Strona 3 z 8

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 03 lis 2015, 20:21
autor: matis1906
Ode mnie pieniążki już w drodze :)

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 03 lis 2015, 21:53
autor: faraon
Takie zapytanie do Was wszystkich.
Czy ktoś potrzebuje fakturę na springi :?:
Jeśli tak - dane proszę przesłać mi na PW

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 04 lis 2015, 13:24
autor: Anisz
Jest jeszcze szansa na dopisanie się do listy? Interesują mnie sprężyny na przód do wersji JTD...

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 04 lis 2015, 21:35
autor: faraon
Anisz pisze:Jest jeszcze szansa na dopisanie się do listy? Interesują mnie sprężyny na przód do wersji JTD...
Tak - jest szansa. Czytaj PW i szybko odpowiadaj na zadane Ci pytania :)
Jutro jadę zamawiać sprężyny.

1. rob_13376 - kasa jest na koncie
2. Freso - kasa jest na koncie
3. matis1906 - kasa jest na koncie

Karczycho. Co z Tobą :?:

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 04 lis 2015, 22:32
autor: Anisz
Poszedł email z odpowiedziami.

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 04 lis 2015, 22:50
autor: faraon
Anisz pisze:Poszedł email z odpowiedziami.
Poszedł mail na mail :lol:

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 05 lis 2015, 14:20
autor: faraon
Uprzejmie donoszę, że:

1. byłem, zamówiłem, zostawiłem wzór
2. nie płaciłem na razie nic
3. ceny przy zamówieniu minimum 6 sztuk każdego rodzaju (przednie i tylne to dwa rodzaje :))
a/. tylna 145 netto/szt = 178,35 brutto/szt ( 2 sztuki ~ = 380 zł z przesyłką); do tej pory 375 zł z przesyłką
b/. przednia ....
.... i tu się porobiło, bo nie zdawałem sobie sprawy jaka jest różnica w wielkości i wadze tylnej i przedniej; jednym ze składników ceny jest masa produktu, a przednia jest prawie 2 x cięższa od tylnej. Podałem cenę przedniej jako tylnej bo tak sobie to umyśliłem (to sprężyna i to sprężyna ...) - jednocześnie pisałem że robimy to po raz pierwszy więc, do rzeczy ...
- przednia 185 zł/netto/szt = 227,55 zł brutto/szt (2 sztuki ~ = 480 zł z przesyłką)

Tu powstaje "problem".
Osoby, które liczyły koszty, a te teraz wzrosły (szczególnie przednich springów) mogą:
a/. zrezygnować - kasę oddam na wskazane konto
b/. pociągnąć temat dalej z dopłatą

Proszę o bardzo szybkie zajęcie stanowiska w tej kluczowej dla nas sprawie. Jeśli okaże się, że będzie mniej niż 6 sztuk danego rodzaju, ciężko mi będzie negocjować takie same warunki cenowe dla np. 4 sztuk. Mogą być/będą droższe.

Kilka słów o sprężynach przednich, których jeszcze nie robiliśmy. Pytałem o:

1. czy dać grubszy drut (wg serwisówki ma on 14,25 - 14,35 mm, w rzeczywistości ma poniżej 14 mm - mierzyłem 4 sprężyny z dwóch różnych aut) => specjalny drut sprężynowy (nie z utwardzanej stali węglowej) dziś produkowany ma grubość 14 i potem 15 mm. Ten drugi jest wybitnie dla nas za gruby. Dajemy 14 mm.
2. o ile podnieść sprężynę - rozmawialiśmy z kolegami 16-20 mm; po konsultacjach w zakładzie robimy 20 mm wyższe od oryginału
3. czas wykonania 2-3 tygodni od dnia zapłaty faktury PRO (100 % kasiory) - tak było do tej pory, i mimo, że jestem "stałym" klientem zasady są niezmienne.

Jako ciekawostka - serwisówka podaje ilość zwojów przedniej sprężyny - 3,6; ja (osioł w temacie) wyliczyłem że jest .... więcej, ale Pan w zakładzie powiedział że jest 6 zwojów. Chyba Włosi mają inne normy, albo jakosik inaczej liczą :roll:

Płatność i inne rzeczy związane z "piniendzmi" ;)
1. mam zapytanie na maila - do kiedy można wpłacać kasę. Jak najszybciej - to jest odpowiedź jedyna, gdyż im wcześniej kasa będzie u mnie, tym wcześniej rozpoczniemy cykl produkcyjny.
2. proszę o jak najszybsze podjęcie decyzji czy robimy te przednie droższe (i wtedy szybko dopłacać różnicę - termin jak w poprzednim punkcie) czy mam zwrócić 100% zaliczki
3. o wpływie/zwrocie gotówki będę informował w tym temacie
4. proponuję/wyznaczam : gafa : ;) ostateczny termin wpłat/rezygnacji na dzień 10 listopada 2015 roku. Weekend pomoże podjąć decyzję.
5. końcowe rozliczenie się z kasy - po realizacji całości zamówienia
6. kto chce FV - dostanie, pisać mi na maila (dane do f-y mam już od Wilkina i Freso)

Wszystkich zainteresowanych dorabianiem sprężyn bardzo przepraszam za zamieszanie które wprowadziłem, było ono niecelowe i mogę Was tylko prosić o wybaczenie : beczy :

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 05 lis 2015, 15:07
autor: Anisz
Ja nadal jestem zainteresowany przednimi, o ile odpowiednia ilość się zbierze, lub cena nie zmieni :)

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 05 lis 2015, 19:34
autor: rob_76
Ja również - niezależnie od spotkanych trudności... ;) Jestem za drutem 14 mm oraz podniesieniem o 20 mm. Czyli dopłacić Ci trzeba 105 PLN (480 - 375 = 105)? To rodzaj poświęcenia, na które jestem gotów... :D

P.S. A czy te sprężyny nie mają zmiennej grubości drutu? W sensie im bliżej środka sprężyny, tym grubszy? W końcu to sprężyna progresywna jest...
A co do liczby zwojów - wszystko zależy, czy liczymy wszystkie zwoje, czy tylko tzw. czynne (które rzeczywiście ulegają ugięciu/skręceniu)... A jeszcze coś mi się kojarzy mgliście, że można też nie liczyć zwojów częściowo czynnych... I może stąd magiczna liczba 3,6 zwoju... :hmmm:
.

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 05 lis 2015, 20:21
autor: faraon
rob_13376 pisze:P.S. A czy te sprężyny nie mają zmiennej grubości drutu? W sensie im bliżej środka sprężyny, tym grubszy? W końcu to sprężyna progresywna jest ....
Nie zauważyłem takiej prawidłowości - mierzyłem ją w kilku miejscach i grubość drutu się wahała (jak ten baca ;) ). Rozmawiałem na ten temat z Panami w Metalpolu. Otóż oni twierdzą, że normy grubości są dość płynne, jeśli drut ma mieć grubość "X" to w zasadzie w wyrobie nie powinien tej grubości przekroczyć. Nie bardzo to mnie przekonuje, ale .... Większa "większość" zależy od własności materiału z którego wykonano wyrób. Na materiał z którego wykonują nasze springi mają atesty w prawie całej Europie i tam też wędruje gross produkcji. Atest angielski na który się powoływano => w porównaniu ze stalą węglową ten stop/stal sprężynowy ma 10 x większą wytrzymałość na zmianę odkształcenia (cykl tzw. granicznego bujania góra-dół; element prób zmęczeniowych). W warunkach laboratoryjnych stop ten wytrzymał 1 000 000 cykli. Tak jeden milion.

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 05 lis 2015, 20:24
autor: rob_76
No more objections... ;)

: 06 lis 2015, 7:33
autor: Freso
Andrzeju czyli "tylni dorabiacze" mają zrobić jakąś dopłatę? :)

Re:

: 06 lis 2015, 17:32
autor: faraon
Freso pisze:Andrzeju czyli "tylni dorabiacze" mają zrobić jakąś dopłatę? :)
Nic na razie nie róbcie ("tylni dorabiacze") - jak zakończymy przedsięwzięcie, policzymy wszystko dokładnie - wtedy ew. zrobimy dopłatę lub zwrot (może przesyłka wyjdzie tańsza).

matis1906
rob_13376

dopłaty doszły

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 06 lis 2015, 23:07
autor: rob_76
: ok2 :

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 10 lis 2015, 20:53
autor: faraon
No to cyk ;)

Zaczynamy kolejną edycję dorabiania springów, tym razem robimy także przednie. Może się uda :roll:
Wpłaty w 80 % zrealizowane, nie wpłacił tylko faraon : gafa : i Wilkin, ale do tego ostatniego mamy regres (czytaj: komornika :lol: ).

Zaraz wysyłam wytyczne do realizacji - na bieżąco będę informował o postępach.