Kąski warte uwagi.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2974
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Kąski warte uwagi.
Dlatego bronię tu Polonez-a... pamietam jak odbieraliśmy Poldka, z salonu, i w czasie jak przygotowywali papiery to ja sobie łaziłem po salonie, i wsiadałem do Daewoo Nexia, czy tam Espero i te wnętrza całe w twardym szarym plastiku... mój pierwszy wóz firmowy to było UNO 1.4 VAN silnik rewelacja, ale wnetrze to była tragedia deska z twardego szarego plastiku, kierownica też była z twardego plastiku, zestaw zegarów składał sie z prędkościomierza , wskażnika poziomu paliwa i... paru kontrolek nie było tam nic...nawet zegarka czy zapalniczki... gorzej niż w Poldku "C" z stanu wojennego... jak sie przesiadało z takich wozów do Poldka który miał miękką deskę rozdzielczą, pełnowymiarowe siedzenia, pełny zestaw wskaźników, podświetlane przełączniki itp itd, to jakby się przesiąść z obecnego Fiat-a Tipo do Maseratti... i te wozy wtedy kosztowały podobne pieniądze... owszem Poldek trącił myszką, miał swoje wady, ale był bezkonkurencyjny w cenie do ówczesnych 35tysi zł.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Kąski warte uwagi.
I tu się muszę z Pietrkiem zgodzić- na ówczesne czasy nie było lepszego nowego auta w tych pieniądzach.
Co do Sienny - Adam może właśnie to że była mało używana i garażowana to jej nie zżarło - ja znam egzemplarz który w 3 lata po zakupie (ale stał pod blokiem i robił rocznie koło 25 tyś) wyglądał jak sito. I jak sobie przypomnę Sienny jeżdżące u mnie w Radomiu kilka lat temu (obecnie nie widuję ich w ogóle) to one wszystkie były "rude".
Co do Sienny - Adam może właśnie to że była mało używana i garażowana to jej nie zżarło - ja znam egzemplarz który w 3 lata po zakupie (ale stał pod blokiem i robił rocznie koło 25 tyś) wyglądał jak sito. I jak sobie przypomnę Sienny jeżdżące u mnie w Radomiu kilka lat temu (obecnie nie widuję ich w ogóle) to one wszystkie były "rude".
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2158
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kąski warte uwagi.
Może wnętrze tych późnych polderów (od Caro w górę) były jako tako wykonane, choć spas elementów był jaki był, zwłaszcza pamiętam te odstające środkowe wkłady kierownicy
tak mechanicznie to był troglodyta ;p zwłaszcza w połowie lat 90'tych. I takie zabiegi jak silnik z "RoŁwera" za wiele mu nie pomogły. Produkcja tego wozu powinna zakończyć się maks. początek 90'tych, a tłuczenie go już po 2000r. to chyba jakaś patologia. Weźcie jakiekolwiek "zachodnie"
auto za 2000r. i zestawcie z Plusem chociażby. Most na stalowych resorach piórowych na tylnej osi ... rok 2000...
toszto kowal naprawiał
można było się poczuć jak amerykańskim muslecar'ze z lat 70tych
... tylko V8 jakby nie było. Ale fakt jeśli chodzi o konkurencję z swoim przedziale cenowym wymiatało ;p Jeździć jeździło, przecinakiem pod blokiem dawało się naprawić i nie gniło bardziej niż UNO ;p choć mam wrażenie że Daewoo mniej gniło od poldera, no i silniki + mechanika jakaś bardziej współczesna - choć fakt wnętrze tandetne. Ja miło wspominam te wczesne egz. poloneza ... ale jako dziecko z tylnej kanapy
która była miękka jak tapczan u babci
w sumie to ta kanapa bardziej resorowała dupę niż to zawieszenie. 








- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2974
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Kąski warte uwagi.
Poldek z silnikiem Rovera był tańszy niz UNO 5D 1.4 jak myślisz które auto miało większy komfort, jakość wnętrza osiągi, a o bezpieczeństwie nie wspomnę... resory piórowe... no i co z tego
a jakie było zawieszenie tylne w Dodge Caravan
a jakie jest w VW Caddy do 2020r
(żeby nie było są też wersje osobowe) A co odpowiada za amortyzację w najnowszym XC90
...resory piórowe... ktoś kiedyś powiedział że resor piórowy jest przestawały i tak się utarło, a resor piórowy jest stosowany do dziś...
Zaraz ktoś wyskoczy że poldek miał układ kierowniczy z przekładnia ślimakową i układem drążków... no jak tak można co za troglodyta... a przepraszam bardzo, a jaki układad kierowniczy miał Merc okularnik
nosz kurna taki sam i to w tych samych latach... ale to byl Mercedes i nie wypada się śmiać, a poldek do złom...




Zaraz ktoś wyskoczy że poldek miał układ kierowniczy z przekładnia ślimakową i układem drążków... no jak tak można co za troglodyta... a przepraszam bardzo, a jaki układad kierowniczy miał Merc okularnik

Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Kąski warte uwagi.
Moze w Caddym albo Dodge'u te resory nie pękają?
Poloneza nie miałem ale w kredensie z rocznika 1990 2 razy zaliczyłem pęknięcie pióra
Sienna to była Toyota, ta we Fiacie była przez jedno n
Poloneza nie miałem ale w kredensie z rocznika 1990 2 razy zaliczyłem pęknięcie pióra

Sienna to była Toyota, ta we Fiacie była przez jedno n

KAPPA TDS & JTD
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2974
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Kąski warte uwagi.
Ojciec miał 125p i Caro, ja miałem 1300, 125p mam 125S i w żadnym resor nie pękł... a ktoś słyszał żeby pękła sprężyna w 125p , PN
a tym czasem w Mareii wymieniałem tylne sprężyny bo pękły, w Octavii mam na tyle trzeci komplet, w Thesis też wyciągałem sprężynę w kawałkach... 


Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Kąski warte uwagi.
Przecież nie zmyślam, pękało długie pióro tuż przy moście
W żuku też pękały, nawet w sprinterze pękają choć tam resor jest z przodu-poprzeczny.
Sprężyny przednie zarówno w żuku jak i w kredensie też nigdy mi nie pękły.
Dla jasności-przejechane jednym jak i drugim gdzieś po 100-150kkm

