Strona 4 z 6

Re: Delta III - wypalanie DPF

: 19 maja 2014, 22:26
autor: BootError
Wg moich obserwacji DPF wypala się u mnie średnio co 200km jeśli jeżdżę na krótszych odcinkach lub max co 400km jeśli jadę gdzieś w dalszą trasę. Podczas wypalania silnik podczas ruszania/przyspieszania pracuje trochę jakby nierówno na niskich obrotach. Ale na razie póki co nie sprawia problemów ;)

Re: Delta III - wypalanie DPF

: 26 maja 2014, 13:32
autor: J@nek
Wypalanie PDF sieje spustoszenie w całym silniku:
? z racji rozrzedzania oleju przez resztki paliwa, które się do niego dostają,
? z racji dużego wzrostu temperatury silnika częściej wykańcza się uszczelnienie,
? z racji bardo wysokich temperatur spalin wykańczane są turbosprężarki, po prostu łopatki wirników od strony gorącej zostają nadpalane przez bardo wysokie temperatury ponad 800°C,
? z racji gromadzenia się nagarów w kolektorze z powodu wypalania często łopatki turbin po stronie gorącej uszkadzane są przez ciała obce (odrywający się kawałek nagaru),
? z racji mnóstwa czujników, które nawalają są zabrudzane przez sadzę ze spalonych zanieczyszczeń.

Warto się tego pozbyć jeszcze kiedy nie macie problemów bo dla waszego autka to nic dobrego.

Czasookres wypalania zależy głównie od cyklu jazdy miejski/pozamiejski, ale również od
ciężkości nogi kierującego im mocniej gazujesz powstaje więcej spalin i częściej się zapycha co wpływa na częstsze wypalanie. Zależy również od cyklu życia DPF im starszy i bliżej zgonu tym częściej się wypala bo ma już mniejsze zdolności do oczyszczania spalin.

U mnie oprócz chodzącego wentylatora z racji wysokiej temperatury silnika oraz dużego zużycia paliwa słychać jeszcze, jak się przysłucha, takie przerywane buczenie jak np. przy pracy pompki od spryskiwacza. Buczenie pojawia się przy dotryskiwaniu paliwa. Tryśnie sobie 2 razy potem 5÷10 sek. przerwy i znowu sobie tryśnie ze 2 razy, potem 10÷15 sek. przerwy?

Kontrolka filtra DPF nie zapala się przy wypalaniu. Jak już się zapali to znaczy, że jest już sytuacja podbramkowa bliska całkowitemu zatkaniu filtra. Trzeba natychmiast gazować na dłuższą trasę bo nazajutrz może się skończyć holowankiem.

W każdym bądź razie ja już mam dosyć DPF po wymianie turbiny z nadpalonymi łopatkami.
Dajcie mi proszę namiary na sprawdzony warsztat w woj. dolnośląskim, lubuskim lub wielkopolskim.

Zależy mi również na opinii osoby, która usunęła DPF w Delcie III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO.
Czy z uwagi na bardziej rozbudowana elektronikę do nadzoru 2 turbin bez zmiennej geometrii nie występowały problemy po wywaleniu tego świństwa?
Chętnie otrzymałbym namiary na warsztat, który właśnie w modelu Delta III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO wywalał już DPF i ma jakieś doświadczenie z tym konkretnym silnikiem.

Re: Delta III - wypalanie DPF

: 27 maja 2014, 13:47
autor: thermano
Po DPF i EGR off + mapa auto odżyło . Mniejsza T-dziura . 20% więcej momentu , 15% mocy . Zużycie paliwa minimalnie spadło .
Ja dodatkowo dołożyłem katalizator , bo waliło ikarusem za bardzo .

Re: Delta III - wypalanie DPF

: 27 maja 2014, 14:15
autor: J@nek
Powtarzam moje pytania bo po odpowiedzi Thermano
widzę, że chyba zaginęły w treści mojego postu.

Dajcie mi proszę namiary na sprawdzony warsztat w woj. dolnośląskim, lubuskim lub wielkopolskim.

Zależy mi również na opinii osoby, która usunęła DPF w Delcie III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO.
Czy z uwagi na bardziej rozbudowaną elektronikę do nadzoru 2 turbin bez zmiennej geometrii nie występowały problemy po wywaleniu tego świństwa?

Chętnie otrzymałbym namiary na warsztat, który właśnie w modelu Delta III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO wywalał już DPF i ma jakieś doświadczenie z tym konkretnym silnikiem.

Re: Delta III - wypalanie DPF

: 27 maja 2014, 14:39
autor: słoma
J@nek pisze:Powtarzam moje pytania bo po odpowiedzi Thermano
widzę, że chyba zaginęły w treści mojego postu.

Dajcie mi proszę namiary na sprawdzony warsztat w woj. dolnośląskim, lubuskim lub wielkopolskim.

Zależy mi również na opinii osoby, która usunęła DPF w Delcie III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO.
Czy z uwagi na bardziej rozbudowaną elektronikę do nadzoru 2 turbin bez zmiennej geometrii nie występowały problemy po wywaleniu tego świństwa?

Chętnie otrzymałbym namiary na warsztat, który właśnie w modelu Delta III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO wywalał już DPF i ma jakieś doświadczenie z tym konkretnym silnikiem.
http://www.cinsoft.pl/ sprawdź sam specjalizuje sie we fiacie , ale jest na slasku :)

Re: Delta III - wypalanie DPF

: 27 maja 2014, 15:05
autor: J@nek
Słoma ze stopki Twojego podpisu domyslam się że masz ten sam silnik co ja.
Czy masz usunięty EGR i DPF?

Re: Delta III - wypalanie DPF

: 27 maja 2014, 16:02
autor: słoma
tylko egr off i lekki tuning elektroniczny , gdzieś to jest opisane w którymś z tematów :)

Re: Delta III - wypalanie DPF

: 27 maja 2014, 21:49
autor: J@nek
Ale najogólniej problemy Ci się skończyły po wywaleniu EGR?
Jaki czas już jeździsz bezproblemowo od wywalenia EGR?

Ja się już umówiłem w Wrocławiu w c-tronic.pl wywalę jedno i drugie za 1200zł.
W razie gdyby coś było nie tak to jeżdżenie na Śląsk ponad 300 km z reklamacją nie wchodzi w rachubę, bo gdyby jeszcze włączył się przypadkiem tryb awaryjny to bez wody można by skonać z pragnienia w tak długiej trasie :D

Re: Delta III - wypalanie DPF

: 28 maja 2014, 0:35
autor: słoma
najogólniej nie mam problemow zupełnie : ) , pilnuje poziomu oleju w silniku i wypalania DPF , chętnie tez bym go wywalił ( DPF) ale skoro wszytko jest ok , to poco mam to robić , wywalę pod pierwszym pretekstem , ale pisałem to wczesnej , olej zmieniam nie rzadziej niż co 10 tys przy aktywnym DPF , taka uroda że zawsze cos sie domiesza do oleju ,

Re: Delta III - wypalanie DPF

: 28 maja 2014, 7:48
autor: thermano
słoma pisze:
J@nek pisze:Powtarzam moje pytania bo po odpowiedzi Thermano
widzę, że chyba zaginęły w treści mojego postu.

Dajcie mi proszę namiary na sprawdzony warsztat w woj. dolnośląskim, lubuskim lub wielkopolskim.

Zależy mi również na opinii osoby, która usunęła DPF w Delcie III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO.
Czy z uwagi na bardziej rozbudowaną elektronikę do nadzoru 2 turbin bez zmiennej geometrii nie występowały problemy po wywaleniu tego świństwa?

Chętnie otrzymałbym namiary na warsztat, który właśnie w modelu Delta III 1.9 MTJ 190 KM TWINTURBO wywalał już DPF i ma jakieś doświadczenie z tym konkretnym silnikiem.
http://www.cinsoft.pl/ sprawdź sam specjalizuje sie we fiacie , ale jest na slasku :)
Sam u Marcina robiłem . Jest naprawdę dobry i ma ogromne doświadczenie i specjalizację we fiatowskich motorach .

: 02 lip 2014, 21:49
autor: cuoreventi
Dzisiaj wracając z pracy, sprawdziłem stan zapełnienia DPF, a że wynosił ok. 95% wiedziałem że niebawem dojdzie do wypalania. Wybrałem więc drogę tak, by zahaczyć o autostradę.
Nim załączyło się wypalanie, DPF zapełnił się do 101,70% po czym ta liczba przestała rosnąć. Następnie filtr wypalił się do stanu 9,20% co jak na aktualny przebieg 125kkm uważam za bardzo dobry wynik. Wcześniejsze wypalanie było 278km temu.

Po dwóch miesiącach obcowania z tym autem uważam, że z DPF da się żyć. Nawet w mieście.

Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a

Re: Delta III - wypalanie DPF

: 03 lip 2014, 9:42
autor: pawelj18
Hej,

W jaki sposob sprawdzasz procentowy poziom zapelnienie DPF? ?

Re: Delta III - wypalanie DPF

: 03 lip 2014, 11:00
autor: cuoreventi
pawelj18 pisze:W jaki sposob sprawdzasz procentowy poziom zapelnienie DPF? ?
Przez Bluetooth telefonem z aplikacją na Androidzie.

Re:

: 03 lip 2014, 14:09
autor: J@nek
cuoreventi pisze:
Po dwóch miesiącach obcowania z tym autem uważam, że z DPF da się żyć. Nawet w mieście.

W Szczecinie może tak ale w mniejszych mieścinkach gdzie z jednego końca miasta na drugie to 4 km niestety nie.
Poza tym sam proces wypalania i potężne nagrzewanie łopatek turbin i silnika pustoszy układ napędowy samochodu.

Re: Delta III - wypalanie DPF

: 03 lip 2014, 14:13
autor: J@nek
cuoreventi pisze: Przez Bluetooth telefonem z aplikacją na Androidzie.
Można prosić o nazwę tej aplikacji.
Transmiter Blutooth w samochodzie masz w złączu diagnostycznym?