Strona 3 z 4
Re: Paliwo E10
: 10 gru 2023, 18:42
autor: Gros
volf pisze: ↑01 gru 2023, 18:08
Akurat spirytus to chyba stabilniejszy od benzyny a przecież właśnie taki bezwodny 100% czyli mocniejszy od najlepszego spirytusu w sklepie ma tam zastosowanie. Po drugie skoro 5% żadnych szkód nie czyniło to i 10% problemu nie zrobi.
Po trzecie dla prawdziwych fanatyków będzie benzyna 98 i lepsze (zdaje się, że Schell ma jeszcze jakąś mocniejszą).
Po czwarte-niedługo w UE benzyny w ogóle nie będzie, znaczy będzie taka syntetyczna, super ekologiczna i pewnie 10 razy droższa więc zamiast narzekać korzystajmy z resztek wolności motoryzacyjnej

.
Mądrego zawsze warto poczytać

.Panowie panika gorsza od komunizmu

lać jeździć i cieszyć się zdrowiem
Re: Paliwo E10
: 10 gru 2023, 20:53
autor: w84u
pietrek125 pisze: ↑10 gru 2023, 16:27
:lol: To tylko pokazuje co te zestawienia są warte...
Czyli co, ACEA związek producentów aut w Eropie nie zna się (członkiem jest Fiat i Lancia) :hmmm:
Re: Paliwo E10
: 10 gru 2023, 21:09
autor: Tomzik
Myślę, że może się nie znać
Kto jakie dane poda takie publikują, a Włosi raczej na takie rzeczy mają wywalone
Nawet w Eperze, który wydaje Fiat na podstawie swojej własnej produkcji jest sporo baboli

Re: Paliwo E10
: 15 gru 2023, 19:06
autor: w84u
Autokult.pl wyjaśnia dlaczego jeżdżą, a u nas nie
Re: Paliwo E10
: 11 sty 2024, 21:58
autor: adamM20
... a teraz konkurs z cyklu "zgadnij a nagrody i tak nie dostaniesz", która z dwóch próbek to PB95/E10?
pzdr
Re: Paliwo E10
: 11 sty 2024, 22:18
autor: faraon
To z lewej jest ze spirytusem

Jasny spirytus "rozjaśnił" zwykłą żółtą etylinę

Re: Paliwo E10
: 11 sty 2024, 22:19
autor: Tomzik
Też bym tak obstawiał hehe
Re: Paliwo E10
: 11 sty 2024, 22:25
autor: adamM20
faraon pisze: ↑11 sty 2024, 22:18
To z lewej jest ze spirytusem

Jasny spirytus "rozjaśnił" zwykłą żółtą etylinę
... brawo

, Andrzeju nagrody i tak nie będzie ale zagadka rozwiązana. Mogłem to utrudnić i przy E5 postawić ciemniejszą próbkę E10 ale niech tam.
Na stacjach udział alkoholu powoli będzie wzrastał i w wielu z nich już na przełomie stycznia i lutego osiągnie poziom około 8%, E10 spełnia wszystkie normy i generalnie żaden silnik nie ucierpi. Co ciekawe póki co sprzedaż Pb98/E5 wcale tak bardzo nie wzrosła co zresztą nie dziwi.
pzdr
Re: Paliwo E10
: 11 sty 2024, 22:27
autor: Tomzik
Tyle, że etyliny to my już chyba od dawna nie mamy, więc za to może być brak nagrody

Re: Paliwo E10
: 11 sty 2024, 22:30
autor: adamM20
Tomzik pisze: ↑11 sty 2024, 22:27
Tyle, że etyliny to my już chyba od dawna nie mamy, więc za to może być brak nagrody
... każdy kto widział Andrzeja wie, że to Emeryt starej daty więc paliwo, etylinę wciąż tankuje na CPeNie.
pzdr
Re: Paliwo E10
: 11 sty 2024, 22:32
autor: Tomzik
No w sumie Orlen to CPN. I do tego samego czym był CPN dąży, wiec... odpowiedź mieści się w granicach tolerancji

Re: Paliwo E10
: 12 sty 2024, 11:18
autor: Marcin_D
Wy sobie róbcie z kolegi jaja

.
Jak tak słucham/czytam tych wywodów w necie odnośnie tej E10 to mnie śmiech ogarnia - a co mam powiedzieć jak na próbę (zobaczyć co się będzie działo) lałem do swojego auta kiedyś E85 (nic w nim nie zmieniając konkretnego) - i efekt był jeden - szedł "jak dzik w żołędzie".
Z tym że to był gaźnik i E85 robiliśmy sami w garażu - i czy to było tak do końca E85 czy E80 albo E90 to nikt do końca nie wie. I ten silnik jeździł na tym ładnych kilka tysi i nic się nie stało.
A najlepsze jest to podnoszone twierdzenie że alkohol jest higroskopijny - no ku..wa jakoś tego w butelce spirytusu nie zauważyłem (ogólnie to bym stwierdził, że raczej go zawsze ubywało niż przybywało - z różnych powodów

).
Re: Paliwo E10
: 12 sty 2024, 14:15
autor: Jam_Belfegor
Ja się tylko obawiam jak będzie z gumami czyli wężyki, uszczelki etc. w dłuższej perspektywie. To że zdecydowana większość w tym i te czerwone opcje ze strony rządowej przełkną to paliwko to nie ma co się martwić. Używam do czyszczenia środki oparte o czysty etanol przemysłowy (a nie daleko mu do bioetanolu) i w krótkiej perspektywie spoko, jednak dłuższa aplikacja na części elm. gumowych powoduje ich mięknienie lub czasem w drugą stronę twardnienie i wykruszanie. Wiadomo to tylko do 10% a nie 100%, ale jednak długo trwale + w komorze silnika dochodzi temp. która znacząco przyspiesza wszelkie reakcje chemiczne. Dwa wiadomo do paliw są stosowane specjalne mieszanki gum, ale czy dadzą radę w dłuższej perspektywie? Trzeba też mieć z tyłu głowy materiał materiałowi nie równy, nawet ten sam, powiedzmy rodzajem materiał np. NBR czy SBR wykonany w rożnych fabrykach drastycznie może różnic się jakością i trwałością. Dwa razy widziałem jak rozpadający się gumowy najprawdopodobniej fabryczny wibroizolator pompy paliwa zatykał ją co powodowało jej spalenie. To samo z twardniejącymi i rozpadającymi się wężykami w koszu pompy. Dlaczego się rozpadał? ciężko powiedzieć, słaba jakość gumy? benzyna zrobiła swoje? a może bio dodatki? Niestety tu duży znak "?"
Re: Paliwo E10
: 12 sty 2024, 16:12
autor: mikee72
Marcin_D pisze: ↑12 sty 2024, 11:18
lałem do swojego auta kiedyś E85 (nic w nim nie zmieniając konkretnego) - i efekt był jeden - szedł "jak dzik w żołędzie".
Z tym że to był gaźnik (...)
Taka ciekawostka - z autopsji - odnośnie tego, co lubi gaźnikowiec..
Dawno temu znajomy zalał przez pomyłkę 30 litrów benzyny do służbowego diesla. Mechanik to ściągnął do dwóch kanistrów i miałem 2x 20 litrów mieszanki o składzie mniej więcej 75% Pb + 25% On. Każdy z kanistrów wlałem do gaźnikowego Tipo 1.4 i dotankowałem 20 litrami Pb - auto jeździło normalnie i nie kopciło bardziej niż zwykle

Re: Paliwo E10
: 12 sty 2024, 18:13
autor: Marcin_D
Mikee no to ja właśnie na taki Tipo 1,4 testowałem to "E85".
Szedł na takim jak rakieta.