Strona 233 z 254

Re: Kąski warte uwagi.

: 01 sie 2023, 22:54
autor: pietrek125
Dlatego bronię tu Polonez-a... pamietam jak odbieraliśmy Poldka, z salonu, i w czasie jak przygotowywali papiery to ja sobie łaziłem po salonie, i wsiadałem do Daewoo Nexia, czy tam Espero i te wnętrza całe w twardym szarym plastiku... mój pierwszy wóz firmowy to było UNO 1.4 VAN silnik rewelacja, ale wnetrze to była tragedia deska z twardego szarego plastiku, kierownica też była z twardego plastiku, zestaw zegarów składał sie z prędkościomierza , wskażnika poziomu paliwa i... paru kontrolek nie było tam nic...nawet zegarka czy zapalniczki... gorzej niż w Poldku "C" z stanu wojennego... jak sie przesiadało z takich wozów do Poldka który miał miękką deskę rozdzielczą, pełnowymiarowe siedzenia, pełny zestaw wskaźników, podświetlane przełączniki itp itd, to jakby się przesiąść z obecnego Fiat-a Tipo do Maseratti... i te wozy wtedy kosztowały podobne pieniądze... owszem Poldek trącił myszką, miał swoje wady, ale był bezkonkurencyjny w cenie do ówczesnych 35tysi zł.

Re: Kąski warte uwagi.

: 02 sie 2023, 12:32
autor: Marcin_D
I tu się muszę z Pietrkiem zgodzić- na ówczesne czasy nie było lepszego nowego auta w tych pieniądzach.

Co do Sienny - Adam może właśnie to że była mało używana i garażowana to jej nie zżarło - ja znam egzemplarz który w 3 lata po zakupie (ale stał pod blokiem i robił rocznie koło 25 tyś) wyglądał jak sito. I jak sobie przypomnę Sienny jeżdżące u mnie w Radomiu kilka lat temu (obecnie nie widuję ich w ogóle) to one wszystkie były "rude".

Re: Kąski warte uwagi.

: 02 sie 2023, 14:53
autor: Jam_Belfegor
Może wnętrze tych późnych polderów (od Caro w górę) były jako tako wykonane, choć spas elementów był jaki był, zwłaszcza pamiętam te odstające środkowe wkłady kierownicy :) tak mechanicznie to był troglodyta ;p zwłaszcza w połowie lat 90'tych. I takie zabiegi jak silnik z "RoŁwera" za wiele mu nie pomogły. Produkcja tego wozu powinna zakończyć się maks. początek 90'tych, a tłuczenie go już po 2000r. to chyba jakaś patologia. Weźcie jakiekolwiek "zachodnie" :) auto za 2000r. i zestawcie z Plusem chociażby. Most na stalowych resorach piórowych na tylnej osi ... rok 2000... :lol: toszto kowal naprawiał :lol: można było się poczuć jak amerykańskim muslecar'ze z lat 70tych : yesyes : ... tylko V8 jakby nie było. Ale fakt jeśli chodzi o konkurencję z swoim przedziale cenowym wymiatało ;p Jeździć jeździło, przecinakiem pod blokiem dawało się naprawić i nie gniło bardziej niż UNO ;p choć mam wrażenie że Daewoo mniej gniło od poldera, no i silniki + mechanika jakaś bardziej współczesna - choć fakt wnętrze tandetne. Ja miło wspominam te wczesne egz. poloneza ... ale jako dziecko z tylnej kanapy :lol: która była miękka jak tapczan u babci :lol: w sumie to ta kanapa bardziej resorowała dupę niż to zawieszenie. : yesyes :

Re: Kąski warte uwagi.

: 02 sie 2023, 16:18
autor: pietrek125
Poldek z silnikiem Rovera był tańszy niz UNO 5D 1.4 jak myślisz które auto miało większy komfort, jakość wnętrza osiągi, a o bezpieczeństwie nie wspomnę... resory piórowe... no i co z tego :?: a jakie było zawieszenie tylne w Dodge Caravan :?: a jakie jest w VW Caddy do 2020r :?: (żeby nie było są też wersje osobowe) A co odpowiada za amortyzację w najnowszym XC90 :?: ...resory piórowe... ktoś kiedyś powiedział że resor piórowy jest przestawały i tak się utarło, a resor piórowy jest stosowany do dziś...
Zaraz ktoś wyskoczy że poldek miał układ kierowniczy z przekładnia ślimakową i układem drążków... no jak tak można co za troglodyta... a przepraszam bardzo, a jaki układad kierowniczy miał Merc okularnik :?: nosz kurna taki sam i to w tych samych latach... ale to byl Mercedes i nie wypada się śmiać, a poldek do złom...

Re: Kąski warte uwagi.

: 02 sie 2023, 18:12
autor: volf
Moze w Caddym albo Dodge'u te resory nie pękają?
Poloneza nie miałem ale w kredensie z rocznika 1990 2 razy zaliczyłem pęknięcie pióra :D
Sienna to była Toyota, ta we Fiacie była przez jedno n ;)

Re: Kąski warte uwagi.

: 02 sie 2023, 18:26
autor: pietrek125
Ojciec miał 125p i Caro, ja miałem 1300, 125p mam 125S i w żadnym resor nie pękł... a ktoś słyszał żeby pękła sprężyna w 125p , PN :?: a tym czasem w Mareii wymieniałem tylne sprężyny bo pękły, w Octavii mam na tyle trzeci komplet, w Thesis też wyciągałem sprężynę w kawałkach... ;)

Re: Kąski warte uwagi.

: 02 sie 2023, 18:45
autor: volf
Przecież nie zmyślam, pękało długie pióro tuż przy moście :)
W żuku też pękały, nawet w sprinterze pękają choć tam resor jest z przodu-poprzeczny.
Sprężyny przednie zarówno w żuku jak i w kredensie też nigdy mi nie pękły.
Dla jasności-przejechane jednym jak i drugim gdzieś po 100-150kkm

Re: Kąski warte uwagi.

: 02 sie 2023, 22:26
autor: adamM20
Marcin_D pisze: 02 sie 2023, 12:32 I tu się muszę z Pietrkiem zgodzić- na ówczesne czasy nie było lepszego nowego auta w tych pieniądzach.

Co do Sienny - Adam może właśnie to że była mało używana i garażowana to jej nie zżarło - ja znam egzemplarz który w 3 lata po zakupie (ale stał pod blokiem i robił rocznie koło 25 tyś) wyglądał jak sito. I jak sobie przypomnę Sienny jeżdżące u mnie w Radomiu kilka lat temu (obecnie nie widuję ich w ogóle) to one wszystkie były "rude".
... Marcinie, nie tylko w Radomiu Sienny zniknęły z ulic i placów, być może dlatego, że mało ich wyprodukowano (50151 egzemplarzy) a to, że gniły to nie było nic co w tych autach mogło być zaskoczeniem.
Co do resorów i sprężyn w PN i 125p, ja, podobnie jak Pietrek też nie spotkałem pękniętej sprężyny, te na zdjęciu to "żelazny zapas magazynowy" i w zasadzie wszystkie widziane w moim życiu przednie sprężyny z naszych żerańskich pojazdów (trochę tego było) wyglądały podobnie niezależnie od przebiegu. Ostatnio wyciągnąłem dwie tylne sprężyny z MB W169, obie pęknięte.
Pozdrawiam

Re: Kąski warte uwagi.

: 02 sie 2023, 22:46
autor: adamM20
... tym razem jest z czego wybierać:
1) https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/f ... DIHyS.html
2) https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-punto- ... Um8nu.html
3) https://www.olx.pl/d/oferta/lancia-y-1- ... WHmNg.html
4) https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/f ... FHSdt.html
Gdybym miał wybrać tylko jednego, powiedzmy za 1000,00 PLN to wziąłbym pozycję numer 4.
Pozdrawiam

Re: Kąski warte uwagi.

