Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
- lgurbiel
- Forumowicz/ka
- Posty: 594
- Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
Adaptacja parametrów dla ECU jest jedną sprawą a pomiar wykonany i odczyt z parametrów to druga sprawa.
Ja pomijając wszystko porównuję wyniki odczytane z dwóch przepływek na jednym silniku i prawie w tych samych warunkach. Moim zdaniem wyniki powinny być zbliżone.
Ja pomijając wszystko porównuję wyniki odczytane z dwóch przepływek na jednym silniku i prawie w tych samych warunkach. Moim zdaniem wyniki powinny być zbliżone.
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
- piotrgoralski
- Forumowicz/ka
- Posty: 221
- Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
- Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
skoro komputer potrzebuje czasu to znaczy że nie powinienem wyczuć różnicy pomiędzy jazdą z przepływomierzem zepsutym a bez przepływomierza?
Zobaczcie. U mnie było tak:
- Stary oryginał bosch - kopci podczas obciążenia przy stałych obrotach; dziury w mocy przy stałych prędkościach.
- Nowy bezmarkowy za 160zł - podczas obciążenia przy stałych obrotach kopci jak prom kosmiczny; dziury w mocy praktycznie cały czas.
- Odłączony przepływomierz - nic nigdy nie kopci, brak dziur w mocy, silnik ogólnie jakby słabszy.
Zaznaczam że po każdej ingerencji odczucia były natychmiastowe.
Dodam też że nie robiłem pomiarów.
Zobaczcie. U mnie było tak:
- Stary oryginał bosch - kopci podczas obciążenia przy stałych obrotach; dziury w mocy przy stałych prędkościach.
- Nowy bezmarkowy za 160zł - podczas obciążenia przy stałych obrotach kopci jak prom kosmiczny; dziury w mocy praktycznie cały czas.
- Odłączony przepływomierz - nic nigdy nie kopci, brak dziur w mocy, silnik ogólnie jakby słabszy.
Zaznaczam że po każdej ingerencji odczucia były natychmiastowe.
Dodam też że nie robiłem pomiarów.
- piotrgoralski
- Forumowicz/ka
- Posty: 221
- Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
- Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
acha, lgurbiel, ta rura co ją przedstawiłeś na obrazku to idzie do głównej rury zasysającej powietrze z filtra do turbo.
- lgurbiel
- Forumowicz/ka
- Posty: 594
- Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
No tak i dalej gdzieś do silnika.
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
Według mnie powinieneś czuć różnicę i ją czujesz (auto nie dymi bez przepływomierza)piotrgoralski pisze:skoro komputer potrzebuje czasu to znaczy że nie powinienem wyczuć różnicy pomiędzy jazdą z przepływomierzem zepsutym a bez przepływomierza?
Zobaczcie. U mnie było tak:
- Stary oryginał bosch - kopci podczas obciążenia przy stałych obrotach; dziury w mocy przy stałych prędkościach.
- Nowy bezmarkowy za 160zł - podczas obciążenia przy stałych obrotach kopci jak prom kosmiczny; dziury w mocy praktycznie cały czas.
- Odłączony przepływomierz - nic nigdy nie kopci, brak dziur w mocy, silnik ogólnie jakby słabszy.
Zaznaczam że po każdej ingerencji odczucia były natychmiastowe.
Dodam też że nie robiłem pomiarów.

Czyli dymi. Był tutaj na forum przypadek, że maluteńkie pęknięcie rury dolotowej powodowało poddymianie.silniki wysokoprężne pracują zawsze z nadmiarem powietrza (? > 1). Przy zbyt małym współczynniku nadmiaru powietrza zwiększa się emisja sadzy

Pytanie jest, dlaczego dalej dymi (po wymianie rury). I to jest bardzo ciekawe pytanie. Aby się tego dowiedzieć, potrzeba przynajmniej zlogowanych danych z FES (przejechać się z komputerem).
Komputer z odpiętym przepływomierzem generuje błąd i według mnie korzysta z jeszcze innej wartości - awaryjnej innej niż z nauczonej mapy (gdy przepływomierz jest podpięty). Ale nie jestem pewien, nie jestem jeszcze obeznany w szczegółach.
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD
- piotrgoralski
- Forumowicz/ka
- Posty: 221
- Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
- Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
ksk - tylko że różnica między starym i nowym przepływomierzem była ogromna (na korzyść starego!)
Tak jak pisałem, po odpięciu przepływki nic nie dymi, no chyba że jak wdepne gaz do dechy na jałowym to lekka czarna chmurka pod koniec obrotów.
lgurbiel - a dalej do silnika pod pokrywę zaworów. To takie podciśnienie.
Tak jak pisałem, po odpięciu przepływki nic nie dymi, no chyba że jak wdepne gaz do dechy na jałowym to lekka czarna chmurka pod koniec obrotów.
lgurbiel - a dalej do silnika pod pokrywę zaworów. To takie podciśnienie.
- lgurbiel
- Forumowicz/ka
- Posty: 594
- Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
U mnie nic nie dymi ani na starej ani na nowej przepływce. Przejazd na trasie w załączniku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
piotrgoralski,
To co się tam dzieje (w komputerze) podczas jazdy jest mocno skomplikowane i jeśli jest tak jak piszesz to OK. Ja ciągle staram się dowiedzieć jak dokładnie działa ECU (w odniesieniu do dawkowania paliwa względem masy powietrza). Mówiąc "różnica" masz na myśli osiągi czy dymienie ?
lgurbiel,
Te wyniki tyczą się przepływomierza starego czy nowej podróbki ?
Wydaje mi się, że następuje stabilizacja... Maksymalna wartość około 600 mg/i w stosunku do 400 mg/i na początku. Zobaczymy co będzie po kilku dniach jazdy. Brakuje jeszcze 400 mg/i.
U mnie po odłączeniu przepływomierza auto jest dużo słabsze i zdarzy mu się lekko zadymić na wysokich obrotach.
To co się tam dzieje (w komputerze) podczas jazdy jest mocno skomplikowane i jeśli jest tak jak piszesz to OK. Ja ciągle staram się dowiedzieć jak dokładnie działa ECU (w odniesieniu do dawkowania paliwa względem masy powietrza). Mówiąc "różnica" masz na myśli osiągi czy dymienie ?
lgurbiel,
Te wyniki tyczą się przepływomierza starego czy nowej podróbki ?
Wydaje mi się, że następuje stabilizacja... Maksymalna wartość około 600 mg/i w stosunku do 400 mg/i na początku. Zobaczymy co będzie po kilku dniach jazdy. Brakuje jeszcze 400 mg/i.
U mnie po odłączeniu przepływomierza auto jest dużo słabsze i zdarzy mu się lekko zadymić na wysokich obrotach.
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD
- piotrgoralski
- Forumowicz/ka
- Posty: 221
- Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
- Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
ksk - mam na myśli osiągi i dymienie.
W każdym razie główny powód dla którego zakładałem ten temat było dymienie. Problem jest już rozwiązany, była to nieszczelna rura turbo > filtr powietrza oraz uszkodzony przepływomierz.
W każdym razie główny powód dla którego zakładałem ten temat było dymienie. Problem jest już rozwiązany, była to nieszczelna rura turbo > filtr powietrza oraz uszkodzony przepływomierz.
- lgurbiel
- Forumowicz/ka
- Posty: 594
- Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
- lgurbiel
- Forumowicz/ka
- Posty: 594
- Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
Właśnie chcąc ponownie wyczyścić starego Boscha (przepływkę) udało mi się ją uszkodzić
.
Mierzy temperaturę a pomiar masy powietrza 6528,5 -tak jak bez podłączenia
Podróba sprawna i przekręcona o ok.30 stopni. Pomiar na luzie zamiast 54 pokazuje 66-67(max wskazanie).Zobaczę jak w czasie jazdy.Jutro wykres.

Mierzy temperaturę a pomiar masy powietrza 6528,5 -tak jak bez podłączenia

Podróba sprawna i przekręcona o ok.30 stopni. Pomiar na luzie zamiast 54 pokazuje 66-67(max wskazanie).Zobaczę jak w czasie jazdy.Jutro wykres.
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
- piotrgoralski
- Forumowicz/ka
- Posty: 221
- Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
- Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
lgurbiel, a czy mógłbyś pstryknąć fotkę obudowy filtra powietrza od góry?
Chciałbym zobaczyć w którym miejscu jest u Ciebie wtyk przepływomierza. Czy jego obracanie w obudowie filtra (lewo - prawo) a tym samym montaż jest dowolny? Czy liczy się tylko kierunek przepływu powietrza (zgodnie ze strzałką na przepływce)?
Chciałbym zobaczyć w którym miejscu jest u Ciebie wtyk przepływomierza. Czy jego obracanie w obudowie filtra (lewo - prawo) a tym samym montaż jest dowolny? Czy liczy się tylko kierunek przepływu powietrza (zgodnie ze strzałką na przepływce)?
- lgurbiel
- Forumowicz/ka
- Posty: 594
- Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
Przepływka jest zamocowana na opaski bo oczywiście śruby nie pasują.Zamocowana ukośnie.Odkręcona w bok w tym samym gnieździe o ok.30 stopni.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
- piotrgoralski
- Forumowicz/ka
- Posty: 221
- Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
- Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno
Re: Lybra 2.4 jtd - Strasznie kopci - po raz ENTY
dzięki wielkie 

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 lut 2011, 17:24
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Lybra 2.4 jtd - brak mocy przy 2,5 tys obr
Witam serdecznie
Mam problem od miesiąca mam w końcu swoja Lancie Lybre 2.4jtd
Problem jest następujący po mocnym depnięciu na gaz pozostawiam szarą chmurkę dymu, na pewno nie niebieska, i po osiągnięciu plus minus 2,5 tys obrotów auto zaczyna tak jakby tracić moc tzn. jak by pływały obroty czyli przyspiesza i zwalnia delikatnie wydaje mi się ze przerywa turbo, ale nie jestem mechanikiem wiec nie wiem.
Po odpięciu przepływki też nie ma takiej mocy i też są problemy po 2,5 tys obrotów a szczególnie na 3,4 biegu
Dodam ze turbina załącza się ok 1700 obr działa do +-2300 trochę przerwy i znów się załącza.
Proszę o poradę
Mam problem od miesiąca mam w końcu swoja Lancie Lybre 2.4jtd
Problem jest następujący po mocnym depnięciu na gaz pozostawiam szarą chmurkę dymu, na pewno nie niebieska, i po osiągnięciu plus minus 2,5 tys obrotów auto zaczyna tak jakby tracić moc tzn. jak by pływały obroty czyli przyspiesza i zwalnia delikatnie wydaje mi się ze przerywa turbo, ale nie jestem mechanikiem wiec nie wiem.
Po odpięciu przepływki też nie ma takiej mocy i też są problemy po 2,5 tys obrotów a szczególnie na 3,4 biegu
Dodam ze turbina załącza się ok 1700 obr działa do +-2300 trochę przerwy i znów się załącza.
Proszę o poradę
Ostatnio zmieniony 09 mar 2011, 9:25 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: tytułujemy zgodnie z zasadami, pisownia - poprawiłem
Powód: tytułujemy zgodnie z zasadami, pisownia - poprawiłem