Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: matias21 » 26 mar 2014, 10:55

kurcze siedze na forum alfy i tam każdy średnio rozgarnięty nawet nie mechanik tylko zwykły czytacz postów taki jak ja doskonale wie, że Busso sie nie remontuje tylko wymienia jeżeli rozrząd poleci :/

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6392
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: vanisch » 26 mar 2014, 11:08

Czemu?
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2132
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: LUKIThesis » 26 mar 2014, 11:46


Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6392
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: vanisch » 26 mar 2014, 12:08

Ale jak rozumiem odnosi się to do "dołu" silnika, a w przypadku uszkodzenia rozrządu problemy są z "górą" ? :roll:
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2132
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: LUKIThesis » 26 mar 2014, 12:37

Przy minimalnym przestawieniu rozrządu jak silnik da się odpalić i pracuje wyklepują się zawory i krzywią popychacze zaś jeśli rozrząd przeskoczy sporo lub zerwie się pacek w czasie jazdy to nawet może wywalić tłok rozwalając blok silnika. To tak pokrótce bo zniszczeń z reguły jest więcej.

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jjash » 27 mar 2014, 23:52

Luki, problem z ustawieniem rozrządu jest tylko w lanciowym v6 czy w ogole w V? Pytam, bo mialem kiedys explorera z V6 i moj mechanik ogarnął go z zamkniętymi oczami. I tak myślę, czy to tak prosty silnim był czy może Teresy jest tak skomplikowany czy też mam tak dobrego mechanika.

Jan
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: szajbus » 28 mar 2014, 7:25

problem jest z ustawineiem rozrzadu w 70% fiatów nie tylko v6 ale i r5 r4bo to nie jest jak w meleksie ustawiam na znaki rysuje kropki wymieniam to se tak ne da

Alan

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: Alan » 28 mar 2014, 7:56

Ja tam średnio rozgarnięty jestem,ale mając manual z R5 sam rozebrałem i poskładałem rozrząd do kupy :)

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: szajbus » 28 mar 2014, 8:44

Alan pisze:Ja tam średnio rozgarnięty jestem,ale mając manual z R5 sam rozebrałem i poskładałem rozrząd do kupy :)

to miałeś szczęście że nie było przesunięcia ... bo sam schemat bez blokad i zegara jest o d... rozbić bo znaki na wale sa orientacyjne

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2132
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: LUKIThesis » 28 mar 2014, 9:37

Dokładnie jak pisze szajbus, bo albo trzeba mieć szczęście lub farta, kolejna rzecz to umiejętności i dokładność , a najważniejsze to odpowiednie narzędzia i wiedza. Jak ktoś nie ma tego co wymieniłem to robi tak jak zrobiono BcNowi czyli źle.
Kolejna sprawa to ta ciasnota w thesis. Jest cholernie upierdliwa jak już nie jeden z nas się przekonał więc brak narzędzi dedykowanych do thesis może tylko narobić szkód. Z reguły małe "dziuple" nie mają tych narzędzi bo albo są trudne do zdobycia, albo są zbyt drogie, więc wydanie kroci złotówek na nie mija się z celem z racji ilości thesis na naszych drogach zaś w tym momencie taki "mechanik" powinien odesłać klienta gdzieś indziej i nie wkładać łap tam gdzie nie powinien i tam gdzie nie ma wiedzy. Jak to zrobił i spaprał to czysty honor nakazuje człowiekowi (mechanikowi) wziąć odpowiedzialność za swój czyn.

Alan

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: Alan » 28 mar 2014, 9:56

Nie no,ja mam to szczęście że nie mam thesia :P Pisałem o R5 w kappie. A kappa to taki przerośnięty polonez. :)

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: jjash » 28 mar 2014, 10:20

Hm, w melexie, powiadasz, w melexie...ino gdzie tam rozrząd, Panie...szukać by długo...ale jak mówią, kto szuka ten znajdzie.
A na poważnie, mój mechanik bez niczego ogarnął rozrząd i w V6 explorera, i R5 w Lybrze i Teresie. A przecież extra narzędzi nie miał. No, przyznać muszę, że największy komfort to on w explorerze miał, bo tam miejsca od choinki.
Tak czytając ten wątek o V6 to faktycznie, nie pomyślałem o braku miejsca i związanych z tym specyficznych narzędziach. Dalej mi jednak nie daje spokoju pytanie, czy silnik V6 fiata jest tak skomplikowany, lub bardziej skomplikowany w budowie niż inne, a co za tym idzie R5 są też dziwnej natury że nie można ich w normalnym warsztacie zrobić? Przecież np. ten mój mechanik nie miał do czynienia wcześniej z 5 cylindrówką Lancii ani z V6 exploita. Czy posiadając takie narzedzia (czyli tym samym eliminując czynnik braku miejsca) jest w ustawieniu coś innego, nieintuicyjnego, coś co nie pozwala normalnemu mechanikowi na ustawienie tego rozrządu?
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6392
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: vanisch » 28 mar 2014, 10:54

Pewnie, że ani 3.2 v6 ani 2.0 20v nie są bardziej skomplikowane, nie ma w nich żadnych kosmicznych technologii :D
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: szajbus » 28 mar 2014, 14:03

Nie sa skomplikowane ale problem polega na tym ze w wikszosci silnikow sa znaki i stal kola ustawiasz wymieniasz.... W fiatach masz blokady na walki i odkrecane kola oraz ustawienie gmp na ok a potem zegarem ... I teraz jak poluzujesz kola na walkach a gmp masz przestawione o kilka mm bo robiles na znak a nie na zegar to juz *** czapa auto jedzie moze nie klepac ale bedzie slabsze w maxymalnym niefarcie to masz brak odpalu

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2132
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 3.2 V6 - terkoczący silnik

Post autor: LUKIThesis » 28 mar 2014, 14:47

Silnik to silnik ale mechanik to nie mechanik. Jeden potrafi ustawić a inny nie. W mojej thesis pierwszym razem po kupnie, rozrząd wymieniał i ustawiał mi mój kolega w swoim garażu pod domem i też to wykonał prawidłowo i za samą usługę wziął jedynie 200zł ale problem był w tym, że to był pierwszy i ostatni raz bo powiedział, że już nie ma zamiaru więcej się przeciskać przez te "szczeliny". Blokady miał dobierane z zestawów do rozrządu z innych aut ale moja thesis to klekot a nie V6.
Ważne jest to że V6 lancii to V6 Lancii, a nie Alfy a blokuje się, to co napisał szajbus, w tych silnikach wałki rozrządu ale nie na kołach zębatych tylko na wałkach pod pokrywą zaworów. W tym momencie "mechanicy" co mają niedobór wiedzy używają blokady takie jakie mają, a mają np od Alfy.
U BcNa widocznie jeśli "mechanik" użył nieodpowiednie blokady, jak w ogóle je użył, to spaprał mu silnik, który miał rozrząd nieco przestawiony ale o tyle, że uszkodziły się te elementy, które opisał w tym temacie. Auto nie miało również mocy.
Po poprawnym ustawieniu rozrządu auto odżyło i ja mogłem sobie tylko powąchać smród z rury wydechowej pogrążając się w tym że mam fajny samochód ale z silnikiem naprawdę prawie że od traktora :( i wróciły myśli, że jak szukałem thesis to miała być 3,2 limuzyna, a dąłem się namówić na traktor.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”