Strona 30 z 41

Re: Odp: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

: 03 lip 2013, 18:15
autor: Saleen
hitmanag pisze:
dawidson pisze:
hitmanag pisze:Ceny w tej kategorii, można napisać, że konkurencyjne.
Będąc jednak po lekturze któregoś z ostatnich AŚ, niestety już od samego początku nie ma dobrej reklamy.
W porównaniu z BMW M6, niestety nie piszą o nowym modelu dobrze.
Swoją drogą niemiecka gazeta, chcąc pozostać obiektywna, powinna porównać M6 do Quattroporte.
Ale kiedy niemieckie gazety były obiektywne w opiniach o swoich produktach...
Czy mi się wydaje czy quattroporte to mający czworo drzwi sedan średniej wielkości? Co to ma wspólnego z dużym coupe z klasy GT?

"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
Quattroporte ma z tego co wiem ponad 5 metrów długości.
Dokładnie:
Długość - 5263 mm, Szerokość - 1958 mm, średni wielkości sedan że hej...
Nawet Ghibli ciężko nazwać średniej wielkości sedanem, długość - 4971 mm

Dla porówniania S-klasse ma 5096mm

Re: Odp: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

: 03 lip 2013, 18:21
autor: hitmanag
Saleen pisze:
hitmanag pisze:
dawidson pisze:
hitmanag pisze:Ceny w tej kategorii, można napisać, że konkurencyjne.
Będąc jednak po lekturze któregoś z ostatnich AŚ, niestety już od samego początku nie ma dobrej reklamy.
W porównaniu z BMW M6, niestety nie piszą o nowym modelu dobrze.
Swoją drogą niemiecka gazeta, chcąc pozostać obiektywna, powinna porównać M6 do Quattroporte.
Ale kiedy niemieckie gazety były obiektywne w opiniach o swoich produktach...
Czy mi się wydaje czy quattroporte to mający czworo drzwi sedan średniej wielkości? Co to ma wspólnego z dużym coupe z klasy GT?

"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
Quattroporte ma z tego co wiem ponad 5 metrów długości.
Dokładnie:
Długość - 5263 mm, Szerokość - 1958 mm, średni wielkości sedan że hej...
Nawet Ghibli ciężko nazwać średniej wielkości sedanem, długość - 4971 mm

Dla porówniania S-klasse ma 5096mm
Duże gabloty, czyli jak ktoś wspomniał Ghibli powinno być porównywane chyba do serii 5.

Re: Odp: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

: 03 lip 2013, 18:32
autor: Saleen
hitmanag pisze:Duże gabloty, czyli jak ktoś wspomniał Ghibli powinno być porównywane chyba do serii 5.
Myślę że nawet Ghilbi możnaby śmiało porównywać z ledwie 4 cm dłuższym Gran Coupe serii 6 - 5007mm

Re: Odp: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

: 03 lip 2013, 18:36
autor: hitmanag
Saleen pisze:
hitmanag pisze:Duże gabloty, czyli jak ktoś wspomniał Ghibli powinno być porównywane chyba do serii 5.
Myślę że nawet Ghilbi możnaby śmiało porównywać z ledwie 4 cm dłuższym Gran Coupe serii 6 - 5007mm
I z takim właśnie było porównanie we wspomnianym wcześniej AŚ.
Wymiary podobne, jednak z tego co pamiętam cena M-ki ponad 600 tyś.
Opisywane Ghibli 80tyś Euro.

Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

: 03 lip 2013, 19:51
autor: Seth
tylko, że to zupełnie inne samochody. sama długość kompletnie nic nie znaczy.
6 Gran Coupe to jest duże Coupe, z dodatkowymi drzwiami. I charakterem najbardziej pasuje właśnie do Quattroporte, choć Maserati jest normalne, od początku projektowane jako limuzyna. Dlatego pod względem segmentu powinno konkurować z klasą S, Jaguarem XJ, Lexusem LS, A8 czy BMW serii 7

Ghibli to z kolei typowy segment E - średnia wyższa (czego dowodzi to, że na jego bazie ma być następca Alfy 166) - i to mimo swoich dość dużych rozmiarów.

jeśli chodzi o jednostkę napędową - też porównanie bez sensu.
przewaga BMW- dwa cylindry, 150KM, 130Nm, 0,6s w sprincie. Maserati jest niewiele lżejsze - (80kg)

to porównanie np. z 550i w przypadku SQ4 byłoby sensowniejsze - moc niemal identyczna, moment i masa też, osiągi też

Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

: 03 lip 2013, 19:59
autor: hitmanag
Seth pisze:tylko, że to zupełnie inne samochody. sama długość kompletnie nic nie znaczy.
6 Gran Coupe to jest duże Coupe, z dodatkowymi drzwiami. I charakterem najbardziej pasuje właśnie do Quattroporte, choć Maserati jest normalne, od początku projektowane jako limuzyna. Dlatego pod względem segmentu powinno konkurować z klasą S, Jaguarem XJ, Lexusem LS, A8 czy BMW serii 7

Ghibli to z kolei typowy segment E - średnia wyższa (czego dowodzi to, że na jego bazie ma być następca Alfy 166) - i to mimo swoich dość dużych rozmiarów.

jeśli chodzi o jednostkę napędową - też porównanie bez sensu.
przewaga BMW- dwa cylindry, 150KM, 130Nm, 0,6s w sprincie. Maserati jest niewiele lżejsze - (80kg)

to porównanie np. z 550i w przypadku SQ4 byłoby sensowniejsze - moc niemal identyczna, moment i masa też, osiągi też
Tak, ja wiem o tym, że to 2 różne auta, chciałem tylko zauważyć, że takie porównanie miało miejsce,
jak również od samego początku Maserati dostaje konkretną reklamę.
W jednym zdaniu: Złą.

Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

: 03 lip 2013, 20:07
autor: Seth
no niestety- oba samochody są świetne (zapewne), ale ciężko je ze sobą zestawić.
dla wyrównania pewnie we Włoskich mediach będą piać z zachwytu ;)

Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

: 03 lip 2013, 20:12
autor: hitmanag
Oby, ale z racji 50tyś aut sprzedanych w 2015, jakoś może być ciężko.
Chyba, że 45 tyś aut sprzeda się we Włoszech.

Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

: 03 lip 2013, 20:15
autor: Seth
obawiam się, że głównym rynkiem zbytu dla Maserati mają być Azja i Ameryka. I tam może to chwycić

Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

: 03 lip 2013, 20:22
autor: hitmanag
Seth pisze:obawiam się, że głównym rynkiem zbytu dla Maserati mają być Azja i Ameryka. I tam może to chwycić
Obawiam się, że możesz mieć rację.
Być może to ich główny target.
Europa jak w przypadku Lancii już chyba skazana na porażkę.

Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

: 03 lip 2013, 22:27
autor: Dudi
Przecież to od razu było powiedziane, że pierwszy rynek pod względem ważności to USA. A drugi Chiny. We Włoszech sprzeda się może 2-3% całej produkcji. W całej Europie pewnie nie więcej jak 15-20%. A Niemcom nie ma się co dziwić. Zawsze tak pisali o autach, które czuli, że mogą zagrozić ich pozycji. Nic nowego. Na szczęście poza nimi i Polską, mało kto to czyta :D

Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

: 03 lip 2013, 22:59
autor: hitmanag
Dudi pisze:Przecież to od razu było powiedziane, że pierwszy rynek pod względem ważności to USA. A drugi Chiny. We Włoszech sprzeda się może 2-3% całej produkcji. W całej Europie pewnie nie więcej jak 15-20%. A Niemcom nie ma się co dziwić. Zawsze tak pisali o autach, które czuli, że mogą zagrozić ich pozycji. Nic nowego. Na szczęście poza nimi i Polską, mało kto to czyta :D
PS. Grupy Autobild.
przedruki w każdym Europejskim kraju, więc nie masz racji.
Natomiast co do produkcji, w Europie, też chyba na wyrost fakty, zważywszy na fakt, że w Europie o większość swoich wyrobów sprzedają u siebie.

Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

: 03 lip 2013, 23:19
autor: Dudi
hitmanag pisze:
Dudi pisze:Przecież to od razu było powiedziane, że pierwszy rynek pod względem ważności to USA. A drugi Chiny. We Włoszech sprzeda się może 2-3% całej produkcji. W całej Europie pewnie nie więcej jak 15-20%. A Niemcom nie ma się co dziwić. Zawsze tak pisali o autach, które czuli, że mogą zagrozić ich pozycji. Nic nowego. Na szczęście poza nimi i Polską, mało kto to czyta :D
PS. Grupy Autobild.
przedruki w każdym Europejskim kraju, więc nie masz racji.
Natomiast co do produkcji, w Europie, też chyba na wyrost fakty, zważywszy na fakt, że w Europie o większość swoich wyrobów sprzedają u siebie.
Włosi sobie nie pozwalają na takie przedruki jak Polacy. Ale to insza inszość.

Co do sprzedaży, to tak jak piszesz było do tej pory, bo produkowali niewiele i tylko coupe/spidery. Teraz plany są nieco inne.

Odp: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

: 03 lip 2013, 23:26
autor: dawidson
Dudi pisze:
hitmanag pisze:
Dudi pisze:Przecież to od razu było powiedziane, że pierwszy rynek pod względem ważności to USA. A drugi Chiny. We Włoszech sprzeda się może 2-3% całej produkcji. W całej Europie pewnie nie więcej jak 15-20%. A Niemcom nie ma się co dziwić. Zawsze tak pisali o autach, które czuli, że mogą zagrozić ich pozycji. Nic nowego. Na szczęście poza nimi i Polską, mało kto to czyta :D
PS. Grupy Autobild.
przedruki w każdym Europejskim kraju, więc nie masz racji.
Natomiast co do produkcji, w Europie, też chyba na wyrost fakty, zważywszy na fakt, że w Europie o większość swoich wyrobów sprzedają u siebie.
Włosi sobie nie pozwalają na takie przedruki jak Polacy. Ale to insza inszość.

Co do sprzedaży, to tak jak piszesz było do tej pory, bo produkowali niewiele i tylko coupe/spidery. Teraz plany są nieco inne.
Polacy sobie też nie.pozwalają. już kilka razy miałem okazję czytać "ten sam" artykuł po polsku i po niemiecku i zawsze zdrowo się śmiałem :)

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Re: Odp: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

: 03 lip 2013, 23:35
autor: Dudi
dawidson pisze:
Dudi pisze:
hitmanag pisze:
Dudi pisze:Przecież to od razu było powiedziane, że pierwszy rynek pod względem ważności to USA. A drugi Chiny. We Włoszech sprzeda się może 2-3% całej produkcji. W całej Europie pewnie nie więcej jak 15-20%. A Niemcom nie ma się co dziwić. Zawsze tak pisali o autach, które czuli, że mogą zagrozić ich pozycji. Nic nowego. Na szczęście poza nimi i Polską, mało kto to czyta :D
PS. Grupy Autobild.
przedruki w każdym Europejskim kraju, więc nie masz racji.
Natomiast co do produkcji, w Europie, też chyba na wyrost fakty, zważywszy na fakt, że w Europie o większość swoich wyrobów sprzedają u siebie.
Włosi sobie nie pozwalają na takie przedruki jak Polacy. Ale to insza inszość.

Co do sprzedaży, to tak jak piszesz było do tej pory, bo produkowali niewiele i tylko coupe/spidery. Teraz plany są nieco inne.
Polacy sobie też nie.pozwalają. już kilka razy miałem okazję czytać "ten sam" artykuł po polsku i po niemiecku i zawsze zdrowo się śmiałem :)

"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
No jednak goła blacha na drzwiach obecnego Up'a zawsze będzie "wyższej jakości" niż 10 lat temu blacha na drzwiach w Seicento :lol: Ba, jest nawet wyższej jakości niż pełna tapicerka na drzwiach najnowszej Pandy :-?