Strona 22 z 26
Re: Lancia Thema/Chrysler 300
: 29 lut 2012, 12:18
autor: KrzychuKrzys
Seth pisze:Executive 3.6 startuje od 212 więc nie oszukali

z oponami faktycznie, bo Executive ma fabryczne 20ki, (spalanie też podali dla 20", bo dla 18" jest bodajże 13,8 w mieście)
co do cen jeszcze
E-klasa o podobnych osiągach zaczyna się od 186tys. (E250CGI), O podobnym silniku/mocy, od 247 500zł (E350CGI) - więc nie wiem, skąd Twoja wartość, bo jeśli z E300, to dlaczego

W zasadzie nie wiem co czego pijesz. 250CGI to R4 1.8 więc niby jak porównywać tą wersję z "Lancią"?
Tak jak napisali w AŚ, najbliższym konkurentem dla Themy 3.6 jest E300 3.5. Z tą małą rozbieżnością że Thema 3.6 w rzeczywistości startuje od 183 000zł.
Zgodzę się ze wszystkim co napisali oprócz tego że Thema nie jest okazją cenową.
234 tyś zł za Mercedesa E300 vs. 183 tyś zł za Lancię to jednak jest spora różnica.
Re: Lancia Thema/Chrysler 300
: 29 lut 2012, 12:45
autor: Seth
do tego, że chociażby przyspieszenie w tym 1.8 R4 jest takie jak w Themie 3.6, a E350 jest o dwie klasy szybsze (6,1s vs 7,8s w Lancii) - osiągi w Lancii są na wystarczające, a samochód jest dynamiczny, ale jak na osiągane parametry silnika i skrzynię biegów (świetna konstrukcja ZFa, którą pasjami uwielbiam w BMW) jest po prostu sporo słabsza. Dlatego piszę, że zależy z czym równamy - czy mocą/silnikiem, czy osiągami?
tego E300 zupełnie nie rozumiem - ani nie ma podobnej mocy, ani osiągów - no chyba, że to taki "zgniły kompromis"

Re: Lancia Thema/Chrysler 300
: 29 lut 2012, 13:00
autor: Nat
Czy w reprezentacyjnej limuzynie wyśrubowane współczynniki przyspieszenia (tj. wysilony silnik) są faktycznie tak istotnym parametrem?
Re: Lancia Thema/Chrysler 300
: 29 lut 2012, 13:02
autor: Tomzik
Dla mnie są
Między innymi dlatego wolałem 20VT niż 3,0 V6. Wybór miałem o tyle łatwiejszy, że turbawka jest R5, więc może nie brzmi jak szóstka, ale na pewno lepiej niż zwykła masowa czwórka.
Re: Lancia Thema/Chrysler 300
: 29 lut 2012, 13:04
autor: Seth
tylko, że w Mercedesie wcale nie jest wysilony - 3.5 litra ma zaledwie 20KM więcej niż w Lancii - a szybsze jest znacznie.
I owszem, ma znaczenie. To niby nie sportowy samochód, ale dla kupujących samochód za 200 tys. i więcej cyferki też są ważne, chociażby podczas "dyskusji na squashu"

7,8 sekundy to niezły wynik, ale to są osiągi na poziomie Alfy Giulietty 1.4 170KM - 120KM i dwie klasy różnicy, a Giulietta wcale nie jest samochodem w wersji usportowionej
EDIT: a Ty znów z tym turbo

tyle tylko, że tu dyskusja jest między dwoma N/A o podobnej masie - 3.6V6 i 3.5V6

Re: Lancia Thema/Chrysler 300
: 29 lut 2012, 13:23
autor: Tomzik
Po prostu napisałem, że ja się kierowałem cyferkami właśnie i dlatego wybrałem wersję, która teoretycznie może jest mniej prestiżowa, ale za to ma te cyferki lepsze.
Re: Lancia Thema/Chrysler 300
: 29 lut 2012, 18:13
autor: KrzychuKrzys
Seth pisze:do tego, że chociażby przyspieszenie w tym 1.8 R4 jest takie jak w Themie 3.6, a E350 jest o dwie klasy szybsze (6,1s vs 7,8s w Lancii) - osiągi w Lancii są na wystarczające, a samochód jest dynamiczny, ale jak na osiągane parametry silnika i skrzynię biegów (świetna konstrukcja ZFa, którą pasjami uwielbiam w BMW) jest po prostu sporo słabsza. Dlatego piszę, że zależy z czym równamy - czy mocą/silnikiem, czy osiągami?
tego E300 zupełnie nie rozumiem - ani nie ma podobnej mocy, ani osiągów - no chyba, że to taki "zgniły kompromis"

1.8 to silnik doładowany, jeżeli chodzi o E300 to jego osiągi są podobne, 7.3s do 100km/h. Tak więc moim zdaniem oba auta są bardzo porównywalne, przy czym MB jest droższy o 50 tys zł.
Co do zestrojenia skrzyni i całej reszty auta... chcesz konkurenta dla 5er to poczekaj na AR 169.
Re: Lancia Thema/Chrysler 300
: 01 mar 2012, 8:46
autor: Seth
7,3 a 7,8 to już sporo na papierze. Merc jest szybszy, mając sporo mniej mocy i większą masę

moim zdaniem są do zupełnie innego klienta i choć są w tej samej klasie, to ciężko je porównywać. Lancia jest bardzo dobra, ale do czołówki klasowej jej brakuje - być może specjalnie (zestrojenie skrzyni)
zanim się na AR 169 doczekam, to 5ka będzie miała kolejną generację

Re: Lancia Thema/Chrysler 300
: 01 mar 2012, 14:25
autor: KrzychuKrzys
Co jak co ale Merc cięższy na pewno nie jest.
Lancia ma swoje plusy, są to przede wszystkim rozmiar, rozstaw osi i cena.
W zasadzie dziwna sprawa z tą skrzynią, niby ZF8 a jednak lipa.
Wracając to tematu porównania z niemcami. Na ich tle Lancii zawsze można było zarzucić słabe trzymanie boczne foteli, duże przełożenia układu kierowniczego i mało sportowy układ jezdny... taka jest już charakterystyka tych samochodów. Moim zdaniem gdyby Fiat chciał zrobić kopię Audi czy BMW to by po prostu to zrobił. Zaplecze mają potężne. W zasadzie mogli by opracować samochód lepszy od wszystkich niemieckich limuzyn razem wziętych ale wtedy staliby się zupełnie niekonkurencyjni cenowo. Zapłacić 250 000zł za super dopracowanego "Fiata" czy za BMW? Odpowiedź jest prosta.
Re: Lancia Thema/Chrysler 300
: 01 mar 2012, 15:34
autor: Seth
nie ma zaplecza, bo nie ma budżetu na takie duże samochody, nie ma gotowych płyt podwoziowych i odpowiednich silników - dopiero Chrysler dał taką możliwość udostępniając 300C
a porównanie z Niemcami jest akurat konieczne, bo to jest Top3 w tej klasie.
co do masy - faktycznie, masz rację - Thema jest 70kg cięższa, spojrzałem na 4MATIC
Re: Lancia Thema/Chrysler 300
: 01 mar 2012, 22:44
autor: KrzychuKrzys
Oczywiście że mają zaplecze. Mają takie marki jak Ferrari i Maserati. Sęk w tym że kiedy stworzyliby samochód z wykorzystaniem tych technologii auto byłoby świetne ale zupełnie nieatrakcyjne cenowo.
A robiąc Themę z wykorzystaniem fabryk i bazy z USA są w stanie zaoferować samochód wielkości BMW 7 w cenie porządnie wyposażonego BMW 1. Taka jest rzeczywistość, Thema 3.6 Executive kosztuje 212 000zł podczas gdy cena tak doposażonego E300 spokojnie wyjdzie w okolicach 300 000zł... przy czym Mercedes postawiony obok Lancii dalej będzie małym kajtkiem.
Re: Lancia Thema/Chrysler 300
: 02 mar 2012, 7:36
autor: tomek
To zdecyduj się w której klasie plasujesz Themę. Przyrównujesz do BMW7 i MB klasy E, to 2 różne segmenty. Wg mnie BMW5 i MG klasy E to potencjalni konkurenci. Niestety prestiżowo nowa 'Lancia' wypada słabiutko. Zobaczymy, albo i nie, jak będzie z awaryjnością i trwałością tych aut. Na chwilę obecną, jak ktoś ma wydać to 50 tys. ? to może nieźle przebierać.
Re: Lancia Thema/Chrysler 300
: 02 mar 2012, 10:26
autor: KrzychuKrzys
Nie plasuję Themy w segmencie F, stwierdzam tylko że to auto wielkości 7er w cenie wypasionego 1er.
Re: Lancia Thema/Chrysler 300
: 02 mar 2012, 13:07
autor: Seth
no to już oficjalnie, test się ukazał
Lancia Thema 3.5 Executive - "Nie zadawaj zbędnych pytań"

zapraszam do czytania

Re: Lancia Thema/Chrysler 300
: 02 mar 2012, 13:36
autor: Nat
Fajne, tylko zastanawiam się nad pewną niekonsekwencją:
w treści czytam:
"Skrzynia przełącza biegi bardzo szybko i płynnie, pozwalając podróżować cicho i komfortowo"
a w podsumowaniu:
"Minusy:
- nieco zbyt wolna skrzynia biegów"
To jak to w końcu jest, bardzo szybko czy zbyt wolno?
BTW Xbox, to już historia. Teraz to już raczej pokolenie iphona
