FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!
Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 02 sty 2014, 22:30

Stawiam na Alfę 'E' i dużego SUV-a Alfy. MiTo I zakończy żywot a nowe MiTo będzie produkowane gdzieś indziej.
Jak będzie faktycznie dowiemy się najpóźniej w kwietniu na konferencji Fiata.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 14 sty 2014, 8:32

Najważniejsze inwestycje Fiat/Chrysler do 2016 dla Europy i USA:

- nowe modele Alfy (technika powiązana z Maserati)
- nowe małe modele Fiata (wszystko pod 'markami' Panda i 500)
- wejście Alfy do USA (2015)
- nowe modele Jeep'a
- Chrysler 200
- Chrysler Van (Town&Country, Voyager ?)

:link:

Dodałbym jeszcze Maserati Levenate.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 15 sty 2014, 0:32

29 stycznia kierownictwo Fiata spotka się w Europie w celu uzgodnienia nowej nazwy koncernu (ma uwzględniać Chrysler'a) oraz by omówić dalsze kroki integracyjne.

Marchinonne pozostanie CEO Fiat Auto przynajmniej do 2017, czyli zakończenia obecnego planu produkcyjnego. Potem albo jego kontrakt będzie przedłużony, albo wybiorą kogoś innego. Na pewno ma to być osoba ze środka firmy, obecnie pracująca w kierownictwie Fiat/Chrysler.

Szczególy 3-letniego planu koncern poda na początku maja. Marchionne ma go wcielić w życie jak również dokończyć intergrację z Chryslerem.

Marchionne will remain Fiat-Chrysler CEO until at least 2017
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep/Chrysler plany inwestycyjne i mode

Post autor: broker » 29 sty 2014, 20:11

FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES LLC. Spółka prawa holenderskiego, notowana w Nowym Jorku.

:link:

Obrazek
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep/Chrysler plany inwestycyjne i mode

Post autor: Dudi » 29 sty 2014, 22:49

No dobra, a gdzie kwatera główna??? :roll: :roll: :roll: Też mieli podać...
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep/Chrysler plany inwestycyjne i mode

Post autor: broker » 29 sty 2014, 23:01

UK
The new entity, dubbed Fiat Chrysler Automobiles, will be a Dutch-based company with a UK tax domicile, while shares are listed on the NYSE with a secondary listing in Milan.
:link:


Formalnie siedziba będzie w UK, de facto zobaczymy. Na razie pewnie Turyn i Detroit po trochu.

Schemat spółki holenderskiej z siedzibą w UK, notowania w NYC plus dodatkowo Mediolan - to dokładnie kopia tego co zrobili z wcześniej z CNH (Fiat Industrial).
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep/Chrysler plany inwestycyjne i mode

Post autor: Dudi » 30 sty 2014, 19:11

Spółka będzie zarejestrowana w Holandii, ale dla celów podatkowych będzie miała siedzibę w UK :roll: :link:
Dzisiaj Zarząd Fiat S.p.A. (?Fiat") zatwierdził reorganizację spółki oraz utworzenie Fiat Chrysler Automobiles (?FCA"), w pełni zintegrowanego, światowego producenta samochodów.

Po przejęciu przez Fiata udziałów mniejszościowych Chrysler Group LLC od VEBA Trust, Zarząd Fiata rozpatrywał najwłaściwsze sposoby nowego zarządzania i nowej struktury firmy.

Celem stworzenia Spółki, która pod względem wielkości i atrakcyjności dla rynków finansowych byłaby porównywana do najlepszych światowych konkurentów, Zarząd zadecydował o stworzeniu Fiat Chrysler Automobiles N.V., spółki zarejestrowanej w Holandii, która stanie się holdingiem Grupy. Akcje FCA będą notowane na giełdzie w Nowym Jorku i w Mediolanie.