: 03 sie 2023, 9:03
autor: Jam_Belfegor
pietrek125 pisze: 02 sie 2023, 16:18 Poldek z silnikiem Rovera był tańszy niz UNO 5D 1.4 jak myślisz które auto miało większy komfort, jakość wnętrza osiągi, a o bezpieczeństwie nie wspomnę... resory piórowe... no i co z tego :?: a jakie było zawieszenie tylne w Dodge Caravan :?: a jakie jest w VW Caddy do 2020r :?: (żeby nie było są też wersje osobowe) A co odpowiada za amortyzację w najnowszym XC90 :?: ...resory piórowe... ktoś kiedyś powiedział że resor piórowy jest przestawały i tak się utarło, a resor piórowy jest stosowany do dziś...
Zaraz ktoś wyskoczy że poldek miał układ kierowniczy z przekładnia ślimakową i układem drążków... no jak tak można co za troglodyta... a przepraszam bardzo, a jaki układad kierowniczy miał Merc okularnik :?: nosz kurna taki sam i to w tych samych latach... ale to byl Mercedes i nie wypada się śmiać, a poldek do złom...
Masz rację, oczywiście że pióra do dziś latają ale głównie na wołach roboczych typu lekkie dostawczaki, pickupy, może jeszcze jakaś terenówka się znajdzie, w osobówkach już w latach 80'tych trąciło mychą a co dopiero 90 czy na przełomie wieków. Może i było wygodniejsze jak UNO ale tak czy siak zdania nie zmienię mechanicznie pod koniec żywota troglodyta : yesyes : wcześniej ok.pasował do polskich realiów :D Nie wiem jakoś mi bardziej leżą te stare poldki nawet te okrojone do granic możliwości MR'y z końca poprzedniego ustroju :lol: cóż może to porostu nieobiektywny sentyment. Co do przekładni i merca, to merc okular też był mechanicznie troglodyta :lol: :lol: Ja poldera caro (bo taki był w rodzinie) zapamiętałem tak - wszystko trzeszczało, co tylko było w zasięgu słońca powyginało się od niego zwłaszcza wspomniane wypełnienie środka kierownicy, ciągle wypadająca kiepała :lol: no i pomimo "weekendowego pieszczenia" polerowania, konserwowania nawet woskowania zgnił aż mu dziury dołem w drzwiach wyszły... może mu mycie nie służyło :D

Re: Kąski warte uwagi.

: 03 sie 2023, 9:18
autor: Jam_Belfegor
adamM20 pisze: 02 sie 2023, 22:46 ... tym razem jest z czego wybierać:
1) https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/f ... DIHyS.html
2) https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-punto- ... Um8nu.html
3) https://www.olx.pl/d/oferta/lancia-y-1- ... WHmNg.html
4) https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/f ... FHSdt.html
Gdybym miał wybrać tylko jednego, powiedzmy za 1000,00 PLN to wziąłbym pozycję numer 4.
Pozdrawiam
O dawno nie widziałem w tak fajnym stanie Tipo... i na spodzie nie ma prawie korozji. Ale 20k PLN to mimo wszystko chyba za dużo za jak to auto. Do tego mam mankament w postaci wyrejestrowania w DE w 2007r. i po sprowadzeniu do polski nie zarejestrowany ciekaw jestem jak było by teraz z rejestracją tego wozidła poza wariantem "zabytkowe". Do tego nie pasuje mi zderzak przedni, GT miało szeroki wlot i halogeny a nie zaślepione miejsca jak np. w S'ie

Re: Kąski warte uwagi.

: 03 sie 2023, 19:26
autor: vanisch
Nie ma znaczenia, że auto było wyrejestrowane w Niemczech w 2007 roku, opłacasz akcyzę i rejestrujesz jak każde inne.

Re: Kąski warte uwagi.

: 03 sie 2023, 19:46
autor: pietrek125
Tipo zajefajne tylko jest jeden problem... to nie jest Granturismo ;)

Re: Kąski warte uwagi.

: 03 sie 2023, 23:00
autor: adamM20
pietrek125 pisze: 03 sie 2023, 19:46 Tipo zajefajne tylko jest jeden problem... to nie jest Granturismo ;)
... nigdy nim nie był czy to jakieś "przeróbki"?
A tu proszę kolejna Siena, bez korozji i w ogólnym super stanie: https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-siena- ... Qfdnh.html
Pozdrawiam

Re: Kąski warte uwagi.

: 03 sie 2023, 23:29
autor: Helios
adamM20 pisze: 02 sie 2023, 22:26 ... Marcinie, nie tylko w Radomiu Sienny zniknęły z ulic i placów, być może dlatego, że mało ich wyprodukowano (50151 egzemplarzy) a to, że gniły to nie było nic co w tych autach mogło być zaskoczeniem.
Adamie, podałeś ile tego zbudowano u nas w kraju :-P Ogólnie to tego zrobili sporo (ciężko się doliczyć) a w Brazylii to nawet 100k rocznie szło tego towaru : gafa :