Strona 3 z 6
Czy Kappa czy Lybra?
: 11 sie 2006, 15:30
autor: Pablo
Czy Kappa czy Lybra?
: 11 sie 2006, 15:45
autor: EWCIA
Czy Kappa czy Lybra?
: 11 sie 2006, 15:51
autor: tomek
I zasobny portfel

Widze Ewa, ze ty ciagle o jednym

Czy Kappa czy Lybra?
: 11 sie 2006, 15:56
autor: EWCIA
"tomek" pisze:
I zasobny portfel

Widze Ewa, ze ty ciagle o jednym

Tomciu, bo mi się nadal marzy taki silniczek

....ktoś jakiś czas temu zamieścił u nas linka na piękną czarną SW z Niemiec (z allegro) z 99 roku z białą skórą 20vt....Ech... ona byłaby idealna dla mnie...poszła za 5.280,00 euro...po prostu bajka

Czy Kappa czy Lybra?
: 11 sie 2006, 15:57
autor: Pablo
Czy Kappa czy Lybra?
: 11 sie 2006, 15:58
autor: EWCIA
Czy Kappa czy Lybra?
: 11 sie 2006, 17:43
autor: Nat
Jako, że użytkownicy Kappy zachwalają w wielu postach swoje auto (co nie dziwi) i dariusz60 mógłby odnieść fałszywe wrażenie, że Kappa tak, Lybra nie, niniejszym dementuję tę pogłoskę stwierdzając: jesli niepotrzbna ci landara, tylko zgrabne i piękne auto to Lybra 2,4JTD lub 2,0 20V będą świetnym rozwiązaniem

Kappa a Lybra ?
: 22 lut 2008, 17:41
autor: merbart
Witam
Zadam bardzo proste pytanie na które niemogę znaleść odpowiedzi (może za słabo szukam) ale zwracam się do fachowców.
Czym różni się Kappa od Libry?
Niechodzi mi oczywiście o wygląd czy jakieś drobiazgi wykończnia itp. Wiem że Kappa jest klasa wyżej od Libry ale czy to wszystko ?.
Porównując wielkość aut to wymiary różnią się dosłownie o pare cm (Kappa min. szersza i dłuższa), wykończenie Lybry wcale nieodbiega od Kappy, wyposażenie standartowe również.
Czy Lybra to klasa wyższa w innym opakowaniu?
Kappa a Lybra ?
: 22 lut 2008, 17:48
autor: ASSOLUTO
róznią się wszystkim !!!!!
Kappa jest klasą wyższą w stosunku do Lybry
natomiast Lybra jest dużo nowszą konstrukcją w stosunku do Kappy, ale wykorzystuje np. jej silniki
moim zdaniem te dwa modele są nieporównywalne
aha, z tym wykończeniem to już kolego przesadziłeś, różnica jest ogromna
Kappa a Lybra ?
: 22 lut 2008, 17:49
autor: Taz
Po pierwsze: przeniosłem temat do bardziej odpowiedniego działu.
Po drugie: Kappa to segment E (Audi A6, Mercedes E-klasa, itp) a Lybra segment D a nawet jak niektórzy piszą D+ (Audi A4, Passat, Vectra...)
Po trzecie: ilość miejsca w środku jest nieporównywalnie większa w Kappie (chociażby wielkość foteli)
Po czwarte: paleta silników (Kappa benzynowe 145-220KM, diesle 124-136KM; Lybra benzynowe 103-150KM, diesle 105-150KM)
Po piąte: masa własna w Lybrze to ok 1350kg, a w Kappie ok 1500kg
Po szóste: Kappa jest starsza technologicznie, i jej następcą produkowanym równocześnie z Lybrą jest Thesis - więc sam widzisz że porównanie Lybry z Kappą ma średni sens

Kappa a Lybra ?
: 22 lut 2008, 17:52
autor: Nat
Po siódme: wykończenie wnętrza Lybry jest bardziej urodziwe
W zasadzie łatwiej wymienić, czym się nie różnią...
Zmieniłem "szóste" na "siódme". Taz
Kappa a Lybra ?
: 22 lut 2008, 18:39
autor: Simon
po ósme: znacząco różnią się ceną, ale to wynika raczej z tego, że kappe produkowano do 2000 roku, a Lybre od 1999 więc to jakby jedna epoka w motoryzacji...
Kappa a Lybra ?
: 23 lut 2008, 10:00
autor: mike_d
Zamiast sie przegadywac lepiej napiszcie o tym jakie sa roznice w prowadzeniu tych samochodow. Przykladowo 150 konnego motoru w obu modelach. Czy SW czy sedan. Wszystko jedno.
Kappa a Lybra ?
: 23 lut 2008, 11:11
autor: Duch-Dziadka
Chyba najlepiej bedzie jak sie sam przejedziesz Lybra i Kappa.

Kappa a Lybra ?
: 23 lut 2008, 11:18
autor: Dudi
Moim zdaniem za Lybra przemawia to, że jest dużo nowocześniejsza technologicznie od Kappy, oczywiście jest trochę mniejsza wewnątrz, ale jeśli sam nie jesteś ponad normę wysoki i nie zamierzasz wozić kogoś na tylnej kanapie to nie będzie robić jakiejś większej różnicy. Jeśli idzie o silniki to benzynowe są podobne (za wyjątkiem 1.6, którego nie było w Kappie i 2.4 którego nie było w Lybrze), ale już diesle są dużo nowocześniejsze w Lybrze. Oczywiście chodzi tu o diesle z Common-Rail, które w Kappie były montowane w ostatnich sztukach jakie schodziły z taśmy i są raczej rzadko spotykane. Jeśli chodzi o nadwozie Lybry to zdecydowanie polecam kombi - jest nie tylko ładniejsze ale i pojemniejsze; najlepiej szukaj wersji Intensa albo Emblema. W prowadzeniu nie powinno być większych różnic między sedanem a kombi (chociaż w kombi jest zawieszenie trochę wzmocnione w porównaniu do sedana co moim zdaniem działa na korzyść). Również wnętrze Lybry ( szczególnie deska rozdzielcza) robi piorunujące

wrażenie na każdym kto po raz pierwszy do niego wsiada. W Kappie też jest ładne, ale to już nie to.