Strona 233 z 254
Re: Kąski warte uwagi.
: 01 sie 2023, 22:54
autor: pietrek125
Dlatego bronię tu Polonez-a... pamietam jak odbieraliśmy Poldka, z salonu, i w czasie jak przygotowywali papiery to ja sobie łaziłem po salonie, i wsiadałem do Daewoo Nexia, czy tam Espero i te wnętrza całe w twardym szarym plastiku... mój pierwszy wóz firmowy to było UNO 1.4 VAN silnik rewelacja, ale wnetrze to była tragedia deska z twardego szarego plastiku, kierownica też była z twardego plastiku, zestaw zegarów składał sie z prędkościomierza , wskażnika poziomu paliwa i... paru kontrolek nie było tam nic...nawet zegarka czy zapalniczki... gorzej niż w Poldku "C" z stanu wojennego... jak sie przesiadało z takich wozów do Poldka który miał miękką deskę rozdzielczą, pełnowymiarowe siedzenia, pełny zestaw wskaźników, podświetlane przełączniki itp itd, to jakby się przesiąść z obecnego Fiat-a Tipo do Maseratti... i te wozy wtedy kosztowały podobne pieniądze... owszem Poldek trącił myszką, miał swoje wady, ale był bezkonkurencyjny w cenie do ówczesnych 35tysi zł.
Re: Kąski warte uwagi.
: 02 sie 2023, 12:32
autor: Marcin_D
I tu się muszę z Pietrkiem zgodzić- na ówczesne czasy nie było lepszego nowego auta w tych pieniądzach.
Co do Sienny - Adam może właśnie to że była mało używana i garażowana to jej nie zżarło - ja znam egzemplarz który w 3 lata po zakupie (ale stał pod blokiem i robił rocznie koło 25 tyś) wyglądał jak sito. I jak sobie przypomnę Sienny jeżdżące u mnie w Radomiu kilka lat temu (obecnie nie widuję ich w ogóle) to one wszystkie były "rude".
Re: Kąski warte uwagi.
: 02 sie 2023, 14:53
autor: Jam_Belfegor
Może wnętrze tych późnych polderów (od Caro w górę) były jako tako wykonane, choć spas elementów był jaki był, zwłaszcza pamiętam te odstające środkowe wkłady kierownicy

tak mechanicznie to był troglodyta ;p zwłaszcza w połowie lat 90'tych. I takie zabiegi jak silnik z "RoŁwera" za wiele mu nie pomogły. Produkcja tego wozu powinna zakończyć się maks. początek 90'tych, a tłuczenie go już po 2000r. to chyba jakaś patologia. Weźcie jakiekolwiek "zachodnie"

auto za 2000r. i zestawcie z Plusem chociażby. Most na stalowych resorach piórowych na tylnej osi ... rok 2000...

toszto kowal naprawiał

można było się poczuć jak amerykańskim muslecar'ze z lat 70tych

... tylko V8 jakby nie było. Ale fakt jeśli chodzi o konkurencję z swoim przedziale cenowym wymiatało ;p Jeździć jeździło, przecinakiem pod blokiem dawało się naprawić i nie gniło bardziej niż UNO ;p choć mam wrażenie że Daewoo mniej gniło od poldera, no i silniki + mechanika jakaś bardziej współczesna - choć fakt wnętrze tandetne. Ja miło wspominam te wczesne egz. poloneza ... ale jako dziecko z tylnej kanapy

która była miękka jak tapczan u babci

w sumie to ta kanapa bardziej resorowała dupę niż to zawieszenie.

Re: Kąski warte uwagi.
: 02 sie 2023, 16:18
autor: pietrek125
Poldek z silnikiem Rovera był tańszy niz UNO 5D 1.4 jak myślisz które auto miało większy komfort, jakość wnętrza osiągi, a o bezpieczeństwie nie wspomnę... resory piórowe... no i co z tego

a jakie było zawieszenie tylne w Dodge Caravan

a jakie jest w VW Caddy do 2020r

(żeby nie było są też wersje osobowe) A co odpowiada za amortyzację w najnowszym XC90

...resory piórowe... ktoś kiedyś powiedział że resor piórowy jest przestawały i tak się utarło, a resor piórowy jest stosowany do dziś...
Zaraz ktoś wyskoczy że poldek miał układ kierowniczy z przekładnia ślimakową i układem drążków... no jak tak można co za troglodyta... a przepraszam bardzo, a jaki układad kierowniczy miał Merc okularnik

nosz kurna taki sam i to w tych samych latach... ale to byl Mercedes i nie wypada się śmiać, a poldek do złom...
Re: Kąski warte uwagi.
: 02 sie 2023, 18:12
autor: volf
Moze w Caddym albo Dodge'u te resory nie pękają?
Poloneza nie miałem ale w kredensie z rocznika 1990 2 razy zaliczyłem pęknięcie pióra
Sienna to była Toyota, ta we Fiacie była przez jedno n

Re: Kąski warte uwagi.
: 02 sie 2023, 18:26
autor: pietrek125
Ojciec miał 125p i Caro, ja miałem 1300, 125p mam 125S i w żadnym resor nie pękł... a ktoś słyszał żeby pękła sprężyna w 125p , PN

a tym czasem w Mareii wymieniałem tylne sprężyny bo pękły, w Octavii mam na tyle trzeci komplet, w Thesis też wyciągałem sprężynę w kawałkach...

Re: Kąski warte uwagi.
: 02 sie 2023, 18:45
autor: volf
Przecież nie zmyślam, pękało długie pióro tuż przy moście
W żuku też pękały, nawet w sprinterze pękają choć tam resor jest z przodu-poprzeczny.
Sprężyny przednie zarówno w żuku jak i w kredensie też nigdy mi nie pękły.
Dla jasności-przejechane jednym jak i drugim gdzieś po 100-150kkm
Re: Kąski warte uwagi.
: 02 sie 2023, 22:26
autor: adamM20
Marcin_D pisze: ↑02 sie 2023, 12:32
I tu się muszę z Pietrkiem zgodzić- na ówczesne czasy nie było lepszego nowego auta w tych pieniądzach.
Co do Sienny - Adam może właśnie to że była mało używana i garażowana to jej nie zżarło - ja znam egzemplarz który w 3 lata po zakupie (ale stał pod blokiem i robił rocznie koło 25 tyś) wyglądał jak sito. I jak sobie przypomnę Sienny jeżdżące u mnie w Radomiu kilka lat temu (obecnie nie widuję ich w ogóle) to one wszystkie były "rude".
... Marcinie, nie tylko w Radomiu Sienny zniknęły z ulic i placów, być może dlatego, że mało ich wyprodukowano (50151 egzemplarzy) a to, że gniły to nie było nic co w tych autach mogło być zaskoczeniem.
Co do resorów i sprężyn w PN i 125p, ja, podobnie jak Pietrek też nie spotkałem pękniętej sprężyny, te na zdjęciu to "żelazny zapas magazynowy" i w zasadzie wszystkie widziane w moim życiu przednie sprężyny z naszych żerańskich pojazdów (trochę tego było) wyglądały podobnie niezależnie od przebiegu. Ostatnio wyciągnąłem dwie tylne sprężyny z MB W169, obie pęknięte.
Pozdrawiam
Re: Kąski warte uwagi.
: 02 sie 2023, 22:46
autor: adamM20
Re: Kąski warte uwagi.
: 03 sie 2023, 9:03
autor: Jam_Belfegor
pietrek125 pisze: ↑02 sie 2023, 16:18
Poldek z silnikiem Rovera był tańszy niz UNO 5D 1.4 jak myślisz które auto miało większy komfort, jakość wnętrza osiągi, a o bezpieczeństwie nie wspomnę... resory piórowe... no i co z tego

a jakie było zawieszenie tylne w Dodge Caravan

a jakie jest w VW Caddy do 2020r

(żeby nie było są też wersje osobowe) A co odpowiada za amortyzację w najnowszym XC90

...resory piórowe... ktoś kiedyś powiedział że resor piórowy jest przestawały i tak się utarło, a resor piórowy jest stosowany do dziś...
Zaraz ktoś wyskoczy że poldek miał układ kierowniczy z przekładnia ślimakową i układem drążków... no jak tak można co za troglodyta... a przepraszam bardzo, a jaki układad kierowniczy miał Merc okularnik

nosz kurna taki sam i to w tych samych latach... ale to byl Mercedes i nie wypada się śmiać, a poldek do złom...
Masz rację, oczywiście że pióra do dziś latają ale głównie na wołach roboczych typu lekkie dostawczaki, pickupy, może jeszcze jakaś terenówka się znajdzie, w osobówkach już w latach 80'tych trąciło mychą a co dopiero 90 czy na przełomie wieków. Może i było wygodniejsze jak UNO ale tak czy siak zdania nie zmienię mechanicznie pod koniec żywota troglodyta

wcześniej ok.pasował do polskich realiów

Nie wiem jakoś mi bardziej leżą te stare poldki nawet te okrojone do granic możliwości MR'y z końca poprzedniego ustroju

cóż może to porostu nieobiektywny sentyment. Co do przekładni i merca, to merc okular też był mechanicznie troglodyta

Ja poldera caro (bo taki był w rodzinie) zapamiętałem tak - wszystko trzeszczało, co tylko było w zasięgu słońca powyginało się od niego zwłaszcza wspomniane wypełnienie środka kierownicy, ciągle wypadająca kiepała

no i pomimo "weekendowego pieszczenia" polerowania, konserwowania nawet woskowania zgnił aż mu dziury dołem w drzwiach wyszły... może mu mycie nie służyło

Re: Kąski warte uwagi.
: 03 sie 2023, 9:18
autor: Jam_Belfegor
O dawno nie widziałem w tak fajnym stanie Tipo... i na spodzie nie ma prawie korozji. Ale 20k PLN to mimo wszystko chyba za dużo za jak to auto. Do tego mam mankament w postaci wyrejestrowania w DE w 2007r. i po sprowadzeniu do polski nie zarejestrowany ciekaw jestem jak było by teraz z rejestracją tego wozidła poza wariantem "zabytkowe". Do tego nie pasuje mi zderzak przedni, GT miało szeroki wlot i halogeny a nie zaślepione miejsca jak np. w S'ie
Re: Kąski warte uwagi.
: 03 sie 2023, 19:26
autor: vanisch
Nie ma znaczenia, że auto było wyrejestrowane w Niemczech w 2007 roku, opłacasz akcyzę i rejestrujesz jak każde inne.
Re: Kąski warte uwagi.
: 03 sie 2023, 19:46
autor: pietrek125
Tipo zajefajne tylko jest jeden problem... to nie jest Granturismo

Re: Kąski warte uwagi.
: 03 sie 2023, 23:00
autor: adamM20
pietrek125 pisze: ↑03 sie 2023, 19:46
Tipo zajefajne tylko jest jeden problem... to nie jest Granturismo
... nigdy nim nie był czy to jakieś "przeróbki"?
A tu proszę kolejna Siena, bez korozji i w ogólnym super stanie:
https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-siena- ... Qfdnh.html
Pozdrawiam
Re: Kąski warte uwagi.
: 03 sie 2023, 23:29
autor: Helios
adamM20 pisze: ↑02 sie 2023, 22:26
... Marcinie, nie tylko w Radomiu Sienny zniknęły z ulic i placów, być może dlatego, że mało ich wyprodukowano
(50151 egzemplarzy) a to, że gniły to nie było nic co w tych autach mogło być zaskoczeniem.
Adamie, podałeś ile tego zbudowano u nas w kraju

Ogólnie to tego zrobili sporo (ciężko się doliczyć) a w Brazylii to nawet 100k rocznie szło tego towaru