?Powstanie Fiat Chrysler Automobiles naznacza początek nowego rozdziału naszej historii. Podróż, która rozpoczęła się ponad dziesięć lat temu poszukiwaniem rozwiązań, które zapewniłyby Fiatowi właściwe miejsce na coraz bardziej złożonym rynku, zakończyła się połączeniem dwóch firm, każdej ze wspaniałą historią w przemyśle motoryzacyjnym, ale różnych, choć wzajemnie się uzupełniających pod względem cech i położenia geograficznego. FCA pozwala nam stawić czoła przyszłości z nową motywacją i energią", powiedział John Elkann, prezes Fiata.

"Dzisiejszy dzień - stwierdził Sergio Marchionne, dyrektor generalny Fiata oraz prezes i dyrektor generalny Chrysler Group - jest jednym z najważniejszych w mojej karierze w Fiacie i Chryslerze. Pięć lat temu zaczęło w nas kiełkować marzenie o przemysłowej współpracy na światowym szczeblu, ale również o integracji kulturowej na wszystkich poziomach. Pracowaliśmy nad tym projektem z uporem i bez wytchnienia, aby przekształcić różnice w mocne strony i obalić wszelkie uprzedzenia narodowościowe i kulturowe. Teraz możemy powiedzieć, że udało nam się stworzyć solidne podstawy dla światowego producenta samochodów z bagażem doświadczeń i umiejętności na tym samym poziomie, co światowej klasy konkurenci. Przyjęcie międzynarodowej struktury zarządzania oraz przewidywane notowania, które poprawią wejście Grupy na światowej rynki z oczywistymi korzyściami finansowymi, będą dopełnieniem tego projektu".

Propozycja zatwierdzona przez Zarząd Fiata przewiduje, że udziałowcy Fiata otrzymają jedną nowo wyemitowaną akcję FCA dla każdej posiadanej akcji Fiata oraz że akcje FCA będą notowane na New York Stock Exchange (NYSE) a także na Mercato Telematico Azionario (MTA) w Mediolanie. Oczekuje się, że FCA będzie miało siedzibę dla celów podatkowych w Wielkiej Brytanii, ale wybór ten nie będzie miał wpływu na opodatkowanie, któremu podlegać będą spółki Grupy w poszczególnych krajach, w których prowadzona będzie ich działalność.

Aby wesprzeć rozwój i obecność grupy stałych akcjonariuszy, FCA przyjmie system, który umożliwi również emisję specjalnych akcji z prawem do głosowania. Akcjonariusze Fiata, którzy będą uczestniczyć (nawet jako reprezentanci) w zgromadzeniu spółki, które zostanie zwołanie, aby przegłosować propozycję i zostaną udziałowcami spółki aż do zakończenia całej operacji, niezależnie od głosu oddanego na zgromadzeniu, będą mieć prawo do otrzymania, oprócz nowo wyemitowanych akcji FCA, takiej samej ilość akcji specjalnych z prawem głosu, które regulowane będą specjalnymi warunkami.

Akcjonariusze FCA, którzy zatrzymają akcje zwyczajne przez okres trzech lat od chwili zamknięcia, nabędą prawo dostępu do systemu głosowania w oparciu o ich przywiązanie.

Akcjonariusze FCA będą uprawnieni do zatrzymania akcji specjalnych z prawem głosu aż do momentu cesji akcji zwyczajnych. Celem tego systemu jest ułatwienie zbudowania stabilnej podstawy akcyjnej i długoterminowe nagradzanie akcjonariuszy, zapewniając jednocześnie Grupie większą elastyczność w dążeniu do realizacji celów strategicznych.

Proponowana operacja wymaga zatwierdzenia odnośnej dokumentacji formalnej przez Zarząd, a następnie przez Zgromadzenie Akcjonariuszy Fiat.

Doprowadzenie operacji do końca zależeć będzie od kilku warunków, takich jak stanie się spółką notowaną na giełdzie nowojorskiej NYSE oraz, że maksymalna kwota odszkodowań z tytułu skorzystania przez akcjonariuszy Fiata z prawa odstąpienia, a także z ewentualnego prawa sprzeciwu przez wierzycieli nie przekroczy 500 milionów euro. Spółka będzie notowana na MTA w Mediolanie po rozpoczęciu jej notowania na NYSE.

Zakończenie operacji spodziewane jest przed końcem roku.

