Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stuki

Alan

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Alan » 11 cze 2012, 18:46

Dejwid ze łba wyleciało :) Faktycznie mówiłem Wam przez fona jak macie go regulować :)

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3411
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: darbo » 11 cze 2012, 20:04

Obrazek[/quote]

Dzisiaj mechanik coś lekko popuścił na tym kole najbardziej wysuniętym w prawo na zdjęciu. Stwierdził, że piszczy ta rolka powyżej, bodajże o średnicy ok. 80mm - na zdjęciu prawy górny róg.

Nie ruszał napinacza, ktory posiada sprężynę - stwierdzil, że jest ok. To ten, ktory był wymieniany z paskiem przez Dawida.

Czy jeżeli coś popuścił ("lekko") to teraz trzeba ustawiać całość od początku razem z tym ze sprężyną?
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Alan

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Alan » 11 cze 2012, 20:14

Słuchaj,to nie jest tak w tym silniku że ktoś sobie coś popuści i będzie OK. Tu masz dwa napinacze,jeden ze sprzężną,drugi na mimośrodzie. Ten ze sprężyną trzeba zablokować a tym drugim tak operować naciąg paska aby blokada dała się bez oporów wyciągać i zakładać. Jest na forum dokładny opis tej procedury.Inaczej dzieją się cuda.


Dokładny opis regulacji naciągu paska w JTD :link:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3411
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: darbo » 11 cze 2012, 20:33

Ok, dzięki za informację :) oraz proszę o cierpliwość :)

Małe podsumowanie.

Jeżeli będę chciał wymienić rolkę prowadzącą górną to:

1. Napinam rokę z momośrodem tak długo aż w napinaczu dynamicznym pokryją się otwory tak jak na zdjęciu.
2. Wkładam w otwory coś co zablokuje napinacz dynamiczny.
3.Popuszczam rolkę z mimośrodem aż pasek będzie luźny.
4. Wymieniam rolkę prowadzącą górną na nową.
5. napinam rolkę z mimośrodem tak długo, aż to co włożyłem do pokrywających się otworów będzie można wkładać i wyjmować bez oporu/problemu.
6. Dokręcam rolkę z mimośrodem.

I po sprawie ?
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Alan

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Alan » 11 cze 2012, 20:43

Mniej więcej,zaopatrz się w klucz 32 :) Napinacz zablokuj sobie wcześniej zanim zaczniesz go naciągać tym drugim.

argenta67

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: argenta67 » 11 cze 2012, 20:46

darbo pisze:Ok, dzięki za informację :) oraz proszę o cierpliwość :)

Małe podsumowanie.

Jeżeli będę chciał wymienić rolkę prowadzącą górną to:

1. Napinam rokę z momośrodem tak długo aż w napinaczu dynamicznym pokryją się otwory tak jak na zdjęciu.
2. Wkładam w otwory coś co zablokuje napinacz dynamiczny.
3.Popuszczam rolkę z mimośrodem aż pasek będzie luźny.
4. Wymieniam rolkę prowadzącą górną na nową.
5. napinam rolkę z mimośrodem tak długo, aż to co włożyłem do pokrywających się otworów będzie można wkładać i wyjmować bez oporu/problemu.
6. Dokręcam rolkę z mimośrodem.

I po sprawie ?
Kolejność prawie dobra tylko w pierwszym momencie możesz sobie ułatwić pracę czyli kluczem 32 ustawiasz otwory tak aby wszedł ustalacz fi 6 i od pkt 3 postępujesz jak napisałeś.

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3411
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: darbo » 11 cze 2012, 20:55

Bardzo dziękuję :)

Jeszcze jak mi ktoś na zdjęciu pokaże gdzie mam przyłożyć ten klucz 32, tzn. co odkręcić, co ustawić to chyba już dzisiaj będziecie mieli ze mną spokój :D

I jeszcze ... jakieś dobre piwo postawię jak się kiedyś spotkamy na jakimś zlocie :)
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

argenta67

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: argenta67 » 11 cze 2012, 20:58

darbo pisze:Bardzo dziękuję :)

Jeszcze jak mi ktoś na zdjęciu pokaże gdzie mam przyłożyć ten klucz 32, tzn. co odkręcić, co ustawić to chyba już dzisiaj będziecie mieli ze mną spokój :D

I jeszcze ... jakieś dobre piwo postawię jak się kiedyś spotkamy na jakimś zlocie :)
Na swoim zdjęciu masz koło koła pasowego miejsce na klucz 32.
sam0330x.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 11 cze 2012, 21:05 przez argenta67, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3411
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: darbo » 11 cze 2012, 21:03

Tak widzę. Na "jedenastej" blisko koła pasowego. To chyba już wszystko wiem. Jutro wymiana rolki prowadzącej górnej.

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam :)
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Alan

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Alan » 11 cze 2012, 21:10

Paweł a takie rozjechanie się otworów (np.przez rozciągnięcie paska) może być przyczyną stukania napinacza?

argenta67

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: argenta67 » 11 cze 2012, 21:17

Alan pisze:Paweł a takie rozjechanie się otworów (np.przez rozciągnięcie paska) może być przyczyną stukania napinacza?
Rozciągniecie paska następuje ale nie np po 20tyś i oczywiście gdy jest luźniejszy to napinacz ma prawo sobie fikać. Teraz jak jest ciepło i jest większe obciążenie alternatora to ten luz się bardziej potrafi uwidocznić.

Alan

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Alan » 11 cze 2012, 21:21

Kwestia jeszcze jakości paska,niemniej mogłem zbyt słabo dokręcić przy wymianie rolkę z mimośrodem.W końcu z jakiegoś powodu otwory w napinaczu się nie pokrywały.Przesunięcie było o ponad połowę otworu.

argenta67

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: argenta67 » 11 cze 2012, 21:29

Paski są rożnej jakości choć zawsze się niby kupuje nowe to niestety rożnie to bywa.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Ramzes_II » 11 cze 2012, 22:43

Czasem pasek leży gdzies na półce w hurtowni 10 lat... albo lepiej... (stopień półkownika :lol: ) wypadnie jak trup z szafy przy inwentaryzacji, wiec przy najblizszym zamówieniu poleci do klienta... coby już generałem nie zostać.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Alan

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Alan » 12 cze 2012, 18:45

U mnie po poprawieniu naciągu paska powrócił błogi spokój :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”