Odp: Lybra - koszty utrzymania
: 09 lis 2009, 12:36
artjas, cytuj tego kto to powiedział.
Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia
https://forum.lanciapolska.org/
ups, finger troublekaeres pisze:artjas, cytuj tego kto to powiedział.
W żadnym wypadku. Jeśli poprzeglądasz tematy w tym dziale to może znajdziesz coś interesującego.Eleni pisze:Czy popełniłam jakiś nietakt w ostatnim poście czy nie ma mechanika godnego polecenia z tych okolic?
Te usterki to tylko u ciebieviwaldo pisze:co do awaryjnosci to chyba jednak nie jest tak rozowo (chyba ze po prostu mialem pecha) mi w trzy miesiace wysiadly:
tempomat
centralny zawodzi
spryskiwacze
zmieniarka (mam nadzieje ze naprawilem)
cos jest ze swiecami lub ich grzaniem bo spiralka miga przez 30 sek
zapalil sie blad EOBD
wysiadla tylna wyciaraczka (naprawilem)
zacina sie automatyka nawiewu czyli nie daje sie wylaczyc jak nie j...e
reasumujac poprzednio przez 9 lat mialem lagune z 1999 roku i przez te 9 lat nie mialem lacznie w niej tylu awarii
Krzysiek82 pisze:Ja to widzę w ten sposób: jeśli ktoś kupi samochód powypadkowy lub naprawdę fabrycznie usterkowy lub po prostu szmerany, przy którym robił coś Pan Zdzisiu co ma zakład i "umi naprawiać", to taki samochód będzie a) usterkowy, b) drogi w utrzymaniu. To tyczy się każdej marki. I te głosy co rusz się powtarzające "nie kupujcie xxx - syf totalny", "miałem xxx, psuł się na potęgę" wynikają tylko z jednego: Polacy pytają na forach dyskusyjnych co kupić, jaki model. Dostają odpowiedź np. kupuj Lybrę 2000 rocznik taką od 17 500 zł wzwyż. I co robi taki przeciętny Polak? Kupuje Lybrę 2000 za 12 500 zł, bo przecież na Allegro takich jest sporo i on nie będzie przepłacał, on kupił okazję. Oczywiście, że nie będzie przepłacał, bo zapłaci mechanikom albo serwisowi w niedalekiej przyszłości.
Innymi słowy: jeśli samochód ma rozpiętość cenową od 12000 do 22000 zł, to naprawdę o czymś musi świadczyć cena 12000 zł. Tyczy się to każdej marki, każdego modelu. Nie ma okazji. Nie ma super okazji. Nikt nie sprzeda dobrego i zadbanego samochodu poniżej kwoty, która jest adekwatna do stanu samochodu. Jeśli samochód sprawia problemy, miał wypadek i jest odpicowany, to wiadomo, że cena jest niższa, aby szybko się go pozbyć. Większej filozofii tutaj nie ma.
Co do mechanika to poszukaj takiego ,który zna makaron/nie tylko z obrazków/W wa-wie to chyba kol.argenta67.Eleni pisze:Czy popełniłam jakiś nietakt w ostatnim poście czy nie ma mechanika godnego polecenia z tych okolic?
Właśnie miałem to napisaćjan123456 pisze:Co do mechanika to poszukaj takiego ,który zna makaron/nie tylko z obrazków/W wa-wie to chyba kol.argenta67.Eleni pisze:Czy popełniłam jakiś nietakt w ostatnim poście czy nie ma mechanika godnego polecenia z tych okolic?
Och jejku jejku jak ktos nie naprawia u Ciebie to juz trzeba go pojechac, proponuje jakies leki na upierdliwosc kupicjan123456 pisze:
Te usterki to tylko u ciebie
Tempomat -jako taki się nie psuje/chyba,że połamiesz gałkę/-bzdura
Centralny zawodzi -proszę pposprawdzać czy "pana zenia tam nie było"
Spryskiwacze /jeśli o reflektory/to fakt większość mających je są nieczynne z względudużych kosztów wymiany,jak również zbyt szybko ubywający płyn do spryskiwaczy
Swiece żarowe-jak za jednym podejściem wymienimy wszystkie bez względu na to ile jest spalonych -to należy zapomnieć o nich
Kontrola silnika/EOBD/-autko ma już grubo ponad 200kkm,więc wypada sprawdzić i naprawić co nieco/kiedy byłeś ostatnio u mechanika?? a nie tylko u odczytywacza wymazywacza?/
Wycieraczka tylna-owszem w niektórych przypadkach oska się zapieka-fakt
Automatyka nawiewu-zamiast jeb.... podjedż do kogoś kto sie zna na tym a nie będziesz musiał jeb...
Co do laguny skoro była taka dobra to dlaczego ją sprzedałeś???
A na koniec wypada dodać,że przeprowazasz naprawy po "łebkach" i stąd sie bierze Twoja frustracja do lancii-rada sprzedaj jak najszybciej lancię i kup lagunę w nowej budzie.
na wieki wieków amen
No będziesz chyba musiał wszystkie siłowniki posprawdzać, bo wygląda że są słabe.viwaldo pisze: 2. centralny to juz magia, teraz nawet zamykanie drzwi kluczykiem nie zamyka wszystkich tylko te od kierowcy.
Miałem taki przypadek. Jeśli pompkę słychać to raczej jest sprawna. Ja wymieniłem i nadal była kupa. Załamał mi się przewód w jednym miejscu i płyn leciał bardzo słabiutko. Trzeba było wymienić cały wąż - pasuje od Uno i jest grubszy i sztywniejszyviwaldo pisze: 3. spryskiwacze (szyby) pompka dziala bo ja slychac, moze jakies uszczelnienie lub sie po prostu zapchala
Najpewniej przewody od zaworu tzw. "overboost" masz do wymiany. Poszukaj na forum - temat był już wałkowany. Koszt niewielki, a odzyskujesz spokój.viwaldo pisze: 5. EOBD samoistnie zapala sie i gasnie, juz od okolo 2 tygoni jej nie widze (moze zarowka sie przepalila)