Strona 34 z 40

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

: 05 sty 2020, 10:29
autor: broker
Nie ma co porównywać do przeszłości. Mamy zupełnie inną sytuację.
Fuzja jest 50:50, każdy koncern da od siebie co ma najlepszego.

Platforma Alfy Romeo (Giorgio) jest włoska, Francuzi takiej nie mają, silniki diesla to przeszłość, silniki elektryczne będą wspólne, bardzo dobrze a benzyniaki są różne do różnych segmentów i obie strony mają coś ciekawego.
Nowe konstrukcje (za ileś tam lat) nie będą już francuskie, włoskie czy amerykańskie, bo to będzie jedna firma produkujące pod potrzeby konkretnych modeli. Dzielenie podzespołów/platform to normalna sprawa. Patrz koncern VW. Jak tego nie robisz, nie masz efektu skali i możesz zamknąć biznes.

Już teraz Peugeot, Citroen czy Ople to zupełnie różnie auta. Alfa Romeo, Jeep czy Maserati nie upodobnią się do nich, bo nawet nie mogą. Jak Fiat dostanie technikę PSA dla nowego Punto czy Tipo to co w tym złego. Stare Punto to technicznie był bliźniak Opla Corsy. I w czym to przeszkadzało ?
Inny przykład z rodziny FCA, Fiat 500X i Jeep Renegade, technicznie bliźnaki, w czym problem ? Dwa zupełnie inne auta.

Biadolenie, że 'włoski' samochód nie będzie w 100% włoski nie ma zupełnie sensu w obecnych czasach. Nowa firma to będzie kombinacja techniczna ośrodków w USA, Francji, Italii i Niemczech, koniec z narodowością aut i nie ma w tym nic nienormalnego, takie czasy. Liczy się to, żeby przetrwały włoskie marki, tylko o to bym się martwił a pierwsza do wycięcia jest w razie czego Lancia.

Czekam z niecierpliwością i niepokojem na konferencję produktową nowego koncernu, co usłyszymy w kwestii Lancii.

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

: 05 sty 2020, 11:03
autor: pietrek125
Pożyjom uwiżom...

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

: 05 sty 2020, 13:19
autor: FXX

pietrek125 pisze:A co było po fuzi Fiat-GM :?: Fiat wycofał wszystkie swoje benzyniaki powyżej 1.4 w zamian dostał dychawiczne od GM i w gratisie M32... zostawili jedynie JTD bo te były o niebo lepsze niz GM-wskie... tylko PSA ma swoje niezgorsze HDI wiec Fiat wycofa wszystkie swoje motory i przekładnie... nawet ten nowy trzycylindrowiec Fiat-a nie wejdzie do produkcji bo PSA ma swój...bedzie tak jak przy Eurovanach gdzie jedyną włoską cześcią były przednie wahacze...
Tylko że... to nie była żadna fuzja, przejęcie czy cokolwiek podobnego, a jedynie współpraca koncernów i winić za takie kroki w wyborze jednostek czy skrzyń można tylko zarząd Fiata.

Nie wiem co masz na myśli mówiąc, że nowy 3-cylindrowiec nie wejdzie do produkcji? Przecież rodzina FireFly już jest od ponad roku na rynku m.in. w Fiacie 500x - 1.3 R4 Turbo i 1.0 R3 Turbo.

Wysłane z mojego moto g(7) plus przy użyciu Tapatalka




Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

: 05 sty 2020, 16:23
autor: mikee72
pääkäyttäjä pisze: 05 sty 2020, 10:20 Eurovan to w całości francuski projekt.
Może właśnie dzięki temu nie mam problemu ze znalezieniem niedrogich części,
do nie produkowanej od około 10 lat.. blisko 18-letniej lancii :lol:
Swoją drogą.. jakoś zupełnie mi nie przeszkadza rodowód Phedry.

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

: 05 sty 2020, 16:46
autor: Tomzik
Święta prawda.

Do jakże włoskiej Thesis nie ma już części nawet w ASO...

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

: 05 sty 2020, 17:26
autor: pietrek125
Tomzik pisze: 05 sty 2020, 16:46 Święta prawda.

Do jakże włoskiej Thesis nie ma już części nawet w ASO...
Dlatego najlepiej kupić VAG-a, do tego części leżą za każdą stodołą...

A tak na poważnie... to co ma piernik do wiatraka :?:

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

: 05 sty 2020, 17:57
autor: kond243
Sam bym chciał wiedzieć??? Do delty będą bo w końcu to fiat bravo. A jego dość sporo jeździ.

