Lybra - parowanie szyb
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 02 lip 2008, 0:00
- Lokalizacja: Lublin
Odp: Lybra - parowanie szyb
mam ten sam problem, obieg zewnętrzny jest włączony, filtr kabinowy wymieniony, odprowadzenie wilogoci z samochodu sprawdzone, szyby wymyte i wysmarowane środkiem przeciw parowaniu a mimo tego cały czas mam problem ... po szybach poprostu cieknie woda a w zimie sa cale zamarzniete od zewntarz, problem znika jedynie kiedy można włączyć klimatyzację (o ile sie nie myle powyżej 5 stopni na zewnątrz) a tak poza tym to cały czas tragedia.. juz nie mam pomysłu co z tym robić poza sprzedaniem samochodu ;/
Odp: Lybra - parowanie szyb
Tak jak przedmówcy sugerują iż może być to wina klapki obiegu wewnętrznego.
Więc należy co sprawdzić:
1 wyjąć filtr kabinowy/ujawni nam się nieszczęsna klapka
2 teraz włączyć/wyłączyć obieg i sprawdzać czy klapka reaguje.Jeśli dmuchawa(wirnik) jest widoczna to mamy obieg zewnętrzny a jeśli zakryta przez klapkę obieg wewnętrzny.
3 w przypadku braku reakcji ze strony klapki na jej sterownie oznacza uszkodzenie silniczka lub samego napędu klapki.
4 naprawa tego nie jest warta zachodu wiec pozostaje nam tylko odchylić klapkę aby cały czas była w pozycji obiegu zewnętrznego i cieszyć się z jazdy bez parowania szyb
Więc należy co sprawdzić:
1 wyjąć filtr kabinowy/ujawni nam się nieszczęsna klapka
2 teraz włączyć/wyłączyć obieg i sprawdzać czy klapka reaguje.Jeśli dmuchawa(wirnik) jest widoczna to mamy obieg zewnętrzny a jeśli zakryta przez klapkę obieg wewnętrzny.
3 w przypadku braku reakcji ze strony klapki na jej sterownie oznacza uszkodzenie silniczka lub samego napędu klapki.
4 naprawa tego nie jest warta zachodu wiec pozostaje nam tylko odchylić klapkę aby cały czas była w pozycji obiegu zewnętrznego i cieszyć się z jazdy bez parowania szyb

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 02 lip 2008, 0:00
- Lokalizacja: Lublin
Odp: Lybra - parowanie szyb
dopływ powietrza z zewnątrz nie jest odcięty, klapka jest odsłonięta także to musi być inna przyczyna. Mój mechanik tez juz nie ma pomysłu co by to mogło być.. jak macie jakies koncepcje to piszcie
bo to niby drobna sprawa a skutecznie doprowadza do frustracji w trakcie użytkowania samochodu..

Zaparowane szyby
Witam
Podczas jazdy w deszczu mam zaparowane szyby tj. przednią i boczne.
Mam pytanie; czy włącznik szybkiego odparowania szyby musi być stale
włączony? bo jak jest włączony to obroty wentylatora szybko wzrastają
by po krótkim czasie zmaleć natomiast temperatura utrzymuje się cały czas.
Pozdrowienia
Zbyszek55 z Bydgoszczy
Lancia Lybra sw 2,4 jtd
Podczas jazdy w deszczu mam zaparowane szyby tj. przednią i boczne.
Mam pytanie; czy włącznik szybkiego odparowania szyby musi być stale
włączony? bo jak jest włączony to obroty wentylatora szybko wzrastają
by po krótkim czasie zmaleć natomiast temperatura utrzymuje się cały czas.
Pozdrowienia
Zbyszek55 z Bydgoszczy
Lancia Lybra sw 2,4 jtd
Lancia Lybra 2.4 JTD SW
Re: Zaparowane szyby
hej hej
sprawa nie raz poruszana, zamknij obieg, włącz klime, nie na auto, włącz nawiew na 1 lub 2 kreski
i przy największej ulewie żadna szyba nie zaparuje. Robię tak przy deszczowych dniach.
pozdrawiam
sprawa nie raz poruszana, zamknij obieg, włącz klime, nie na auto, włącz nawiew na 1 lub 2 kreski

pozdrawiam
-------------------------
- marcin03
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 08 kwie 2010, 22:09
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zaparowane szyby
włącznika szybkiego odparowania szyb nie da się pozostawić włączonego, chyba że będziesz go bez przerwy naciskał, krótki czas intensywnego nawiewu i podwyższonej temp. podyktowany jest względami bezpieczeństwa ,żeby się tam w środku nic nie popaliło, mi mechanik powiedział : jeźdźić na klimie bo po to ona między innymi jest aby osuszała wnętrze z wilgoci
Re: Zaparowane szyby
Na pewno nie zamykać obiegu!!!!!zbebus pisze:hej hej
sprawa nie raz poruszana, zamknij obieg, włącz klime, nie na auto, włącz nawiew na 1 lub 2 kreskii przy największej ulewie żadna szyba nie zaparuje. Robię tak przy deszczowych dniach.
pozdrawiam
Instrukcja mówi wyraźnie:
Nie zalecia sie jednak wlaczac, tej funkcji w deszoczwie/zimne dni, poniewaz zostanie zwiekszona znacznie mozliwosc zaparowania wewnetrznego szyb, zwlaszcza gdy nie jest wlaczana klimatyzacjia.
Jak mam zaparowane wlaczam, szybkie odmrazanie, a potem juz auto ustawione na 23* i mi nic nie paruje.
Jesli musisz kombinowac tak jak napisales sprawdz filtr kabinowy.
QV...soon:)
Re: Zaparowane szyby
hej hej
ale przy klimie używa sie obiegu zamkniętego, ale jak kto woli, ja przy włączonej klimie, zamkniętym obiegu i deszczowych dniach zaparowanych szyb nie mam
pzodro
ale przy klimie używa sie obiegu zamkniętego, ale jak kto woli, ja przy włączonej klimie, zamkniętym obiegu i deszczowych dniach zaparowanych szyb nie mam

pzodro
-------------------------
Re: Zaparowane szyby
Obieg zamknięty klima wymusza w sytuacji gdy temperatura zewnetrzna jest znacznie wyzsza od ustawionej w srodku.
Logiczne... mniej energii kosztuje schlodzenie powietrza ze srodka auta juz uprzednio schlodzonego do żądanej temparatury niż pobieranie żaru z zewnatrz i schładzanie do 22 czy nawet mniej, w zależności jak sobie ktoś ustawił.
Przełączenie obiegu na wewnetrzny podczas dużej wilgotności powietrza lub deszczu powoduje zwiększone parowanie szyb. Logiczne... bo w przypadku aut bez klimy, aby pozbyc sie zaparowanych szyb uchylamy okna, by wpuścic nieco swiezego powietrza. Zamknięcie obiegu powietrza bez klimy powoduje ze środek kisi się we własnej wilgoci i osuszenie wnetrza może być kłopotliwe.
W przypadku niższej temperatury zewnetrznej od ustawionej w srodku auta i przy dużej wilgotnosci lub opadach właczamy klime aby osuszyć powietrze w srodku ale zostawiamy obieg otwarty, by powietrze było świeże. Logiczne, gdyż układy klimatyzacji usuwają wilgoć z zasysanego powietrza.
Logiczne... mniej energii kosztuje schlodzenie powietrza ze srodka auta juz uprzednio schlodzonego do żądanej temparatury niż pobieranie żaru z zewnatrz i schładzanie do 22 czy nawet mniej, w zależności jak sobie ktoś ustawił.
Przełączenie obiegu na wewnetrzny podczas dużej wilgotności powietrza lub deszczu powoduje zwiększone parowanie szyb. Logiczne... bo w przypadku aut bez klimy, aby pozbyc sie zaparowanych szyb uchylamy okna, by wpuścic nieco swiezego powietrza. Zamknięcie obiegu powietrza bez klimy powoduje ze środek kisi się we własnej wilgoci i osuszenie wnetrza może być kłopotliwe.
W przypadku niższej temperatury zewnetrznej od ustawionej w srodku auta i przy dużej wilgotnosci lub opadach właczamy klime aby osuszyć powietrze w srodku ale zostawiamy obieg otwarty, by powietrze było świeże. Logiczne, gdyż układy klimatyzacji usuwają wilgoć z zasysanego powietrza.
Re: Zaparowane szyby
Instrukcja się kłania;)zbebus pisze:hej hej
ale przy klimie używa sie obiegu zamkniętego, ale jak kto woli, ja przy włączonej klimie, zamkniętym obiegu i deszczowych dniach zaparowanych szyb nie mam
pzodro
Dlatego ja trzymam caly czas AUTO:) i NIGDY mi sie obieg zamkniety automatycznie w deszczu nie wlaczyl;) (slychac klapki)
I jest tak jak szarkiz napisał...dodatkowo obieg zamknięty włącza sie sam gdy jedziemy np tunelem lub jest duze zapylenie....
Obieg zamkniety ON= gdy jest ciepło, lub gdy jest zanieczyszczone powietrze
Zapamietaj!:)
W takie dni jak teraz, auto ustawione na 23* wyglada tak:
-nawiew na nogi
-2 kreski
-obieg otwarty
I SZYBY NIE PARUJA:) ustaw, tak sobie recznie, i zamknij obieg, gwarantuje ze szybki zaczna parowac powoli...
QV...soon:)
Re: Lybra - parowanie szyb
oki,
posłucham rady
kolegi, zaczne uzywać auto, bo nie raz zauważyłem że klima mądrze działa 
pozdrawiam
posłucham rady


pozdrawiam
-------------------------
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Lybra - parowanie szyb
1. Póki nie ma mrozów - używać klimy. Klima osusza powietrze.
2. Jeśli sytuacja się powtarza kupić za parę złotych zajzajer przeciwroszeniowy i wymaźgać szyby od wewnątrz
3. Rano użyc guzika osuszania - ale wystarczy przy starcie auta.
4. W zimie otrzepać buty ze sniegu przed jazdą.
2. Jeśli sytuacja się powtarza kupić za parę złotych zajzajer przeciwroszeniowy i wymaźgać szyby od wewnątrz
3. Rano użyc guzika osuszania - ale wystarczy przy starcie auta.
4. W zimie otrzepać buty ze sniegu przed jazdą.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

Re: Lybra - parowanie szyb
Również parowanie szyb u mnie występuje.
Tylne boczne to już nie ma opcji aby je odparować.
Z czołową i bocznymi przednimi sobie radzę ale na AUTO nie ma szans.
Muszę wymuszać albo na czołową, albo nawiew na twarz, wyłączam środkowe nawiewy (oczywiście jeżeli mi nie potrzebne na twarz) a boczne kieruję na boczne szyby.
Tylko w ten sposób mogę sobie poradzić z parowaniem szyb.
Filtr wymieniony w zeszłym roku (wtedy też parowały), w samochodzie sucho (codziennie trzepię dywaniki).
Jeszcze patent z jakimś preparatem przeciw parowaniu będę musiał zastosować ale wątpię aby pomógł.
W zimę musimy się chyba pogodzić, że w Lybrach szyby będą parowały.
Tylne boczne to już nie ma opcji aby je odparować.
Z czołową i bocznymi przednimi sobie radzę ale na AUTO nie ma szans.
Muszę wymuszać albo na czołową, albo nawiew na twarz, wyłączam środkowe nawiewy (oczywiście jeżeli mi nie potrzebne na twarz) a boczne kieruję na boczne szyby.
Tylko w ten sposób mogę sobie poradzić z parowaniem szyb.
Filtr wymieniony w zeszłym roku (wtedy też parowały), w samochodzie sucho (codziennie trzepię dywaniki).
Jeszcze patent z jakimś preparatem przeciw parowaniu będę musiał zastosować ale wątpię aby pomógł.
W zimę musimy się chyba pogodzić, że w Lybrach szyby będą parowały.
Re: Lybra - parowanie szyb
Powracam do tematu ponieważ problem nadal występuje ale coś już zdiagnozowałem.
Otóż klapka obiegu wew/zew nie potrafi sama wracać do pozycji wew (czyli zielona dioda się świeci a wentylator nadal widoczny).
Gdy zrobię odwrotnie czyli ręką przesunę klapkę i zamknę obieg, wchodzę do samochodu i odpalam zew. (pomarańczowa dioda) to klapka sama się otwiera.
Jak sądzę silniczek jest zatem w porządku.
Wiem, że właśnie wtedy szyby nie powinny parować ale wyczyściłem filtr przeciwpyłkowy i na razie problem ustał ale też i pogoda znacznie się "osuszyła".
Jeszcze co zauważyłem (usłyszałem) jakiś wichajsterek próbuje zamknąć tą klapkę bo słyszę jak coś prztyka (czyli tak jak chciał zamknąć klapkę ale jest nie potrafi złapać) ale klapka się nie zamyka.
Łatwo to się rozbiera ?
Trzeba od środka czy od zewnątrz ?
Ew. czy ktoś posiada schemat tej klapki (może bym się kapnął który wichajsterek próbuje zamykać klapkę).
Jak wygląda ten mechanizm zamykania klapki ?
Mnie takie coś drażni i wolałbym to zrobić.
Otóż klapka obiegu wew/zew nie potrafi sama wracać do pozycji wew (czyli zielona dioda się świeci a wentylator nadal widoczny).
Gdy zrobię odwrotnie czyli ręką przesunę klapkę i zamknę obieg, wchodzę do samochodu i odpalam zew. (pomarańczowa dioda) to klapka sama się otwiera.
Jak sądzę silniczek jest zatem w porządku.
Wiem, że właśnie wtedy szyby nie powinny parować ale wyczyściłem filtr przeciwpyłkowy i na razie problem ustał ale też i pogoda znacznie się "osuszyła".
Jeszcze co zauważyłem (usłyszałem) jakiś wichajsterek próbuje zamknąć tą klapkę bo słyszę jak coś prztyka (czyli tak jak chciał zamknąć klapkę ale jest nie potrafi złapać) ale klapka się nie zamyka.
Łatwo to się rozbiera ?
Trzeba od środka czy od zewnątrz ?
Ew. czy ktoś posiada schemat tej klapki (może bym się kapnął który wichajsterek próbuje zamykać klapkę).
Właśnie o tym mówię. Silniczek działa, a klapka nie zamyka obiegu (jedynie otwiera).Qboy pisze: 3 w przypadku braku reakcji ze strony klapki na jej sterownie oznacza uszkodzenie silniczka lub samego napędu klapki.
4 naprawa tego nie jest warta zachodu wiec pozostaje nam tylko odchylić klapkę aby cały czas była w pozycji obiegu zewnętrznego i cieszyć się z jazdy bez parowania szyb
Jak wygląda ten mechanizm zamykania klapki ?
Mnie takie coś drażni i wolałbym to zrobić.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 94
- Rejestracja: 29 mar 2010, 17:56
- Lokalizacja: Wawka
Re: Lybra - parowanie szyb
A u mnie też parowały szyby i myślałem, że klapa lub silnik od obiegu wew/zewn. są zwalone.
Jednak ostatnio podczas dłuższej podróży (2x300km) wypróbowałem różne ustawienia na panelu i w jednej sytuacji szyby jednak odparowują...
Mam teraz ustawione na AUTO, prędkość wentylatora pomiędzy 3 a 4 punkty, temperatura w zasadzie dowolna powyżej 22 st. no i najważniejsze: przycisk sterowania obiegami włączony na II czyli zapalona bursztynowa dioda
Pozdrawiam
Jednak ostatnio podczas dłuższej podróży (2x300km) wypróbowałem różne ustawienia na panelu i w jednej sytuacji szyby jednak odparowują...
Mam teraz ustawione na AUTO, prędkość wentylatora pomiędzy 3 a 4 punkty, temperatura w zasadzie dowolna powyżej 22 st. no i najważniejsze: przycisk sterowania obiegami włączony na II czyli zapalona bursztynowa dioda
Pozdrawiam
Lybra SW 1,9 jtd 77kW
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...