Hehe ale mnie kusisz
Dotarły pierścienie do tylnych amortyzatorów Mam pytanie,czy będzie można pomalować proszkowo amortyzator,bo jak wiadomo potem trzeba go wygrzać a są w nim elementy gumowe i olej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Pytanie jest bardzo dobre... Tyle, że niestety "nie mam zdania"... Jeśli by były całe wkłady wymienne, jak w niektórych samochodach, to nie byłoby problemu... Może google i szybki telefon do profesjonalnych "macherów od proszku" i posłuchać, co oni do powiedzenia w temacie mają...?
Z drugiej strony są chyba dziś takie lakiery, kładzione tradycyjnie, które wytrzymają niewiele krócej od proszku...?
Pozdro
R.
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza... Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2Anno Domini '80/'81 - Duma i radość... Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda... Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KMAnno Domini '01 - Ekonomika i miekkość... Chevrolet Volt Hybrid plug-inAnno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność... To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Chcę żeby było tak zrobione jak w oryginale a tak właśnie był pomalowany Dantom.Niestety ale będę musiał sam pomalować amory zwykłym lakierem bo w tym wypadku proszek odpada.
Obecnie rama jest już prawie prosta i z powrotem pospawana,jeszcze tylko jedna poprawka i będzie można odkładać euro na piaskowanie
rama.jpg
rama2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
No proszę...! A pisałeś, że zwolnisz tempo.... !!!
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza... Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2Anno Domini '80/'81 - Duma i radość... Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda... Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KMAnno Domini '01 - Ekonomika i miekkość... Chevrolet Volt Hybrid plug-inAnno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność... To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
W porównaniu do początku to zwolniłem tempo i to sporo.
Skończyłem pasowanie plastikowych osłon,zostały tylko dwa małe kawałki na dole,ale na nie przyjdzie czas dopiero gdy będzie już włożony silnik,więc nie prędko
Trzeba to teraz rozebrać,posegregować,policzyć i zawieść do piaskującego malarza.Mowa oczywiście o elementach metalowych.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
No, no... Na zdjęciach wygląda jak ganz neue... Bravissimo!
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza... Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2Anno Domini '80/'81 - Duma i radość... Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda... Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KMAnno Domini '01 - Ekonomika i miekkość... Chevrolet Volt Hybrid plug-inAnno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność... To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Dzisiaj rozebrałem wszystko na części.Ramę oczyściłem po spawaniu i poprawiłem jakieś pierdółki.Wszystko spisane i policzone.Można zawieść do malarza,jak będzie euro
Jak pamiętacie jakiś czas temu,udało mi się dorwać dwa stare,oryginalne koła do Dantoma.Dzisiaj za jedno się wziąłem i muszę powiedzieć że tylko wyglądało na stare.Bęben może hamował dwa-trzy razy.Po wyczyszczenie troszkę się zmieniło Niestety ale drugie koło już tak ładnie nie wygląda,ale mimo to jest w lepszym stanie niż te co miałem przy Dantomie.
I jak się podoba
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza... Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2Anno Domini '80/'81 - Duma i radość... Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda... Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KMAnno Domini '01 - Ekonomika i miekkość... Chevrolet Volt Hybrid plug-inAnno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność... To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Niestety ale drugie już taka nówka nie jest,ale lepszy rydz niż nic
W poniedziałek zawiozłem żelastwo do piaskowania i malowania,ciekawy jestem jaki będzie efekt.
Dzisiaj pomalowałem podkładem tylne amorki a jak wyschną to pójdzie na nie czarny połysk :yes:
Wypucowałem tylną lampę i założyłem świeżo ocynkowane wkręty klosza,teraz tylko montaż.
Aha pisałem wcześniej że jak będzie okazja to zrobię zdjęcia haka i przyczepki która była sprzedawana jako komplet z Dantomem.Udało mi się,a tak ona wygląda.Na pierwszym zdjęciu hak przy Dantomie,a reszta to przyczepka:
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Fajny felunek przy tej przyczepce... Wyglądają jak alu od jakiegoś skutera...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza... Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2Anno Domini '80/'81 - Duma i radość... Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda... Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KMAnno Domini '01 - Ekonomika i miekkość... Chevrolet Volt Hybrid plug-inAnno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność... To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Co prawda post nie dotyczy mojego Dantoma,ale myślę że tutaj mogę zapodać takie foto i nikt się nie obrazi.
Na fotkach Dantomy na hali na której były produkowane.Zdjęcia były robione do prospektu handlowego Jest wersja dla wojska jak i Dantom wiozący samego Cimoszewicza Jest też zdjęcie z targów na których Dezamet dostał medal właśnie za pojazd Dantom.
No i na koniec rarytas,czyli ścigacz SPORT 50 zrobiony na bazie Dantoma,z silnikiem Zundappa o pojemności 50cm3 z sześciobiegową skrzynią i mocą 8 KM Ze względu na osiągane prędkości,został zamontowany hamulec tarczowy.
Na zdjęciu z targów jest widoczny człowiek z którym dzisiaj rozmawiałem i to on głównie zajmował się Dantomem.
Kopiowanie zdjęć zabronione,własność Dezamet S.A.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Mam jeszcze parę fotek.
Były też próby z silnikiem rowerowym ale również spalił na panewce.
W latach 90' gdy wszystko się sypało Bernard Moteurs Poland przejął produkcję silników i zaczął też produkować pojazdy.
Na zdjęciu 023 ale już ze znakiem BMP,stacjonarny silnik do pomp i dwa motorydwany
Jak by ktoś nie wiedział,to Dezamet oprócz silników,żelazek czy gofrownic,produkował też silniki zaburtowe do motorówek
No i dwa zdjęcia z Dezametu,magazyn wyrobów gotowych i hamownia
Powstał na próbę też traktorek ale i on poszedł w zapomnienie
Jeszcze trzy zdjęcia Dantomów,z czego jeden podczas produkcji
A na tym zdjęciu jest pierwszy Dantom który nie dostał się do produkcji i był zrobiony z przy współpracy z inną firmą niż ostatecznie
A tak wyglądał Dantom przed ostateczną zmianą.Trzeba było przenieść zbiornik pod siedzenie,ponieważ dość znacznie nagrzewały się elementy obok widocznych szczelin (ciepło z silnika)
Kopiowanie zdjęć zabronione,własność Dezamet S.A.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
No to kawał historii odgrzebałeś...! Szacun za poświęcenie czasu i same chęci
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza... Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2Anno Domini '80/'81 - Duma i radość... Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda... Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KMAnno Domini '01 - Ekonomika i miekkość... Chevrolet Volt Hybrid plug-inAnno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność... To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.