Strona 4 z 5

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

: 15 lis 2013, 13:10
autor: bronx
Ramzes_II pisze:Dymienie moze byc z zawalonego kata. Próbuj wypalić - wysokie obroty (min 3500) niski bieg (np 2) i przegoń go tak z 6 kilometrów.
Obserwuj po tym dystansie co sie dzieje.
To by nie miał kopa przy 2000, za duże opory by były i turbina by jeszcze nie wstała - tak ja to widzę :D

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

: 15 lis 2013, 13:20
autor: Jaroslaw82
Ramzes_II pisze:Dymienie moze byc z zawalonego kata. Próbuj wypalić - wysokie obroty (min 3500) niski bieg (np 2) i przegoń go tak z 6 kilometrów.
Tak też zrobię, ale myślę podobnie jak bronx, jakby kat był zawalony silnik dalej byłby zmulony... A dynamika jest obecnie więcej niż zadawalająca.

Jeszcze planuje gruntowne czyszczenie kolektora ssącego- pewnie jest zasyfiony przez niewłaściwie działający EGR - czeka mnie rozbiórka czy są może jakieś "magiczne" preparaty służące do czyszczenia dolotu?

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

: 15 lis 2013, 13:57
autor: Jaroslaw82
bronx pisze:ad1 co to znaczy sredni, dokładne wartości. Jak każda miała 50ml to wręcz nieprawdopodobne.
No może nieprecyzyjnie się wyraziłem :) Niestety nie zanotowałem dokładnych wartości... W każdym razie żadna strzykawka nie przekroczyła 60ml - wyniki były na poziomach od 52 - 55 - ucieszyłem się takimi wynikami i ich nie zapisałem...
Ad2.
coś tu nie gra, powinna dostawać kopa ponad 2ooo,
i spalanie i dymienie, więc ....
jak masz kopa od 2ooo to może masz namieszane w sterowniku albo jakis chip-box i stąd dymienie.
Tego nie jestem w stanie stwierdzić.... w każdym razie od 2000 już wyraźnie ciągnie....
I teraz podstawa, którą miałeś zrobić dawno i dalej tego nie zrobiłeś LOGI Z JAZDY !!!!!!!!!!!!!!!!!
Ok, musze poszukać na forum o co kaman :)

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

: 15 lis 2013, 15:12
autor: Ramzes_II
Jaką masz wersję mocową ?

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

: 15 lis 2013, 15:20
autor: Jaroslaw82
Ramzes_II pisze:Jaką masz wersję mocową ?
110KM

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

: 15 lis 2013, 15:56
autor: Ramzes_II
No to będzie juz od 2000 obr. pełne doładowanie. Turbo z wastegate sterowane z komputera przez zawór N75.

P.S. Przepal katalizator.

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

: 15 lis 2013, 21:29
autor: Jaroslaw82
Ramzes_II pisze:
P.S. Przepal katalizator.
Ok czyli minimum 3500 obr/min 2 bieg i minimum 6km - to tylko na dwupasie :) Ale to dobrze, bo zanim do niego dojadę silnik się nagrzeje :) Ciekawa metoda, mam nadzieje że silnik przez to nie dostaje za bardzo w D :D

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

: 16 lis 2013, 1:07
autor: FXX
Nie ma takiej opcji. Jeśli masz rozgrzany silnik, dobry olej to silnikowi się nic nie stanie.
Ja czasami potrafię w 2,4JTD 150KM przelecieć 100km autostradą na 5 biegu z 3-3,5tys obr/min non stop i nic się nie dzieje :) (o prędkości nie pytać ;) )

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

: 16 lis 2013, 1:40
autor: Ramzes_II
FXX pisze:............. (o prędkości nie pytać ;) )
No wiesz, ja też bym chciał w Niemczech tak sobie po autobahnie polatac ;)

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

: 01 sty 2014, 16:48
autor: Jaroslaw82
Po dłuższej przerwie zdaję relację z efektów wykonanych prac.
- dynamika- jak już wcześniej wspomniałem zadowalająca
- kopcenie- zniknęło praktycznie całkowicie
- spalanie- spadło do 8.5l / 100km - 100% miasto, tutaj chyba ciągle coś nie tak- chyba ciągle za dużo pali.... chyba pozostaje tylko podłączyć pod kompa i sprawdzić co jeszcze jest padnięte...

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

: 01 sty 2014, 22:13
autor: pawel2910
Przyłącze się do tematu, ja mam natomiast problem ze spalaniem w 2.4 jtd 150KM CF3, spalaniem jak spalaniem w sumie nie wiem ile powinien palić ten silnik średnie spalanie w granicach 8l, ale zimą po mieście ponad 10l, pisałem już na forum AH tam mówią, że coś nie tak mam z docelową i mierzoną masą powietrza wykres i log wstawiam poniżej, test najpierw na 3 biegu, później trochę na 4 ale z racji tego, że już 150 na zegarach było a zakręt blisko to musiałem się wstrzymać :) EGR mam zaślepiony całkowicie. Na wykresie widać również, że turbo przeładowuje, zawór overboost zmieniałem profilaktycznie na nowy bo kiedyś miałem błąd przeładowania ale jest to wersja z VW zmieniłem tylko wtyczkę bo jest inna i przełożyłem filterek, reszta z wyglądu jest identyczna, ale nie wiadomo w sumie czy aby na pewno działa to prawidłowo.

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

: 02 sty 2014, 0:12
autor: Ramzes_II
Wygląda na problem z przepływką. To trzeba zweryfikować - moze podmienic na inną ?
Doladowanie - jesli węze podcisnienia masz szczelne - to problem tkwi w turbo a dokładnie - zapieczona geometria. Na to wskazuje peek na doładowaniu. Ale przepływka tez potrafi takie numery robić. Zacznij od niej. Odłącz - zrób logi bez. Zapodaj do logów dawke paliwa Oczekiwanego doładowania nie dawaj. Wiem jakie ma być.

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

: 02 sty 2014, 8:15
autor: pawel2910
Z podmianą ciężko, musiałbym szukać jakiejś używki w dobrym stanie, a jak wiadomo z tym może być ciężko. Wężyki podciśnienia zmieniałem w tamtym roku na nowe sylikonowe. Tak jak mówisz odłączę przepływke pomimo tego, że auto słabnie gdy jąodłącze i zrobię pomiar. Dawkę paliwa oczekiwaną też wrzucać?

Odp: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

: 02 sty 2014, 8:57
autor: Ramzes_II
pawel2910 pisze:Z podmianą ciężko, musiałbym szukać jakiejś używki w dobrym stanie, a jak wiadomo z tym może być ciężko. Wężyki podciśnienia zmieniałem w tamtym roku na nowe sylikonowe. Tak jak mówisz odłączę przepływke pomimo tego, że auto słabnie gdy jąodłącze i zrobię pomiar. Dawkę paliwa oczekiwaną też wrzucać?
Nie ma czegos takiego jak oczekiwana dawka.

...wyslane z blendera zelmer...

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

: 02 sty 2014, 14:43
autor: pawel2910
Ciężko bez długiej prostej zrobić te pomiary coś tam zrobiłem ale niepotrzebnie chyba wrzuciłem jeszcze otwarcie zaworu overboost i się zlało :) Na pomiarze bez przepływki zapomniałem na dodatek włączyć wykres z obrotami silnika :) na 3 biegu zdążyłem dokręcić do około 4 tys. Auto bez przepływki dużo słabsze, a więc chyba raczej to nie przepływka, dużo bardziej martwi mnie przeładowywanie chyba nie obejdzie się bez regeneracji :) Błędów na kompie brak oczywiście po za EGR który jest zaślepiony.
Wrzucam już te logi, króciutkie ale może coś da się znaleźć.
z przepływką.csv
bez przepływki .csv