Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
: 17 gru 2016, 9:16
Ale co "nie"?
Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia
https://forum.lanciapolska.org/
Wysokim rachunkiem za części może nie, ale tak jak znajoma w nowej BMW może mieć rachunek za czyszczenie całego układu paliwowego. Też od faceta się nasłuchała, żeby dolewać odrobinkę benzyny i pewnego dnia auto przejwchało kilka metrów i komputer zablokował auto i wszedł w tryb awaryjny. Dalsza jazda była niemożliwa. W ASO powiedzieli, że nowe auta z BMW maja jakieś zabezpieczenie, które uniemożliwi jazdę jak paliwo będzie np omyłkowo zatankowane.Czyli wychodzi na to, że to coś jest bardzo uczulone nawet na tak małe dawki benzyny. Też się zdziwiłem, że taka sytuacja się jej trafiła. Może ktoś już tak miał to się wypowie.Dudi pisze:No nie będzie się cieszył z wysokiego rachunku, bo żadnemu silnikowi to nie zaszkodzi
Przyłączam się do zdania Dudiego i proszę o jakieś wyjaśnienie dlaczego miałby się cieszyć wysokim rachunkiem.Dudi pisze:No nie będzie się cieszył z wysokiego rachunku, bo żadnemu silnikowi to nie zaszkodzi
Zasadnicze pytania:fedos pisze:Wysokim rachunkiem za części może nie, ale tak jak znajoma w nowej BMW może mieć rachunek za czyszczenie całego układu paliwowego. Też od faceta się nasłuchała, żeby dolewać odrobinkę benzyny i pewnego dnia auto przejwchało kilka metrów i komputer zablokował auto i wszedł w tryb awaryjny. Dalsza jazda była niemożliwa. W ASO powiedzieli, że nowe auta z BMW maja jakieś zabezpieczenie, które uniemożliwi jazdę jak paliwo będzie np omyłkowo zatankowane.Czyli wychodzi na to, że to coś jest bardzo uczulone nawet na tak małe dawki benzyny. Też się zdziwiłem, że taka sytuacja się jej trafiła. Może ktoś już tak miał to się wypowie.
To skoro nie było to spowodowane zbyt dużą ilością benzyny to czym?fedos pisze:Zawsze tankowała do pełna po zaswieceniu rezerwy i dolewala nie pół baku tylko litr czy tam odrobinę więcej Pb, więc na pewno nie było to spowodowane za duża ilością benzyny. Niestety dzisiejsze auta są naszpikowane elektronika, która ma pomagać, a w praktyce może czasami bardziej utrudnić życie. Odejdę troszkę od tematu jak już jesteśmy przy jakiCHś czujnikach. W tej samej bawarce rozładowal się akumulator i tutaj kolejny zonk. Nie ma opcji odpalić na kable znowu tylko serwis. Wszystko pod górkę w dzisiejszych czasachAle dobrze, że my mamy Lancie i możemy stosować stare sprawdzone sposoby.
BMW X3 z 3l dieslem. Dlaczego tego nie wiem, ale wywaliło jakieś błędy i komp znowu odciął zapłon i kaplica laweta i serwis. Co do tego paliwa jeszcze na pewno komp odebrał to jako coś szkodliwego dlatego wszedł w tryb awaryjny i zablokował dalszą jazdę. Jaki czujnik czy co tam za to odpowiada nie wiem. Coś na rzeczy musi być skoro tak się stało, a nie inaczej. Podobny przypadek znowu w Mercedes ale już nie tak mało bo było prawie 10l, więc tutaj już mogło zaszkodzić. W starych było spoko wujkowi pożyczyłem Kadetta to zalała 20l benzyny i dolało się do pełna ropy i chodził jak burzaFXX pisze:To skoro nie było to spowodowane zbyt dużą ilością benzyny to czym?fedos pisze:Zawsze tankowała do pełna po zaswieceniu rezerwy i dolewala nie pół baku tylko litr czy tam odrobinę więcej Pb, więc na pewno nie było to spowodowane za duża ilością benzyny. Niestety dzisiejsze auta są naszpikowane elektronika, która ma pomagać, a w praktyce może czasami bardziej utrudnić życie. Odejdę troszkę od tematu jak już jesteśmy przy jakiś czujnikach. W tej samej bawarce rozładowal się akumulator i tutaj kolejny zonk. Nie ma opcji odpalić na kable znowu tylko serwis. Wszystko pod górkę w dzisiejszych czasachAle dobrze, że my mamy Lancie i możemy stosować stare sprawdzone sposoby.
Szczerze to nie do końca chce mi się wierzyć w takowy czujnik "niewłaściwego paliwa", bo sam znam kilka sytuacji gdzie ludzie zalewali cały bak PB do Diesla, odpalali i odjeżdżali, oczywiście nie za daleko. I to w nowych furach, jak m.in. BMW F10 czy Audi C7.
I piszę to opierając się na doświadczeniach kierownika kilku stacji w Gdyni.
Swoją drogą mój znajomy cały czas leje domieszkę PB do nowego Audi z Dieslem, bo przecież do poprzednich TDi też dolewał i nie szkodziło. Póki co już dłuższy czas tak jeździ i bez żadnych przygód.
PS. Co to za bawarka, że z kabli nie można jej odpalić? I dlaczego?
Ale to chyba nie czystej nafty, a z domieszkami poprawiającymi smarność?Borek pisze:Jeśli chodzi o właściwości smarne to podpowiem, że kerozyna znana szerzej jako nafta jest olejem i używa się jej w przemyśle również do smarowania. A benzyny, która w dodatku o wiele szybciej paruje, się do tego jakoś nie używa... Ale owszem, w małych ilościach nie zaszkodzi, obie substancje mają sporo wspólnych łańcuchów.
10l nawet na cały bak to już jednak przegięcie w nowszym samochodziefedos pisze:BMW X3 z 3l dieslem. Dlaczego tego nie wiem, ale wypaliło jakieś błędy i komp znowu odciął zapłon i kaplica laweta i serwis. Co do tego paliwa jeszcze na pewno komp odebrał to jako coś szkodliwego dlatego wszedł w tryb awaryjny i zablokował dalszą jazdę. Jaki czujnik czy co tam za to odpowiada nie wiem. Coś na rzeczy musi być skoro tak się stało, a nie inaczej. Podobny przypadek znowu w Mercedes ale już nie tak mało bo było prawie 10l, więc tutaj już mogło zaszkodzić. W starych było spoko wujkowi pożyczyłem Kadetta to zalała 20l benzyny i dolało się do pełna ropy i chodził jak burzaw nowych raczej to nie przejdzie.
... zawartość siarki w ostatnich latach jest stała i niezmienna, zgodnie z EN590 max. jej zawartość to 10 ppm. Średnia zawartość w dieslach na stacjach to 5-9 ppm.FXX pisze: Zwłaszcza, że zawartość siarki w ostatnich latach jest coraz mniejsza w paliwie.
Aczkolwiek... z tym czy jest jej mniej w premium to bym polemizował.
Z tego co wiem, to spora część Diesli Premium to nic innego jak zwykły ON + dodatki/uszlachetniacze etc. Zatem nie bardzo wiem dlaczego premium miałyby mieć mniej siarki.
Kolejna ciekawa sprawa to dodawanie estrów oleju rzepakowego. Dodatek ok. 5% potrafi zwiększyć smarność ON nawet do 35-40%.
... Andrzeju i oto chodzi, ważne jest dobre samopoczucie reszta jest mniej istotna. Dolewanie czegokolwiek do diesla jeśli w istotny sposób nie zmienia jego parametrów jest dopuszczalne choć wszystko poza utleniaczami (wtryski) tak naprawdę mu szkodzi.faraon pisze:Ja dolewam raz na jakiś czas 0,25 l oleju 2T semi na zbiornik paliwa. Odnoszę subiektywne wrażenie, że silnik pracuje "lżej"/ciszej.