Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Matti1984DT
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 158
Rejestracja: 13 sty 2010, 13:14
Imię: Mateusz

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: Matti1984DT » 29 cze 2013, 11:15

Mac1us ja mam taki silnik czyli 1.8 8v i nie narzekam na niego spalanie w mieście gazu 10l a benzyny schodze poniżej 10l mam ciężką nogę ale potrafie to zrobić więc to zależy od stylu jazdy moim zdaniem.
Jest: Lancia Dedra 1.8 8v '94
Było: Ford Mondeo 1.6 16v '95, Lancia Dedra 1.8 8v '92

"Policjanci z drogówki są jak małe dzieci - przejeżdżając obok nich trzeba zwolnić, bo nigdy nie wiadomo, kiedy wybiegną na ulice"

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6397
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: vanisch » 01 lip 2013, 15:36

Na przeglądzie gwarancyjnym byznesmen prowadzący ten cały burdel oczywiście sam sobie zaprzeczył i nie wymienili reduktora. Szkoda nerwów na to wszystko więc:
Jutro auto leci na poprawki, reduktor to AC R01, butla będzie ustawiona jak należy, ogólne poprawki pod maską(m.in. to o czym pisał Bassman czyli długość "wężyków" itp) oraz poprawna regulacja.
Wymianę wtrysków gość odradził- stwierdził że może mnie za nie skasować, ale i tak nie są wybitnie wytrzymałe więc lepiej żebym je dojeździł do końca ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: bassman » 01 lip 2013, 19:56

AC R01 - bardzo dobry wybór - już kilka takich zamontowałem i sam taki mam w swojej Lucynie.
Jeśli chodzi o butle - jeśli są porządnymi fachowcami to ze względu na specyfikę pojazdu (mocowanie zbiornika paliwa) zostawią ją jak jest i przedłużą tylko wężyk od poboru gazu, żeby sięgał z prawidłowego miejsca w środku butli. Ja tak zrobiłem u siebie. Jeśli natomiast są partaczami to pójdzie w ruch kątówka i spawarka... albo zostawią jak jest i powiedzą że się nie da. Oznacz jakoś śruby mocujące wielozawór w butli (chodzi o ich położenie), sfotografuj i zachowaj wiedzę potajemną dla siebie.
Jak gość powie że butli nie mogą przestawić, to powiedz o przedłużeniu wężyka (idealnie pasuje niebieskie Festo 8mm) i po całym zabiegu, jak gość będzie Cię zapewniał że to zrobili, to porównaj ułożenie śrub ze zdjęciem. Oczywiście to nie gwarantuje 100% pewności, mogą zawsze tylko dokręcić wielozawór.
Pojęcie "poprawna regulacja" w kompletacji tego silnika z Valtekami - nie istnieje.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6397
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: vanisch » 01 lip 2013, 21:02

Gość powiedział że butla będzie ustawiona jak należy, nie było żadnego wydziwiania, po prostu potwierdził to co pisałeś, ale zwrócę na to uwagę.
Powiedział że wystroją jak należy na obecnych podzespołach, wtryski zmienimy jak padną obecne, skoro uważa że da się to ustawić to zobaczymy ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6397
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: vanisch » 18 sie 2013, 9:56

OK, zrobione około 4000km po poprawkach- mapy PB się nie rozjeżdżają, spalanie takie samo jak przedtem, czyli wg mnie i biorąc pod uwagę mój styl jazdy jest chyba ok- na trasie 9,5-10, na autobahnie- 10,5-12(12 wyszło przy prędkościach 145-160 km/h- wg GPS'a), na mieście 10,5-12,5.

Połknęła też jednorazowo 16l, ale jechałem wg GPS non stop 175-185 z butem w podłodze, chwilowo złapałem 197 ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: bassman » 27 sie 2013, 6:27

Napisz co dokładnie zmienili/zrobili.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6397
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: vanisch » 27 sie 2013, 8:46

O widzisz, zapomniałem napisać:
- wymiana reduktora na AC R-01
- zmiana położenia zbiornika
- przełożenie krućca pomiarowego obok listwy wtryskowej
- strojenie.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”