
Kappa - łącznik stabilizatora
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP
jak teściowa woli, mnie denerwuje najmniejsze pukanie 

Kappa - Łącznik stabilizatora przód
Witam, był gdzieś temat o łączniku stabilizatora przód do kappy i nie mogę się doszukać.
Znalazłem ze pasuje od fiata Ulysse ale wydaje mi się że pasuje od brava, marea, tempra?
Znalazłem ze pasuje od fiata Ulysse ale wydaje mi się że pasuje od brava, marea, tempra?
Ostatnio zmieniony 17 mar 2010, 11:10 przez Nat, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: zmieniłem tytuł
Powód: zmieniłem tytuł
- miszax
- Forumowicz/ka
- Posty: 1262
- Rejestracja: 09 gru 2007, 0:00
- Skype: miszax123
- Lokalizacja: Lubsko woj. Lubuskie
Re: Kappa - Łącznik stabilizatora przód
A wystarczy wpisać w szukajkę Kappa - zamienniki
Były Ford Taunus 2,0 x2, PF125p, VW Golf MK2, Dedra 2,0 Turbo, Kappa 2,0 VIS, BMW E34 2,5, Laguna 1,6 kombi
Są Audi A4 B5 BENZYNA:-)


DeltaIntegrale.pl - właściwy adres w sieci
Są Audi A4 B5 BENZYNA:-)


DeltaIntegrale.pl - właściwy adres w sieci
Odp: Kappa - Łącznik stabilizatora przód
maciek pisze:Witam, był gdzieś temat o łączniku stabilizatora przód do kappy i nie mogę się doszukać.
Znalazłem ze pasuje od fiata Ulysse ale wydaje mi się że pasuje od brava, marea, tempra?
Ja do siebie montowałem od Alfy 164, tylko uważaj bo są dwa rodzaje. Do mojego TDS-a pasowały te mniejsze

Odp: Kappa - Łącznik stabilizatora przód
Wpisz w wyszukiwarce bhmd. Jest to sklep z W-wawy. Mają najtaniej. Wymieniałem miesiac temu w swojej Lucynce
(kochanej).
(kochanej).
Re: Kappa - raz jeszcze łącznik stabilizatora przód
Odświeżę tematprezesjm pisze: Zastosowanie alternatywnych łączników w Kappie ma jedną zasadniczą wadę. Wahacz w Kappie ma zupełnie inny otwór pod łącznik i jest pozbawiony miseczek które pozycjonują te tulejki a zarazem łącznik centralnie w otworze. Jeśli łącznik nie jest centralnie w otworze to na nierównościach zaczyna obcierać metal o metal co powoduje niepotrzebne hałasy. Mocowanie główki łącznika do stabilizatora też powinno być mocne " na stałe", czyli dobry przemysłowy klej lub wręcz punktowe "cyknięcie " migomatem. Siły występujące na główce są znaczne, to połączenie musi być pewne bo w krótkim czasie dochodzi do wyrobienia główek, w konsekwencji do stuków i innych zgrzytów. Łączniki alternatywne nie mają większego wpływu na prowadzenie i raczej pomijalny na komfort pracy przedniego zawieszenia.

Zamówiłem łączniki od Ulysesa i pytanie do tych ktorzy już montowali sztywne zamienniki tak jak pisze prezesjm otwór w wahaczu nie jest okrągły ma wypustkę na oryginalny łącznik - czy stosowaliście jakieś podkładki pod te tulejki gumowe czy bezpośrednio na wahacz ?
I drugie pytanie - polecono mi do zlikwidowania luzu miedzy drążkiem a nowym łącznikiem zastosować klej do szyb jak to wygląda według was ?
Ponoć klej do łączenia metalu może się wykruszyć?
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP
połączyłem tematy
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7362
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP
Założyłem nowe OCAP-y i zrobiłem na nich 20 tys. Wygląda na to, że padły. Czytałem wyżej o zamiennikach od Tipo, jest ich wiele, rozpiętość cen także. Nie ukrywam, że chciałbym założyć takie co "trochę" wytrzymają. Których użyć ?
Kilka takich znalazłem tutaj ... http://www.allegro.pl/listing/search.ph ... tring=tipo
Proszę o doradę kolegów z doświadczeniem
a nie teoretyków
Kilka takich znalazłem tutaj ... http://www.allegro.pl/listing/search.ph ... tring=tipo
Proszę o doradę kolegów z doświadczeniem

Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE
<<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE



Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP
Ja kupiłem najtańsze ok 15 zł za szt. Po ok 10tyś jest narazie ok.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP
ja poprzednią kappą zrobiłem kilkadziesiąt, poza parceniem gumowych podkładek to jest element zasadniczo nie psujący .merbart pisze:Ja kupiłem najtańsze ok 15 zł za szt. Po ok 10tyś jest na razie ok.
Re: Kappa - Łącznik stabilizatora przód
Jakiej firmy były montowane łączniki na pierwszy montaż?
Bo dzisiaj wymieniałem i stary był TRW, teraz mam od fiata TIPO, jest trochę krótszy. Ale bez problemu da się zrobić. Ciągle waliło mi coś w zawieszeniu, wymieniłem sworzeń, tuleje i dzisiaj łącznik. Jeszcze nie sprawdziłem czy tłucze bo przejechałem zaledwie 200m. Niby ciszej ale to się okaże bo dłuższej podróży.
Stary łącznik kulowy nie dało się siłą ruszyć w tej główce kulowej. Wydaje mi się że może on się tam ułożył (ubił) bo czasami stukanie ustawało). Dopiero po klepaniu młotkiem się ruszył.
Bo dzisiaj wymieniałem i stary był TRW, teraz mam od fiata TIPO, jest trochę krótszy. Ale bez problemu da się zrobić. Ciągle waliło mi coś w zawieszeniu, wymieniłem sworzeń, tuleje i dzisiaj łącznik. Jeszcze nie sprawdziłem czy tłucze bo przejechałem zaledwie 200m. Niby ciszej ale to się okaże bo dłuższej podróży.
Stary łącznik kulowy nie dało się siłą ruszyć w tej główce kulowej. Wydaje mi się że może on się tam ułożył (ubił) bo czasami stukanie ustawało). Dopiero po klepaniu młotkiem się ruszył.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - Łącznik stabilizatora przód
jest, wystarczy poszukaćmaciek pisze:Witam, był gdzieś temat o łączniku stabilizatora przód do kappy i nie mogę się doszukać.
Znalazłem ze pasuje od fiata Ulysse ale wydaje mi się że pasuje od brava, marea, tempra?



. Znowu łączę tematy
jeśli powstanie następny o łącznikach to usunę
Re: Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP
Poczytałem trochę na forum właśnie o "oryginalnych" OCAPach i pomyślałem że spróbuje z zamiennikiem łącznika sztywnym.faraon pisze:Założyłem nowe OCAP-y i zrobiłem na nich 20 tys. Wygląda na to, że padły. Czytałem wyżej o zamiennikach od Tipo, jest ich wiele, rozpiętość cen także. Nie ukrywam, że chciałbym założyć takie co "trochę" wytrzymają. Których użyć ?
Kilka takich znalazłem tutaj ... http://www.allegro.pl/listing/search.ph ... tring=tipo
Proszę o doradę kolegów z doświadczeniema nie teoretyków
Poczytałem więcej na forum

Dziś zostały zamontowane i potwierdzam są niemalże identycznej długości jak oryginalne.
I zapanowała cisza

Wchodziły dosyć ścisło na drążek ale podparłem się klejem do szyb.
Zobaczymy jak zniosą próbę km.
U mnie w prawym oryginalnym łączniku guma na łożysku kulowym była już przeciętą, a w obu w rekach czuć było luz.
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7362
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP
Weź sprecyzuj ten zapisalfik pisze:Wchodziły dosyć ścisło na drążek ale podparłem się klejem do szyb.


Rozumiem, że zastosowałeś łącznik od Ulysse starej wersji tego auta czyli do 2002.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE
<<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE



Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Kappa - łącznik stabilizatora
Tak do starej wersji 1994-2002
Tulejkę która wchodzi na drążek posmarowałem klejem do szyb.
Tulejkę która wchodzi na drążek posmarowałem klejem do szyb.
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest