
Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Moderator: stabraf
- Spxcompany
- Forumowicz/ka
- Posty: 1166
- Rejestracja: 10 lip 2011, 22:47
- Skype: gg:3489385
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontakt:
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Widzę że większości wszyscy podzielają i moje zdanie. Ja dorzucam jeszcze sposób wykonania pompy sprzęgła w szczególności ucha mocującego do pedału (warstwy: główne ucho metalowe - guma!!!! która z biegiem lat parcieje i odpada od głównego ucha - metalowa obręcz którą zakłada się na szpikulec pedału) Sorry za prosty język ale nie jestem mechanikiem i profesjonalnym nie operuję 

Pozdrawiam - Marcin
Obecnie: Lancia Musa 1,9MTJ 2005 PLATINO
Wcześniej: Lancia Lybra 1,9JTD 2003 Sedan
Ford Mondeo 2,5 V6 1997 Kombi
VW Golf III 1,4 1992 Hatchback
Obecnie: Lancia Musa 1,9MTJ 2005 PLATINO
Wcześniej: Lancia Lybra 1,9JTD 2003 Sedan
Ford Mondeo 2,5 V6 1997 Kombi
VW Golf III 1,4 1992 Hatchback
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 17 lis 2009, 16:50
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Lybra Intensa 2.4 JTD
Po trzech miesiącach jazdy zrobiłem ok. 7000 km.
Wkurza mnie:
1. Skandaliczna pozycja za kierownicą. Mam 172 cm wzrostu, a i tak siedzę za wysoko.
2. Dolna część deski rozdzielczej zrobiona jest z jakiegoś idiotycznego klejącego się plastiku - cholera wie czym to czyścić.
3. Wymiana lewej przedniej żarówki H7 - koszmar. Wymieniałem 0,5 godziny, ciskając wszelkie znane mi przekleństwa w kierunku włoskich inżynierów...
4. DLACZEGO NIE PRZEWIDZIANO WERSJI LYBRA COUPE???
Problemy dotyczące mojego egzemplarza:
1. Coś pękło w lewych tylnych drzwiach - szyba opadła i już nie chce się podnieść...
2. Po kilku kilometrach w lewym tylnym kole coś zaczyna niesamowicie piszczeć... Tracę cierpliwość...
3. Przy przyspieszaniu z pedałem gazu w podłodze z rury wydechowej pojawia się OGROMNA chmura czarnego dymu. Przy spokojnej jeździe wszystko jest w porządku.
4. Jeśli chcę sobie podgrzać wnętrze bez klimy to z prawej części układu leci ciepłe powietrze, a z lewej zimne. Pomimo wciśniętego przycisku "MONO".
Przymykając oko na wyżej wymienione problemy, okazało się że jest to drugi najlepszy samochód na świecie:-) Pierwszy to moja wspaniała Corsa 1.7D 1996r., która właśnie znalazła nowego właściciela...
((((((((((((((((((
Po trzech miesiącach jazdy zrobiłem ok. 7000 km.
Wkurza mnie:
1. Skandaliczna pozycja za kierownicą. Mam 172 cm wzrostu, a i tak siedzę za wysoko.
2. Dolna część deski rozdzielczej zrobiona jest z jakiegoś idiotycznego klejącego się plastiku - cholera wie czym to czyścić.
3. Wymiana lewej przedniej żarówki H7 - koszmar. Wymieniałem 0,5 godziny, ciskając wszelkie znane mi przekleństwa w kierunku włoskich inżynierów...
4. DLACZEGO NIE PRZEWIDZIANO WERSJI LYBRA COUPE???
Problemy dotyczące mojego egzemplarza:
1. Coś pękło w lewych tylnych drzwiach - szyba opadła i już nie chce się podnieść...
2. Po kilku kilometrach w lewym tylnym kole coś zaczyna niesamowicie piszczeć... Tracę cierpliwość...
3. Przy przyspieszaniu z pedałem gazu w podłodze z rury wydechowej pojawia się OGROMNA chmura czarnego dymu. Przy spokojnej jeździe wszystko jest w porządku.
4. Jeśli chcę sobie podgrzać wnętrze bez klimy to z prawej części układu leci ciepłe powietrze, a z lewej zimne. Pomimo wciśniętego przycisku "MONO".
Przymykając oko na wyżej wymienione problemy, okazało się że jest to drugi najlepszy samochód na świecie:-) Pierwszy to moja wspaniała Corsa 1.7D 1996r., która właśnie znalazła nowego właściciela...

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Może czas obniżyć sobie fotel ?Jaro_83 pisze:1. Skandaliczna pozycja za kierownicą. Mam 172 cm wzrostu, a i tak siedzę za wysoko.

Widocznie za mocno już podniszczona deska i wtedy ukazuje się ta lepiąca warstwa. Pomocne jest tzw flockowanie lub obicie alkantarą przy czym ja u siebie nie mam tego problemu.Jaro_83 pisze:2. Dolna część deski rozdzielczej zrobiona jest z jakiegoś idiotycznego klejącego się plastiku - cholera wie czym to czyścić.
Rada na przyszłość - wyciągnij lampęJaro_83 pisze:3. Wymiana lewej przedniej żarówki H7 - koszmar. Wymieniałem 0,5 godziny, ciskając wszelkie znane mi przekleństwa w kierunku włoskich inżynierów...

Na 99% wodzik.Jaro_83 pisze:1. Coś pękło w lewych tylnych drzwiach - szyba opadła i już nie chce się podnieść...
Klocki hamulcowe?Jaro_83 pisze:2. Po kilku kilometrach w lewym tylnym kole coś zaczyna niesamowicie piszczeć... Tracę cierpliwość...
To już grubsza sprawa i przyczyn może być wiele - nieszczelności dolotu, kończące się wtryski itd.Jaro_83 pisze:3. Przy przyspieszaniu z pedałem gazu w podłodze z rury wydechowej pojawia się OGROMNA chmura czarnego dymu. Przy spokojnej jeździe wszystko jest w porządku.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Spxcompany
- Forumowicz/ka
- Posty: 1166
- Rejestracja: 10 lip 2011, 22:47
- Skype: gg:3489385
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontakt:
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Ja bym stawiał na wtryski a jeśli duża ta chmura ojj to za boli po kieszeni jeśli będzie chcieć to zlikwidować
Pozdrawiam - Marcin
Obecnie: Lancia Musa 1,9MTJ 2005 PLATINO
Wcześniej: Lancia Lybra 1,9JTD 2003 Sedan
Ford Mondeo 2,5 V6 1997 Kombi
VW Golf III 1,4 1992 Hatchback
Obecnie: Lancia Musa 1,9MTJ 2005 PLATINO
Wcześniej: Lancia Lybra 1,9JTD 2003 Sedan
Ford Mondeo 2,5 V6 1997 Kombi
VW Golf III 1,4 1992 Hatchback
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Tak jak napisał FXX - dwie śruby wykręcasz i całą lampę masz na dłoni. To najszybszy sposób wymiany żarówek w LybrzeJaro_83 pisze: 3. Wymiana lewej przedniej żarówki H7 - koszmar. Wymieniałem 0,5 godziny, ciskając wszelkie znane mi przekleństwa w kierunku włoskich inżynierów...

Co do dymienia - sprawdź cały dolot, być może masz gdzieś po prostu nieszczelność.
Wtryski (wbrew temu co pisze Spxcompany) to wytrzymały element w JTD, zazwyczaj "pada" coś innego (EGR, turbina,etc.).
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Poszaleli? 15 minut mi to zajęło ostatnio, z czego 10 na zdjęcie dekielka. Bez wykręcania lampy.Sebastian pisze:Tak jak napisał FXX - dwie śruby wykręcasz i całą lampę masz na dłoni. To najszybszy sposób wymiany żarówek w LybrzeJaro_83 pisze: 3. Wymiana lewej przedniej żarówki H7 - koszmar. Wymieniałem 0,5 godziny, ciskając wszelkie znane mi przekleństwa w kierunku włoskich inżynierów...![]()
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 17 lis 2009, 16:50
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Pozdrawiam!
Nie da się więcej obniżyć... Już się przyzwyczaiłem, ale mam wrażenie, że w popularnych samochodach niemieckich ta pozycja jest nieco bardziej przemyślana. Lybra próbuje wymusić trochę taką "krzesełkową" pozycję, ale to tylko moje skromne zdanie...Może czas obniżyć sobie fotel ?Mam 188cm i po obniżeniu na maxa fotela pozycja jest do zniesienia - 800km jednorazowo nie robiło problemu.
\Rada na przyszłość - wyciągnij lampę
Dobra rada lepsza niż pieniądzeTak jak napisał FXX - dwie śruby wykręcasz i całą lampę masz na dłoni. To najszybszy sposób wymiany żarówek w Lybrze

Na pewno ma to jakiś związek z hamulcami, ale da się zauważyć różnicę w dźwięku pomiędzy moim piszczeniem, a "tradycyjnym" piszczeniem klocków hamulcowych. Poza tym pisk jest bardzo głośny, co dziwne tonacja dźwięku nie zależy od prędkości i pojawia się podczas jazdy, a znika podczas hamowania.Klocki hamulcowe?
Pozdrawiam!
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Do Lybry wbrew pozorom nie będzie to tak strasznie drogie bo jeśli mnie pamięć nie myli można same końcówki wtrysków wymienić, a nie jak w innych markach cały wtrysk.Spxcompany pisze:Ja bym stawiał na wtryski a jeśli duża ta chmura ojj to za boli po kieszeni jeśli będzie chcieć to zlikwidować
Ale jak napisał Sebastian - wtryski są dość trwałe i raczej bym szukał przyczyn w nieszczelnym dolocie itd. Turbo raczej by na czarno nie dymiło.
Więc, albo w benzyniaku masz sporo więcej miejsca, albo masz tak małe rączki. Obstawiam to pierwsze bo nie ma po lewej stronie przewodu od turbolaly2000 pisze:Poszaleli? 15 minut mi to zajęło ostatnio, z czego 10 na zdjęcie dekielka. Bez wykręcania lampy.Sebastian pisze:Tak jak napisał FXX - dwie śruby wykręcasz i całą lampę masz na dłoni. To najszybszy sposób wymiany żarówek w LybrzeJaro_83 pisze: 3. Wymiana lewej przedniej żarówki H7 - koszmar. Wymieniałem 0,5 godziny, ciskając wszelkie znane mi przekleństwa w kierunku włoskich inżynierów...![]()

Kwestia przyzwyczajenia, odpowiednie odchylenie oparcia, itd. i można to nieco zmienić na lepsze.Jaro_83 pisze:Nie da się więcej obniżyć... Już się przyzwyczaiłem, ale mam wrażenie, że w popularnych samochodach niemieckich ta pozycja jest nieco bardziej przemyślana. Lybra próbuje wymusić trochę taką "krzesełkową" pozycję, ale to tylko moje skromne zdanie...
Jak masz wolną chwilę to podmień klocki z lewej strony na prawą. Jeśli dźwięk się przeniesie na prawe koło to wina klocków. Jeśli nie to może masz coś z zaciskiem, że klocek non stop ociera o tarczę.Jaro_83 pisze:Na pewno ma to jakiś związek z hamulcami, ale da się zauważyć różnicę w dźwięku pomiędzy moim piszczeniem, a "tradycyjnym" piszczeniem klocków hamulcowych. Poza tym pisk jest bardzo głośny, co dziwne tonacja dźwięku nie zależy od prędkości i pojawia się podczas jazdy, a znika podczas hamowania.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 17 lis 2009, 16:50
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Na wtorek jestem umówiony u klubowego mechanika, więc prawdopodobnie wszystkiego się dowiem i napiszę co było.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 206
- Rejestracja: 15 cze 2011, 20:50
- Imię: Kasia & Łukasz
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Sreberkiem jeździmy krótko, ale jedna rzecz nas lekko irytuje 
Usterka to czy może ten typ tak ma
Mianowicie przy włączonym nadmuchu na "klatę" przez kratki w ICSie wieje jak oszalałe a z kratek bocznych ino dmucha. Nie wiem jak będzie zimą, ale teraz na klimie ustawionej na ok 22C marznie mi prawa ręka oparta na podłokietniku podczas jazdy. Zarówno w instrukcji PL otrzymanej z autem jak i z tej najnowszej w pdf nic nie wyczytałem 
Obawiam się, że tak już jest - podobny dziwny motyw był w UNO - ciepłe powietrze można było puścić tylko na nogi lub na szybę
Dopiero po rozebraniu panelu środkowego i wyrżnięciu otworów w kanałach dało się puścić ciepły nawiew przez kratki środkowe. Bzdura jak mało która... 
Co jeszcze może być upierdliwe? Mamy zamontowany dodatkowy autoalarm zintegrowany z centralnym. Niestety ta modyfikacja dała dodatkowy pilot do sterowania i wyłączyła oryginalne przyciski w "scyzoryku". Bagażnik trzeba otwierać od środka lub kluczykiem w zamku klapy - mały niesmak
A! Jeszcze jedno - klocki mamy nowe w każdym kole, ale... podczas ruszania (głównie skręcając) da się słyszeć leeeeeeeeeeeciuuuuutkie krótkie piśnięcia w kole tu i tam. Wydedukowałem sobie, że to ocierające klocki, które jakoś dziwnie się trzymają i nieraz opierają o tarczę - na początku po zakończonej jeździe macałem dokładnie każde koło by sprawdzić czy gdzieś coś nie jest zapieczone i niczego nie stwierdziłem.

Usterka to czy może ten typ tak ma


Obawiam się, że tak już jest - podobny dziwny motyw był w UNO - ciepłe powietrze można było puścić tylko na nogi lub na szybę


Co jeszcze może być upierdliwe? Mamy zamontowany dodatkowy autoalarm zintegrowany z centralnym. Niestety ta modyfikacja dała dodatkowy pilot do sterowania i wyłączyła oryginalne przyciski w "scyzoryku". Bagażnik trzeba otwierać od środka lub kluczykiem w zamku klapy - mały niesmak

A! Jeszcze jedno - klocki mamy nowe w każdym kole, ale... podczas ruszania (głównie skręcając) da się słyszeć leeeeeeeeeeeciuuuuutkie krótkie piśnięcia w kole tu i tam. Wydedukowałem sobie, że to ocierające klocki, które jakoś dziwnie się trzymają i nieraz opierają o tarczę - na początku po zakończonej jeździe macałem dokładnie każde koło by sprawdzić czy gdzieś coś nie jest zapieczone i niczego nie stwierdziłem.
LYBRA SW Emblema, 2.4 20V Sto i więcej źrebaków - SreberkO z czarnym dachem
Było: UNO 1.4 - "Błękitna strzała"
Łukasz:"Między chcieć a mieć najczęściej stoi zapracować"
Kasia:"Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombi zombi zombi"
Było: UNO 1.4 - "Błękitna strzała"
Łukasz:"Między chcieć a mieć najczęściej stoi zapracować"
Kasia:"Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombi zombi zombi"
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
1. Siłę nadmuchu da się wyregulować, wystarczy przymknąć nieco przepustnicę dla kratki środkowej, tak, że z bocznej będzie leciało mocniej a ze środkowej nie wiele mniej.
2. To chyba wina alarmu, nie auta.
3. Mechanik nie nasmarował zacisków przy wymianie klocków.
2. To chyba wina alarmu, nie auta.
3. Mechanik nie nasmarował zacisków przy wymianie klocków.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 206
- Rejestracja: 15 cze 2011, 20:50
- Imię: Kasia & Łukasz
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Ad.1 - Owszem, ale to trochę bez sensuLechu pisze:1. Siłę nadmuchu da się wyregulować, wystarczy przymknąć nieco przepustnicę dla kratki środkowej, tak, że z bocznej będzie leciało mocniej a ze środkowej nie wiele mniej.
2. To chyba wina alarmu, nie auta.
3. Mechanik nie nasmarował zacisków przy wymianie klocków.

Ad.2 - Ktoś programował centralny pod nowego pilota - żaden z przycisków "scyzoryka" nie działa. Da się chociaż przywrócić otwieranie klapy? Nie mam pojęcia o alarmach

Ad.3 - Możliwe. Ale czy takie smarowanie ma sens? Smar pod wpływem temp. i brudu zewsząd zamieni się w stwardniały syf i po jakimś czasie będzie jeszcze gorzej


LYBRA SW Emblema, 2.4 20V Sto i więcej źrebaków - SreberkO z czarnym dachem
Było: UNO 1.4 - "Błękitna strzała"
Łukasz:"Między chcieć a mieć najczęściej stoi zapracować"
Kasia:"Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombi zombi zombi"
Było: UNO 1.4 - "Błękitna strzała"
Łukasz:"Między chcieć a mieć najczęściej stoi zapracować"
Kasia:"Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombi zombi zombi"
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
A może to bateria w scyzoryku nie działa? Też mam dokładany alarm, a pilot w kluczyku (starego typu, trójkątny) działa normalnie.
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Taaa - pogadamy jak spróbujesz tego manewru w 2.4 JTD np. z lewą lampąlaly2000 pisze:Poszaleli? 15 minut mi to zajęło ostatnio, z czego 10 na zdjęcie dekielka. Bez wykręcania lampy.

jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Po prostu w benzyniaku jest więcej miejsca z lewej strony. Wszystko przez brak przewodów od turbo.Sebastian pisze:Taaa - pogadamy jak spróbujesz tego manewru w 2.4 JTD np. z lewą lampąlaly2000 pisze:Poszaleli? 15 minut mi to zajęło ostatnio, z czego 10 na zdjęcie dekielka. Bez wykręcania lampy.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX