broker pisze:Prezentacja Haralda Westera dot Alfa Romeo na dzisiejszą konferencję FCA (plany FCA 2014-2018).
MiTo - do kasacji ( szansa dla Lancii ?? ). Alfa nie będzie produkować niczego poniżej kompakta.
Njszybciej pojawi się 'Giulia', 2015 (pewnie sedan), później kombi (2016 ?)
2016-2018
Nowa Giulietta (dwie wersje nadwoziowe), segment E, dwa SUV-y (pewnie mniejszy cross i duży SUV) i wreszcie 'special' czyli pewnie Spider.

Jeśli dobrze rozumiem, amerykańskie marki wchodzą do Europy, w tym Chrysler a Lancia będzie oferować tylko Ypsilon, ale za to w całej Europie.Chrysler will, two years after the introduction of its innovative and already successful 200, be introducing a more compact 100 in 2016; a smaller sedan the size of the Dart. The new 200 will meanwhile be given an update in 2017 and the 300 will get a makeover this year with a successor to follow in 2018. The new Voyager shall see the light of day in 2016 with a hybrid version becoming available as well. The same counts for an entirely new Crossover which will be introduced in 2017. The brand Chrysler is meant to grow from 350.000 sold units worldwide in 2013 to 800.000 by 2018. Ambitions in Europe by means of Lancia are nowhere to be found. The glorious Italian brand is to remain very small and will stay available inside the EU alongside the American brands. Europe should be good for 80.000 units by 2018 for the brands Lancia, Chrysler, Dodge and Ram combined, though this goal was not further commented on.
Co do marek amerykańskich, myśle, że będzie to dotyczyć tylko wybranych modeli (np Chrysler Voyager, Ram pick up czy muscle cars Dodge Charger i Challenger).