Strona 4 z 5
Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 15 lis 2013, 13:10
autor: bronx
Ramzes_II pisze:Dymienie moze byc z zawalonego kata. Próbuj wypalić - wysokie obroty (min 3500) niski bieg (np 2) i przegoń go tak z 6 kilometrów.
Obserwuj po tym dystansie co sie dzieje.
To by nie miał kopa przy 2000, za duże opory by były i turbina by jeszcze nie wstała - tak ja to widzę

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 15 lis 2013, 13:20
autor: Jaroslaw82
Ramzes_II pisze:Dymienie moze byc z zawalonego kata. Próbuj wypalić - wysokie obroty (min 3500) niski bieg (np 2) i przegoń go tak z 6 kilometrów.
Tak też zrobię, ale myślę podobnie jak
bronx, jakby kat był zawalony silnik dalej byłby zmulony... A dynamika jest obecnie więcej niż zadawalająca.
Jeszcze planuje gruntowne czyszczenie kolektora ssącego- pewnie jest zasyfiony przez niewłaściwie działający EGR - czeka mnie rozbiórka czy są może jakieś "magiczne" preparaty służące do czyszczenia dolotu?
Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 15 lis 2013, 13:57
autor: Jaroslaw82
bronx pisze:ad1 co to znaczy sredni, dokładne wartości. Jak każda miała 50ml to wręcz nieprawdopodobne.
No może nieprecyzyjnie się wyraziłem

Niestety nie zanotowałem dokładnych wartości... W każdym razie żadna strzykawka nie przekroczyła 60ml - wyniki były na poziomach od 52 - 55 - ucieszyłem się takimi wynikami i ich nie zapisałem...
Ad2.
coś tu nie gra, powinna dostawać kopa ponad 2ooo,
i spalanie i dymienie, więc ....
jak masz kopa od 2ooo to może masz namieszane w sterowniku albo jakis chip-box i stąd dymienie.
Tego nie jestem w stanie stwierdzić.... w każdym razie od 2000 już wyraźnie ciągnie....
I teraz podstawa, którą miałeś zrobić dawno i dalej tego nie zrobiłeś LOGI Z JAZDY !!!!!!!!!!!!!!!!!
Ok, musze poszukać na forum o co kaman

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 15 lis 2013, 15:12
autor: Ramzes_II
Jaką masz wersję mocową ?
Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 15 lis 2013, 15:20
autor: Jaroslaw82
Ramzes_II pisze:Jaką masz wersję mocową ?
110KM
Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 15 lis 2013, 15:56
autor: Ramzes_II
No to będzie juz od 2000 obr. pełne doładowanie. Turbo z wastegate sterowane z komputera przez zawór N75.
P.S. Przepal katalizator.
Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 15 lis 2013, 21:29
autor: Jaroslaw82
Ramzes_II pisze:
P.S. Przepal katalizator.
Ok czyli minimum 3500 obr/min 2 bieg i minimum 6km - to tylko na dwupasie

Ale to dobrze, bo zanim do niego dojadę silnik się nagrzeje

Ciekawa metoda, mam nadzieje że silnik przez to nie dostaje za bardzo w D

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 16 lis 2013, 1:07
autor: FXX
Nie ma takiej opcji. Jeśli masz rozgrzany silnik, dobry olej to silnikowi się nic nie stanie.
Ja czasami potrafię w 2,4JTD 150KM przelecieć 100km autostradą na 5 biegu z 3-3,5tys obr/min non stop i nic się nie dzieje

(o prędkości nie pytać

)
Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 16 lis 2013, 1:40
autor: Ramzes_II
FXX pisze:............. (o prędkości nie pytać

)
No wiesz, ja też bym chciał w Niemczech tak sobie po autobahnie polatac

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 01 sty 2014, 16:48
autor: Jaroslaw82
Po dłuższej przerwie zdaję relację z efektów wykonanych prac.
- dynamika- jak już wcześniej wspomniałem zadowalająca
- kopcenie- zniknęło praktycznie całkowicie
- spalanie- spadło do 8.5l / 100km - 100% miasto, tutaj chyba ciągle coś nie tak- chyba ciągle za dużo pali.... chyba pozostaje tylko podłączyć pod kompa i sprawdzić co jeszcze jest padnięte...
Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 01 sty 2014, 22:13
autor: pawel2910
Przyłącze się do tematu, ja mam natomiast problem ze spalaniem w 2.4 jtd 150KM CF3, spalaniem jak spalaniem w sumie nie wiem ile powinien palić ten silnik średnie spalanie w granicach 8l, ale zimą po mieście ponad 10l, pisałem już na forum AH tam mówią, że coś nie tak mam z docelową i mierzoną masą powietrza wykres i log wstawiam poniżej, test najpierw na 3 biegu, później trochę na 4 ale z racji tego, że już 150 na zegarach było a zakręt blisko to musiałem się wstrzymać

EGR mam zaślepiony całkowicie. Na wykresie widać również, że turbo przeładowuje, zawór overboost zmieniałem profilaktycznie na nowy bo kiedyś miałem błąd przeładowania ale jest to wersja z VW zmieniłem tylko wtyczkę bo jest inna i przełożyłem filterek, reszta z wyglądu jest identyczna, ale nie wiadomo w sumie czy aby na pewno działa to prawidłowo.
Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 02 sty 2014, 0:12
autor: Ramzes_II
Wygląda na problem z przepływką. To trzeba zweryfikować - moze podmienic na inną ?
Doladowanie - jesli węze podcisnienia masz szczelne - to problem tkwi w turbo a dokładnie - zapieczona geometria. Na to wskazuje peek na doładowaniu. Ale przepływka tez potrafi takie numery robić. Zacznij od niej. Odłącz - zrób logi bez. Zapodaj do logów dawke paliwa Oczekiwanego doładowania nie dawaj. Wiem jakie ma być.
Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 02 sty 2014, 8:15
autor: pawel2910
Z podmianą ciężko, musiałbym szukać jakiejś używki w dobrym stanie, a jak wiadomo z tym może być ciężko. Wężyki podciśnienia zmieniałem w tamtym roku na nowe sylikonowe. Tak jak mówisz odłączę przepływke pomimo tego, że auto słabnie gdy jąodłącze i zrobię pomiar. Dawkę paliwa oczekiwaną też wrzucać?
Odp: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 02 sty 2014, 8:57
autor: Ramzes_II
pawel2910 pisze:Z podmianą ciężko, musiałbym szukać jakiejś używki w dobrym stanie, a jak wiadomo z tym może być ciężko. Wężyki podciśnienia zmieniałem w tamtym roku na nowe sylikonowe. Tak jak mówisz odłączę przepływke pomimo tego, że auto słabnie gdy jąodłącze i zrobię pomiar. Dawkę paliwa oczekiwaną też wrzucać?
Nie ma czegos takiego jak oczekiwana dawka.
...wyslane z blendera zelmer...
Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 02 sty 2014, 14:43
autor: pawel2910
Ciężko bez długiej prostej zrobić te pomiary coś tam zrobiłem ale niepotrzebnie chyba wrzuciłem jeszcze otwarcie zaworu overboost i się zlało

Na pomiarze bez przepływki zapomniałem na dodatek włączyć wykres z obrotami silnika

na 3 biegu zdążyłem dokręcić do około 4 tys. Auto bez przepływki dużo słabsze, a więc chyba raczej to nie przepływka, dużo bardziej martwi mnie przeładowywanie chyba nie obejdzie się bez regeneracji

Błędów na kompie brak oczywiście po za EGR który jest zaślepiony.
Wrzucam już te logi, króciutkie ale może coś da się znaleźć.
z przepływką.csv
bez przepływki .csv