Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik
Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik
kurcze siedze na forum alfy i tam każdy średnio rozgarnięty nawet nie mechanik tylko zwykły czytacz postów taki jak ja doskonale wie, że Busso sie nie remontuje tylko wymienia jeżeli rozrząd poleci :/
Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik
Czemu?
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2132
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik
Tu masz kilka wyjaśnień http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 37&t=57596
Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik
Ale jak rozumiem odnosi się to do "dołu" silnika, a w przypadku uszkodzenia rozrządu problemy są z "górą" ? 

Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2132
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik
Przy minimalnym przestawieniu rozrządu jak silnik da się odpalić i pracuje wyklepują się zawory i krzywią popychacze zaś jeśli rozrząd przeskoczy sporo lub zerwie się pacek w czasie jazdy to nawet może wywalić tłok rozwalając blok silnika. To tak pokrótce bo zniszczeń z reguły jest więcej.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik
problem jest z ustawineiem rozrzadu w 70% fiatów nie tylko v6 ale i r5 r4bo to nie jest jak w meleksie ustawiam na znaki rysuje kropki wymieniam to se tak ne da
Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik
Ja tam średnio rozgarnięty jestem,ale mając manual z R5 sam rozebrałem i poskładałem rozrząd do kupy 

-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik
Alan pisze:Ja tam średnio rozgarnięty jestem,ale mając manual z R5 sam rozebrałem i poskładałem rozrząd do kupy
to miałeś szczęście że nie było przesunięcia ... bo sam schemat bez blokad i zegara jest o d... rozbić bo znaki na wale sa orientacyjne
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2132
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik
Dokładnie jak pisze szajbus, bo albo trzeba mieć szczęście lub farta, kolejna rzecz to umiejętności i dokładność , a najważniejsze to odpowiednie narzędzia i wiedza. Jak ktoś nie ma tego co wymieniłem to robi tak jak zrobiono BcNowi czyli źle.
Kolejna sprawa to ta ciasnota w thesis. Jest cholernie upierdliwa jak już nie jeden z nas się przekonał więc brak narzędzi dedykowanych do thesis może tylko narobić szkód. Z reguły małe "dziuple" nie mają tych narzędzi bo albo są trudne do zdobycia, albo są zbyt drogie, więc wydanie kroci złotówek na nie mija się z celem z racji ilości thesis na naszych drogach zaś w tym momencie taki "mechanik" powinien odesłać klienta gdzieś indziej i nie wkładać łap tam gdzie nie powinien i tam gdzie nie ma wiedzy. Jak to zrobił i spaprał to czysty honor nakazuje człowiekowi (mechanikowi) wziąć odpowiedzialność za swój czyn.
Kolejna sprawa to ta ciasnota w thesis. Jest cholernie upierdliwa jak już nie jeden z nas się przekonał więc brak narzędzi dedykowanych do thesis może tylko narobić szkód. Z reguły małe "dziuple" nie mają tych narzędzi bo albo są trudne do zdobycia, albo są zbyt drogie, więc wydanie kroci złotówek na nie mija się z celem z racji ilości thesis na naszych drogach zaś w tym momencie taki "mechanik" powinien odesłać klienta gdzieś indziej i nie wkładać łap tam gdzie nie powinien i tam gdzie nie ma wiedzy. Jak to zrobił i spaprał to czysty honor nakazuje człowiekowi (mechanikowi) wziąć odpowiedzialność za swój czyn.
Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik
Nie no,ja mam to szczęście że nie mam thesia
Pisałem o R5 w kappie. A kappa to taki przerośnięty polonez. 


Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik
Hm, w melexie, powiadasz, w melexie...ino gdzie tam rozrząd, Panie...szukać by długo...ale jak mówią, kto szuka ten znajdzie.
A na poważnie, mój mechanik bez niczego ogarnął rozrząd i w V6 explorera, i R5 w Lybrze i Teresie. A przecież extra narzędzi nie miał. No, przyznać muszę, że największy komfort to on w explorerze miał, bo tam miejsca od choinki.
Tak czytając ten wątek o V6 to faktycznie, nie pomyślałem o braku miejsca i związanych z tym specyficznych narzędziach. Dalej mi jednak nie daje spokoju pytanie, czy silnik V6 fiata jest tak skomplikowany, lub bardziej skomplikowany w budowie niż inne, a co za tym idzie R5 są też dziwnej natury że nie można ich w normalnym warsztacie zrobić? Przecież np. ten mój mechanik nie miał do czynienia wcześniej z 5 cylindrówką Lancii ani z V6 exploita. Czy posiadając takie narzedzia (czyli tym samym eliminując czynnik braku miejsca) jest w ustawieniu coś innego, nieintuicyjnego, coś co nie pozwala normalnemu mechanikowi na ustawienie tego rozrządu?
A na poważnie, mój mechanik bez niczego ogarnął rozrząd i w V6 explorera, i R5 w Lybrze i Teresie. A przecież extra narzędzi nie miał. No, przyznać muszę, że największy komfort to on w explorerze miał, bo tam miejsca od choinki.
Tak czytając ten wątek o V6 to faktycznie, nie pomyślałem o braku miejsca i związanych z tym specyficznych narzędziach. Dalej mi jednak nie daje spokoju pytanie, czy silnik V6 fiata jest tak skomplikowany, lub bardziej skomplikowany w budowie niż inne, a co za tym idzie R5 są też dziwnej natury że nie można ich w normalnym warsztacie zrobić? Przecież np. ten mój mechanik nie miał do czynienia wcześniej z 5 cylindrówką Lancii ani z V6 exploita. Czy posiadając takie narzedzia (czyli tym samym eliminując czynnik braku miejsca) jest w ustawieniu coś innego, nieintuicyjnego, coś co nie pozwala normalnemu mechanikowi na ustawienie tego rozrządu?
Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik
Pewnie, że ani 3.2 v6 ani 2.0 20v nie są bardziej skomplikowane, nie ma w nich żadnych kosmicznych technologii 

Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik
Nie sa skomplikowane ale problem polega na tym ze w wikszosci silnikow sa znaki i stal kola ustawiasz wymieniasz.... W fiatach masz blokady na walki i odkrecane kola oraz ustawienie gmp na ok a potem zegarem ... I teraz jak poluzujesz kola na walkach a gmp masz przestawione o kilka mm bo robiles na znak a nie na zegar to juz *** czapa auto jedzie moze nie klepac ale bedzie slabsze w maxymalnym niefarcie to masz brak odpalu
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2132
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik
Silnik to silnik ale mechanik to nie mechanik. Jeden potrafi ustawić a inny nie. W mojej thesis pierwszym razem po kupnie, rozrząd wymieniał i ustawiał mi mój kolega w swoim garażu pod domem i też to wykonał prawidłowo i za samą usługę wziął jedynie 200zł ale problem był w tym, że to był pierwszy i ostatni raz bo powiedział, że już nie ma zamiaru więcej się przeciskać przez te "szczeliny". Blokady miał dobierane z zestawów do rozrządu z innych aut ale moja thesis to klekot a nie V6.
Ważne jest to że V6 lancii to V6 Lancii, a nie Alfy a blokuje się, to co napisał szajbus, w tych silnikach wałki rozrządu ale nie na kołach zębatych tylko na wałkach pod pokrywą zaworów. W tym momencie "mechanicy" co mają niedobór wiedzy używają blokady takie jakie mają, a mają np od Alfy.
U BcNa widocznie jeśli "mechanik" użył nieodpowiednie blokady, jak w ogóle je użył, to spaprał mu silnik, który miał rozrząd nieco przestawiony ale o tyle, że uszkodziły się te elementy, które opisał w tym temacie. Auto nie miało również mocy.
Po poprawnym ustawieniu rozrządu auto odżyło i ja mogłem sobie tylko powąchać smród z rury wydechowej pogrążając się w tym że mam fajny samochód ale z silnikiem naprawdę prawie że od traktora
i wróciły myśli, że jak szukałem thesis to miała być 3,2 limuzyna, a dąłem się namówić na traktor.
Ważne jest to że V6 lancii to V6 Lancii, a nie Alfy a blokuje się, to co napisał szajbus, w tych silnikach wałki rozrządu ale nie na kołach zębatych tylko na wałkach pod pokrywą zaworów. W tym momencie "mechanicy" co mają niedobór wiedzy używają blokady takie jakie mają, a mają np od Alfy.
U BcNa widocznie jeśli "mechanik" użył nieodpowiednie blokady, jak w ogóle je użył, to spaprał mu silnik, który miał rozrząd nieco przestawiony ale o tyle, że uszkodziły się te elementy, które opisał w tym temacie. Auto nie miało również mocy.
Po poprawnym ustawieniu rozrządu auto odżyło i ja mogłem sobie tylko powąchać smród z rury wydechowej pogrążając się w tym że mam fajny samochód ale z silnikiem naprawdę prawie że od traktora
