
FCA - plany inwestycyjne i modelowe
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Oby ten czas jak najszybiej nastał, bo rzeczywiście zaczyna wiać już nudą w Grupie... 

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 12 gru 2012, 0:41
- Lokalizacja: IRL/Szczecin
Newsy z grupy Fiat
Szczególnie pkt.2 nie napawa optymizmem
1.
Focus Fiat brand on 500 and Panda as pillar vehicles (brands within a brand) and derive all future products therefrom
2.
Reduce/curtail Lancia exposure, preserving uniqueness of Ypsilon and rely on Chrysler?s NAFTA development to feed European brand, if economically viable
3.
Focus on Alfa Romeo and Maserati to access higher-end of bi-polar market
4.
Fully flesh out Jeep brand by developing appropriate products for European and international markets
5.
Continue to develop and maintain leading position in LCVs
Tutaj link do całości dokumentu:
http://www.fiatspa.com/it-IT/investor_r ... eb_7_8.pdf

1.
Focus Fiat brand on 500 and Panda as pillar vehicles (brands within a brand) and derive all future products therefrom
2.
Reduce/curtail Lancia exposure, preserving uniqueness of Ypsilon and rely on Chrysler?s NAFTA development to feed European brand, if economically viable
3.
Focus on Alfa Romeo and Maserati to access higher-end of bi-polar market
4.
Fully flesh out Jeep brand by developing appropriate products for European and international markets
5.
Continue to develop and maintain leading position in LCVs
Tutaj link do całości dokumentu:
http://www.fiatspa.com/it-IT/investor_r ... eb_7_8.pdf
AR 159 2.4JTDm
Delta III 2.0Multijet
Delta III 2.0Multijet
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Było już 
Lancia, oprócz Ypsilon, dostanie tylko modele Chrysler;a (100-Delta, 200-Flavia, 300-Thema, plus Voyager).

Lancia, oprócz Ypsilon, dostanie tylko modele Chrysler;a (100-Delta, 200-Flavia, 300-Thema, plus Voyager).
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Było, co nie zmienia faktu, że przyszłość nie maluje się różowo.
No cóż, pozostanie się przesiąść na Alfę, Jeepa lub...
...konkurencję.
No cóż, pozostanie się przesiąść na Alfę, Jeepa lub...
...konkurencję.
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
A ja tam nie wiem, może moim następnym samochodem będzie Lancia Flavia
Dla zachowania marki, najważniejsze w tej chwili jest, żeby Lancia dalej była oferowana w Europie a nie Chrysler.
To jest taki plan minimum do 2016. Potem będzie kolejny plan, inne kierownictwo Fiata, lepsza sytuacja finansowa koncernu, lepsza sytuacja rynkowa w Europie i zobaczymy.
Lancia z gamą modelową:
Ypsilon (face lift 2015)
nowa Delta (2014)
nowa Flavia (2014)
nowa Thema (2015)
nowy Voyager (2015)
to nie jest najgorszy układ na najbliższe lata.
Tym bardziej, że wszystkie zapowiedzi mówią o całkowicie nowej, bardziej sportowej i bardziej europejskiej linii stylistycznej Chrysler'a (duży wpływ na nią mają mieć Włosi). Poczekamy, zobaczymy ....

Dla zachowania marki, najważniejsze w tej chwili jest, żeby Lancia dalej była oferowana w Europie a nie Chrysler.
To jest taki plan minimum do 2016. Potem będzie kolejny plan, inne kierownictwo Fiata, lepsza sytuacja finansowa koncernu, lepsza sytuacja rynkowa w Europie i zobaczymy.
Lancia z gamą modelową:
Ypsilon (face lift 2015)
nowa Delta (2014)
nowa Flavia (2014)
nowa Thema (2015)
nowy Voyager (2015)
to nie jest najgorszy układ na najbliższe lata.
Tym bardziej, że wszystkie zapowiedzi mówią o całkowicie nowej, bardziej sportowej i bardziej europejskiej linii stylistycznej Chrysler'a (duży wpływ na nią mają mieć Włosi). Poczekamy, zobaczymy ....
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Zgadza się.
Poczekamy zobaczymy, patrząc przez pryzmat Alfy dodajmy do premier ze 2 lata
Poczekamy zobaczymy, patrząc przez pryzmat Alfy dodajmy do premier ze 2 lata

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Z Chrysler'em powinni bardziej się śpieszyć
Rynek USA za dużo znaczy
I jeszcze coś co już cytowałem w wątku Lancia Flavia


I jeszcze coś co już cytowałem w wątku Lancia Flavia
Chrysler will be going a completely different direction with their brand image and that the current range is absolutely not worthy of the future Chrysler. The D-segment 200-range of tomorrow has, according to Gilles, no connection at all (design-wise) to what the people are used to by the brand from Detroit nowadays.
It then seems like Centro Stile Lancia are the ones who were given the task to design this range. Lancia CEO Saad Chehab has already said that the design of the new 200 is amazing, and so has Marchionne. Technical-wise, Chrysler was in desperate need of a replacement for the current 200, but Lancia could make good use of a new sedan as well. It will most probably be called ?Flavia? and might be in the showrooms next year already. Gilles had an important message for Lancisti; ?Wait until you see the new 200, your faith in Lancia will be restored.?
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Tak, jak napisałeś, rynek w Usa. Samochód będzie robiony pod Usa.Jeżeli uda się z doczepionym znaczkiem coś ugrać w Europie, Ok.
Jeśli nie, marka podzieli los Saaba.
Życie, jednak boli mnie podejście włodarzy Fiata do marki i powolne jej uśmiercanie.
Jeśli nie, marka podzieli los Saaba.
Życie, jednak boli mnie podejście włodarzy Fiata do marki i powolne jej uśmiercanie.
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Oj boli, boli...
Z drugiej strony nie wiem czy mają wielki wybór. Fiat/Chrysler ma ograniczone możliwości inwestycyjne. To co robią ?
Inwestowali głównie w USA, Brazylii i Chinach - raczej logiczne. Tam najszybciej i najpewniej kasa się zwróci.
Teraz zaczęli w końcu w Europie. I jaka kolejność ?
1. Maserati
2. Alfa
3. Fiat
Nie mają dość pieniędzy, żeby robić wszystko na raz i szybko, to dokonują wyborów, co pierwsze. Co najszybciej się zwróci, co jest obarczone najmniejszym ryzykiem finansowym. Do tego, jak na złość, masz w Europie totalną zapaść sprzedaży. Tu nie ma miejsca na Lancię.
Pomysł jak uratować markę ? Lancia sprzedaje te same modele co Chrysler.
Nie oceniajmy jednak tych modeli (pod kątem Lancii), dopóki ich nie zobaczymy.
Z drugiej strony nie wiem czy mają wielki wybór. Fiat/Chrysler ma ograniczone możliwości inwestycyjne. To co robią ?
Inwestowali głównie w USA, Brazylii i Chinach - raczej logiczne. Tam najszybciej i najpewniej kasa się zwróci.
Teraz zaczęli w końcu w Europie. I jaka kolejność ?
1. Maserati
2. Alfa
3. Fiat
Nie mają dość pieniędzy, żeby robić wszystko na raz i szybko, to dokonują wyborów, co pierwsze. Co najszybciej się zwróci, co jest obarczone najmniejszym ryzykiem finansowym. Do tego, jak na złość, masz w Europie totalną zapaść sprzedaży. Tu nie ma miejsca na Lancię.
Pomysł jak uratować markę ? Lancia sprzedaje te same modele co Chrysler.
Nie oceniajmy jednak tych modeli (pod kątem Lancii), dopóki ich nie zobaczymy.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Jak nie ma miejsca na Lancię, tym bardziej nie ma na Alfę,
Ostatnie lata minimalnie, a jednak Lancia notowała lepszą sprzedaż.
Ostatnie lata minimalnie, a jednak Lancia notowała lepszą sprzedaż.
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Ale głównie we Włoszech. Alfa jest dużo bardziej międzynarodowa i badania rynku pokazują, że inwestowanie w Alfę jest znacznie mniej ryzykowne niż w Lancię. Akurat to Fiat dokładnie sprawdził.
Alfa z dobrą gamą modelową i wysokiej jakości autami sprzeda na świecie grubo więcej niż Lancia, no niestety, ale taka jest rzeczywistość.
Naprawdę nie ma co gdybać, decyzje zostały podjęte. Nikt ich nie zmieni a małżeństwo Lancii z Chrysler'em to jest w tym momencie jedyne co dostaniemy. Ja ciągle liczę na rozwód w przyszłości
No ale to też jest gdybanie
---
Poniżej ciekawy wywiad z szefem Lancia/Chrysler na Europę, Afrykę i Bliski Wschód. Wygląda na to, że marka Lancia jest bezpieczna póki co. Gość dostaje trudne pytania o przyszłość Lancii z sugestią, że Fiat zamierza 'wygasić' markę.
I tutaj na wszystkie sposoby zaprzecza
2. Interview with Paolo Gagliardo, Head of Brand Lancia/Chrysler for EMEA ? 2^nd part
Przy okazji mamy dość ciekawy sposób podziału marek Lancia i Chrysler na obszarze działania tego pana:
1. Lancia
- cała Europa kontynentalna
- Turcja
- Algieria
- Maroko
2. Lancia & Chrysler (czyli Lancia Ypsilon i Delta oraz Chrysler 300 i Voyager)
- Ukraina
- Izrael
- Rosja
3. Chrysler
- UK, Irlandia (w tym Chrysler Ypsilon i Delta)
- Bliski Wschód
Alfa z dobrą gamą modelową i wysokiej jakości autami sprzeda na świecie grubo więcej niż Lancia, no niestety, ale taka jest rzeczywistość.
Naprawdę nie ma co gdybać, decyzje zostały podjęte. Nikt ich nie zmieni a małżeństwo Lancii z Chrysler'em to jest w tym momencie jedyne co dostaniemy. Ja ciągle liczę na rozwód w przyszłości


---
Poniżej ciekawy wywiad z szefem Lancia/Chrysler na Europę, Afrykę i Bliski Wschód. Wygląda na to, że marka Lancia jest bezpieczna póki co. Gość dostaje trudne pytania o przyszłość Lancii z sugestią, że Fiat zamierza 'wygasić' markę.
I tutaj na wszystkie sposoby zaprzecza

1. Interview with Paolo Gagliardo, Head of Brand Lancia/Chrysler for EMEA ? 1^st partFirst of all, I would like to point out that Lancia is now more alive than ever before. Over the last fifteen months, we have launched a new range of products in significant European segments, from the Ypsilon to the Flavia in June. And the results, despite the highly challenging economic context, are generally positive, both in Italy and across Europe.
What the CEO of the Fiat-Chrysler Group announced is that we will continue to invest in the Ypsilon in Europe. The other products for the European market will be developed together with Chrysler. This is because, where economically sustainable, they feature the characteristic traits of the brand: comfort, technology and innovation, suitably adapted to the style and performance levels of Lancia and to the European standards.
As I highlighted before, the Company never mentioned disposing of the brand, so talking about an ?exit strategy? is irrelevant and the residual value will follow the encouraging trend that we have seen over recent years on our models.
The Ypsilon is extremely successful, especially in Italy, where this year it has become the second name plate in segment B, after the Fiat Punto. On the other models, Lancia?s intervention on the market is not to develop high volumes but rather positive trends, with a distinguished, premium positioning, which is what our cars deserve. Even in a competitive market such as Germany and also across Europe, we have registered increases (from 60 to 300% depending on the model/market) and we will develop this trend further, and constantly, thanks also to the new models.
This commercial success is a sign of encouragement as regards the reasons which push the Client?le to purchase one of our cars. Lancia?s style is unmistakable, preferring not to flaunt itself but instead putting the emphasis on temperament. It is a distinctively strong, layered mark that others can only envy: a refined combination of comfort and performance, an understated and unpretentious elegance. I believe that Lancia?s winning strength, which has always kept it in the basket of desirable purchases (even at the toughest times), is its ability to accommodate the needs of a market which, while repudiating ?mass? consumption in favour of a modern concept of ?personalised? consumption, nonetheless demands an extensive and varied range, focused on needs and, increasingly, eco-friendliness.
Lancia and Chrysler use an array of communication channels on a global scale, to communicate with their customers or with car enthusiasts. A few years ago, the only way to liaise with the headquarters was to go to a dealer or write letters or faxes to contacts within the Company who were difficult to get hold of. We now live in the age of web 2.0, we are all connected and always ?on the ball?, so car manufacturers had no choice but to get on board or be left behind! As I said, we use a large number of channels: the institutional website, LANCIA, with its satellite mini-sites for specific projects/products and the world of social networks, where Lancia is present on Facebook, Twitter, YouTube, Pinterest and Followgram.
Just think: every resource working for the Lancia Brand has a Find Lancia on reference in their e-mail signature. Our team in charge of Digital activities is constantly developing, continuously searching for the most efficient and fastest way to communicate with our Customers and fans. In short, we are not in hiding?
As recently stated on your pages by Ms. Adriana Quaglia (Customer Innovation Manager for the EMEA area of Fiat Group Automobiles and Chrysler), the choice of brands on Twitter was not made according to the logic of car sales, but rather according to the number of discussions and conversations on the web. The FGA Customer Care has launched its activities on Twitter with Fiat and Alfa Romeo, but we will also extend these activities to cover other brands, including Lancia.
In Europe, the Chrysler brand is not marketed except in the UK and Ireland, and so there are no plans to implement a dedicated ?CareIt? profile.
As Head of Lancia/Chrysler for the EMEA region, I am very interested in the development and implementation of effective commercial strategies in Africa and the Middle East. Based on specific business opportunities or ? more simply ? thanks to Lancia?s or Chrysler?s well rooted presence on a market, the two brands are distributed rationally across the territories in question. For instance, the Lancia brand is present in countries such as Morocco, Algeria and Turkey, whereas the Chrysler brand is present in the Middle-Eastern area. These are very interesting markets, which are experiencing a vibrant historical period, which is definitely open and geared towards development.
2. Interview with Paolo Gagliardo, Head of Brand Lancia/Chrysler for EMEA ? 2^nd part
Przy okazji mamy dość ciekawy sposób podziału marek Lancia i Chrysler na obszarze działania tego pana:
1. Lancia
- cała Europa kontynentalna
- Turcja
- Algieria
- Maroko
2. Lancia & Chrysler (czyli Lancia Ypsilon i Delta oraz Chrysler 300 i Voyager)
- Ukraina
- Izrael
- Rosja
3. Chrysler
- UK, Irlandia (w tym Chrysler Ypsilon i Delta)
- Bliski Wschód
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Sumarycznie, niestety z Krajzlerem na terenie EU Lancia sprzedaje więcej aut, jeśli chodzi o Włochy tutaj przewaga na korzyść Lancii jest już ogromna.
Porównując wolumen sprzedaży.
Decyzje jednak zapadły.
Liczę na to, że za kilka lat marka będzie istnieć.
Patrząc na ilość premier konkurencji, nie ma Lancia racji bytu w Europie.
Alfa tak samo.
Porównując wolumen sprzedaży.
Decyzje jednak zapadły.
Liczę na to, że za kilka lat marka będzie istnieć.
Patrząc na ilość premier konkurencji, nie ma Lancia racji bytu w Europie.
Alfa tak samo.
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Ciekawe ...
Fiat zamierza podążać własną drogą i niekoniecznie będzie oferował klasyczne hatchbacki w segmencie B i C.
Fiat 500L jest tego pierwszym przykładem.
Nowe Punto i Bravo też pójdą w tą stronę, z tym, że Bravo ma być bardziej 'sportowe' w rodzaju pokazanego już prototypu Fiat 500X (crossover), ale większego. To by potwierdzało wczesniejsze wieści o nowym Bravo jako crossoverze.
Nowe Punto ma za to być trochę większą Pandą lub 500-ką (ale mniejsze niż 500L jak rozumiem).

Fiat zamierza podążać własną drogą i niekoniecznie będzie oferował klasyczne hatchbacki w segmencie B i C.
Fiat 500L jest tego pierwszym przykładem.
Nowe Punto i Bravo też pójdą w tą stronę, z tym, że Bravo ma być bardziej 'sportowe' w rodzaju pokazanego już prototypu Fiat 500X (crossover), ale większego. To by potwierdzało wczesniejsze wieści o nowym Bravo jako crossoverze.
Nowe Punto ma za to być trochę większą Pandą lub 500-ką (ale mniejsze niż 500L jak rozumiem).

Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Fiat 500X (crossover)
W numerze 3/2013 "motor" jest dużo o 500-ce, która zastąpi.. Idee, Multiple, Sedici
natomiast w Brazyli Fiat ma się jak pączek w maśle.
pozdrawiam
Alleluja 
natomiast w Brazyli Fiat ma się jak pączek w maśle.
pozdrawiam


LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz