Strona 26 z 30

Re: Lancia R.I.P. ?

: 20 kwie 2017, 18:53
autor: Tomzik
Myślę, że dziś co najmniej klasa średnia to już standard a i kompakty są bardzo blisko :)

Maluch i Nano to też szydera, aczkolwiek wcale nie tak bardzo przesadzone :)
Snail pisze:No widzisz, uderzasz teraz w skrajność i wspominasz teraz o rzeczach, o których nie wspominałem nawet słowem.
Mówiliśmy o rzeczach, które Ty uważasz za niezbędne a ja nie. I mowa była o np. wyposażeniu dodatkowym takim jak bluetuth, automatyczne wycieraczki, nawigacja itp. O skrzyni 6 czy hamulcach tarczowych nie było nic wspominane przeze mnie i nie sugeruj tego. To nie są pierdoły. Dla mnie ważniejsza jest natomiast bezawaryjność niż możliwość rozmowy bez słuchawki. A wyciąganie tutaj Malucha jako przykład jest również z deka chybione.
A z tą filozofią to trafiłeś jak kulą w płot.
Iphona nie mam, i nie zamierzam mieć. A Smartfona kupiłem jak już naprawdę nie było żadnych sensownych telefonów, które nie byłyby smartfonami.
Ależ ja wcale nie twierdziłem, że posiadasz jabłuszko, twierdzę tylko, że wiele tzw. "fanów" zachowuje się w ten sposób, że jabłuszko jest idealne a jeśli czegoś nie posiada a konkurencja tak, to tym gorzej dla konkurencji, bo to tylko zbędny pierdół, co najwyżej zwiększający ryzyko awarii...

Skrzynia 6. i heble to też szydera.

No nie wiem, może każdy lubi to co ma. Ja jestem bardzo zadowolony z kilku dodatków elektryczno-elektronicznych, o których w Kappie mogłem pomarzyć. I owszem, też bez nich sobie poradzę, bo przecież jeżdżę też równolegle starszą Deltą. A tym samym nie powiem, że są konieczne do jazdy. Ale żeby twierdzić, że "niemanie" tych dodatków jest lepsze/fajniejsze? Kaman...

Re: Lancia R.I.P. ?

: 20 kwie 2017, 19:40
autor: Snail
No to częściowe porozumienie, ale i tak obstajemy przy swoim.
Pora coś pod to spożyć. ;)

Re: Lancia R.I.P. ?

: 20 kwie 2017, 20:13
autor: Tomzik
Już za 2 miechy możem coś spożyć :)

Re: Lancia R.I.P. ?

: 20 kwie 2017, 21:47
autor: Sebastian
A tak podsumowując to wszytsko to rzec można (i piszę to jako nieużytkownik Kappy nigdy), że zdecydowaną większość tych braków elektronicznych (bluetooth, navi, streaming muzyki, yanosik, etc. załatwia zwykły kombajn 2 DIN od majnfrendow za 2-3 kpln z porządnym montażem. i tyle.

Ps. Wszelkiego rodzaju braki w ilości np. gniazd ładowania, uchwytów, mocowań, etc. zalatwiam w każdym aucie tuż po zakupie: zaufany serwis elektroniczny montuje mi to wszystko co potrzebuję za kilka stówek ciężko zarobionej kasy i tyle. I kabli walajacych się w aucie brak i Junior ma zawsze podłączony i naładowany tablet w odpowiednim uchwycie przy zagłówku, a ja telefon, kamerę czy cb zawsze w gotowości ;-)

Re: Lancia R.I.P. ?

: 20 kwie 2017, 22:48
autor: FXX
wujekp pisze: 19 kwie 2017, 18:16A z tym unowocześnianiem to czy Kappie tak wiele brakuje do spełniania standardów? Czego brakuje? Czujników ciśnienia w kołach, ESP. Czegoś jeszcze? No może jeszcze pseudoekologii. Silniki pewnie nie spełniają normy euro ileś.
Brakuje i to nie mało, tak na szybko co mi do głowy przychodzi to:
- ESP
- system kontroli ciśnienia w oponach (bodajże niekoniecznie muszą być to czujniki)
- sygnalizacja niezapiętych pasów przez wszystkich pasażerów
- światła do jazdy dziennej
- ISOFIX
- sygnalizacja optymalnego przełożenia skrzyni biegów

i pewnie jeszcze kilka innych, o których zapomniałem :)
wujekp pisze: 20 kwie 2017, 6:48Nie bardzo wiem co się tak istotnie zmieniło w sposobie prowadzenia przez te ćwierć wieku. Moim zdaniem Kappa oferowała rozsądny kompromis w tym względzie i mimo dużego komfortu prowadziła się jak po szynach. Mimo upływu lat nie odstaje od dzisiejszej klasy średniej, a jeśli już to na plus. :D
Przez ćwierć wieku zmieniło się bardzo dużo :)
Kappą zaledwie kilka razy jechałem, ale do stwierdzenia, że prowadziła się jak po szynach to chyba jednak jej daleko.
Nie wiem czy miałeś okazję jeździć nowym Audi A6 C7 czy BMW F10/G30, ale tu można już powiedzieć, że prowadzi się prawie jak po szynach, a do tego gwarantuje nie mały komfort. Nie wspominam tu już o zaawansowanych zawieszeniach aktywnych, które potrafią całkowicie zmieniać charakter samochodu.

Poza tym czego Kappie jeszcze by brakowało? Pomyślmy...
- jeśli miała by dalej reprezentować segment E to mocnych motorów, bo w porównaniu do obecnej reprezentacji segmentu E to osiągi nawet 20VT są na poziomie słabszych wersji BMW czy Audi, mowa tu zarówno o benzynach jak i Dieslach;
- porządnego, nowoczesnego automatu do tych silników;
- nowoczesnego zawieszenia o czym już wspomniałem wcześniej;
- wszelkiej maści systemów bezpieczeństwa i wspomagania jazdy - począwszy od tak podstawowych rzeczy jak ESP czy czujników parkowania;
- wyposażenia we wszelakie gadżety, które dziś nawet posiadają kompakty czy samochody segmentu D;
- unowocześnienia designu, zarówno wewnątrz jak i zewnątrz.

Bez tego, jeśli Chińczycy by wznowili produkcję Kappy to w mojej ocenie jeśli sprzedałoby się jej 1000 sztuk na całym świecie to byłby ogromny sukces.

Świat się zmienia i niestety albo stety współczesny samochód bez gadżetów, o których pisze Tomzik nie ma racji bytu.
Piszecie, że wolicie nawigację Googla, tylko to już dziś nie jest problem i argument, żeby używać dalej telefonu na uchwycie na szybie - Android Auto pozwala sparować telefon z samochodem i masz wszystko z telefonu na dużym ekranie fabrycznego radia.

Re: Lancia R.I.P. ?

: 20 kwie 2017, 23:01
autor: Tomzik
Żesz w mordę - kiedy to ostatnio zgadzałem się z każdym Twoim słowem? :)

Re: Lancia R.I.P. ?

: 20 kwie 2017, 23:16
autor: Snail
Tomzik pisze: 20 kwie 2017, 23:01 Żesz w mordę - kiedy to ostatnio zgadzałem się z każdym Twoim słowem? :)
Starzejecie się to znaczy Waszmości ;)

Re: Lancia R.I.P. ?

: 21 kwie 2017, 6:28
autor: luka
Najważniejsze pytanie, to ile by taka kappa miała kosztować, niestety ale cena nowej kappy zabiła by wszystkie potencjalne chęci zakupu jej.

Re: Lancia R.I.P. ?

: 06 maja 2017, 11:10
autor: Dudi
Właśnie zamknięto wszystkie strony internetowe marki Lancia, za wyjątkiem włoskiej...
http://www.lancia.pl/

Re: Lancia R.I.P. ?

: 06 maja 2017, 12:10
autor: Snail
A to już jakiś tydzień / półtorej temu widziałem taki stan. :(

Re: Lancia R.I.P. ?

: 06 maja 2017, 12:23
autor: Wilkin
Sebastian pisze: 20 kwie 2017, 21:47 A tak podsumowując to wszytsko to rzec można (i piszę to jako nieużytkownik Kappy nigdy), że zdecydowaną większość tych braków elektronicznych (bluetooth, navi, streaming muzyki, yanosik, etc. załatwia zwykły kombajn 2 DIN od majnfrendow za 2-3 kpln z porządnym montażem. i tyle.

Ps. Wszelkiego rodzaju braki w ilości np. gniazd ładowania, uchwytów, mocowań, etc. zalatwiam w każdym aucie tuż po zakupie: zaufany serwis elektroniczny montuje mi to wszystko co potrzebuję za kilka stówek ciężko zarobionej kasy i tyle. I kabli walajacych się w aucie brak i Junior ma zawsze podłączony i naładowany tablet w odpowiednim uchwycie przy zagłówku, a ja telefon, kamerę czy cb zawsze w gotowości ;-)
A ja na te wasze ESP-y i czujniki w oponach tak.
To wszystko jest stety- albo raczej nie wymuszone przez przepisy.
Nie chce mi się rozpisywać co do czego, bo nie ma czasu. Zacytowałem tylko Sebastiana bo ma rację.
Pytanie co się zmieniło w autach przez te 25 lat ,co jest przełomem ( jak na przykład 2 zawory kontra 4 na cylinder)
Wg mnie - jedynie hybrydy.
Reszta to ilość gadżetów i czujników - załatwiana na dzień dobry kombajnem 2DIN , jak ktoś potrzebuje.I to w te 25 lat urosło do rangi absurdu.Z których podczas jazdy korzysta się rzadko , lub wcale.
Często się nawet nie wie, że coś takiego jest.
Teraz troszkę rozbijając.
Skrzynie wielobiegowe, zostały wymyślone dla aut,o bardzo krótkim przebiegu niutków i mocy.
Rzadko w ogóle mają coś takiego jak nadbieg.I jedynie jazda tym czymś to wieczna zmiana biegów.W automacie oczywiście mniej zauważalna.
Aktywna zawieszenie ,pneumat etc. Fajne to to . Ale już w Kappie jak klękło, to poleciało więcej niż 300 zł na amor.

Re: Lancia R.I.P. ?

: 06 maja 2017, 12:51
autor: SIWY155
Pozostaje mieć nadzieję, że następca Marchionne będzie miał inne pomysły i nie zmarnuje potencjału marki.A to już niedługo ma nastąpić.

Re: Lancia R.I.P. ?

: 06 maja 2017, 16:00
autor: Tomzik
Wilkin pisze: 06 maja 2017, 12:23 Pytanie co się zmieniło w autach przez te 25 lat ,co jest przełomem ( jak na przykład 2 zawory kontra 4 na cylinder)
Wg mnie - jedynie hybrydy.
Tak czytam wpisy niektórych osób i mam wrażenie, ze od czasów pojawienia się Kappy nie było przełomu ani nawet nie będzie, bo to auto jest tak idealne, że nie można sobie wyobrazić lepszego.

Co jest przełomem?

Moim zdaniem np. wszystko co wpływa na bezpieczeństwo czynne i bierne a także bezpieczeństwo pieszych. Dodatkowe poduchy, kurtyny, dzięki którym także ci z tyłu mają jakiekolwiek dodatkowe zabezpieczenie oprócz pasów bezpieczeństwa. Aktywne zagłówki, które minimalizują ryzyko złamania karku. "Wstająca maska" przy kolizji z pieszym. Kamery termowizyjne pokazujące na zegarach człowieka na poboczu, dzięki czemu nie zobaczysz go w ostatniej chwili z rozdziawioną gębą i oczami wypadniętymi z orbit. Dużo lepsze światła, poprawiające widoczność w nocy/mgle/deszczu.

Technicznie może i niewiele, wszystko poszło na elektronikę, to prawda. Ale moim zdaniem tu jest też lepiej, zapewne macie inne zdanie, ale ja uważam, że znacznie przyjemniej i bezpieczniej jechać takim T-Jetem 1,4 niż starym 1,6 czy 1,8 16V. To jest wg mnie przełom na miarę 2->4 zawory na cylinder. Oczywiście nie jestem sympatykiem skrajności typu 1,0 R3 quad-turbo żeby była jasność. Wszystko ma swoje granice, na szczęście producenci aut też już do takiego wniosku doszli.
Wilkin pisze:Reszta to ilość gadżetów i czujników - załatwiana na dzień dobry kombajnem 2DIN , jak ktoś potrzebuje.I to w te 25 lat urosło do rangi absurdu.Z których podczas jazdy korzysta się rzadko , lub wcale.
Często się nawet nie wie, że coś takiego jest.
Nie korzysta się, bo się nie ma. Jak się ma auto, które to ma to się z tego korzysta :) Czasem też warto wziąć do łapy coś takiego jak instrukcja obsługi :)

Nie ma w mojej Delcie takiego czegoś, czego nie posiadała moja Kappa a ja w Delcie z tego nie korzystam. Podgrzewane stołki, czujniki cofania, seryjna nawigacja, 2-strefowa klima, schładzany schowek na napoje, seryjny zestaw głośnomówiący - o tym mogłem pomarzyć w Kappie, teraz to mam i w pełni wykorzystuję. Oczywiście - bez tego Kappa też jechała, ale z tym jazda jest przyjemniejsza i łatwiejsza a nawet nierzadko bezpieczniejsza.
Wilkin pisze: Skrzynie wielobiegowe, zostały wymyślone dla aut,o bardzo krótkim przebiegu niutków i mocy.
Nie zgadzam się.

Zostały wymyślone dla optymalizacji osiągów, komfortu jazdy i zużycia paliwa. Komarek czy WSK jakoś mocą ani niutkami nie grzeszyły a miały tylko 2 i 3 biegi :lol: (bo było tanio). A ciągniki siodłowe odwrotnie (przecież tam wysokie momenty są dostępne "od zaraz" po co więc tyle biegów, zamiast poczciwe 4? ).
Wilkin pisze:I jedynie jazda tym czymś to wieczna zmiana biegów.
Jeździłeś kiedyś Komarkiem 2 biegowym? Jak trafiłeś na troszkę większą górkę to co robiłeś? Bo ja tak: 2->1->2->1->2->1 i w końcu na prostej ->2 :lol: Zmieniłem silnik na 3-biegowy i ta sama trasa wyglądała tak: 3->2 i na prostej ->3 :) Jest różnica? W którym przypadku była wieczna zmiana biegów?
Wilkin pisze: Aktywna zawieszenie ,pneumat etc. Fajne to to . Ale już w Kappie jak klękło, to poleciało więcej niż 300 zł na amor.
Dochodzimy znów do momentu, gdzie moim zdaniem trzeba sobie uświadomić, że starsze auta wcale nie są lepsze, bo czegoś nie mają, one są jedynie tańsze w utrzymaniu, bo czegoś nie mają :)

Ale fakt - dla wielu osób to jest priorytetowa cecha.

Re: Lancia R.I.P. ?

: 06 maja 2017, 17:25
autor: jjash
Hm....Komarek....z dwubiegową, ręczną skrzynią....mniam. mialem taki. Upalałem...aż do remontu silnika.
Potem...też upalałem.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Re: Lancia R.I.P. ?

: 06 maja 2017, 19:42
autor: luka
Ja na ten przykład nie mogę obyć się bez systemu bezkluczykowego i automatycznego ręcznego, małe rzeczy a uzależniają.