"DZIDA" pisze:"jan123456" pisze:trzeba zacząć od tego czy przewody od tempomatu są podpięte pod sterownik silnika jest ich 6sztuk .5 idzie bezpośrednio do sterownika na jednym wisi napięcie po zapłonie/silnik 2,4 jtd bez zmiennej geometrii/
wg shematów elektrycznych w obydwu dieslach sa inne kolorystycznie kabelki przy tempomacie niż przy 2,0 benzynce
poza tym diesle i benzynkę ise inaczej podłaącza do sterownika silnika (pod inne piny)
zaczynam to powoli rozszyfrowywać:
na razie mam rozpiskę kabelków z wtyczki tempomatu:
Pin 1 - HR ? szaro ? czerwony
Pin 2 - NL ? czarno ? niebieski
Pin 3 - LB ? niebiesko-biały
Pin 4 - VG ? zielono ? żółty
Pin 5 - G ? żółty
Pin 6 - AR ? błękitno-czerwony (w wersji 2,0 20v)
L ? niebieski (w wersji 1,9 i 2,4 diesel)
Pin 3 (niebiesko- biały kabel) idzie do bezpiecznika nr 13 (10 A) w skrzynce bezp. koło kolana kierowcy (dolna ?sekcja? bezpieczników, najniższy rząd ? środkowy bezpiecznik)
a zatem dziś poświęciłem trochę czasu i rozpracowywałem ten temat
pacjent: Lancia Lybra 2,0 20V 2000 r. o ile pamiętam wersja LX
seryjnie tempomatu brak, ale poniewaz jestem taka nieustepliwa i dociekliwa zaraza i lubię grzebać się w autku, to stwierdziłem, że nie spocznę dopóki kwestii nie wyjasnię.
a zatem od poczatku jak sprawdzić czy będzie u nas banglł tempomat metoda plug&play:
1. sprawdzamy czy mamy kostkę tempomatu zgodnie z manualem z włoskiej strony.... (pewnie większość ma

)
2. nastepnie idziemy do sklepu elektronicznego i kupujemy sobie: 1 włącznik typu on/off oraz 3 przyciski typu "przewodzi gdy wciśnięty" i do tego trochę kabelka dwużyłowego (ze 2 metry) - nie musi być gruby
3. bierzemy w łapkę lutownicę i lutujemy te włączniki wg poniższego schematu (dioda do sprawdzenia nie jest potrzebna - jezeli ma działac to będzie działać i bez niej)
http://img2.putfile.com/thumb/4/10210060464.jpg[/img]
radzę opisać sobie drugie końce kabelków (np: nakleić na nie plaster z apteczki i na nim długopisem napisać numerek w kostce tak jak na schemacie)
dla niezbyt kojarzących: to co na pinie 3 to włącznik całego układu (ten ON/OFF) a te 3 szt na pinach 4,5 i 6 to te przyciski typu "przewodzi gdy wciśnięty"
4. jak ktoś jest estetą to może zamontować to w jakiejś obudowie plastikowej i oznaczyć 3 przyciski znaczkami +, -, RCLżeby wiedzieć który jest który
5. następnie idziemy z układem do samochodu i podłączamy to do kostki w samochodzie zgodnie z numerkami: 1 z 1, 2 z 2 itp - jak diody nie mamy to nic nie szkodzi - ni podłaczymy pinu nr 2 i już :] i tu się wyjaśnia dlaczego kupić ze 2 metry kabla - żeby spokojnie to sięgało nam do ręki gdy będziemy jechali samochodem
6. jedziemy a trase i testujemy zgodnie z poniższą instrukcją
http://img2.putfile.com/thumb/4/10210245740.jpg[/img]
http://img2.putfile.com/thumb/4/10210245840.jpg[/img]
http://img2.putfile.com/thumb/4/10210245899.jpg[/img]
koszt całkowity około 10 zł

jeżeli ktoś nie jest estetą i nie musi mieć oryginalnej wajchy to może i tak jeździć i korzystać
co do diody to nie kombinowałem z nią, ale jak będzie działało to można spróbować - diodę się wpina między pin 2 i 3 . z tego co mierzyłęm to jest tam 3,5V, więc polecam przetestowanie - koszt diody nie jest duży :]
ja na razie się zastanawiam czy szukać oryginalnej wajchy czy zrobić sobie ładny nowy układzić i tak zostawić (za te 10 zł hihihi)
mój tempomat testowy wyglądał tak:
http://img2.putfile.com/thumb/4/11007243125.jpg[/img]
reasumując: nic nie grzbałem nigdy w kompie, żadne euroscany itp
ruszyło od ręki, fajne uczucie nawet

, działa nie tylko na 4 i 5 biegu ale i na 2 i 3 tez mi działał..., jeżeli ktoś umie przylutować kabelki do włącznika oraz obsłużyć zwykły miernik to sobie z łatwością z tym poradzi
jak ktoś ma pytania szczegółowe to śmiało na GG: 1562904
powodzenia
