Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach
: 09 lis 2013, 10:57
Z naprawą tylko do fachowców proszę. Niestety Pan Miecio robiący głównie golfy taki silnik może tylko popsuć. Idealnym tego przykładem jest fatalna opinia o silnikach TS alfy. Talko proszę sobie popatrzeć w katalogach jakie w tamtym okresie miały mocy silników innych firm-przepaść. Silnik 2/20vt to bardzo dobra konstrukcja. Mam go w swoim Fiacie Coupe z przebiegiem ok 300 tyś km. Olej w dolocie to normalka. Pierścienie tłokowe jeżeli tylko silnik nie był zagotowany na 100% masz OK podobnie jak gładzie cylindrów. Do wymiany natomiast są uszczelniacze zaworów. Jak kiedyś będziesz miał zdjęty kolektor dolotowy to zobaczysz brązowe smugi przypalonego oleju prowadzące od prowadnic zaworowych. Ale oczywiście największe podejrzenie związane z zużyciem olej należy kierować na turbosprężarkę. Jak zdejmiesz z niej przewód dolotowy i palcami wymacasz wałek wirnika, to nie powinien on mieć luzu wzdłużnego (nic-0), luz promieniowy to normalka. Przymulony silnik to zjawisko powszechne, głównie spowodowane źle ustawionym rozrządem Do silników 20vt są specjalne blokady wałków rozrządu. Oczywiście "fachowcy" nie wydadzą 350 zł tylko po to , żeby zrobić raz na 5 lat rozrząd. Ustawiają więc na oko lub na innych blokadach-ZGROZA. Problem jest na tyle poważny, że nawet w serwisach nie wiedzą jakie blokady stosować do tego silnika Ostatnio w klubie Fiata Coupe "Plona" zrealizował zamówienie ok. 20 kompletów blokad ( wykonane z plastiku -ok 120zł). Wiem co piszę, sam wszystko robię.