Strona 21 z 30

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 21 wrz 2015, 21:20
autor: rain
Paweł Beski pisze:To napisz chociaż czym te 4 sztuki się od siebie różniły. A na stoisku Alfy coś ciekawego się działo? Pytam bo wiem , że przynajmniej w teorii Alfa ma plany na wprowadzenie kilku nowych modeli w najbliższych latach.
Stoisko alfy było już lepsze, ale też wg mnie trochę mało tego. Była piękna Giulia x 4, Gulietta Sprint i MiTo. Chciałem sobie kupić coś ale niestety wszystko to samo co w ASO dostępne. za to mam piękny prospekt Giulii :D

Jeśli chodzi o Lancię, to przyznam szczerze: zobaczyłem z daleka 4 x Y i i się odechciało podchodzić....

Fiat dla mnie tez dał ciała wystawiając same 500 w różnych wersjach i Doblo Trekking. Nawet Aegea nie było.

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 21 wrz 2015, 21:37
autor: hitmanag
rain pisze:
Paweł Beski pisze:To napisz chociaż czym te 4 sztuki się od siebie różniły. A na stoisku Alfy coś ciekawego się działo? Pytam bo wiem , że przynajmniej w teorii Alfa ma plany na wprowadzenie kilku nowych modeli w najbliższych latach.
Stoisko alfy było już lepsze, ale też wg mnie trochę mało tego. Była piękna Giulia x 4, Gulietta Sprint i MiTo. Chciałem sobie kupić coś ale niestety wszystko to samo co w ASO dostępne. za to mam piękny prospekt Giulii :D

Jeśli chodzi o Lancię, to przyznam szczerze: zobaczyłem z daleka 4 x Y i i się odechciało podchodzić....

Fiat dla mnie tez dał ciała wystawiając same 500 w różnych wersjach i Doblo Trekking. Nawet Aegea nie było.
Pokażesz jak prospekt wygląda? Zbieram prospekty, katalogi i bardzo mnie to interesuje...

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 13 paź 2015, 14:39
autor: broker
Chrysler całkowicie wycofał sie z Europy (UK/Irlandia), tym samym zaprzestał sprzedaży wynalazku pod tytułem Chrysler Ypsilon, jak również Town&Country oraz 300. Dotyczy to też innych rynków (np Japonia, Australia), gdzie co prawda Chrysler dalej sprzedaje model 300 z kierownicą po prawej stronie, ale już Ypsilon zniknął z oferty. Pozostaje import prywatny, który i tak miał miejsce. W Japonii była sytuacja, gdzie na rynku były zarówno oficjalne Chrysler'y Ypsilon i sprowadzane indywidulanie, również przez dilerów Fiata, Lancie Ypsilon.

W tym momencie jest pewne, że poliftowa Ypsilon nie wystąpi już z kierownicą po prawej w ramach oficjalnej dystrybucji.

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 31 sty 2016, 1:18
autor: broker
Umknęła chyba nam wszystkim ta informacja z marca 2015. To tłumaczy załamanie sprzedaży Ypsilon we Francji czy Hiszpanii, czyli tam, gdzie sprzedawała sie najlepiej.
Dilerzy Lancii we Francji otrzymali oficjalny list od FCA o wygaśnięciu umowy na dystrybucje Lancii od marca 2017. Przy czym mogą to zrobić wcześniej jeśli chcą.
Jest więcej niż pewne, że dilerzy Lancii w innych krajach otrzymali identyczne listy, w końcu Francja była, poza Włochami, największym rynkiem dla marki. Może nawet gdzie indziej nastąpi to szybciej.
To oznacza, ze od marca 2017 Ypsilon będzie sprzedawana tylko we Włoszech. O następcy Y nic nie słychać. Jak zaprzestaną sprzedaży w Italli marka zostaje wygaszona.

http://pro.largus.fr/actualites/lancia- ... 65388.html

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 31 sty 2016, 11:14
autor: Tomzik
No to "fantastyczne" wieści i proroctwa zaczynają się sprawdzać.

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 26 mar 2016, 13:59
autor: broker
Pininfarina SpA Will Be Bought by Mahindra Ltd

http://www.autoevolution.com/news/pinin ... 02910.html
talian legendary car designer Pininfarina SpA will be purchased by Indian company Mahindra & Mahindra Ltd.

With this move, Mahindra, who also bought Korean company Ssangyong and the motorcycle unit of PSA Peugeot Citroen, plans to add a fresh touch to its current styling.
Pininfarina | Przyszłość studia w rękach Hindusów

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,19199089, ... dusow.html


A teraz niech kupią jeszcze Lancię. FCA potrzebuje na gwałt gotówki.

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 15 cze 2016, 23:20
autor: broker
Male podsumowanie szans Lancii:
- sprzedaż Ypsilon w Italii rewelacyjna
- Alfredo Altavilla, szef FCA na Europe, syn dilera Lancii, powszechnie uważany za nastepce Marchionne, deklaruje, ze FCA będzie inwestować w Lancie Ypsilon
- Altavilla mowi, ze na razie nie ma co mowic o poszerzeniu gamy modelowej Lancii
- Marchionne potwierdza, ze MiTo nie dostanie następcy, co oznacza brak modelu Alfy w segmencie aut miejskich (brak konkurencji dla Lancii tym samym)
- FCA najwyraźniej zrezygnowal z projektu Fiata 500 segmentu B. Nastepca Punto, jeśli się pojawi, ma być autem budżetowym, z Serbii (znowu brak konkurencji dla Lancii)
- Alfa wyraźnie kieruje się na sportowe DNA co oznacza luke w ofercie FCA, brak marki premium skoncentrowanej na 'luksus' (Maserati to także sportowe DNA, poza tym inna klasa)

Teraz pozostaje czekac na informacje o następcy Ypsilon, ten model się starzeje. To będzie być albo nie być Lancii.
Idealna sytuacja to dwa modele czyli segment A i B oraz próba wyjścia poza Italie na bazie tych nowości. Niestety Ypsilon III, poza Italia, zawiodła.

