarpanie/stuki napinacza na zimnym siln

Post autor: volf » 18 lis 2012, 19:28

Alan czym i jak często myjesz silnik? Opłukujesz myjką wysokociśnieniową?
Jak jest długość tego paska zastępczego?
Ten opis, który dałeś wyżej tyczy silnika jtd, a tam jest już inna sprężarka i nie wiem czy w tds-e ten numer przejdzie (bo sprężarka jest po prostu większa)...
KAPPA TDS & JTD

Alan

Re: Kappa TDS/JTD - szarpanie/stuki napinacza na zimnym siln

Post autor: Alan » 18 lis 2012, 20:31

Hmm... trzeba zatem muszę sprawdzić co za sprężarka tam siedzi.

Tak czy inaczej jest jeszcze opcja zdjęcia zbiornika spryskiwaczy i dostępu od "przodu".

Silnik czyszczę środkiem Kagera,raz na dwa ,trzy miesiące.Nie używam myjki ciśnieniowej bo nie ma takiej potrzeby :) Opłukuję z kurzu :)

Pasek 6PK1090

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa TDS/JTD - szarpanie/stuki napinacza na zimnym siln

Post autor: volf » 18 lis 2012, 22:17

silnik wygląda zacnie, nie ma żadnych wycieków (uszczelniane było coś w międzyczasie)?
Co do sprężarek to powinno być: Sanden 7V16 lub Denso 6CA17, w jtd jest Denso 7SBU16 i raczej nawet montując "nową" trzeba brać pod uwagę co jest zamontowane, bo są inne wyprowadzenia przewodów ciśnieniowych...
KAPPA TDS & JTD

Alan

Re: Kappa TDS/JTD - szarpanie/stuki napinacza na zimnym siln

Post autor: Alan » 18 lis 2012, 22:29

Jutro ogarnę co tam jest,będę szukał tabliczki z typem.

Ciekawe czy obie Denso maja identyczne łożyska?

Silnik bez wycieków,bez uszczelniania...ja nic nie robiłem.

Zakładam że problemy z klaskaniem mogły też wynikać z wadliwej pracy łożyska klimatyzacji.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa TDS/JTD - szarpanie/stuki napinacza na zimnym siln

Post autor: volf » 18 lis 2012, 23:21

Co do łożysk to z tego co znalazłem (w necie) to w denso są identyczne, w sanden jest inne.
KAPPA TDS & JTD

Alan

Re: Kappa TDS/JTD - szarpanie/stuki napinacza na zimnym siln

Post autor: Alan » 18 lis 2012, 23:29

No to jutro obadam co tam siedzi,ale...

właśnie ale, łożysko wyje niezależnie czy klima pracuje czy nie.Trochę to dziwne, bo chyba nie powinno. W momencie załączenia sprężarki powinno stanąć...tak mi się zdaje.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa TDS/JTD - szarpanie/stuki napinacza na zimnym siln

Post autor: volf » 18 lis 2012, 23:32

Kiedyś też tak myślałem, ale to łożysko jednak kręci się zawsze :)
KAPPA TDS & JTD

Alan

Re: Kappa TDS/JTD - szarpanie/stuki napinacza na zimnym siln

Post autor: Alan » 18 lis 2012, 23:40

Widzisz..człowiek całe życie się uczy ,a umiera głupi... znów się czegoś nauczyłem :)

Jeśli to co tam siedzi to Denso,nie powinno być problemów ze zdobyciem łożyska..wymiary już mam :)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa TDS/JTD - szarpanie/stuki napinacza na zimnym siln

Post autor: volf » 18 lis 2012, 23:42

Tu masz instrukcję wymiany dla nowszej wersji
http://www.laser-sinex.pl/dokumenty/ins ... yzacji.pdf
KAPPA TDS & JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”