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

: 05 sty 2020, 20:20
autor: Gepard
kond243 pisze: 05 sty 2020, 17:57 Sam bym chciał wiedzieć??? Do delty będą bo w końcu to fiat bravo. A jego dość sporo jeździ.
Nie do końca tak jest, i już np. z amortyzatorami jest problem, bo są inne niż w Bravo. Tak samo jak Lancia Y to niby to samo co Punto, ale wiele części eksploatacyjnych jest innych. Niby takie same, ale różnią się szczegółami.

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

: 05 sty 2020, 20:36
autor: mikee72
pietrek125 pisze: 05 sty 2020, 17:26 co ma piernik do wiatraka :?:
ano ma.. WDZIĘCZNOŚĆ! Wdzięczność.. albowiem właśnie w rzeczonym wiatraku powstała mąka, z której tenże piernik wypieczony został.

Koncern samochodowy to nie jest Caritas - w skrócie ma na celu: produkowanie aut, sprzedawanie ich i zarabianie na tym. Ciekawe ilu z naszych forumowiczów dołożyło się do sukcesu finansowego Lancii, poprzez zakup nowego samochodu, ewentualnie zostawiając sensowne pieniądze w ASO..? Podejrzewam, że nieliczni - może kilku by się znalazło, ale zdecydowana większość kupiła używane auta i naprawia je samodzielnie albo w tańszych warsztatach.

Bardzo duża utrata wartości - to efekt wysokich cen zakupu, nie najlepszych opinii o trwałości, kosztach części i ich dostępności, serwisu itp. itd. Możecie mówić co chcecie, ale tak były postrzegane auta Lancii w gronie osób, które chciały wydać na nowe auto kilkadziesiąt i więcej tysięcy złotych. Rzadko kogo stać na drogą fanaberię, że wydaje kupę pieniędzy kierując się sercem. Raczej każdy poczyta, posprawdza.. wybór jest ogromny. W efekcie klientów kupujących takie - ujmijmy to tak - 'mniej rozsądne auto' jest mało, a co za tym idzie - marka upada. W efekcie my możemy sobie kupić fajne auto za coraz mniejsze pieniądze, ale podaż tych aut jest coraz mniejsza - a będzie z oczywistych powodów jeszcze gorzej.

Ktoś tym źle zarządzał. W czasach silnej konkurencji cenowej niestety trzeba iść na kompromisy, fuzje i wspólne - możliwie najlepiej dopracowane - projekty. Podejrzewam, że na takiej Phedrze Lancia nie straciła - ot zaprojektowała lampy, grilla, wkleiła znaczki i wystawiła do sprzedaży gotowe auto, w które nie wpompowała fortuny. To się może nie podobać fanom, ale wracając do zadanego wcześniej, retorycznego pytania - w jakim wymiarze wspomogli oni finansowo firmę.. Tylu jest teraz forumowiczów szukających fajnej Thesis czy Delty - gdyby stały nowiutkie w salonie teraz, to czy ktoś od nas kupiłby nową Thesis? Czy taki proxima wydałby 200tys złotych (strzelam, bo nie wiem ile kosztowała)?

Na takie kompromisy nie musi iść Ferrari, Bugatti, Bentley - tam klienci chcą jeździć niebanalnym autem i są skłonni za to słono zapłacić. Ale to inna bajka, Lancia czy inne tego typu marki nigdy nie grały w takiej lidze.

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

: 06 sty 2020, 12:18
autor: FXX
Proszę o wpisy tylko związane z tematem.
Następny OT będzie usuwany i nagradzany.

Admina/moderatora proszę o posprzątanie - ja w chwili obecnej jest poza dostępem do komputera i sensownego zasięgu sieci.

Wysłane z mojego moto g(7) plus przy użyciu Tapatalka


Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

: 11 sty 2020, 21:18
autor: broker
Poczytałem trochę w necie. FCA i PSA uzgodniły, że mniejsze i średnie auta przednionapędowe (segment B+C+D) będą oparte o platformy PSA, które są dużo nowocześniejsze i przede wszystkim uniwersalne pod kątem rodzaju napędu (benzyna, hybryda, elektryk) w porównaniu do FCA.
Teraz jest szansa jak nigdy dla włoskich marek, żeby odbudować się w tych segmentach i oby Lancia też.

Co z segmentem A ? Segmentem Pandy, 500, Ypsilon, Peugeot 108, Citroen C1 czy Opel Adam ?
Podobno ma być docelowo zaniechany, przejście na elektryki wymaga miejsca na baterie a pojazdy segmentu A go nie mają.
W tej sytuacji najmniejsze auta w gamie to będzie B i obecne modele mini nie dostaną następców.
Wyjątkiem jest elektryczny mini 500, który jest już gotowy i będzie drogim gadżetem.
Ciężko w to uwierzyć, ale nie będzie następcy Pandy o czym FCA zadecydowało jeszcze przed fuzją. Podobnie PSA - Opel Adam już nie jest produkowany a 108 + C1 nie będą kontynuowane.

Pojawić się za to powinno nowe Punto, być może jako 500+, żeby korzystać z popularności modelu 500.
Ypsilon, jeśli ma być kontynuowany, urośnie. Może dlatego słychać w kontekście Lancii jedynie o segmencie B.
PSA ma gotową platformę, tylko zainwestować w nowe modele. PSA przykłada dużą wagę do klasy B (Peugeot 208, Citroen C3, DS 3, Opel Corsa), nie ma wątpliwości, że nowy koncern dorzuci włoskie marki do portfolio, oby wszystkie trzy (Fiat, Lancia, AR) i będzie korzystać z efektów skali.
Poza tym segment B mocno rośnie w klasie SUV i pytanie czy pozostanie w klasie VAN (Fiat 500L).

Podobnie segment C (w tym C-SUV), PSA jest tu bardzo mocny i ich nowoczesna, uniwersalna platforma może mocno przyśpieszyć inwestycje we włoskie marki.

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

: 15 lut 2020, 22:17
autor: broker
https://www.autoedizione.nl/fiat-straks ... entoventi/

Zapowiedz dużych inwestycji dla marki FIAT:
1/segment A
- nowy elektryczny Fiat 500
- obecna 500 z Polski będzie produkowana tak długo jak będzie popyt
- koniec Pandy bez następcy
2/segment B
- ma się pojawić w wersji 5d + kombi (gardiniera), wygląd ponoć zbliżony do konceptu Centoventi
- crossover 500X dostanie następcę
- van 500L, vana nie będzie, ale ma być coś w innym charakterze (?)
3/segment C
- Tipo kontynuowany tak długo jak będzie popyt
- nowe modele potwierdzone, ale raczej Crossy/Suvy
4/segment D (!)
- Fiat wróci do segmentu D, pewnie SUV
5/segment sportowy
- Fiat 124 Spider bez kontynuacji

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

: 15 lut 2020, 22:41
autor: Tomzik
Co druga linijka "bez kontynuacji" to raczej niezbyt duże inwestycje :roll:

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

: 16 lut 2020, 1:17
autor: broker
Tomzik pisze: 15 lut 2020, 22:41 Co druga linijka "bez kontynuacji" to raczej niezbyt duże inwestycje :roll:
Duże jak na Fiata, nawet bardzo, będziesz miał modele w czterech segmentach.
Brak Pandy jest naturalny, wycofują się z segmentu A, ponoć tendencja ogólna. 500 będzie wyjątkiem.
Fiata 124 szkoda, ale Mazda się wycofuje ze współpracy a FCA samo nie będzie tego robić, twierdzą, że to nie zarobi na siebie.

Poza tym same dobre wieści, następca Punto w końcu (i to dwie wersje) plus crossy/suvy we wszystkich segmentach rynku popularnego.
Do tego kontynuacja/modernizacja Tipo a już zapowiadano zgon. Czy kolejne modele kompaktowe będą tylko crossami czy jeszcze tradycyjne, to pokaże rynek, w jakim kierunku to pójdzie. Fiat w każdym razie nie wyjdzie z kompaktów a jeszcze dołoży coś większego.
Najważniejsze, że FCA nie marginalizuje Fiata jak się obawiano, ale robi ofensywę.

Martwi mnie tylko cisza z Lancią, ale możliwe, że FCA nie ma tu swoich planów i czekamy co zdecydują Francuzi. W internetach piszą, że PSA powołało zespół, który pracuje nad analizą wszystkich marek i mają podjąć decyzje w jakim kierunku i na jakich rynkach je rozwijać. Z tego co słychać Francuzi na 100% postawią mocno na Maserati i Alfa Romeo, to jest poza dyskusją. Ale co z Lancią nic nie słychać póki co. Jedyna nadzieja, że szef PSA publicznie zapewnił, że nie skasują żadnej marki po fuzji PSA&FCA, bo wszystkie mają dla nich wartość i wszystkie mają być rozwijane.

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

: 02 kwie 2020, 16:01
autor: Dawid
Koniec Giulietty :link: