Lancia R.I.P. ?

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!
rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1584
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

Post autor: rain » 21 wrz 2015, 21:20

Paweł Beski pisze:To napisz chociaż czym te 4 sztuki się od siebie różniły. A na stoisku Alfy coś ciekawego się działo? Pytam bo wiem , że przynajmniej w teorii Alfa ma plany na wprowadzenie kilku nowych modeli w najbliższych latach.
Stoisko alfy było już lepsze, ale też wg mnie trochę mało tego. Była piękna Giulia x 4, Gulietta Sprint i MiTo. Chciałem sobie kupić coś ale niestety wszystko to samo co w ASO dostępne. za to mam piękny prospekt Giulii :D

Jeśli chodzi o Lancię, to przyznam szczerze: zobaczyłem z daleka 4 x Y i i się odechciało podchodzić....

Fiat dla mnie tez dał ciała wystawiając same 500 w różnych wersjach i Doblo Trekking. Nawet Aegea nie było.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2766
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

Post autor: hitmanag » 21 wrz 2015, 21:37

rain pisze:
Paweł Beski pisze:To napisz chociaż czym te 4 sztuki się od siebie różniły. A na stoisku Alfy coś ciekawego się działo? Pytam bo wiem , że przynajmniej w teorii Alfa ma plany na wprowadzenie kilku nowych modeli w najbliższych latach.
Stoisko alfy było już lepsze, ale też wg mnie trochę mało tego. Była piękna Giulia x 4, Gulietta Sprint i MiTo. Chciałem sobie kupić coś ale niestety wszystko to samo co w ASO dostępne. za to mam piękny prospekt Giulii :D

Jeśli chodzi o Lancię, to przyznam szczerze: zobaczyłem z daleka 4 x Y i i się odechciało podchodzić....

Fiat dla mnie tez dał ciała wystawiając same 500 w różnych wersjach i Doblo Trekking. Nawet Aegea nie było.
Pokażesz jak prospekt wygląda? Zbieram prospekty, katalogi i bardzo mnie to interesuje...
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

Post autor: broker » 13 paź 2015, 14:39

Chrysler całkowicie wycofał sie z Europy (UK/Irlandia), tym samym zaprzestał sprzedaży wynalazku pod tytułem Chrysler Ypsilon, jak również Town&Country oraz 300. Dotyczy to też innych rynków (np Japonia, Australia), gdzie co prawda Chrysler dalej sprzedaje model 300 z kierownicą po prawej stronie, ale już Ypsilon zniknął z oferty. Pozostaje import prywatny, który i tak miał miejsce. W Japonii była sytuacja, gdzie na rynku były zarówno oficjalne Chrysler'y Ypsilon i sprowadzane indywidulanie, również przez dilerów Fiata, Lancie Ypsilon.

W tym momencie jest pewne, że poliftowa Ypsilon nie wystąpi już z kierownicą po prawej w ramach oficjalnej dystrybucji.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

Post autor: broker » 31 sty 2016, 1:18

Umknęła chyba nam wszystkim ta informacja z marca 2015. To tłumaczy załamanie sprzedaży Ypsilon we Francji czy Hiszpanii, czyli tam, gdzie sprzedawała sie najlepiej.
Dilerzy Lancii we Francji otrzymali oficjalny list od FCA o wygaśnięciu umowy na dystrybucje Lancii od marca 2017. Przy czym mogą to zrobić wcześniej jeśli chcą.
Jest więcej niż pewne, że dilerzy Lancii w innych krajach otrzymali identyczne listy, w końcu Francja była, poza Włochami, największym rynkiem dla marki. Może nawet gdzie indziej nastąpi to szybciej.
To oznacza, ze od marca 2017 Ypsilon będzie sprzedawana tylko we Włoszech. O następcy Y nic nie słychać. Jak zaprzestaną sprzedaży w Italli marka zostaje wygaszona.

http://pro.largus.fr/actualites/lancia- ... 65388.html
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

Post autor: Tomzik » 31 sty 2016, 11:14

No to "fantastyczne" wieści i proroctwa zaczynają się sprawdzać.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

Post autor: broker » 26 mar 2016, 13:59

Pininfarina SpA Will Be Bought by Mahindra Ltd

http://www.autoevolution.com/news/pinin ... 02910.html
talian legendary car designer Pininfarina SpA will be purchased by Indian company Mahindra & Mahindra Ltd.

With this move, Mahindra, who also bought Korean company Ssangyong and the motorcycle unit of PSA Peugeot Citroen, plans to add a fresh touch to its current styling.
Pininfarina | Przyszłość studia w rękach Hindusów

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,19199089, ... dusow.html


A teraz niech kupią jeszcze Lancię. FCA potrzebuje na gwałt gotówki.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

Post autor: broker » 15 cze 2016, 23:20

Male podsumowanie szans Lancii:
- sprzedaż Ypsilon w Italii rewelacyjna
- Alfredo Altavilla, szef FCA na Europe, syn dilera Lancii, powszechnie uważany za nastepce Marchionne, deklaruje, ze FCA będzie inwestować w Lancie Ypsilon
- Altavilla mowi, ze na razie nie ma co mowic o poszerzeniu gamy modelowej Lancii
- Marchionne potwierdza, ze MiTo nie dostanie następcy, co oznacza brak modelu Alfy w segmencie aut miejskich (brak konkurencji dla Lancii tym samym)
- FCA najwyraźniej zrezygnowal z projektu Fiata 500 segmentu B. Nastepca Punto, jeśli się pojawi, ma być autem budżetowym, z Serbii (znowu brak konkurencji dla Lancii)
- Alfa wyraźnie kieruje się na sportowe DNA co oznacza luke w ofercie FCA, brak marki premium skoncentrowanej na 'luksus' (Maserati to także sportowe DNA, poza tym inna klasa)

Teraz pozostaje czekac na informacje o następcy Ypsilon, ten model się starzeje. To będzie być albo nie być Lancii.
Idealna sytuacja to dwa modele czyli segment A i B oraz próba wyjścia poza Italie na bazie tych nowości. Niestety Ypsilon III, poza Italia, zawiodła.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

Post autor: broker » 09 mar 2017, 20:24

Marchionne dwa dni temu:
Mi dà fastidio non poter finanziare Lancia, ma rischieremmo di fare pasticci con il rilancio dell'Alfa Romeo.
It annoys me not to finance Lancia, but we risk to mess with the relaunch of Alfa Romeo
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2766
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

Post autor: hitmanag » 09 mar 2017, 20:33

I jak go zrozumieć, małe światełko?
Patrząc po samym rynku włoskim wypuszczenie nawet 2,3 modeli tylko na rynek włoski ma sens.
Jeden model Ypsilona robi robotę, a Lancia zawsze sumarycznie miała wyższa sprzedaż...
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

Post autor: broker » 09 mar 2017, 20:48

Marchionne odchodzi w 2018 i zobaczymy. Ja w każdym razie odbieram jego wypowiedź jako światełko w tunelu, tym bardziej, że robi się miejsce na Lancię we włoskiej gamie FCA:

Maserati - luksusowe
Alfa Romeo - premium
Lancia - semi-premium
Fiat - marka masowa, w tym auta budżetowe

Na ten moment kluczowa kwestia to nowa, większa Ypsilon.
Marzy mi się też Chrysler Pacifica jako Lancia Voyager w Europie, sprzedawany przez dilerów Fiata. To tak na teraz.
I potem już tylko czekać na zakończenie projektu odnowy AR i czas na Lancię.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2766
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

Post autor: hitmanag » 09 mar 2017, 20:50

broker pisze: 09 mar 2017, 20:48 Marchionne odchodzi w 2018 i zobaczymy. Ja w każdym razie odbieram jego wypowiedź jako światełko w tunelu, tym bardziej, że robi się miejsce na Lancię we włoskiej gamie FCA:

Maserati - luksusowe
Alfa Romeo - premium
Lancia - semi-premium
Fiat - marka masowa, w tym auta budżetowe

Na ten moment kluczowa kwestia to nowa, większa Ypsilon.
Marzy mi się też Chrysler Pacifica jako Lancia Voyager w Europie, sprzedawany przez dilerów Fiata. To tak na teraz.
I potem już tylko czekać na zakończenie projektu odnowy AR i czas na Lancię.
Fajnie, gdybyś miał rację, podobnie to widzę.
Może poza tym, żeby nie robić na siłę amerykańców marką Lancia.
Myślę że salony Dodge, Chrysler by miały rację bytu jako samodzielne.
Jednak nie z tą gamą co posiadają aktualnie, bo nawet u siebie nie dają rady.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

Post autor: broker » 09 mar 2017, 21:10

Naturalnie nie chcę amerykańskiej Lancii, Voyager to taki wyjątek, coś jak Freemont i Journey.
Jestem zresztą pewien, że jakakolwiek, potencjalna ofensywa marki Lancia będzie dotyczyć mniejszych aut na początek, coś czego w USA nie ma.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2766
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

Post autor: hitmanag » 09 mar 2017, 21:17

broker pisze: 09 mar 2017, 21:10 Naturalnie nie chcę amerykańskiej Lancii, Voyager to taki wyjątek, coś jak Freemont i Journey.
Jestem zresztą pewien, że jakakolwiek, potencjalna ofensywa marki Lancia będzie dotyczyć mniejszych aut na początek, coś czego w USA nie ma.
No tak wobec planów wobec troszkę większej Ypsilon to może mieć sens :)
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

Post autor: SIWY155 » 10 mar 2017, 5:55

Zmarnowanie potencjału i ładunku emocji jaki drzemie w historycznie głęboko osadzonej marce Lancia to klęska managera niestety...
W takim przypadku może lepiej sprzedać kolejny klejnot rodzinny hitlerowcom,oni już by wiedzieli jak odbudować legendę-udało im się z Bugatti i Lamborghini to pewnie i z Lancią dali by radę.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

Post autor: broker » 10 mar 2017, 17:30

Nie zgodzę się z tezą o klęsce managera. Po pierwsze uratował Fiata przed bankructwem w 2004 roku, po drugie z powodzeniem dokonał fuzji z Chryslerem czym znowu zapewnił włoskiej cześci koncernu bezpieczeństwo i rozwój. I to w czasie mega kryzysu w Europie i Brazylii, czyli jedynych rynkach Fiata, gdzie coś znaczył.

Patrzenie na FCA tylko przez pryzmat Lancii nie ma sensu. Poza tym upadek Lancii to znacznie dłuższa historia niż Marchionne.

A teraz ? Musisz wybierać, przy ograniczonych zasobach. Dobry manager postawiłby na Maserati, Jeepa, RAM-a i Fiata. I tak się stało.
Alfa Romeo to już ogromne ryzyko. Szczęście, że Marchionne podjął to ryzyko.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”