W żuku też pękały, nawet w sprinterze pękają choć tam resor jest z przodu-poprzeczny.
Sprężyny przednie zarówno w żuku jak i w kredensie też nigdy mi nie pękły.
Dla jasności-przejechane jednym jak i drugim gdzieś po 100-150kkm
KAPPA TDS & JTD
Re: Kąski warte uwagi.
... Marcinie, nie tylko w Radomiu Sienny zniknęły z ulic i placów, być może dlatego, że mało ich wyprodukowano (50151 egzemplarzy) a to, że gniły to nie było nic co w tych autach mogło być zaskoczeniem.Marcin_D pisze: ↑02 sie 2023, 12:32 I tu się muszę z Pietrkiem zgodzić- na ówczesne czasy nie było lepszego nowego auta w tych pieniądzach.
Co do Sienny - Adam może właśnie to że była mało używana i garażowana to jej nie zżarło - ja znam egzemplarz który w 3 lata po zakupie (ale stał pod blokiem i robił rocznie koło 25 tyś) wyglądał jak sito. I jak sobie przypomnę Sienny jeżdżące u mnie w Radomiu kilka lat temu (obecnie nie widuję ich w ogóle) to one wszystkie były "rude".
Co do resorów i sprężyn w PN i 125p, ja, podobnie jak Pietrek też nie spotkałem pękniętej sprężyny, te na zdjęciu to "żelazny zapas magazynowy" i w zasadzie wszystkie widziane w moim życiu przednie sprężyny z naszych żerańskich pojazdów (trochę tego było) wyglądały podobnie niezależnie od przebiegu. Ostatnio wyciągnąłem dwie tylne sprężyny z MB W169, obie pęknięte.
Pozdrawiam
Re: Kąski warte uwagi.
... tym razem jest z czego wybierać:
1) https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/f ... DIHyS.html
2) https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-punto- ... Um8nu.html
3) https://www.olx.pl/d/oferta/lancia-y-1- ... WHmNg.html
4) https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/f ... FHSdt.html
Gdybym miał wybrać tylko jednego, powiedzmy za 1000,00 PLN to wziąłbym pozycję numer 4.
Pozdrawiam
1) https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/f ... DIHyS.html
2) https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-punto- ... Um8nu.html
3) https://www.olx.pl/d/oferta/lancia-y-1- ... WHmNg.html
4) https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/f ... FHSdt.html
Gdybym miał wybrać tylko jednego, powiedzmy za 1000,00 PLN to wziąłbym pozycję numer 4.
Pozdrawiam
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2158
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kąski warte uwagi.
Masz rację, oczywiście że pióra do dziś latają ale głównie na wołach roboczych typu lekkie dostawczaki, pickupy, może jeszcze jakaś terenówka się znajdzie, w osobówkach już w latach 80'tych trąciło mychą a co dopiero 90 czy na przełomie wieków. Może i było wygodniejsze jak UNO ale tak czy siak zdania nie zmienię mechanicznie pod koniec żywota troglodytapietrek125 pisze: ↑02 sie 2023, 16:18 Poldek z silnikiem Rovera był tańszy niz UNO 5D 1.4 jak myślisz które auto miało większy komfort, jakość wnętrza osiągi, a o bezpieczeństwie nie wspomnę... resory piórowe... no i co z tegoa jakie było zawieszenie tylne w Dodge Caravan
a jakie jest w VW Caddy do 2020r
(żeby nie było są też wersje osobowe) A co odpowiada za amortyzację w najnowszym XC90
...resory piórowe... ktoś kiedyś powiedział że resor piórowy jest przestawały i tak się utarło, a resor piórowy jest stosowany do dziś...
Zaraz ktoś wyskoczy że poldek miał układ kierowniczy z przekładnia ślimakową i układem drążków... no jak tak można co za troglodyta... a przepraszam bardzo, a jaki układad kierowniczy miał Merc okularniknosz kurna taki sam i to w tych samych latach... ale to byl Mercedes i nie wypada się śmiać, a poldek do złom...







- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2158
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kąski warte uwagi.
O dawno nie widziałem w tak fajnym stanie Tipo... i na spodzie nie ma prawie korozji. Ale 20k PLN to mimo wszystko chyba za dużo za jak to auto. Do tego mam mankament w postaci wyrejestrowania w DE w 2007r. i po sprowadzeniu do polski nie zarejestrowany ciekaw jestem jak było by teraz z rejestracją tego wozidła poza wariantem "zabytkowe". Do tego nie pasuje mi zderzak przedni, GT miało szeroki wlot i halogeny a nie zaślepione miejsca jak np. w S'ieadamM20 pisze: ↑02 sie 2023, 22:46 ... tym razem jest z czego wybierać:
1) https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/f ... DIHyS.html
2) https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-punto- ... Um8nu.html
3) https://www.olx.pl/d/oferta/lancia-y-1- ... WHmNg.html
4) https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/f ... FHSdt.html
Gdybym miał wybrać tylko jednego, powiedzmy za 1000,00 PLN to wziąłbym pozycję numer 4.
Pozdrawiam
Re: Kąski warte uwagi.
Nie ma znaczenia, że auto było wyrejestrowane w Niemczech w 2007 roku, opłacasz akcyzę i rejestrujesz jak każde inne.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2974
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Kąski warte uwagi.
Tipo zajefajne tylko jest jeden problem... to nie jest Granturismo 

Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Kąski warte uwagi.
... nigdy nim nie był czy to jakieś "przeróbki"?pietrek125 pisze: ↑03 sie 2023, 19:46 Tipo zajefajne tylko jest jeden problem... to nie jest Granturismo![]()
A tu proszę kolejna Siena, bez korozji i w ogólnym super stanie: https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-siena- ... Qfdnh.html
Pozdrawiam
Re: Kąski warte uwagi.
Adamie, podałeś ile tego zbudowano u nas w kraju