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 09 mar 2017, 20:24
autor: broker
Marchionne dwa dni temu:
Mi dà fastidio non poter finanziare Lancia, ma rischieremmo di fare pasticci con il rilancio dell'Alfa Romeo.
It annoys me not to finance Lancia, but we risk to mess with the relaunch of Alfa Romeo

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 09 mar 2017, 20:33
autor: hitmanag
I jak go zrozumieć, małe światełko?
Patrząc po samym rynku włoskim wypuszczenie nawet 2,3 modeli tylko na rynek włoski ma sens.
Jeden model Ypsilona robi robotę, a Lancia zawsze sumarycznie miała wyższa sprzedaż...

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 09 mar 2017, 20:48
autor: broker
Marchionne odchodzi w 2018 i zobaczymy. Ja w każdym razie odbieram jego wypowiedź jako światełko w tunelu, tym bardziej, że robi się miejsce na Lancię we włoskiej gamie FCA:

Maserati - luksusowe
Alfa Romeo - premium
Lancia - semi-premium
Fiat - marka masowa, w tym auta budżetowe

Na ten moment kluczowa kwestia to nowa, większa Ypsilon.
Marzy mi się też Chrysler Pacifica jako Lancia Voyager w Europie, sprzedawany przez dilerów Fiata. To tak na teraz.
I potem już tylko czekać na zakończenie projektu odnowy AR i czas na Lancię.

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 09 mar 2017, 20:50
autor: hitmanag
broker pisze: 09 mar 2017, 20:48 Marchionne odchodzi w 2018 i zobaczymy. Ja w każdym razie odbieram jego wypowiedź jako światełko w tunelu, tym bardziej, że robi się miejsce na Lancię we włoskiej gamie FCA:

Maserati - luksusowe
Alfa Romeo - premium
Lancia - semi-premium
Fiat - marka masowa, w tym auta budżetowe

Na ten moment kluczowa kwestia to nowa, większa Ypsilon.
Marzy mi się też Chrysler Pacifica jako Lancia Voyager w Europie, sprzedawany przez dilerów Fiata. To tak na teraz.
I potem już tylko czekać na zakończenie projektu odnowy AR i czas na Lancię.
Fajnie, gdybyś miał rację, podobnie to widzę.
Może poza tym, żeby nie robić na siłę amerykańców marką Lancia.
Myślę że salony Dodge, Chrysler by miały rację bytu jako samodzielne.
Jednak nie z tą gamą co posiadają aktualnie, bo nawet u siebie nie dają rady.

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 09 mar 2017, 21:10
autor: broker
Naturalnie nie chcę amerykańskiej Lancii, Voyager to taki wyjątek, coś jak Freemont i Journey.
Jestem zresztą pewien, że jakakolwiek, potencjalna ofensywa marki Lancia będzie dotyczyć mniejszych aut na początek, coś czego w USA nie ma.

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 09 mar 2017, 21:17
autor: hitmanag
broker pisze: 09 mar 2017, 21:10 Naturalnie nie chcę amerykańskiej Lancii, Voyager to taki wyjątek, coś jak Freemont i Journey.
Jestem zresztą pewien, że jakakolwiek, potencjalna ofensywa marki Lancia będzie dotyczyć mniejszych aut na początek, coś czego w USA nie ma.
No tak wobec planów wobec troszkę większej Ypsilon to może mieć sens :)

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 10 mar 2017, 5:55
autor: SIWY155
Zmarnowanie potencjału i ładunku emocji jaki drzemie w historycznie głęboko osadzonej marce Lancia to klęska managera niestety...
W takim przypadku może lepiej sprzedać kolejny klejnot rodzinny hitlerowcom,oni już by wiedzieli jak odbudować legendę-udało im się z Bugatti i Lamborghini to pewnie i z Lancią dali by radę.

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 10 mar 2017, 17:30
autor: broker
Nie zgodzę się z tezą o klęsce managera. Po pierwsze uratował Fiata przed bankructwem w 2004 roku, po drugie z powodzeniem dokonał fuzji z Chryslerem czym znowu zapewnił włoskiej cześci koncernu bezpieczeństwo i rozwój. I to w czasie mega kryzysu w Europie i Brazylii, czyli jedynych rynkach Fiata, gdzie coś znaczył.

Patrzenie na FCA tylko przez pryzmat Lancii nie ma sensu. Poza tym upadek Lancii to znacznie dłuższa historia niż Marchionne.

A teraz ? Musisz wybierać, przy ograniczonych zasobach. Dobry manager postawiłby na Maserati, Jeepa, RAM-a i Fiata. I tak się stało.
Alfa Romeo to już ogromne ryzyko. Szczęście, że Marchionne podjął to ryzyko.