Podjęte dzisiaj decyzje odnośnie spółki, zwłaszcza ta dotycząca siedziby podyktowane są potrzebami i możliwościami związanymi z faktem, że dzięki połączeniu koncernów Fiat i Chrysler powstaje jeden wielki międzynarodowy koncern samochodowy obecny na całym świecie.

Aktualna organizacja oparta na czterech regionach operacyjnych nadal pozostanie centralną osią nowej Spółki. Wszystkie struktury, które wejdą w skład FCA będą kontynuowały swoją misję, w tym oczywiście zakłady produkcyjne we Włoszech i na świecie, bez żadnego wpływu na poziom zatrudnienia.

Na początku maja 2014 Grupa zaprezentuje przedstawicielom świata finansów długoterminowy plan strategiczny.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
hubertbo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 30 gru 2012, 16:48
Imię: hubertbo
Lokalizacja: Kraków

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep/Chrysler plany inwestycyjne i mode

Post autor: hubertbo » 30 sty 2014, 19:49

Coś mi się tu nie zgadza... ostatnio coś czytałem, że podatki najlepiej płacić na Cyprze i ZEA... ;)
Lancia Lybra SW 2.4 JTD 2002

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep/Chrysler plany inwestycyjne i mode

Post autor: Dudi » 31 sty 2014, 13:14

Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
MiroMiglia
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1553
Rejestracja: 06 sie 2007, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep/Chrysler plany inwestycyjne i mode

Post autor: MiroMiglia » 01 lut 2014, 9:49

Dzisiaj rano przeczytałem taki artykuł : :link:
Rzuca trochę więcej światła na to wszystko co dzieje się w tej włoskiej już tylko z nazwy korporacji .
Mimo wszystko uważam że Marchione kładąc na ołtarzu przemian całą włoską tradycję tak naprawdę zrobił jedyny rozsądny ruch .
Włosi pod tym względem przypominają mi Polaków .
"Bóg , honor , ojczyzna " to dla nich mantra podobnie jak u nas ale również skostniałe i przerośnięte związki zawodowe , oczekiwania finansowe nie idące w parze z wydajnością .
Jakże znajome obrazki !
A rynek amerykański - kolebka wszelkiej masowej produkcji , po raz kolejny pokazał swoją wyższość pod względem ekonomicznym nad Europą nawet w czasach totalnego kryzysu w jakim się pogrążył .
Tak więc nasze pokrzykiwania w stylu " Lancia tak ,Marchione nie " to tylko szabelka którą możemy pomachać przed nosem wielkiej finansjery która i tak nic sobie z tego nie robi .
Albowiem nie może sobie pozwolić na takie romantyczne zrywy , bo z tej nostalgicznej nuty FIAT-a niedługo byśmy nie mieli w ogóle .
W czasach kiedy cała Europa a właściwie i większość światowych producentów pracuje pod dyktando chińskiego konsumenta (i producenta) takie Włochy to tylko piękny kwiatek na kożuchu całej tej machiny finansowej a FIAT to tylko jakaś fabryka , która może skończyć tak jak wielu wydawałoby się niezatapialnych producentów jak Saab , Jaguar , Mini i inni.
Których albo już nie ma albo dawno przestali być kojarzeni z krajem z którego się wywodzą .
Niestety musimy się z tym pogodzić że pieniądz nie ma ojczyzny to my budujemy swoją, często nową ojczyznę tam gdzie są pieniądze.
Podobnie postąpił FIAT a czy słusznie czy nie - czas i historia to oceni :?:

Takie mi się nasunęło przemyślenie o poranku a teraz wypijam kawkę i jadę do garażu dalej składać swoją Betę , bo póki co to moja mała ojczyzna jeszcze ciągle jest pod moimi oknami .

Pozdrawiam serdecznie Miro.

Delta II HPE 2.0T 16V swap - I miejsce Miss 2011 , II miejsce Miss 2014
Beta Coupe 2.0 76' - dla znajomych -Feniks :-)
Zeta 02' 2.0T 8V
Fiat Coupe 96' 2.0T 16V
tel. 501 077 356

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep/Chrysler plany inwestycyjne i mode

Post autor: broker » 03 mar 2014, 21:39

Lancia pokaże tylko Ypsilon w Genewie. Nie będzie już Delty, Themy i Voyager'a.
Z jednej strony to smutne, z drugiej, coś tu nie gra. Jeśli Lancia (Ypsilon) ma być oferowana tylko we Włoszech, to dlaczego pokazwywać ją w Genewie ? Mają w końcu swój salon w Bolonii.

:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep/Chrysler plany inwestycyjne i mode

Post autor: broker » 28 kwie 2014, 21:20

Alfa Romeo ma stać się odrębną firmą, podobnie jak Ferrari i Maserati (i podobnie jak Audi u VW).

:link:
Automotive News Europe
April 28, 2014 06:01 CET

TURIN ? Fiat-Chrysler CEO Sergio Marchionne has decided to turn Alfa Romeo into a stand-alone company -- like Maserati and Ferrari -- as part of his latest plan to revive the struggling brand, people familiar with the matter told Automotive News Europe.

Alfa currently is part of Fiat Group Automobiles S.p.A., alongside the core Fiat marque, upscale Lancia brand, Fiat Professional commercial vans and the Abarth performance subbrand.

Sources said Marchionne will announce Alfa's new status when he unveils his new strategy for Fiat-Chrysler on May 6.

Alfa will become a stand-alone legal entity within Fiat-Chrysler with a publicly disclosed profit and loss statement. "Marchionne needs to make Alfa?s P&L clearly visible to make this new relaunch attempt into a credible business proposition," one of the sources said.

Marchionne replied "no comment" when asked by ANE whether Alfa would become an independent entity within Fiat.

Turning Alfa Romeo into a global brand is one of the cornerstones of the CEO?s plan to bring Fiat's money-losing European automotive operations back to profit by mid-decade.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep/Chrysler plany inwestycyjne i mode

Post autor: broker » 06 maja 2014, 15:41

Prezentacja Haralda Westera dot Alfa Romeo na dzisiejszą konferencję FCA (plany FCA 2014-2018).

:link:


MiTo - do kasacji ( szansa dla Lancii ?? ). Alfa nie będzie produkować niczego poniżej kompakta.

Njszybciej pojawi się 'Giulia', 2015 (pewnie sedan), później kombi (2016 ?)

2016-2018
Nowa Giulietta (dwie wersje nadwoziowe), segment E, dwa SUV-y (pewnie mniejszy cross i duży SUV) i wreszcie 'special' czyli pewnie Spider.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Gawlick
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 02 maja 2007, 0:00
Imię: Barney
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep/Chrysler plany inwestycyjne i mode

Post autor: Gawlick » 06 maja 2014, 16:44

Jako że MiTo jest mniej więcej wielkości Delty II (znaczy nie takie małe), to w sumie mogli by coś dodać do gamy Lancii oprócz Ypsilona.
Chyba żę zadowolą się mutacjami 500 :/
Rodzinnie:
Były: Thema 3.0 V6/ Thema 2.0 Turbo 16v/Thema 2.0 8v/Kappa 2.4 TDS
Są: Y Elefantino 1.2 16v Super-Fire/ Lybra SW 2.4 JTD

Obrazek Lybra SW 2.4 JTD 00`
Obrazek Suzuki Swift 1.3 97`
Obrazek Y Elefantino 1.2 16v 02`

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep/Chrysler plany inwestycyjne i mode

Post autor: broker » 06 maja 2014, 16:49

MiTo bazuje na Punto i chociaż jest większe od Ypsilon to zawsze to jakaś włoska konkurencja w gamie maluchów.
Nawet jeśli Lancia nie dostanie nic powyżej Y to brak MiTo sam w sobie wzmacnia Y.
Poza tym jeśli doczekamy się nowej generacji Y, to ta może być większa od obecnego modelu i tym bardziej bez konkurencji Alfy będzie jej łatwiej.

Dziejsza konferencja powinna dać definitywną odpowiedź co do przyszłości Lancii.....
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”